tuurvig

Komentáře 44

Od nejnovějších
  1. Stvořitel
    Stvořitel (2023)
    4
    Filozofický fastfood přecpaný typickými sci-fi klišé, který dost pravděpodobně napsal chatGPT. Je to celé takové prvoplánové, chemie mezi postavami je nulová, každá postava je jaksi vymaštěná a jakákoliv akční scéna, která neobsahuje Nomáda v akci, je svým způsobem mdlá. Tyto neduhy nedokáže vyzvednout ani ten překrásný design, ani kouzelník Greg za kamerou, ani obrazový skladatel Walker a ani Hans se svojí kytarou. Garethe jsi mistr ve vizuálu, ale na scénář příště pověř někoho zkušenějšího. Ale abych nebyl jenom kyselej, tak smekám nad tím, že to natočili za směšných 80 mega. Vypadá to jako typická hollywoodská produkce za 250 milionů.
  2. Barbie
    Barbie (2023)
    10
    Barbie není jen meme a vizuálně nápaditá šílenost. Takhle, ROZHODNĚ TO JE MEME A NESKUTEČNĚ NÁPADITÁ ŠÍLENOST. Ale ve svém jádru obsahuje dost jednoduchou a důležitou myšlenku o společenských rolích a stereotypech, kterou jsem nikde zatím neviděl takhle jednoduše stravitelnou! Vůbec není ke škodě věci, že je to přímočaré, jasné a doslovné. Naopak je to velmi sympatické a potřebné, aby to byl schopný pochopit každý průměrný Ken, či každá prosťounká Barbie. Gosling vládne a má to dost velkou šanci stát se podobným popkulturním miláčkem, jako jím je třeba Scott Pilgrim.
  3. Strážci Galaxie: Volume 3
    Strážci Galaxie: Volume 3 (2023)
    10
    Perfektní tečka za celými strážci, ba dokonce i za celou MCU. Už ani nechci na nic dalšího od Marvelu do kina, protože je zřejmé se současným trendem, že nic lepšího v budoucnu nenatočí. Tenhle film jde svou cestou a dokázal bych si představit, že se Gunn musel párkrát s Feigem pohádat a vydupat si svoje. Vydal ze sebe maximum a doručil lehce nevyvážený film, možná i trochu delší než by měl být, ale s neskutečně obrovským srdíčkem.
  4. Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba - To the Swordsmith Village
    Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba - To the Swordsmith Village (2023)
    7
    Moje první návštěva anime v kině, neboť se jedná o první případ vydání před možným sehnáním z jiného zdroje. A DOUFÁM, ŽE TENTO TREND BUDE POKRAČOVAT. Sakra jsem si to užil. Může se na první pohled zdát, že jedná o pouhý copypaste posledních epizod, ale toto zdání pouze klame. Zaprvé, dostat možnost v kině vibovat s aimer openingem je strašně fajn, a za druhé, bych chtěl vyzdvihnout ten prostorový kino audio mix, který je znatelně mnohem lepší a burácivější než dvoukanálová TV verze. PS: ty kamerové nálety v paláci nekonečna byly jak z indický telenovely.
  5. John Wick: Kapitola 4
    John Wick: Kapitola 4 (2023)
    10
    Johnova příručka: 1000 a jedna způsobů, jak poslat nepřítele na odpočinek. Filmařské porno a do mrtě vyhrocená videoherní zápletka. Osudovost se dá krájet, záporáci jsou super. Nad akčními setpieces jen padá čelist. Doopravdy bych se nedivil, kdyby u natáčení někdo reálně fakt umřel. Tři hodiny utečou jak voda. Naprostý PEAK, který bude jen horko-těžko, ba vůbec, někdo překonávat. S přehledem nejlepší Wick.
  6. Monster
    Monster (2004)
    4
    Opravdu únavné anime. Rozjíždí se to slibným směrem a nabízí to zajímavé postavy. Celá premisa a začátek jsou skvělé, ale s přibývajícími epizodami, kdy se představuje spousta vedlejších postav a zabředává se do ještě více vedlejších podzápletek, je stále více zřejmé, že seriál vlastně nemá co říct. Vyhýbá se všemu podstatnému, co začátek stanovil. Děj postupuje šnečím tempem, což by ještě tolik nevadilo, ale seriál po určité scéně v knihovně začne násilně, ale opět velmi pomalu, ustupovat všem svým minulým rozhodnutím. Jakýkoliv zbytek zájmu jsem ztratil, když jsem si uvědomil, že se to vrací obloukem zpátky k desátému dílu. Žádná postava neprojde dějovým či osobnostním vývojem. Trapná postava, co před dvaceti epizodami konečně chcípla, tak vlastně nechcípla. Všichni setrvávají ve svém původním statusu quo nebo se k němu vracejí. Pokud by byla větší polovina seriálu vyloženě zahozena, nikdo by si toho ani nevšiml (kromě čtenářů mangy). Během čtyřiceti epizod se dozvídáme o historii hlavního záporáka, kdy je nám opakovaně zdůrazňováno, jak je špatný a jak se ho všichni obludně bojí, ale on vlastně nikdy neudělá nic, co by tu skutečnost potvrdilo. Je to jen iluze, má zkrátka zabijáckého bodyguarda, který se neobyčejně účelně teleportuje po Německu a Česku, kde je vždy ve správný čas a na správném místě, aby hlavním postavám způsobil potíže. Takže se seriál musí věnovat další zbytečné dějové linii, aby obešel napáchané škody. Je to tak nevýrazné, že to rozhodně není něco, co by obhájilo stopáž 70 dílů. Obluda nejenže žrala a hltala lidi kolem sebe, ale i mou trpělivost a čas.
  7. Angličanka
    Angličanka (2022)
    6
    Jenom kdyby se tak pečlivě starali o podávání příběhových rytmů, tak jako vytvářejí ty nádherné širokoúhlé záběry. Zbytečně překombinovaná záležitost, které by slušilo soustředěnější vyprávění na kratší stopáži. Místy působí nesmírně neohrabaně, jako ty jednoduché střihy v dialozích.
  8. Gekijouban Jujutsu Kaisen 0
    Gekijouban Jujutsu Kaisen 0 (2021)
    6
    Jujutsu Kaisen beta v0.012. Jako seriál mě nepřestává udivovat svou hravostí ve vypravování a schopností nadefinovat a udržet si po celou stopáž svůj vlastní xicht, který všemi stranami křičí "This is fucking Jujutsu Kaisen bitches". Úspěch JJK není právě jenom kvůli těm dokonalým soubojům, jak jsem už několikrát slyšel, ale právě svojí jedinečnou syntézou mixu zvuku a obrazu, střihu, přesného pacingu, skvělého scénáře plného originálních nápadů a vyloženě toho vynikajícího techno soundtracku s hororovým nádechem. Jedná se navíc o seriál, který, až překvapivě v duchu Riana Johnsona, identifikuje své žánrové mantinely a nenásilně je posouvá. Viděno už čtyřikrát a nemohu vůbec souhlasit s tím, že by ztrácel na své kvalitě. A abych se konečně dostal k filmu, tak musím konstatovat, že tento trademark ve valné většině chybí. Působí to, jako by Akutami-sensei byl právě ve fázi vývoje svého světa a tohle předložil jako proof-of-concept. Převod struktury JJK0 mangy do filmové podoby nedopadl zrovna velmi šťastně, přestože obsahuje několik skvělých nápadů. Nemůžu říct, že by mě to nebavilo, má to tu a tam dobré momenty, hlavně v poslední třetině, která to zachraňuje před zanecháním pachuti po prvních dvou aktech, které celkově působí velmi bezcílně a bez šťávy. Může to být i absencí záporáka. V seriálu se vytvořila hned ze začátku dynamika se Sukunou a zde by mohl to místo vyplnit právě Geto, který se ve filmu objeví až tak někdy v druhé půlce. Dál věc, která mě z trailerů zajímala asi nejvíce, měl být vztah mezi Rikou a Yutem. Ten zůstal pouze u nápadu, který až na pár momentů vůbec nebyl rozvíjen a zejména na tom utrpělo vyřešení jejich vztahu na konci, který je sice moc pěkný, ale ve výsledku nevýznamný. S odřenýma ušima 3*.
  9. Matrix Resurrections
    Matrix Resurrections (2021)
    4
    Lana podsouvá jeden nápad za druhým a některé z nich opravdu fungují. Jenže holka se nám v tom trochu zamotala a po poměrně vydatné první polovině záměrně film proměňuje do jakési generické marvelovky. Jako fajn, je to meta, může se za to poplácat po zádech. Jenže on tu stále visí takový droboulinký neduh. Opravdu to vypadá a působí jako podprůměrnej marvel. I Wattsovi první dva pavouci působí jako lépe vystavěné a zrežírované filmy.
  10. Armáda mrtvých
    Armáda mrtvých (2021)
    2
    Takhle jsem si během prvního aktu dělal prdel z toho, jak úplně nejtrapněji by mohl film příběhově pokračovat a skončit. Vtip je v tom, že se věci začaly přesně vyplňovat a ke konci jsem si málem zlomil vaz z nevěřícného kroucení hlavou. Je to strašně dlouhý a plný toho nejzavšivenějšího melodramatického klišé, kde i vzhledem k délce je i těch akční scén pomálu. Zack snad chvílema ani nevěděl, jak operovat s kamerou. Využívá strašně moc prvoplánových "cool" záběrů a obraz je kolikrát nedosvícený a rozmazaný. Působí to neskutečně levně, jako první studentův film, kterému se poštěstilo a dostal budget, jak kráva.
  11. Gekidžóban Kimecu no Jaiba: Mugen Rešša Hen
    Gekidžóban Kimecu no Jaiba: Mugen Rešša Hen (2020)
    6
    Kouká se na to krásně a finální scéna je bezesporu skvost, ale stejně jako seriál nepoučitelně selhává v naprosto fundamentálních vypravěčských aspektech. Scénáři do určitého momentu chybí jakákoliv údernost a napětí. Pasažéři vlaku jsou výplň pohybujících se jpegů. Nehybné kameny vůbec nereagující na aktuální situaci. Celá struktura filmu a návaznost scén budí pocit, že ve filmu chybí určitá půlící část. Divákům se představí problém a z konce prvního aktu se hned přesouváme na filmové finále ve stylu boje s úhlavním nepřítelem, které je zakončeno dalším filmovým finálem, ale tentokrát je to boj s ještě úhlavnějším nepřítelem, který nebyl nikde dříve představený. Celá tato půlhodinka působí až bolestivě navíc, ale ironicky až tahle pasáž nabízí nejvíce zábavy. Dalším problémem zůstávají postavy a to bude spíše výtka vůči předloze než scénáři. Veškeré budování postav kromě Tanjira je založeno na výrobě karikatur s jednou do extrémů vyhnanou osobnostní vlastností. Jakékoliv další budování souvisí pouze s přidáváním špetek, co bychom normálně očekávali u postav normálních. Jde o kontrast. Ano, postavy projdou vývojem, problém je ten, že tím vývojem projdou tak aby se konečně dostaly z toho karikatoidního bahna. Jedné konkrétní jsem ke konci začal i docela fandit (poprvé v této frančíze), ale vyklubala se z ní pouhopouhá slepá ulička sloužící jako typický šÓNeNOvSkÝ motivátor pro hlavního hrdinu.
  12. SK8 the Infinity
    SK8 the Infinity (2021)
    6
    You thought this was anime about skating, but it was me, DIO! Buď z toho měli udělat kompletní JoJo ripoff nebo postavu Adama vystřihnout ze scénáře. Přináší s sebou prvky, které jsou se zbytkem naprosto nekompatibilní, a hlavně zabraňuje, kdykoliv se objeví na scéně, aby se seriál zabýval něčím zajímavějším a blokuje prostor pro mnohem zábavnější postavy. Jednoduše, zvládlo by se to bez jakéhokoliv záporáka.
  13. Raya a drak
    Raya a drak (2021)
    4
    Další implementace generické Disney šablony bez osobnosti a s trapným humorem. V ničem to není speciální vyjma skvělé animace, kterou pro Disney opět vytvořila armáda zkušených umělců.
  14. Hodinářův učeň
    Hodinářův učeň (2019)
    2
    Hvězdička za kameru, exteriéry a také za to, že hlavní postava vypadá jako Shrek ve dvojce. Kdy se češi konečně naučí, že takhle se filmy prostě netočí? Z každého výstupu Plodkové se mi chtělo zvracet. Dívat se každý rok na tyhle cancy je vždy ta nejhorší část Vánoc.
  15. Kenpú denki Berserk
    Kenpú denki Berserk (1997)
    8
    Jednoduše mistrovské dílo. Postavy, scénář, animace, world building, všechno je prvotřídní, tak prvotřídní, že poslední epizoda nebo spíš rozhodnutí seriál ukončit 25. epizodou prokazuje veškeré dobré víře, kterou si seriál pečlivě budoval, akorát medvědí službu. Ze středověkého anime plné intrik a bitev se během lusknutí prstu, bez pořádného build-upu, promění v opravdu působivý a hrůzostrašný horror, který vyústí v neskutečně vyhrocenou a nervy drásající epizodu, která vás přežvýká a vyplivne naprosto vysíleného. Vztyčený prostředníček ukazuje každému, koho zajímaly osudy postav a jakkoliv se s nimi sžil, protože končí v opravdu v tom nejhorším možném momentu a selže v uzavření jakékoliv dějové linie bez jediného plánu na pokračování. Nejlevnější a nejtrapnější motivace k přečtení mangy, kterou si teda samozřejmě musím přečíst.
  16. Jujutsu Kaisen
    Jujutsu Kaisen (2020)
    10
    Studio MAPPA zase zaskórovalo a nabízí další neskutečně svěží pecku. Jujutsu Kaisen je snad ta nejlepší možná podoba současného shounen žánru, která zatím existovala. Oproti takovému Demon Slayerovi, který údajně vyvrcholí v 19. epizodě, Jujutsu dojem nějaké vyloženě lepší části oproti zbytku nikdy nenavozuje. Masivní kvalita se drží, co se týče animace, scénáře a celkového feelingu po celou dobu napříč všemi epizodami, a nikdy se nezdá, že by seriál začal ztrácet dech. Je chirurgicky přesný v tom, co dělá. Směle využívá ve svůj prospěch zavedené konvence, ale vždy spolu s nějakým originálním twistem. Je jedno, že hlavní trio vzhledově trochu připomíná Naruta (povahově nikoliv). Je jedno, že monstra a feeling trochu připomínají první arcy Bleache. V obou případech JJK nabízí své podání s mnoha vylepšeními. Tentokrát se na vlně mainstreamu svezu ochotně také.
  17. Tenet
    Tenet (2020)
    10
    K uchopení časového konceptu a pro plné pochopení převelice komplikované časové osy filmu je přímo až vyžadováno druhé a klidně ještě další zhlédnutí, které (alespoň v mém případě) zahladilo drtivou většinu nejistot či problémů, se kterými jsem bojoval při své první návštěvě IMAXu. Celkově to celý film retexturuje. Vnímáte ho z jiného úhlu pohledu, víc dává smysl a jste schopni se lépe orientovat ve scénách (zejména na konci), ale hlavně je napínavější a zábavnější.
  18. The Last Airbender: The Legend of Korra
    The Last Airbender: The Legend of Korra (2012)
    4
    Všeobecná zaujatost být dospělejší verzí Aanga celému snažení tak akorát podkopává nohy, protože v místech, kde se má Korra předvést v plné své kráse, seriál spadne právě do těch kategorií dětských kravin, od kterých se na oko distancuje a kam původní seriál nikdy nespadl.
  19. Star Wars: Vzestup Skywalkera
    Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019)
    0
    Musím podotknout, že mám předchozí nové díly epizodické ságy velice rád a proto mě tak zdrcuje to, co se vlastně stalo s tímhle filmem. Tohle měl být film, který vytesá sequelskou trilogii do historie, že můžou být skvělé Star Wars i bez George Lucase. Měl to být film, který stojí na vlastních nohou a zároveň respektuje všechno, co předcházelo. Nic z tohoto tu nenaleznete. Stal se z toho ten nejhorší díl Star Wars, který na svoje předchůdce akorát plive s tím, že si od nich bere akorát to, co se mu hodí, aby nějak postavil příběh, který je z veliké části jenom nesmyslný fanservis bez jakékoliv známky inteligence nebo emocí. Po technické stránce exceluje naprosto stejně. Film ubíhá nepřirozeně rychle, nezastaví se a snaží se v tomto tempu schovat své nedostatky, výsledek je přesně opačný. Bez nějakých spoilerů řeknu to, že od určitého momentu či zvratu v půli filmu se film samotný stane tak neskutečně hloupý, že přináší určitou tíseň evokující ty nejhorší možné představy o příběhovém posunu tak, že je s každou přibývající minutou tento pocit silnější a silnější než film dobelhá do konce a nechá vás akorát v apatii se závěrečnými titulkami. Je to zoufalý pokus o nápravu "škod", které si "fanoušci" vyprosili z předchozího dílu a ultimátně vytvořili něco, co se filmem ani nedá nazývat. Tenhle Disneyho kopanec do koulí fanouškům, kteří obhajovali poslední díl po celé 2 roky způsobuje akorát to, že mě nové Star Wars absolutně přestaly zajímat. Na další díly se podívám jedině v tehdy, když to bude točit a psát sám Rian Johnson, protože jako jeden z mála je nevidí jako pouhou pouťovou atrakci muzeem rekvizit této momentálně mrtvé frančízy. Sága skončila Posledním z Jediů, kterého skoro otevřený konec funguje milionkrát lépe než tato zrůdnost. Viděno 2x v IMAXu, jako úplnej mentál jsem měl koupený 2 měsíce předem lístky na dvoje promítání.
  20. Lví král
    Lví král (2019)
    2
    Nostalgie bez emocí. Za vše, co je tu dobré vděčíme originálu. Film kopíruje skoro vše, ale zároveň nemá odvahu okopírovat spoustu aspektů, které dělají originál, tak okouzlující.
  21. Labyrint: Vražedná léčba
    Labyrint: Vražedná léčba (2018)
    6
    Vidím všude tu snahu z toho udělat ten nejlepší možný film. Herci hrají naprosto skvěle, dynamika mezi postavami funguje, režisér to zkrátka umí a servíruje několik skvělých akčních scén za sebou, ale scénář tomu všemu bohužel podkopává nohy.
  22. Blade Runner 2049
    Blade Runner 2049 (2017)
    10
    Vizuální bašta s hutnou atmosférou, která navazuje 30 let po událostech filmu z roku 1982 a je pouhým pokračováním. Žádné rozvíjení Blade Runner vesmíru, žádné plány pro budoucí filmy. Čisté pokračování. Villeneuve vůbec strojově nenapodobuje původní film, akorát jej s respektem rozvíjí a dle svého stylu s ním pracuje, za což mu nesmírně děkuji.
  23. Rogue One: Star Wars Story
    Rogue One: Star Wars Story (2016)
    4
    K čemu jsem fakt nekompromisní, tak to jsou Star Wars filmy. Všechny díly totiž nesou takové hroudy ambicí a potenciálu na rozdávání, ale vždycky se něco v produkci posere, film je to špatný, ale přesto, že to je Star Wars, tak to masivní % fanoušků beztak miluje. Jak nemám rád prequely (vyjma Pomsty Sithů), kvůli špatnýmu dialogu, Lucasový režii a jeho fetiši na špatný efekty, tak nemám rád Rogue One, kvůli špatným a zbytečným postavám, podivné režii a snaze všechno zachraňovat v posledních minutách. Prolog filmu je naprostá paráda. Na plátně vyskočí logo Rogue One, film se posune několik let do budoucnosti a už to dře. Skáče se z místa na místo, představuje to obrovské množství postav, jejichž veškerá charakteristika se rovná: "Ahoj, já jsem Pepa. Znal jsem tvého otce." Má to své chvilkové světlé momenty, ale je jich zatraceně málo. To všechno se snaží zachránit třetí akt a ano nabízí poměrně zajímavou akci, ale napětí je v bodě mrazu. Nebudu lhát, při prvním zhlédnutí v kině jsem si to docela užil, ale s dalším zhlédnutím je film akorát pěknou skořápkou, která nemá, co nabídnout, kromě té fantastické scény s Vaderem na konci.
  24. Den nezávislosti: Nový útok
    Den nezávislosti: Nový útok (2016)
    4
    Sci-fi prvky fakt dost dobře udělaný, ale jinak celkově je to nehorázná blbina, u které je odpovídající akorát vypnout mozek a sledovat dění. Film má, ale několik problémů už se svým množství postav, ale i tak to není tak závažný problém jako spěch filmu samotného. Děje se tam moc věcí naráz. Místy strašně rychlé prostřihy v akčních scénách a skoky mezi oblastmi jsou až do očí bijící.
  25. Hunger Games: Síla vzdoru - 2. část
    Hunger Games: Síla vzdoru - 2. část (2015)
    6
    Nevidím důvod rozdělování na dvě části. Vzít celou stopáž z obou dílů. Vyhodit z toho hodinu a půl a mohl z toho být svěží a hlavně svižný film. Francis Lawrence dělá co může, aby film ukočíroval, ale nemá na to podmínky a hlavně scénář, který je roztahaný, ukecaný, ale hlavně nudný. Velkolepé finále se neděje a první místo vyhrává bez keců druhý díl, který se stal pomyslným koncem celé této série.
  26. Pixely
    Pixely (2015)
    2
    Kdyby pro tento film najali lepší tým scénáristů, tak by to byl peckový film. Zase platí plavidlo: "Za všechno může scénárista." Díky dialogům, co hlavní postavy mezi sebou pronášeli, jsem polovinu filmu trpěl cringe záchvaty a doufal, aby se další minutu neřeklo něco horšího. Naneštěstí jsem měl smůlu a říkal jsem si proč jsem vůbec ten film zapínal. Navzdory tomu všemu je režie poměrně dobře zvládnutá a akční scény ujdou, ale to je maximálně ten jediný důvod, kvůli kterému se film nestává čistokrevní sračkou. 20%
  27. Fantastická čtyřka
    Fantastická čtyřka (2015)
    4
    Sakra! Ono to přece jenom dobře začíná, že by si člověk řekl, že se diví tomu, jaký to dostává nízký hodnocení. Ale potom nastávají potíže s tím, že se tento začátek vleče trochu dýl než bychom chtěli u filmu s 94 minutovou stopáží a zazdívá tak prostor pro něco zajímavějšího... To vlastně způsobí to, že se tam hlavní záporák jen tak najednou objeví během posledních 15 minut filmu a řekne si, že vyhubí lidstvo. Akce je nijaká a závěrečný 5. minutový souboj s Doomem trapný. Kdyby se pokusili film nerozdělit do dvou kvalitativních polovin, zůstat u vztahů mezi postavami (film trpí poté, co hlavní postavy získají schopnosti), prodloužit stopáž přibližně o půl hodiny a mohl by to být popravdě o dost lepší film. Za problémem tu stojí zdejší producentský průjmem pana Kinberga, který přinutil Tranka k přetočení skoro všech scén ve filmu, a poté tyto přetáčky ani nepoužít ve výsledné verzi filmu. Když pozorně zhlédnete trailer, tak zjistíte, že je z vysoké většiny poskládán ze scén, které ve filmu ani nebyly. V konečném výsledku se pohybujeme v podprůměru*. 40%
  28. Zataženo, občas trakaře 2
    Zataženo, občas trakaře 2 (2013)
    2
    Zataženo, občas trakaře 2 aneb jak totálně zesrat skvělej animák a udělat z něho jenom volume gagů, které nakonec ve většině případů ani nejsou vtipné... PS: Kvalita animací se několikanásobně zhoršila od prvního dílu.