Profilový obrázek

dis

Františka Vrbenská

Komentáře 72

Od nejnovějších
  1. Hellboy
    Hellboy (2019)
    4
    Další ze zbytečných filmu, které nota bene dojedou na mizerný scénář. Po Perlmanově a de Torově verzi odvaha do toho jít - ale proč ne, prostě se snaží hrát si na komiksovou verzi. Ale Frank Miller je sice drsnej, nicméně pod kuží laskavej. Tohle má místy vizuál a brutální nápady, které by mohly pusobit, jen ty myšlenky nějak utekly. Fakt vlastní cesta, to sice ano (a do jistý míry je to chvályhodný), jenže ta cesta vede do slepý uličky.
  2. Psí poslání 2
    Psí poslání 2 (2019)
    6.5
    Tak jo, znovu do téže řeky. Všimněte si, prosím, že psi (ale taky třeba vlci, pokud vystupují, ale i jiná žvižátka) umějí hrát. Vědí, že hrají, že to není doopravdy, a poznají, co se po nich chce. Možná trochu melodramatické a polopatické, režijně taky žádnej zázrak, ale psi si takové filmové memorandum zaslouží.
  3. Bílý bílý den
    Bílý bílý den (2019)
    7.5
    Úleva v náporu komiksových blockbustru, a přece nejde o nudnou artovou záležitost, ale snímek, který se - byť v jisté nadsázce - dotýká přízraku v našem nitru, démonu, kterým neunikneme. Kurvítek, která si neseme v duši, a buď se s nimi vyrovnáme, nebo nás roztrhají. Dodržuje hlavní zásadu antického dramatu: aby divák (čtenář atd.) litoval, nesouhlasil...a na závěr chápal. To všechno s poetickou kamerou, precizní režisérským okem a vynikajícími hereckými výkony. Nic veselého, ale nakonec očistný obřad...
  4. Noční hra
    Noční hra (2018)
    7.5
    75% Oldschoolově natočená taškařice, která přinejmenším do první třetiny výtečně klape. Pak už se sahá při stavbě scénáře do hollywoodských prefabrikovaných komponentů, ale pořád velmi slušná inteligentní zábava s vtipnými dialogy, které sedí. Spousta neotřelých dílčích nápadů (ošetření rány, přeměna ložnice z pamětního svatostánku do upířího budoáru ap.). Skoro zázrak: spousta slov v češtině s "r", ale žádný přízemní a pitomý humor. Film, který se i dá vidět dvakrát :-)
  5. Rampage: Ničitelé
    Rampage: Ničitelé (2018)
    5.5
    55% Hovadina, ale slušně natočená po technické stránce a prodaná díky Johnsonově charismatu. než se začne pořádně něco dít, schroustal by divák dva kyblíky popcornu. Nečekejte přesah, jde čistě o oddychovku, když máte chřipku nebo jste tak utahaní, že si musíte podepírat víčka párátkama. Nicméně ulítlá logika děje v rámci nastavených pravidel funguje. A best moment pro majitele žvižátek: podávejte mazlíkovi nezbytný léčivý preparát ne v soustu paštiky, nýbrž zabalený do čerstvého masa :-D
  6. Kluci z hor
    Kluci z hor (2018)
    5
    Mohlo to být horší. Pár zajímavých režijních nápadů, dobrá kamera, vynikající Lábus. Ale obsazení Dejdara typově nesedí (herecky taky dost mimo), obecní rada jako ochotnický soubor různých kvalit, melodramatická zápletka (ne že by nebylo možné, jen působí silně nepravděpodobně)... Ale souhlasím, že Magnusek má snahu a učí se :-)
  7. Zabiják a bodyguard
    Zabiják a bodyguard (2017)
    7
    70% Tak díky Kinoboxu za pozvánku na premiéru, užil jsem si to. Bavil jsem se, cožpak o to. Jackson je pořád pan Herec, kterýho přidávají do filmů jako pojistku proti totálnímu průšvihu. Reynolds - no fajn!, protagonisti si pinkají šťavnatý hlášky, akce hučí, zvlášť v druhý půlce. Důležitý postavy,Salma Hayek a Garry Oldman, nezkazej jedinej záběr, přesně odehrávají svý vtipný party. Režisérovi nejde nic vytknout, takže jestli chcete vysadit a odpočinout si, neváhejte. Potud dobrý. Ale asi jsem staromilec, páč mi to celý nakonec přijde plytký a tak pro voko. Půlnoční běh (1988, martin Brest režie, excelují Robert De Niro a Charles Grodin) byl na silně podobný téma i schéma; možná pomalejší (i když taky dost švihal), míň efektní a superakční, a přitom o dost barvitější. Možná, že na rozdíl od tohohle snímku tam bylo víc času na to líp pochopit hrdiny...
  8. Trpká úroda
    Trpká úroda (2017)
    6
    60% Nějak si nemůžu vybavit, jestli Rusové natočili něco z americkejch/kanadskejch dějin (Bezhlavýho jezdce nepočítám). Moc toho každopádně nebude. Zaoceánský produkce mají ovšem větší spotřebu námětů, tak se sáhne do evropský minulosti. Jo, záležitost Ukrajiny byla pěkně hnusná. Na druhou stranu, Ukrajinci, Poláci a Rusové se v historii navzájem nesnášeli (a nemusej se dodneška). Celá ta situace byla podstatně složitější, což jí ovšem neubírá na prasáctví a tragédii. (V horizontu dějinnejch událostí nikdo nebude kontrovat otrokářstvím a genocidou indiánů :-/) Jen mi to připadá trochu moc zplacatělý a barvotiskový. Ale na reálnější příběh by chodilo o dost míň lidí. o, a herecký výkony i režie standard, nic víc.
  9. Pěkně blbě
    Pěkně blbě (2017)
    7
    70% Ale jo, je to docela milý. Filmík je kouzelně politicky nekorektní (ale přece jenom neleze za čáru). Přesně vybraní představitelé, sympaťák protagonista šířící neotřelý, bezprostřední a civilní humor. Příběh vypadá přibarveně, ale nešť, v životě se přiházejí divnější věci. Alespoň to není tak navoněné jako většina americkejch vztahovejch romancí a tak kašírovaně libové, jako jejich české obdoby. Pokud vás chce partnerka vytáhnout na zamilovaný kino, tohle dáte bez následný kopřivky.
  10. Křižáček
    Křižáček (2017)
    4.5
    45% Kritici se budou ošklíbat - nebo rozplývat, většina diváků se bude nudit. Film, který si žádá extrémní vcítění, emoční souznění, plnou koncentraci a zvláštní rozpoložení, při kterém se dá vstoupit do atmosféry snímku. Extrémně krutopřísný, asketicky očesaný dílo, který se možná až příliš bojí být jen trošku víc user friendly. Tak trochu molekulární kuchyně v severským servírovacím stylu. Podle mě (nejsem žádnej pořádnej kritik) spíš ukázka slabosti tvůrců, než jejich síly. Protože jestliže potřebujou diváka dostat do kolen a patřičný nálady nadbytečně předlouhejma záběrama, tak vlastně neumějí. Kontemplace vsazená ve svižnějším střihu a propracovanějším příběhu by přinesla totéž a strhla víc lidí. Takhle je to u nouze ctnost, kterou zachraňuje hereckej maestro Roden a pár dojemnejch nápadů (vyšívaný portrét dítěte...)
  11. Dunkerk
    Dunkerk (2017)
    9
    90% Nolan umí, tím jsem si jistej už od Mementa. Dunkerk je jedna z nejzajímavějších epizod II. světový. A nedá se říct, že by si jí filmaři nevšímali. Když pomineme dokumentárně pojatý snímky, tak přinejmenším sluší jmenovat dva, černobílej film Leslieho Normana z roku 1958, hodně soustředěnej na lidský osudy, a dokudrama z roku 2004 (hrál v něm Timothy Dalton). Nolan uchopil celou tu tragickou a heroickou záležitost na velkofilmový poměry úplně nezvykle. Trochu jako antitezi Zachraňte vojína Ryana, zato dost připomíná český válečný filmy z časů, kdy měla naše kinematografie co pořádně říct: Nebeský jezdce například. To je nejspíš tím, že je Angličan. A Dunkerk je bytostně anglickej film. Jediný, co můžu maličko namítnout, že i sem vložil Nolan svý typický hrátky s dějem.Lineární anebo úplně jednoduchý vyprávění by ho nejspíš zadusilo. Několik dějových linií, přemety a návraty v časový souslednosti? Ok. Ani příběhový hádanky mi nevadí, i když jich není málo - to všechno se dá domyslet a dofabulovat. Alespoň to vtáhne diváka hlouběj do dramatu. Postavy jsou načrtnutý, ale za nima je schovanej celej jejich malej vesmír. Jsou dokonale věrohodný v každým gestu i slovu (a těch je zatraceně málo, což bývá často znak dobrýho filmu). Fantastický hudební podkres - Zimmer se překonával, chvílemi z hudby mrazilo. Celej film laděnej do šedi, bledě okrovejch a modrejch tónů. Široširý placatý písčitý pobřeží, moře a nebe. Minimum krve, i když mrtvejch tisíce. Tam, kde Spielberg staví na roztrhanejch tkáních a lidskejch osudech, je Nolan civilní. I v těch nejděsivejších momentech zvláštně zkázněnej. Vůbec neukazuje Němce, a když není vyhnutí, tak jen jako rozmazaný siluety. Jediná scéna rozvibruje barvy a emoce: to když připlouvají civilní lodě, aby pomohly s evakuací. Tohle je fakt, o kterým se tady skoro nic neví, třebaže si vysloužil pojem: the Dunkirk spirit, což označuje britskou soudržnost ve zlejch časech. Film Dunkerk je oslavou britskejch letců, obyčejnech lidí a vojáků Británie. Bez patosu a s neuvěřitelným filmařským umem. Letecký souboje zachycený tak nádherně, jak to uměl snad jen Myiazaki. Obrazně řečeno, nelítaj tu střeva. Ale jsou chvíle, jaký v jinejch válečnejch filmech nezažijete: reálnej dojem, že válka je všudypřítomná bytost nebo pach ve vzduchu, a vy ji vnímáte...
  12. Poslední rodina
    Poslední rodina (2016)
    8
    80% Tenhle snímek by měl být pro scifisty povinnej. Je legrační, že česká veřejnost o Beksinskim nevěděla a příliš neví, ale fantazáci si kupovali jeho alba a žili jeho temným, zázračně hrůzným světem. Ovšem o něm samým stejně nic neznali. Člověk, který takhle tvoří, nemůže být úplně běžnej typ - neříkám normální, protože to slovo nic neznamená. A člověk, který tvoří takhle osobitým způsobem uprostřed reality, na první pohled může působit jako výkonný spoluobčan, ale jeho rodina a jeho umění bude ujíždět - protože obojí vyrůstá z jeho vlastního chaotickýho a zjitřenýho nitra. Enjoy!
  13. Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta
    Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta (2017)
    8
    80% Kdysi dávno jsem byl zblázněnej do kapitána Blooda a jeho syna. Karibik rulez!Jenže ty další, ostatní pirátský filmy mě už tak nebraly. Až připlula Černá perla s Deppem a bylo to jako zjevení. V dalších dílech se scénář trochu utrh z řetězu. Byl až moch chytrej a komplikovanej. To na akční zábavu nesedí. V následujícím čtvrtým díle to zkusili napravit, ale bylo ještě hůř. Dead men už zase fungují. Odkazy na minulost sedí, variace na milostný pouto z jedničky jsou podle zákona příběhů docela legitimní. Černý plachty jako seriál se snažily ukázat pirátskou realitu: proč ne. Stejně je to jen další z fikcí. Ale marná sláva, karibský piráti jsou mýtus jako kovbojskej Západ. A mýty máme radši :-)
  14. Transformers: Poslední rytíř
    Transformers: Poslední rytíř (2017)
    3
    30% Bayův styl mi většinou nevadí. Ale tohle je mega-bramboračka. Chápu, že spoustě lidé se film bude líbit a bez skrupulí si ho užijí, jako si jiní užívají jízdu na lochnesce. Když jim nevadí, že příběh utekl z Bohnic, herci nemají co hrát (hlavně jim to moc nesedí), digibordel straší v každém filmovém políčku, tak prosím. Vždyť jde jen o pouťové atrakce...a zajímavý nápady, režijní um a potenciál vesmírných robotů se mění v přeplácanou střelnici.
  15. Kong: Ostrov lebek
    Kong: Ostrov lebek (2017)
    4.5
    45% Zkrátka čekám od filmu víc než kornout se zmrzlinou. A zase se mi potvrdilo, že když do snímku přisypou S. L. Jacksona nebo M. Freemana, bude stát za starou belu. Je to taková "hollywoodská nemoc". Čím větší, tím lepší. V momentě, kdy začnete uvažovat, co se stane, když veleop začne vyměšovat, jestli při svejch rozměrech náhodou nevyplaví půlku ostrova, a jestli se aktéři chovaj tak blbě proto, že se tak narodili, nebo že jim to předepsal scénář, přestanou vás pestrý vobrázky zajímat. Pěkně udělaný to je, jo. Ale logika a příběh si šly dáchnout na pláž.
  16. Přes kosti mrtvých
    Přes kosti mrtvých (2017)
    7.5
    75% Asi budu s tímhle hodnocením osamocenej. A přesto je to zatraceně dobrej film. Jenomže chytne málo lidí. Problém není v režii, hereckejch výkonech ani technický stránce, to je všecko na vysokým levelu. Za prvý, téma - ekologie (hafo lidí se vosype) a stará ženská v hlavní roli. Za druhý, zpracování - klouže mezi žánrama, a to dneska divákům (ani četnářům) nechutná. Mají rádi věci přímočarý a na talíři. Tenhle film spíš na talíři podává fůru zásadních otázek. Vzpomenul jsem si na Setonovy Dva divochy a verše věnovaný podobný posedlý babce: "Sangherská čarodějnice nenáviděla sekeru, též na lesní požár byla vzteklá, však k lovcům měla nenávist nejhorší, horší než k silám pekla." Nejedná se o běžnej bavicí snímek. Agitka? Kéž je takovejch víc! Abychom si uvědomili, že smrt k přírodě patří, že bývá i samoúčelná, zbytečná, divoce krutá, tu a tam pro bezmála pro zábavu. Ale nikdy s tak pohrdavou, nadřazenou samolibostí, jako ji rozdává člověk v míře větší než rozumný.
  17. Pátá loď
    Pátá loď (2017)
    7.5
    75% Mívali jsme skvělou tradici vážných dětských filmů - vlastně filmů o dětech - pro dospělé (a možná i pro ty děti). Třeba takoví "Králíci ve vysoké trávě" nebo "Dívka s mušlí". Po strašně dlouhý době se tenhle snímek čestně řadí k předchůdcům. Fantastický dětský výkony. Oceňuju režii, protože to nemohlo být jednoduchý, ale tahle dáma dává ťafku půl tuctu "uznávanejch" pánů režisérů. Dokáže balancovat mezi tím podivným dětským světem, kterýmu přestáváme rozumět, jakmile dospějem, a realitou. Malej zázrak v blivajzový český a slovenský produkci.
  18. Zootropolis: Město zvířat
    Zootropolis: Město zvířat (2016)
    9
    A jo, a dám devadesát, a mám sto chutí napálit stovku. Jeden z nejskvělejších animáků, kterej dokazuje, že do fantastiky a animovanejch snímků toho můžete o tvrdý realitě tohohle světa a společnosti nacpat víc a výstižnějc, než když spácháte artový psychodrámo. Dokonalá výtvarná stránka, přepychová animace, úžasný nápady (ty upravený výstupy z dopravních prostředků), snaha o logický uspořádání a smysluplný návaznosti - takže funguje i jako solidní opravdická detektivka, doslova stovky odkazů a vtípků... Good feeling během celýho příběhu, i když přináší i hořký skutečnosti. A právě to, že si na ně troufne! Jediný bodíky dolů, a to uznávám, že jsem nespravedlivej, protože ono to tak v životě chodí, jsou na Nickovo frustrovaný dětství. Tenhle film si zlatýho plešáka zasloužil jako málokterej jinej!
  19. John Wick 2
    John Wick 2 (2017)
    7.5
    Přednosti: Je tam pes. Taky Keanu Reeves, kterýmu fandím už hezký roky - protože je sympaťák i jako soukromá osoba, a pokud dostane roli určitýho typu, tak předvede, že umí hrát. A dočkáme se parádních řežeb. Kdo říká, že tenhle testosteron ronící film je jenom pro chlapy? Mluvil jsem s pár nadšenejma divačkama, a nevzaly jen Reevesův dojímavej ksicht a pár záběrů na holý bicepsy. Choreografie, načasování, provedení akčních scén víc než lahůdkový. Jestli (říkám "jestli") existuje nějakej reálnej svět zabijáků, tak by měl vypadat jako tenhle vymyšlenej: je takovej úhlednej a kulantní. Plus: vorvanej protagonista - ideální model hrdiny, kterej to schytává na budku, a přesto jde dál. Mínus: když se jeden zamyslí, scénář je vo ničem. Žádnej podkres, druhej plán, všechno jen slouží k vytvoření bitevní scenérie, který dominuje Baba Jaga. I když možná - ono by se i nejaký poselství našlo :-)
  20. Resident Evil: Poslední kapitola
    Resident Evil: Poslední kapitola (2016)
    5
    Syntetická záležitost. něco jako gumovej rohlík v samoobsluze. Milla Jovovich nikdy nebyla jako herečka nic extra, dokonce ani v Janě z Arku. Recyklovaný scény a nápady. Scénář pitomej i na hollywoodské (a české) poměry. První díl měl tah na branku, výtvarnej šarm a dramatický momenty, kdy divák lapnul po dechu. Tohle je mdlý, nelogický a divný. Akční scény mrví střih jako epileptickej záchvat. Žádná sympatická postava, napětí v síle vyšeptalý žvejkačky. Kolem a kolem - ztráta času...
  21. Mlčení
    Mlčení (2016)
    8.5
    85% Před pár hodinkama jsem se vrátil z hostivařskýho promítání filmu, na který jsme se fakt těšil... a pořád se z něho nemůžu oklepat. Jako kluk jsem četl knížku a dost mně tenkrát vzala. Scorsese neselhal, tenhle snímek je minimálně stejně silnej jako Poslední pokušení nebo Gangy New Yorku, ale čistší, vytříbený, vycizelovaný. tak trochu jako obraz od El Greca říznuý tím nejlepším z opusů našeho Vláčila (je to divný, ale mají v rukopise něco dost podobnýho). Geniální kamera a režie. Záběry, který vás vezmou na komoru jako výstřel z útočný pušky. Hyper-minimalistický hudební podkres, kterej působí daleko výrazněji než burácivá muzika blockbusterů. Díváte se a zjistíte, že jste vlezli rovnejma nohama do autentickýho Japonska před čtyřma stovkama let. Vláčný, ale ne pomalý tempo filmu vás nechá naostro prožít každou vteřinku, každý dechnutí, každou naději i hrůzu. Fantastický výkony asijskejch herců (Japonce představujou i Čínani a Korejci), ať komparsu, ať špiček - hereckej koncert jeden vedle druhýho. Jsou lepší než bílý hvězdy. Toho tejrání a krve je docela málo proti jinejm filmům, ale nějak víc vynikne; možná právě pro tu upřednostnění procítěnosti před kvantitou. Garfield je chvílema nesympatický, ale hraje strašně poctivě. Ale to, čím Mlčení dostává, to jsou otázky víry, náboženství, ideologie, oběti - jejího smyslu, opodstatnění a ceny. Nehraje se tu o křesťanství a buddhismu. Vede se pře o duchovní naději pro ty nejbídnější. A tou může být ledacos, právě i v dnešním světě. Zjistíte, že tenhle zdánlivě "katolickej" film na sebe nabaluje neviditelný nitky, který lechtají tvář současnýho světa a prorůstají mu pod kůži. A pod kůži se vnímavýmu divákovi dostane i tenhle film.
  22. Miluji tě modře
    Miluji tě modře (2017)
    4
    Pro koho to je, proboha? Chlapi na to nepůjdou, ani kvůli pohledný Nesvačilový. Pro mladý holky je to křečovitě mondénní, pro většinu starších dam divný. Z Papouškova scénáře vznikl upravený výrobek, "který je univerzální a přenosný do každé doby", což znamená, že jede podle vykonstruovanejch pseudoproblémů bez chuti a bez zápachu. Že je to současný, poznáte hlavně podle product placementů. Vleklé tempo, nejisté až křečovité výkony mladších herců, postavy padlé na hlavu, a děj? Jak si malej Jarda představuje milostnej vztah v intelektuálně uměleckejch vrstvách v Česku na začátku jedenadvacátýho století :-(
  23. Poslední král
    Poslední král (2016)
    8.5
    85% takhle se můžou a mají točit filmy. Nejen historický, jako je tenhle. Minimalistickej a o to silnější příběh. Realistický šarvátky. Výtečně, několika výraznejma tahama charakterizovaný postavy, přesně vybraný představitelé, nádherný scenérie předvedený ve skvěle aranžovanejch záběrech. Jako bonus severskej suše drsnej humor a dostihy na lyžích. Ukrutně jsem záviděl. Kdy u nás vznikl pořádnej historickej snímek? Máme krajinu, šermíře, i herci se najdou. Prachy možná. A režisér? Posledního krále, když jste viděli, nezapomenete. Ale většinu našich filmů...
  24. Velká čínská zeď
    Velká čínská zeď (2016)
    5.5
    55% Vezměte si béčkovou fantasy, něco jako Dračí doupě nebo Eragona, a natočte ji stylem velmistra. Výsledkem je Velká čínská zeď. Síla komerce sežvejkala i špičkovýho režiséra. Obranná linie opevnění na čínských hranicích je fenomén, který si film zasluhuje a dokázala by ho utáhnout i bez hvězd, jenom příběhama lidí, co ji stavěli, bojovali a veleli na ní. Jenomže to ne. Tak se tam připlácne hollywoodskej hezoun (ano, a sympaťák, kterýmu tahle role sedí jako naší kočce cvičky) a pro neasijský diváctvo všechno polopaticky, a aby se náhodou orientální postavy nepletli, tak ty zlý udělají jako orky a ty hodný nacpou do barevně odlišenejch zbrojí jako družstva plastovejch panáčků. dechberoucí, ale absolutně nelogický scény. Dementní scénář. Úchvatnej Čang I-mou. Ech!
  25. Assassin
    Assassin (2015)
    6.5
    Viděl jsem v předstihu, snad na Asiafilmu. Moc jsem se těšil. A zklamal se. Úchvatná kamera, nádherné záběry, skvostná výprava. Něco o čínských reáliích a historii znám, takže zase tak moc zmatený jsem nebyl. Zádrhel tkví v tom, že výraznou roli hrají flashbacky a retrospektivy, a že ta dáma nehovoří teď, ale o devět let dříve, přičemž změnu indikují drobné detaily. Taky nic proti dlouhým procítěným záběrům: dá se do nich ponořit. Jen mi přišlo, že příběh vzhledem k osudu hrdinky vyzní slabounce, až diváka napadne, o co tedy vlastně šlo... Trochu to připomene Wongův film Na východě ďábel, na západě jed; ale ten byl hlubší a výraznější.
  26. Strašidla
    Strašidla (2016)
    3.5
    Zlý, zlý a zlý. pan Troška je sám o sobě milý pán. Pořád je to lepší film než některé šílené experimenty jako Seznamka, alespoň má (skoro) všechny náležitosti. A budu se trapně opakovat, ale zase znova se jede po vyjetých kolejích a ošoupaných stereotypech - to platí pro nás i cizinu. Co by se dalo udělat za úžasný snímek se strašidly v dnešní realitě, kdyby nebyli scénárista a režisér pohodlní a nesázeli na konzervovanou jistotu! I ta satira na politiky by se tam vešla... Dobří herci, kteří i místy slušně hrají. Pár vtipných situací. O to víc nesmyslů a nedomyšlených motivů. Asi začnu střílet scénáristy :-(
  27. Tajný život mazlíčků
    Tajný život mazlíčků (2016)
    7
    Tak jo. Mohl to být ještě větší mazec. Kdyby se místo klasické hollywoodské (nebo obecně "filmové") historky o pobíhání sem a tam tvůrci soustředili na úžasné reálné, byť surrealisticky působící situace, které soužití se čtyřnohými anebo opeřenými mazlíčky přináší, tak by to trumflo Sausage party. Ale pak by to - možná - nebyl film pro děti. Nebo ano, dnešní děti jsou dost bystré a se zvířaty mají zkušenosti. Člověk by brečel, protože animace i výtvarné pojetí jsou špičkové. Ach, tisíckrát škoda nevyužitého motivu zviržátek v undergroundu!
  28. Prach
    Prach (2015)
    5.5
    55% Já vám nevím... Možná jsme dal až moc, ale je mi líto odvahy, se kterou se tvůrci pustili do tohle kusu. Jenže on každej nedokáže natočit Turínskýho koně, kupříkladu. A i ten je svým způsobem spornej. Jak kdyby se rozevíraly nůžky: super divácký filmy, co jsou především po kase (s přídavkem merkantilií) a lehký řachavý zábavě, a artový snímky, co se nořej do duše a hledají Pravdu. Je to docela poctivě udělaný, ale suchý. A naneštěstí jsem viděl hned po staronovým Prášilovi, takže mi přišlo, že herecky jsou trošku níž, jako víno, co ještě nemá tu hladkost a ryzost vyzrálýho nápoje. Snažilo se to o reálný vidění zblízka, a la Dogma. Skoro se trefilo - jen skoro. Ta skutečné, niterné vcítění se do filmu nedostalo, zůstala jen náhražka, lak na povrchu.
  29. Baron Prášil
    Baron Prášil (1961)
    9
    90% Někdy mi přijde, že ty starý filmy měly větší grády než většina současnejch snímků. Především: promyšlený, duchaplný, vtipný a fungující scénáře s nenápadným spodním levelem hlubších myšlenek. Virtuózní herecký výkony, který působí tak přirozeně a dobře, jako když vypijete sklenku čistý vody. Přesný hudební podkres. Výtvarná stránka - ono se to nezdá (a v tom je to kouzlo), ale každá scéna je komponovaná, že by obstála jako obraz v rámu, a přesto netluče do hlavy artistní vyumělkovaností. Umělecký dílo, který vystupuje zároveň jako oddychovej filmík. A tahle dualita je ten největší trik, jak je jich (úžasnejch!) tenhle snímek plnej.
  30. Krotitelé duchů
    Krotitelé duchů (2016)
    5
    50% Hollywodskej jídelníček: osvědčený hotovky, ohřívaný a nastavovaný pokrmy. Nemusdel by to být špatný nápad, dát dohromady partu dam a postavit je proti vlezlým a agresivním přízrakům. Dalo by se hrát o odlišnostech mezi mužskou mentalitou: chlapi a ženy se bojí každej něčeho trošku jinýho a různě reagují na krizový situace. Jenže to by režie musela trochu investovat do vedení protagonistek, aby se víc doplňovaly v dobrým i konfliktnějším, víc mezi nimi fungovala chemie. Nedržet se otrocky původního scénáře a přešívat starej smoking na novou figuru. Jo, a Hemsworth sice neumí moc hrát, ale přesto - s jeho rolí se taky udělat lepší fígle...
  31. Sebevražedný oddíl
    Sebevražedný oddíl (2016)
    6.5
    65% Mohli by tu partičku "superzločinců" pouštět místo večerníčku. Jo, vizuál nablejskanej. Správně to bouchá, třaská, chrlí kulky a exploduje. K tomu sice dobře vybraná, ale předimenzovaná hudba na nepadnoucích místech. Členové oddílu svižně hláškujou, jak to většina diváků miluje, ale 90% hlášek jde na konto Harley Quinn. Zbylý objem si horko těžko rozdělili ostatní hrdinové, placatí jako odfláknutá vystřihovánka. Část jich vystupuje spíš do počtu. Nejsilnějšími a nejzajímavějšími postavami se ukazují právě Harley Quinn (skvělá Margot Robbie) a Smithův Deadshot. I když Harley působí spíš jako nezbedná školačka než magořící zlejška. Joker je ovšem průšvih: pro děj zbytný a nijaký v podání Jareda Leto: rozmazlený zlatý mládežník. Musel jsem si pustit předchozí Batmany, v nichž excelují Jack Nicholson a Heath Ledger, abych se zbavil té pachuti. zatraceně, takový rozdíl! Když odmyslíme hollywoodské omšelé stereotypy, příšerné nelogičnosti, úmorné nesmysly a otravné oslí můstky scénáře, vězí základní kámen úrazu už v premise "komando mega-ničemů". Dneska, když tu máme narkobarony, diktátory, sadistické masové vrahy a fanatické teroristy, je tahle tlupa rádoby padouchů jen happeningem legračních a namaškařených lidiček; udělají dlouhý nos na dědu o holi, načež pošlou šek ubohým dětem do Afriky. V zástupu lidí na ulici se zaručeně vyskytne pár (a možná víc) horších podrazáků a sígrů a labilních charakterů, než co se snaží sebevražedné komando předstírat. Když uvážím, jaká byla očekávání, co se z námětu dalo udělat a jak to dopadlo, mám chť nasolit maximálně 40 %. No budiž, koukalo se na to pěkně, člověk se nenudil, ale žádný obzvláštní zážitek to taky nebyl. Má to stačit ke štěstí...a ke známce jakosti?
  32. SEZN@MKA
    SEZN@MKA (2016)
    4
    40% Bože můj... To je paráda! Zápletka jako z druhořadé před-a-válečné české komedie, ze kterých si střílel už Jaroslav Žák. Toporné vedené herců, obnošené gagy tisíckrát použité. Nejrůznější formální chyby, ke kterým může dojít leda tak ve filmu amatérském, ale určitě ne v profesionálním snímku určeném do kin. Samozřejmě vycizelované prostředí smetánky (či alespoň dobře zabezpečených lidiček bez normálních starostí), kancelář s výhledem "na Račana", líbivá atmosféra léta s plavčičkama a drinky. Ale je tam božský Langmajer (slint) a legrační Pavlásek, no nechoďte na to! Jo, bude se to líbit... A Múza kinematografie odvrací tvář.
  33. Doba ledová: Mamutí drcnutí
    Doba ledová: Mamutí drcnutí (2016)
    4.5
    45% Tak naše děcka se nepobavila ani z ukázky a neprojevila zájem, oni si už vybírají. Šel jsem s kloučkem přítelkyně. Ale jo, přežili jsme oba, ale já se vzpamatovával tejden. To už je vážně mor, tahle hollywoodská móda mrvit série až do úplného vyždímání a sázet na jistotu tak dlouho, až zkazí vkus celému publiku. Scrat dobrej, ale z ostatních ústředních postav s určitým charakterem a příběhovým rozměrem se staly postavičičky. Animace Ok, ale přece jde o víc, než jen technickou stránku!
  34. Satisfakce 1720
    Satisfakce 1720 (2016)
    7.5
    75% Kvalitní kostýmový kousek, bohužel mimo zájmové spektrum řady diváků. Aby uživatel nějakého díla pochopil, co chtěli tvůrci říct, musí mít určité zkušenosti a znalosti, jinak prostě nezaberou (a není to tak docela jejich chyba - prostě se jen míjejí). Admirál Tordenskjold je na severu pojem, tady ho neznáme. První mínus. Byla to zatraceně pozoruhodná osobnost, která by v očích diváka vynikla víc, kdyby se do filmu dostal větší kus války, v níž se vojevůdce vyznamenal. Komorní ladění snímku ale sází na psychologii - a precizní dobovou atmosféru baroka. Kromě skvěle šlapající chemie přátelského vztahu mezi pánem a oddaným služebníkem staví na nadčasové otázce: co s lidmi války, když boje utichnou. Hrdinští bojovníci, kteří excelují v zápasech, jsou nepoužitelní v čase míru... Ostatně, o tom je i Sedm statečných.
  35. Jak se zbavit nevěsty
    Jak se zbavit nevěsty (2016)
    2.5
    25% Vzpomínám si, jak v Tajnostech žižkovskýho podvěstí nechává pan Žák mučit svou postavu detektýva promítáním českejch veseloher. Jak vidno, doba se vrací. Herecký výkony - jak který, režie nenápaditá, scénář prvoplánovej, nelogickej, absurdní. Pohádka pro spokojený středostavovský středněvěký obecenstvo, který chce vypnout. A není to romantický - jen stupidní.
  36. Příběh lesa
    Příběh lesa (2015)
    8.5
    85% za mně absolutní spokojenost. Víc než příjemný pokoukání na žvížátka. Spíš píseň o prostředí, které lidstvo převálcovalo a už ho sotva dá dohromady. O světě, kterej nenávratně zmizel. Vlastně taky o dějinách Člověka a vývoji lidský společnosti. Ten film má přesah - nejen nádherný záběry. Houby agitka... aby obsáhl celou pravdu, musel by být tvrdší, a lidi by to už vůbec nepochopili. I takhle mu pořádně porozumí jenom ten, kdo les miluje - je zticha a vnímá ho.
  37. Kniha džunglí
    Kniha džunglí (2016)
    7.5
    75% Pořád čekám, kdy se moje milovaná Kniha džuglí dostane na plátna kin (nebo na obrazovky televizorů) v té podobě, jak ji Kipling napsal. Adaptací už byla spousta, ale ani jedna nezachytila to, co autor do díla vložil. Syrovost života a smrti, nahé a zjizvené dětské mládě odchované divočinou a jejími zákony (mimochodem, tohle okopírovali Strugačtí v Prckovi), skutečnost, že zvířata (a ne jejich makety a maňásci) myslí a inteligentně (adekvátně k optimálnímu řešení situace) jednají. Jo, CGI modely byly fajn. Džungle přiměřeně skutečná. Ale dej, sáděra, ten děj jde poslední roky pokaždý do kopru. Mauglí není tak docela pro děti - epizoda s pobytem ve vesnici a Messuou a vpádem dholů je docela drsná.Všechna zpracování to vynechala. Prý má být sequel. Tož jsem zvědavej.
  38. Lovec: Zimní válka
    Lovec: Zimní válka (2016)
    5.5
    55% Nazval bych to: Odvar z odřezků ze Sněhurky, s instantním kořením z Pána prstenů a Sněhové královny. Béčkový film s téměř áčkovými efekty. Něco mezi fantasy a pohádkou. Utahaný scénář toho druhu, jaký se vyskytoval před mnohými lety u Deathstalkera nebo Beastmastera. V podstatě dějově komorní záležitost - devět výraznějších postav (hrdinská dvojice, čtyři trpaslíci, dvě královny, s odřenýma ušima ještě lovcův kámoš) a tři štěky. Digitály a plenér pěkný, místy ušla i hudba, i když odkazovala na půl tuctu jiných kvalitnějších snímků. Postavy se chovají jako idioti, logika si vzala dovolenou. Hemsworth stárne a přestává být sexy; hrát neuměl nikdy. Chemie mezi Lovcem a jeho láskou moc nefunguje. Akční scény snímaný tak rozsekaně a útržkovitě, že byl občas kumšt zjistit, co se vlastně děje. Jinak vizuálně slušné, hlavně přírodní záběry (ale co ty divný tyčinkový megakrystaly v trůním ledovém sále?). Pár vtipných hlášek, hezké závěrečné titulky a charismatičtí trpaslíci zachraňují výsledný dojem :-) POZOR, SPOILERY: Není mi jasný, jestli skákání na střechy zámku byl blbej nápad Lovce nebo scénáristy. Freya umřela dvakrát - tolikrát ji totiž roztomilá sestřička zasáhla: důkazem je, že ve chvíli prvního zranění se rozsype ledová stěna. pak nějak ožila, ale zase jí hollywoodsky dlouho trvalo, než vypustila duši, aby ještě stihla poslední kouzlo.
  39. Jak básníci čekají na zázrak
    Jak básníci čekají na zázrak (2016)
    5.5
    55% Dělají to Američani, děláme to taky. Vymyslí se film, uspěje, a začne se natahovat. Je to jako v tý povídce o jehněti, co z něho dělali v hospodě celej tejden různý jídla, vždycky zpracovali, co zbylo, až nakonec vyrobili mastnou polívku z pomejí. Tohle není tak zlé, a věřím, že spoustě lidí se to bude líbit. Dítě, co hledá tátovi novou mámu, chytne vždycky, zvlášť když ten táta má dojímavej kukuč Pavla Kříže. Nemocniční prostředí taky bere oko. A diváci můžou vzpomínat na předchozí díly, když oni sami byli mladší a vůbec jim bylo trochu líp. Já jen doufám, že nenatočí další díl: "Jak básníci straší v krematoriu"
  40. Nikdy nejsme sami
    Nikdy nejsme sami (2016)
    6
    60% Ale jo, je to uměleckej projekt. Ve stylu: čím hnusnější, tím umělečtější. Čím větší režijní a scénáristický naschvál, tím líp. A divákovi hůř. Sice dobrý herecký výkony - ale přepísknutý typy, správě depresivní atmosféra, ale se skutečným životem a jeho průšvihama to má tak málo společného, jako načinčaná hollywoodská romance na druhé straně spektra. Situace tak málo uvěřitelný, jako v duchařským hororu. Já tohle tlačení na pilu nemám rád. To, co se pan Václav snaží do lidí nahustit, zvládnou skuteční machři úplně lehounce - třeba "Zlodějka Tereza", co ji natočil Carlo Di Palma. Někdo moudrej řekl, že ve skutečný tragédii musí být sympatie a antipatie vyvážený...