Je to fakt hezkej film, co je pěkně nasnímanej, s pěkným nasvícením a zasazením. Jenomže příběhově/scenáristicky trochu pokulhává. Uvědomuju si, čeho chtěl režisér s celkovou poetikou dosáhnout, ale bohužel to na mě nezafungovalo. Asi je to jako s tím morkem a jsem jen ještě moc mladej a musím toho víc zažít a ochutnat...
ČSFD tradičně podstřelilo, v zahraničí jsou zas moc vysoko. Je to na nějakých 60. Netflixovsky trochu nepřiměřená stopáž a rozuteče se to až do moc směrů najednou. Má to i zajímavej vizuál, kterej ale bohužel zprasili digitálním šumem a dalšíma rádoby analogovýma efektama a taky tím, jak je to tmavý a nevýrazný a často tam nejde nic vidět.
Dokonalý komiksový film, alespoň do premiéry trojky. Jednička k tomu měla blízko, ale protože to bylo představení úplně nové postavy, tak to vyprávění ne vždy šlapalo na maximum. A ač už ten wow efekt z animace teď není tak výrazný jako napoprvé, pořád to má čím překvapit, třeba pastelovou stylizací ve světě Gwen, který jako by vypadl ze stránek komiksu. Nebo Hobie, to je taky kapitola sama pro sebe. Je tam ještě víc vizuálních nápadů než minule, až mi zase bylo líto animátorů, kteří na tom dělali, když to většina lidí ani nepostřehne. A úvodní pasáž s Gwen, kdy se skvěle pracuje s hudbou (Gwenin motiv je za mě to nejlepší z OST), zvuky a děním na obrazovce, je naprostá slast a už se těším, až si to budu moct doma znovu pustit. Titulková Am I Dreaming tomu pak nasadila korunu.
Sice je hezký, že si tvůrce dokáže udělat ze sebe srandu, ale když umí v podstatě jen tohle a odkazovat se na svoji dřívější tvorbu / být meta, tak je to málo. Jestli budou třetí Clerks ve stejným ranku, tak se Smith už definitivně odepíše.
Zajímalo by mě, kdo ze čtyř autorů podepsaných pod scénářem přišel s úvodem: „Před týdnem umřela moje máma. Jeden, prý špičkový, plastický chirurg jí dělal další operaci prsou.“ To je jen první z mnoha exemplářů v „zoo plné bláznů“, o kterých se píše v oficiální anotaci k filmu. (viděno v rámci Rimsy challenge)
Trochu to zachraňuje finálních asi 20 minut. Ne že by z toho rázem udělaly nějaký klenot kinematografie, ale oproti tomu dortu od pejska a kočičky, který tomu předcházel, to je pořád posun. Jo a hudba celkem ušla. (viděno v rámci Rimsy challenge)
Tenhle „film“ má sotva něco přes hodinu a i tak se táhne jak smrad. Film v uvozovkách proto, že je to jen sbírka nesouvisejících scén, které se posouvají dál podle toho, která firma zrovna přisypala na produkci. O technické stránce se radši nebudu vypisovat. Kvalitu díla ohlašuje už úvod, kdy hlavní postava sere na hajzlu. A všechno to krásně ohodnotí Dana Morávková dál v tomhle nefilmu slovy: „To je fakt na hovno tohleto.“ (viděno v rámci Rimsy challenge)
Z toho, co nabídl první rok Marvelu na Disney+, mě to překvapivě bavilo nejvíc. Na nic si to nehraje, je to bez zbytečných vedlejších linek a ukáže se tu i budoucnost MCU – Florence Pugh.
Těšil jsem se. Těšil jsem se hodně. Možná až přehnaně moc, když jsem viděl první reakce (i teď při psaní má film pořád hodnocení 91 % a je na 11. místě). Ale není to tam... Hlavně kvůli zápletce, která není úplně nápaditá a hlavně nedává moc smysl, když se nad tím člověk jen trochu zamyslí. A jak už psal třeba MrHlad, Peter Parker je tady hroznej ocas. Což byl ostatně vždycky, ale nikdy ne takhle moc. Každý druhý komentář potom zmiňuje fan service, ale pro mě osobně to působilo až moc na sílu a chyběla tomu originalita. Až na to první překvapení, to mi udělalo největší radost. Wattsovi Spider-Mani mají puberťáckej humor, ale uznávám, že většinou se trefuje a umí být vtipnej. Tady je pak často nucenej až trapnej a argument, že cílovkou jsou puberťáci se svým nehumorem, neberu, protože tohle je zjevně film pro mileniály jako já. Zklamání je pak i epické finále, které je digibordel na šedohnědém pozadí. Zatím to vyznívá tak, že to je možná až podprůměr. Naštěstí ne, protože to pořád dobře vypadá a super je i obsazení, kde vyčnívá charismatický Molina, démonický Defoe (který nepotřeboval dubléra, respekt) a Jamie Foxx plný nové energie (i když Electro sám vyvrátí, že by v příběhu měl být...). Pro Spideyho, který poprvé dostane pořádně na budku a je na dně, pak příběh dostane osudový ráz. Film je tak trochu restart celého Hollandova Spider-Mana, tak uvidíme, jestli se tvůrci v příštím díle vydají trochu jiným směrem nebo budou pokračovat v recyklaci toho, co fungovalo dříve. Já si do té doby dám ještě druhou projekci a třeba změním názor. P.S.: Rasisti a homofobové v místních komentářích jsou ubožáci.
Ta čtvrtá hvězda je s odřenýma ušima, protože tempo občas drhne, ale když film chce, tak tne do živýho. Pokud nejste suchaři, budete ze spousty vtípků a scén smíchy uchcávat.
Čekal jsem na ten den a obával jsem se ho. Tedy den, kdy se na Netflixu objeví špatný seriál od Marvelu. Špatný je možná až moc silné slovo, protože to má super hudbu, dobrý casting a celkově je to kvalitní filmařina. Ale když ono se to tak táhne! Jak kdyby při psaní zjistili, že jim chybí materiál asi na 3 epizody, tak se natahovalo, co to jen šlo. Luke navíc často působí jako vedlejší postava, když se dej věnuje nezajímavým a otravným vedlejším postavám, který lezou na nervy. (menší spoiler) A když už je tam někdo zajímavej, tak ho v půlce řady zaříznou a nahradí ho rádoby drsná náhražka Julese z Pulp Fiction, ze které se ale vyklube ten nejtrapnější záporák. Na Daredevila se to nechytá ani náhodou a i slabší Jessica Jones byla zajímavější. Tenhle přešlap už se snad nebude opakovat.
Začali s tím loni u Foxů s Fantastickou čtyřkou a letos navázali s X-Meny a štafetu přebrali u DC s Batmanem, Supermanem a teď i touhle bandou. Řeč je o návratu deset až patnáct let zpět, tedy do doby, kdy vznikaly nudné a špatné filmy podle komiksové předlohy. Co je špatně s touhle bandou? Asi všechno. Plakáty září všemi barvami duhy a přitom je to film, kde snad ani nebyl osvětlovač. Což je u akčního filmu celkem problém, hlavně když se odehrává v nudných kulisách, který jim tam snad zbyly po dřívějších filmech. Tady těch 175 milionů fakt vidět nejde. Joel Kinnaman nepůsobí jako velitel ale spíš jako bažant a otloukánek pro ostatní. Batman a Flash jsou ve filmu proto, aby to nějak dávalo smysl, ale ve výsledku to smysl nedává vůbec. Prostředek filmu se neuvěřitelně táhne a potom najednou přijde konec. Navíc je to neuvěřitelně hloupý a naivní. Neočekával jsem něco hlubokomyslnýho, ale po promítání jsem se cítil trochu hloupější. Ať už z děje nebo z dialogů. Snad jen soundtrack je fajn, ale s tímhle stylem přišli o dva roky později. Neříkám, že Strážci Galaxie mají mezi komiksovými filmy monopol na Spirit in the Sky, ale vlastně mají. DC promrhali i svou druhou šanci a nevím, jestli dostanou i tu třetí.
Jako film je to poměrně špatný. Mluví se tam málo a když už, tak je to fakt hloupý a prkenný, jinak tam (hlavně) Prince hází dlouhý pohledy do kamery. Ale co se dá dělat, když do toho hraje nejlepší album Prince. To občas přetrpíte slabší chvilku nebo si z filmu uděláte dokonalou kulisu.
Je mi líto lidí, pro které tenhle film představuje jejich dětství. A o to víc, když se jim líbí i v dospělosti. Pochopím, když má někdo slabost pro Ewoky (já taky), ale to mě nepřinutilo si tenhle film oblíbit. Hlavně kvůli dementním (lidským) postavám a replikám, který si snad napsaly samotný děcka.
Trailery spoustu lidí odradily. Já jsem to tak černě neviděl a říkal jsem si, že film může jenom překvapit. Přecijen na něm dělali samí talentovaní lidé. Překvapení se konalo, ale nepříjemné. Ten film nemá žádnej ksicht, postavy se nevyvíjejí, dialogy jsou tragédie (Because we're a team now, and there's four of us. So, we should come up with a name for it.), akce skoro žádná a když už, tak ničím neoslní, a chybí mi tam tak půlhodina stopáže, klidně i víc, která by nahradila ty nudné a zbytečné části a vyplnila by tam prázdní místa (borec zůstal na cizí planetě, to se stává...). Nevím, jestli je Storyho F4 lepší film, ale minimálně zábavnější určitě ano. I dvojka. Reparát za dva roky to bude mít hodně těžké, jestli k němu vůbec dojde.
Ano, je to jako Raid, jenom s tím rozdílem, že oproti indonéské mlátičce není Dredd nijak nápaditý. A zatímco některé filmy, třeba i Raid, umně maskují, že filmaři pracovali s malým rozpočtem, tady to jde vycítit ze skoro každého záběru. Hlavně z těch pomalených, ve kterých stříkají litry digitální krve. A chápu, že tvůrci chtěli zůstat věrni předloze, ale ta helma a celkově postava soudce působí neskutečně směšně.
Asi jsem trochu sofistikovanější (možná je to naopak a mně nedochází film, ale spíš ne), protože tenhle fekální a sprostý humor na mě nějak nefunguje. Resp. funguje, ale musí s ním přijít Statham. A na to je ho ve filmu málo. Překvapivě Špión funguje líp jako bondovka, než jako komedie, protože při dialozích jsem čekal, kdy konečně přijde něco vtipného. A často nepřicházelo... A 50 Cent tady je tak půl minuty, ale naprosto si ji získal pro sebe. "I just had some goulash. The shit was on point!"
Takový pozlacený hovno. Vypadá to úžasně, ale co s tím, když je to minimálně první hodinu neuvěřitelně hloupý? Krásná ukázka toho, jak Hollywood za třicet let upadl, když dokáže vytvořit jen neuvěřitelně dementní a nesympatický postavy, který se chovají jako idioti.
Všechno špatně. Film se soustředí na to, co by měl ignorovat a důležité části děje rychle odbyde. Postavy jsou jak z manuálu pro nejšablonovitější filmy a začátek filmu je hrozná nuda. V prodloužené verzi ještě o osm minut delší. Sorry Ryane, snad se ti ten Deadpool povede víc...
Jasně, je to plný klišé, ale co od Marvelu nebo Disney není? Na druhou stranu je to vtipný, ne křečovitě a způsobem, jaký děti možná ani nepochopí. Děti ve filmech se často chovají jako... no děti, ale tady překvapivě ne. Navíc to skvěle vypadá (úvodní přelet nad městem ani nevypadá jak animace) a zní (soundtrack).
Akční jízda, co během 150 minut neztratí nic ze svého tempa. To, že Evans opustil panelák, tak znamená, že se musel vypořádat s příběhem a detailnějšími vedlejšími postavami. Vypořádal se s tím slušně a na oplátku to dostal rozmanitější prostředí, kde si můžou rozbít držky. A každé z nich stojí za to.
Závodění na japonské dálnici je celkem nuda. A přitom to začíná nadějně. Super záběry z kapoty a interiéru jsou fajn napoprvé. Když ale všechny další závodní sekvence vypadají úplně stejně, tak už je to spíš otrava. A k tomu výběr herců (snad jen policajt trochu hrál) se moc nepovedl. A to nemluvím o příběhu. Honička s policajty ke konci je vtipná, ale jinak nesedí do nálady zbytku filmu. Tokyo Drift bylo všelijaké, ale raději bych se podíval na něj.
Já se tak těšil. Nakonec je z toho komedie, co není vtipná a zvláštní horor, který se ale zastavil někde na půli cesty. Všechny herce spočítáte na prstech dvou ruk a ti hlavní jsou, s výjimkou Parkse a částečně Longa, buď nevýrazní (Osment, Rodriguez) nebo otravní (Guy Lapointe). Do doby, než se objeví Guy Lapointe to možná není dokonalé, ale aspoň zajímavé. Po jeho příchodu už je to jen trapné. Kromě scény, kde hraje Tusk od Fleetwood Mac, ta je jedna z nejlepších. Na film se celkově dobře dívá díky super střihu a kameře. Jen ty flashbacky si mohl Smith odpustit. Snad to není předzvěst toho, jak budou vypadat další Smithovy filmy. Nějak přežiju, když bude zbytek True North trilogie podobný tomuhle, ale nerad bych, aby to postihlo i třetí Clerks.
Taková kratší a aktualizovaná verze Building A Cinematic Universe bonusu z The Avengers. Z řečí producentů a všech zúčastněných to vypadá, že natáčení filmů u Marvelu je prostě ta nejlepší věc na světě. Proto se tady nemluví o problémech s Ant-Manem, Hulkem a platovými podmínkami pro herce (výměna Rhodeyho). Jinak ale pěkné připomenutí pro fanouška komiksových filmů.
Spíš The Not-so-Amazing Peter Parker, protože Spider-Mana je tady vážně málo. Scény s ním jsou super a hudba od skutečně magnificent The Magnificent Six, která v akčních sekvencích hraje taky (z elektrizující Itsy Bisty Spider jsem měl husí kůži), ale Peter Parker je v podání Garfielda opět stejný jouda a film pořád někam přeskakuje a snaží se toho vyprávět co nejvíce a přitom nic z toho pořádně. Třeba scéna s letadlama je jedno velký WTF. Je to napsáno i v obsahu: "Být Spider-Manem je skvělé." Ale být Peterem Parkerem už tak moc ne. Hlavně ne, když vás režíruje Marc Webb.
Asi tak polovině toho co říkali jsem kvůli přízvuku a afrikánštině nerozuměl, ale hlavní jsou tady gagy, protože je to film postavený na záběrech skryté kamery, zabalený kolem příběhu "s přesahem". Některý vtípky jsou slabší, další ujdou a ty ostatní - Hi Jack, zloděj kola, výběrčí mýta, tupá blonďatá sekretářka, úvodní scéna a závěrečná pálivá sekvence - jsou peckovní. Škoda že jich je na celý film málo.
Funk Brothers byli a pro některé ještě možná pořád jsou jménem, které jim nic neříká. A přitom právě muzikanti v Motownu byli možná tím nejdůležitějším článkem v řetězu Motownu, jak ukazuje tenhle dokument. Hudební vložka s mladými zpěváky zpívajícími klasiky z Detroitu v doprovodu Funk Brothers a komentáře všech zúčastněných jsou super, akorát mi trochu chybí dobové záběry z nahrávání, pokud tedy existují. Na druhou stranu je tady soundtrack s instrumentálkami.