Profilový obrázek

MVecera

9 603
30. TopUživatel

Uživatel o sobě nic nenapsal.

Uživatel nevyplnil svou lokalitu.



    Bubáci a Hastrmani
    Bubáci a Hastrmani (1999)
    4
    V první sérii se na kost dření osobní růst postav Bubáčka a Pulce. V druhé zase Bubáček s Pulcem tvoří rámování pro vyprávění ve vyprávění, vypráví se tu obskurní variace na tradiční pohádky. Ale je vskutku avantgardní vyprávěcí postup pohádku i s animací utnout, vrátit se do rámovacího narativu a zbytek pohádky odvyprávět voice-overem. Dvouletá dcera to zhodnotila slovem "kravina" a odešla...
    Mňam aneb Prima vařečka (2001)
    0
    Pure 90's gastro - pan Mirek: "Uděláme si omáčku kvatro formádži. Na pánvi si rozehřejeme eidam s nivou, zasypeme parmezánem a protože nemáme čtvrtý sýr, tak nahradíme máslem..."
    Chapaev s nami
    Chapaev s nami (1941)
    4
    Odkazování na starší filmy a postavy v nich vystupující je zajímavým jevem sovětské meziválečné kinematografie. Už ve 30. letech můžeme vidět některé fiktivní postavy objevovat se i mimo své "mateřské" filmy - jako třeba Maxim ve Velikém občanovi (1937-1939). A nutno říct, že právě Čapajev s námi dnes působí dost lacině, po několika úvodních záběrech, ve kterých Čapajev unikne jisté smrti už vidíme jen patetický propagandistický projev snímaný převážně v detailech Čapajevovy tváře, na pozadí laciná zadní projekce, a všechno střídané s záběry na pěchotní vojsko, tanky a armádní letadla. Sověti i za války uměli jestli ne lepší tak alespoň zábavnější propagandu - jako segment Son v ruku z pásma Bojevoj kinosbornik 1 (1941), a to i přes skutečnost, že se ve filmu využívá natočený materiál převzatý z jiného filmu.
    Dickson Experimental Sound Film
    Dickson Experimental Sound Film (1895)
    8
    Nemá smysl o tomto snímku spekulovat v diskursu filmu jako umění, protože tento snímek byl čistě technickým experimentem se zvukem a nejde o dílo s uměleckými ambicemi. Proto je i absurdní mluvit o Williamu Dicksonovi jako o Edisonově žákovi, nejednalo se o uměleckou školu ale o snahu vyvinout technicky dokonalejší přístroj. A jako takový by měl být tento pokus hodnocen a to se samo o sobě vymyká rozsahu hvězdičkové škály CSFD.
    Dekameron (1966)
    2
    Dalo by se očekávat šťastné a veselé předvánoční (možná i vtipné) vzpomínání osobností, místo toho jsou historky ze začátku jen nevtipné, později navíc bez pointy a depresivní. Ve spojení s psychedelickou hudbou má na konci pořadu člověk nutkání hledat nejvyšší most nebo třeba jenom pěkně vzrostlý strom s pěknou větví. Hodilo by se spíš na dušičky...

    Oblíbená díla

    Oblíbení tvůrci