Pixar jede na vlně přestaneme vytvářet nové a originalní filmy a světy, ale pokračování ověřených značek. Ještě to stále celkem funguje, ale rozmanitosti a hravosti jedničky to za mě nedoshuje.
Slavná značka, která díky tomuto filmu vstala z mrtvých, a to asi čekal málo kdo. I já jsem nevěřil, že by tenhle restart mohl zaujmout něčím jiným, než neustálým pomrkáváním na fanoušky prvního parku. A ono to tak v podstatě je. Už během expozice se dostavuje nostalgie při poslechu známé melodie, více či méně prezentovaných odkazů, velice podobně profilovaných postav a i stylistické postupy jsou velice podobné původnímu filmu. Hlavním rozdíl oproti jiným filmům, které odkazují na původní dílo nebo si z něj berou určité prvky je ten, že jakkoliv uvědoměle Jurský svět pracuje s odkazy, nevyužívá je pouze na efekt, ale jako funkční prvek vyprávění, který děj posouvá kupředu. Na těchto odkazech je také vystavěn samotný fikční svět. který až a některé místa skvěle šlape. Jurský svět je v podstatě modifikovaný Spielbergův film, který potěší jak původní fandy, tak i vyznavače letních akčních blockbusterů.
Daleko rozmáchlejší (postavy, akce, CGI) než první týmovka, ale bohužel už to není tak čistě odvedená práce jako minule. Whedon je zkrátka fanoušek a je to vidět, ale ve filmu toho chtěl stihnout až moc a to mu podráží nohy. Tempo vyprávění je až moc nekonzistentní, motivace některých postav jsou buď nejasné (teda aspoň pro mne), nebo hrozně jednoduché, aby se vyprávění rychle posunulo dál. Pokračování není oproti předchůdci skoro ničím ozvláštněno. Nezapomenutelná jízda kamery přes celé bojiště v prvních Avengers apod. Nápaditost a hravost jedničky se tady někam vytratila a drtivá většina akčních sekvencí jen ostrými střihy rychle přeskakuje mezi jednotlivými hrdiny, aby se toho opět za krátkou dobu stihlo co nejvíc. Pořád je to zábava. Atrakce, na kterou by určitě každý měl zajít, ale tentokrát si Whedon ukousl až moc velké sousto a nepopasoval se s tím úplně skvěle.
Nolan opět dokázal, že mistrně dokáže pracovat s podstatě jednoduchým konceptem, přetvořit ho na něco daleko komplikovanějšího a komplexnějšího (jako například Memento) a zároveň se držet pravidel klasického Hollywoodského vyprávění.
Od nových Transformers jsem nic nečekal protože novým kouskům starého psa nenaučíš (Bay) a to se tady osvědčilo. Digitální výplach mozku s postavami, které mají nové tváře, ale charaktery jsou na chlup stejné, jako v předchozích filmech. Téměř tři hodiny výbuchů, oleje a tupých dialogů nezvládám ani já i přesto, že jsem dokázal víceméně ignorovat fakt, že většinu akčních sekvencí už jsem viděl v minulých filmech. Ani cool dinosauři nemůžou zachránit sérii, která už nemá co nabídnout.
Jakýsi pokus o drama, které chce hodně šokovat a esteticky zapůsobit. Bohužel prapodivná psychologie postav, filozofování a monology, které jako by vypadly z jiného filmu spíš celé snažení o výrazný příběh podkopává a působí opravdu blbě. Jediným lepším momentem je poslední petiminutovka, která sice oproti průměrnému zbytku působí jako pěst na oko, ale jako jediná ve mně vyvolala pocit, že aspoň na chvíli sleduju něco, co svoji kvalitou v současnosti vybočuje z ostatní české produkce. Škoda, že to bylo jenom pět minut.
Prostoduchý a stylisticky nejednotvárný film o chlapovi,který je motivován pohádkou o hrochovi, která jediná dokáže posunout psychologický vývoj hlavní postavy, který se jinak rovná nule. Nejlepší stránkou filmu je tak vizuálně pěkné porovnání světa mocných a bohatých se špinavým a těžkým životem sociální spodiny. Jediný větší problém jsem měl s nepřehledností akčních sekvencí způsobené, nehorázně chaotickým střihem a záporákem Krugerem, jehož přízvuk a béčkové hlášky mi nedají spát.
Film, který nevyniká ani tak svou formou nebo stylem, ale především tím jak skvěle vyobrazuje vztah psa jako věrného přítele člověka. Už dlouho mě film tak strašně citově nevyždímal jako právě tento.
Násilí jako smysl života, pokřivenost společnosti a Ludwig van. Skvělá adaptace Burgessova románu a pro mě osobně lepší zakončení děje než u knížky. P.S. Díky Kubrickovi dostala písnička "Singning in the Rain" úplně jiný rozměr. Nemohl jsem jí dostat z hlavy.
Skvělý vizuál přebíjí hodně nedoladěný scénář, který se Ridley Scott snaží poslepovat jak se jen dá. Ve výsledku ovšem zůstává více otazníků, než odpovědí, původní myšlenka vyšumí do ztracena a z posádky se stane banda blbců.
Tahle restartovaná komiksovka je jiná, ale jiná neznamená špatná a porovnávat tento kousek s Raimyho počinem, nebo s Avengers a Nolanovo Batmanem je zkrátka hloupost. Webb vzal film po svém a z úplně jiného konce. Než na akci se film zaměřuje na hlavního hrdinu a zbytek (viz hlavní záporák a celková akční složka) je hodně příjemná vata. Tím pádem vzniká úplně jiný pohled na komiksový film. Navíc je tu na tento žánr dost emocí, které působí ( rozhodně na mě) skvěle a přirozeně, tím myslím i hlavní dvojici Garfield a Stone mezi kterými funguje skvělá chemie. P.S. Vtipný rozhovor mezi Garfieldem a Stone na školní chodbě + písnička od Coldplay pro mě jednoznačně nejlepší scéna filmu hned po Stanovi Leem :)
Tohle už není ani tak o autech jako to bylo vždycky, ale hlavně o skvělé akci a krádeži alá Dannyho Parťáci i když ne tak geniální. Nejlepší díl série u kterého jsem snad poprvé po titulcích chtěl další porci takové akce.
Z objektivního pohledu jasný odpad už kvůli nesmrtelnému hlavnímu hrdinovi, který přežije jakýkoliv výbuch při cestě za záchranou své ženy, rozhovorech a situacích nad kterými zůstává rozum stát, ale ze subjektivního pohledu skvěle akční film u kterého jsem se skvěle bavil. Ten chlap je fakt pošahaný magor! :D
Tvrdá práce Marvelu se vyplatila a tohle je nejlepší comicsový film ever! Joss Whedon si dal opravdu záležet a naservíroval vážnost,vtip a akční nářez v jednom úžasném filmu, kde téměř nic není navíc všichni mají dost místa pro svůj part, Hulk je konečně tím pravým Hulkem se vším všudy a Tom Hiddleston jako Loki vyšperkoval svoje charisma hnusného záporáka k dokonalosti! Viděno 2x v kině!
Skvělý Nolan zpracoval geniální scénář a ukázal jak se dělá prvotřídní film.Perfektní filmové puzzle, které stále nutí k přemýšlení a nakonec se hezky poskládá.
Film, kde ani komedie ani drama moc nefunguje(tedy aspoň u mě ne) a celkově působí příliš nesourodě na to, aby z toho kromě sympatické hlavní dvojice bylo něco víc než jen průměrný romanťák, když pominu fakt, že se tak půl filmu jenom souloží.
Pro pamětníky krásná nostalgie, pro mladší obecenstvo(i pro mě) důkaz toho, že i němé filmy mají své jedinečné kouzlo, které dokáže uchvátit.Skvělý film o vývoji této kulturní zábavy na přelomu třicátých let minulého století, který perfektně zachycuje tehdejší Hollywood a ukazuje jak film bavil svět tehdy a bude bavit i v budoucnosti.Tvůrci zde vzdali hold filmovému řemeslu jako takovému a zamíchali dovnitř skvělé drama, kterému kraluje vynikající Jean Dujardin, který ukazuje, že i beze slov dokáže zahrát téměř cokoli.To všechno podloženo skvělou retro hudbou.The Artist je pro mě skvělý filmový kousek, který dokáže diváka emocionálně sevřít i beze slov, což mnohé filmy dnes nedokáží a dokazuje, že je právem nominovaný na takové množství oscarů.
Jasný příklad toho, že točit další a další díly výdělečné série se jednou nevyplatí.Nejslabší díl série jenom opakuje už viděné z minulých a ještě k tomu špatně a i když na Riplyovou a vetřelce se stále pěkné kouká(zde navíc vynikající Ron Perlman) na příběhu je bohužel jasně vidět, že už pouze vaří z vody.
Tento film není tak tísnivý a strašidelný jako od Scotta, ale právě tento aspekt dokonale nahrazuje ne úplně skvělá, ale přesto téměř nekončící akce, navíc s perfektně vygradovaným finále tak jak to umí Cameron a i když je Sigourney Weaverová opět fenomenální a na svou dobu je tento snímek skvělý pro mě to plný počet není i když nepochybuji o tom, že to je opravdu nejlepší díl série.
Ačkoli jsem věrným fanouškem Finchera a jeho stylu režie zde je bohužel omezen původní koncepcí série a proto nemůže naplno využít svůj smysl dostat diváka do solidní deprese.I přesto, že je tento díl viditelně slabší je to poctivé pokračování slavné série, které se dá kdykoli shlédnout.
2* pouze díky jedné lepší scéně a konci, který měl být nejspíš vrcholem,ale byl naprosto obyčejný ovšem v celkovém měřítku se jednalo o to lepší na celém filmu.
Jeden z věrných příkladů, že staré filmy jsou většinou ty nejděsivější.Na svou dobu skvěle atmosférický film tohoto žánru, který nahání hrůzu na každém kroku díky temným kulisám samotné lodi a perfektní prací kamery.
Charlize Theron, Stuart Townsend a Penelope Cruz v romantickém dramatu s odlišnýmy názory na život a prožití, nebo spíše přežití druhé svtové války a jednoho zničeného milostného trojúhelníku.
Úžasná romantická komedie, která vybočuje z řady mnoha ostatních tuctových kousků svojí stylizací, hudbou a především perfektní dvojicí (Gordon-Levitt,Deschanel) mezi kterými funguje perfektní chemie a proto posunuje film ještě výše.Shlédnuto 5x :-)