Film, který beze zbytku staví na účasti představitelek hlavních rolí. Sandra Bullock jako hlavní strůjkyně celé náhrdelníkové loupeže je snad víc sexy než kdy dřív, Cate Blanchett v roli její parťačky má charismatu na rozdávání, Helen Bonham Carter je jako roztržitá zadlužená módní návrhářka k sežrání, Anne Hathaway v roli povrchní hvězdy parádní a Rihanna má pořádný šmrnc. Ale tím to bohužel končí - představa, že bych se na tentýž příběh dívala s neznámými tvářemi v hlavních rolích, je trochu děsivá. Zápletka působí dost tuctově a v závěru jsem příliš nepochopila roli Richarda Armitage - tak nějak jsem čekala, že v jistý moment rozehraje nějakou řádnou protiakci a ono nic. A se přitom mělo jednat o někoho, kdo kdysi tu superchytrou kombinátorku podrazil a dostal do basy, což si tak, jak nanicovatě ta postava byla napsaná, ani při nejlepší vůli nedokážu představit. Ale jako oslavu inteligentních a krásných zralých žen to beru všema deseti, takže Kinoboxu díky za pozvání;-)
Paní Andrea Sedláčková natočila další film, tentokrát sonda do zákulisí televizní soutěže. Ano, rozhodně to nebylo tak hluboké a jímavé jako její předchozí sníme o dopingu v Československém sportu, Fair Play (2014), ale téma to nebylo vůbec špatné. A když si odfiltrujeme romantickou limonádu příběhu, a zaměříme se jenom na ukázky, jak se dá manipulovat s účinkujícím i divákem v televizní soutěži, možná si po zhlédnutí filmu něco do reálného života odneseme. A až příště na některé z televizí poběží "skutečná" talentová show, ve které se vám budou snažit namluvit, jak je všechno autentické, vzpomenete si na tento film a možná si pak řeknete, že to všechno nemusí být úplně tak, jak to ukazují. A podle mě, jestli vám tento film dá alespoň toto, minimálně 40% si prostě zaslouží.
Film se natáčel v Sabinově, protože tam filmaři nalezli místo, které přesně odpovídalo scénáři, tedy slavné korzo, které hraje ve filmu klíčovou úlohu. Velkou výhodou bylo zejména to, že se v Sabinově od války nic nezměnilo, takže měli filmaři reálné exteriéry bez viditelných stavebních úprav. Jedinou změnou byl pomník obětem druhé války uprostřed náměstí, takže ho filmaři zakryli dřevěnou konstrukcí. Natáčelo se od poloviny května do konce srpna 1964.
Nezapomenutelnou roli ve filmu ztvárnil Jozef Kroner, kterého Slovensko po právu vyhlásilo největším hercem 20. století. Króner natočil přes 170 filmů a účinkoval ve filmu třeba i s Jeanem Louisem Trintignantem. Na drobném muži byla fascinující jeho skromnost a především neuvěřitelná schopnost vcítit se do role. Již v 27 letech přesvědčivě zahrál roli pětaosmdesátiletého staříka! Jeho ztvárnění Tona Brtka je mimořádné a po právu bylo vyznamenáno i čestným ,,malým“ Oskarem, kterého Króner dostal společně s replikou Oskara za nejlepší zahraniční film. Velkou zásluhu na úspěchu filmu měla také Ida Kaminská, která byla zejména herečkou divadelní. Vystupovala ve Státním židovském divadle ve Varšavě a všechny své role odehrála také v židovském jazyce. Mimochodem stejně hovoří i v Obchodu na korze, byť ho prokládá i slovenštinou.
Film byl nesmírně úspěšný, jen v New Yorku se hrál ve 40 kinech! Diváci byli nadšení, kritika také a člověk by řekl, že tvůrce za tak velkolepý úspěch bude čekat zasloužená odměna. Opak byl pravdou. Na konci 60. let Kaminská emigrovala do USA kvůli represi polských úřadů vůči židovskému obyvatelstvu, Kadár emigroval rovněž do USA po roce 1968, kde natočil ještě dva nepříliš úspěšné filmy a Elmar Klos exceloval na divadelních prknech u nás, byť bez Kadára jeho filmová režie prakticky skončila.
Stará parta z jedničky se vrací (tedy až na jednu výjimku) a s nimi i několik z jejich nejvýznamnějších protihráčů. Scénáristicky slušné, ani bych nevěřila, že se ze základu prvního dílu dá vyrobit celý jeden další konzistentní a napínavý příběh, byť samozřejmě dost často stojí na tom, že všechno je najednou úplně jinak. Oceňuji, že na rozdíl od jedničky tady Jezdci dostali mnohem víc prostoru a nebyli jen loutkami v rukách tajemné postavy v zákulisí, třebaže bez jedné konkrétní postavy v hyperzákulisí se ani tenhle díl obejít nemohl. Ale obecně mě Podfukáři baví; vždycky si vzpomenu, jak jsme v 90. letech rentgenovali televizi v marné snaze zjistit, jak že to ten sexy uhrančivý David Copperfield vlastně dělá. Není divu, že v tomhle snímku funguje jako poradce. A moje v říši fantazie prodlévající já si samozřejmě nepřestane přát, aby jednou někde na ulici spatřilo, jak někdo jako Daniel Atlas zastaví kapky deště a pak je přiměje pršet vzhůru:-) Díky Kinobox.cz za pozvání do kina!Skvělá zábava, opravdu.
skvělý film, má dobrý humor, nenudí, má velmi dobrý rytmus, režisér to prostě prokazatelně umí skvěle, film se dá shlédnout i po několikáté................
Terminátor je dnes již považován za naprostou legendu sci-fi žánru. Vypráví příběh o zabijáckém stroji podobném člověku, který je vyslán z roku 2029 do Los Angeles roku 1984. Jeho úkolem je zabít Sarah Connorovou dřív, než přivede na svět syna, který se má později stát vůdcem lidí ve válce proti strojům. Avšak lidé žijící v budoucnosti do současnosti také vyslali svého muže, který se bude snažit Sarah zachránit. Hlavní roli nezapomenutelného Terminátora ztvárnil Arnold Schwarzenegger a režiséru Jamesi Cameronovi se díky tomuto snímku dostalo celosvětové proslulosti. Film se dá vidět mnohokrát.Nikdy nenudí.
........jako debut je to velmi slušně natočený, zábavný film, tabuizované téma je prezentováno s vkusem, Dvacetiletý Matteo Creatini v hlavní roli předvádí neskutečný výkon a nejen kvůli množství nahých záběrů, které musel zvládnout, ale i za trefnou úroveň trapnosti i bolesti, jež už tak vypjatým scénám dodávají na naléhavosti. "
............."Chápavý, ohleduplný a lehce ospalý Short Skin je zkrátka příkladem snímku, jaký by se dokonale vyjímal na zlínském festivalu v sekci děl pro mládež. Zatímco v běžných kinech si bude hledat generačně spřízněné publikum obtížněji, protože na ryze teenagerskou podívanou není ani dostatečně lechtivý, ani dost bláznivý.............