Robert Eggers jednoduše nezklame, když se jedná o vysoce kvalitní zpracování příběhu hravým způsobem, který vám ani na minutu nedovolí myšlenkami plátno opustit. Nálada vikingských časů je ze snímku v podstatě hmatatelná, nedá se o ni pochybovat stejně jako o pravosti jakékoliv z postav. Není zde třeba zmatečných dialogů, aby bylo jasné co se v příběhu odehrává. Kamera je neskutečná a mnoho ze záběrů ve vás vyvolá celou škálu emocí, podobně jako výstup Alexandera Skarsgårda, který je tu syrový a uvěřitelný.
Dokumentární film o tragické události, která se odehrála před mnoha lety a přesto většině lidem stále nedá spát. Nápad skvělý, propracování obdivuhodné, informace jakou si z filmu odnesete-rozporuplná. Vlastně moc nedokážu říct, jestli mě to zklamalo nebo ne. V postavení člověka, který už o případu veškeré doposud dostupné informace věděl, vás díky dobrému zpracování i tak bude snímek bavit. Člověk si znovu poskládá s čím pracuje a obohatí se o další fakta, ale taky o hned několik dalších spekulací-a to je ten moment, kdy začnete být trošku podrážděni, protože tušíte, že to vlastně nemůže mít žádný závěr. Pro veřejnost, která se o případ před shlédnutím filmu nezajímala se jedná o nervy drásající podívanou, která je přehledná a krásně vám všechno vysvětlí. Na stranu druhou, pro veřejnost, která je s případem obeznámena bych to z vlastního pohledu nazvala jen jako hezky vyrobenou připomínku, že vás žádné ujištění, potvrzení natož uzavření nečeká. Proto vás celý film nechá spíše v hořkém rozpoložení než příjemném, které je po čase stráveném u jakéhokoliv snímku rozhodně vítanější.
Emilia Pérez vůbec netuší, čím chce být, a to je vlastně středobod zmatku, který ovlivňuje i všechny ostatní stránky povahy snímku-nikoliv pozitivně. Občas může propletení vícero žánrů zafungovat, v tomto případě to bohužel pouze uškodilo a utrpěl na tom příběh, který vlastně nebyl vůbec špatným nápadem a měl by hodně, co divákovi nabídnout, kdyby byl jeho potenciál využit správným směrem. Ani hudební čísla mě nepřesvědčily natolik, aby mě osud postav nějak zvlášť zajímal. Člověku se těžko soucítí s charaktery, které nejsou vykreslené do výstižného detailu a nemají tolik prostoru na to projevit, co je pro příběh potřeba. Jediné, co bych tady vyšvihla je skvělý střih, kamera a chemie mezi hlavními herečkami.
Společník je novým sci-fi thrillerem obohaceným o romantickou atmosféru, který mi i přes průměrné hodnocení vlastně tolik nevadil. Trošku zde platí neurazí, ani nenadchne. První polovina je určitě o něco zajímavější, než ta druhá, která už se trošku táhne a diváka nečekají takřka žádná kvalitní překvapení, která by v ději něco závratně změnila. Přesto se to zpočátku rozjede docela dobře, nečekala bych, že mě film toliko překvapí a odhalí nemálo vtipných skoro satirických momentů. Ale jak už jsem zmínila táhlejší konec, rozhodně se nejedná o snímek na který budete vzpomínat s myšlenkou, že se k němu třeba někdy vrátíte.
Měla jsem velká očekávání, protože doposud mě Robert Eggers dokázal jedině příjemně překvapit a nadchnout-stejně tak se mu to povedlo i u Nosferatu. Lily-Rose Depp je pro hlavní roli jako dělaná a osvojila si ji s neskutečnou vervou. To samé se dá říct i o Billu Skarsgårdovi, který je v roli Orloka k nepoznání a mrazivě hrozivý-stejně tak jako celý snímek. Můžeme zde vidět opravdu vypiplanou práci s kamerou i scénami, které vás po boku skvělého ozvučení provedou celým příběhem, díky kterému zapomenete, kde vlastně jste. Zbytek obsazení též nezklamalo, naopak zabavilo a Nicholas Hoult ne napoprvé ukázal, co v něm je. V tomhle případě můžeme jednoduše mluvit o povedeném počinu vyčnívajícím svou originalitou mezi zbytkem novodobých hororových přešlapů.
Pro veřejnost, která se o případ před shlédnutím filmu nezajímala se jedná o nervy drásající podívanou, která je přehledná a krásně vám všechno vysvětlí. Na stranu druhou, pro veřejnost, která je s případem obeznámena bych to z vlastního pohledu nazvala jen jako hezky vyrobenou připomínku, že vás žádné ujištění, potvrzení natož uzavření nečeká. Proto vás celý film nechá spíše v hořkém rozpoložení než příjemném, které je po čase stráveném u jakéhokoliv snímku rozhodně vítanější.