Ramsey Nasr: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ramsey Nasr: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Süskind
    Süskind (2012)
    FilmRole: Mendel Blumgarten
    Amsterdam, léto 1942. Walter Süskind se může považovat za dítě štěstěny – našel totiž práci v Židovské radě, která jemu a jeho rodině nabídla ochranu před deportací do Německa. Jedné noci je Walter svědkem zatčení jiné židovské rodiny. Dvěma dětem, Roosje a Simonovi se podaří utéct, ale jak proboha přežijí v nacisty okupovaném městě? Walter si dá za úkol, že se postará o to, aby zadržení židé byli posláni na práci do Německa. Jenže když zjistí, co skutečně na nebohé židy v Německu čeká, rozhodne se Němce obelstít. Spřátelí se s vysoce postaveným důstojníkem SS, Aus der Füntenem a zároveň spolupracuje s hnutím undergroundu. S dalšími spiklenci vymyslí mazaný způsob, jak zachránit mnoho dětí před jistou smrtí. Mezi nimi jsou i Simon a Roosje. Aus der Fünten začíná mít podezření, že Walter není důvěryhodný manažer, jakým se zdál být a Walterova rodina je v ohrožení. Důstojník SS si však mezitím s Walterem vybudoval pouto a chce věřit tomu, že je to jeho přítel. Jenže pak ho jeho nadřízení přesvědčí, že Süskind je mozkem celé operace a Aus der Fünten exploduje. Hluboce raněn a s pocitem zrady se pomstí jediné osobě, se kterou se v Amsterdamu sblížil. (oficiální text distributora)
    68%
    Amsterdam, léto 1942. Walter Süskind se může považovat za dítě štěstěny – našel totiž práci v Židovské radě, která jemu a jeho rodině nabídla ochranu před deportací do Německa. Jedné noci je Walter svědkem zatčení jiné židovské rodiny. Dvěma dětem, Roosje a Simonovi se podaří utéct, ale jak proboha přežijí v nacisty okupovaném městě? Walter si dá za úkol, že se postará o to, aby zadržení židé byli posláni na práci do Německa. Jenže když zjistí, co skutečně na nebohé židy v Německu čeká, rozhodne se Němce obelstít. Spřátelí se s vysoce postaveným důstojníkem SS, Aus der Füntenem a zároveň spolupracuje s hnutím undergroundu. S dalšími spiklenci vymyslí mazaný způsob, jak zachránit mnoho dětí před jistou smrtí. Mezi nimi jsou i Simon a Roosje. Aus der Fünten začíná mít podezření, že Walter není důvěryhodný manažer, jakým se zdál být a Walterova rodina je v ohrožení. Důstojník SS si však mezitím s Walterem vybudoval pouto a chce věřit tomu, že je to jeho přítel. Jenže pak ho jeho nadřízení přesvědčí, že Süskind je mozkem celé operace a Aus der Fünten exploduje. Hluboce raněn a s pocitem zrady se pomstí jediné osobě, se kterou se v Amsterdamu sblížil. (oficiální text distributora)
    3
  • 4
  • Het echte leven
    Het echte leven (2008)
    FilmRole: Milan
    • Netflix
    66%
    5
  • Můj anděl
    Můj anděl (2004)
    Film
    Život krásné, ale osamělé prostitutky Colette nečekaně změní noční telefonát, v němž se na ni s naléhavou prosbou obrátí kolegyně z branže, kterou právě propustili z vězení. Colette tuto ženu nikdy neviděla, přesto si volající neznámá vybrala právě ji, aby vyzvedla jejího syna a nazítří ho přivést na nádraží. Colette ještě netuší, že problémy svěřeného potomka se brzy stanou i jejími problémy... Představitelce Colette, Vanesse Paradisové (hrála např. s Gérardem Depardieuem v Elise Jeana Beckera nebo s Jeanne Moreauovou a Jeanem Renem v Un amour de sorcière) psal režisér roli přímo na tělo (hrála již podle jeho scénáře ve filmu Dívka na mostě): Cítím, že herci jsou mnohem důležitější než postavy, které pro ně dokážeme vymyslet. Našel jsem sám sebe, když jsem pro ni psal tento příběh, veden Vanessinou tváří, jejím hlasem i pohyby, možná mi ho přímo diktovala... (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    64%
    Život krásné, ale osamělé prostitutky Colette nečekaně změní noční telefonát, v němž se na ni s naléhavou prosbou obrátí kolegyně z branže, kterou právě propustili z vězení. Colette tuto ženu nikdy neviděla, přesto si volající neznámá vybrala právě ji, aby vyzvedla jejího syna a nazítří ho přivést na nádraží. Colette ještě netuší, že problémy svěřeného potomka se brzy stanou i jejími problémy... Představitelce Colette, Vanesse Paradisové (hrála např. s Gérardem Depardieuem v Elise Jeana Beckera nebo s Jeanne Moreauovou a Jeanem Renem v Un amour de sorcière) psal režisér roli přímo na tělo (hrála již podle jeho scénáře ve filmu Dívka na mostě): Cítím, že herci jsou mnohem důležitější než postavy, které pro ně dokážeme vymyslet. Našel jsem sám sebe, když jsem pro ni psal tento příběh, veden Vanessinou tváří, jejím hlasem i pohyby, možná mi ho přímo diktovala... (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    6
  • Goltzius a společnost Pelikán
    Goltzius a společnost Pelikán (2012)
    FilmRole: Hendrick Goltzius

    Zatím poslední Greenawayův celovečerní snímek je naprosto výjimečným a radikálním dílem, které se ocitá na pomezí hraného filmu a filmové eseje, ilustrující režisérovy teze a přednášky o smrti filmu. Zatímco v Rembrandtově noční hlídce (Nightwatching, 2007) autor ve stylizovaných obrazech odkrýval osobnost klasika světového malířství a snažil se vysvětlit konspirační teorii o vraždě zakódované do jeho díla, ve středu nového filmu se ocitá méně známá osobnost nizozemského malířství - rytec a malíř Hendrick Goltzius, který byl současníkem (a rivalem) Albrechta Dürera a je považovaný za posledního velkého barokního rytce. Jedním z velkých životních projektů tohoto umělce byla série erotických leptů, pro niž dlouhá léta sháněl mecenáše a kvůli které získal pověst pornografického autora. Goltziova osobnost je Greenawayovi blízká hned v několika ohledech - oba jsou pevně ukotveni v nizozemském prostoru (režisér se sice narodil ve Walesu, ale dlouhá léta žije v Amsterdamu), oba vynikají hned v několika uměleckých odvětvích, oba mají vrozený cit pro erotická zobrazení a oba jsou zdatní obchodníci.
    Goltzius a společnost Pelikán je svrchovaně stylizovaný film, odehrávající se v brechtovsky zcizeném prostoru tovární haly (snímek se kvůli omezenému rozpočtu natáčel v chorvatském Záhřebu a Greenaway nenašel v celém městě odpovídající barokní prostor). Hlavní hrdina Goltzius se svou uměleckou skupinou Pelikán přichází za libertinským alsaským markrabětem, který se stává jejich mecenášem. Markrabě financuje nákup tiskařského stroje a Goltzius tak může realizovat vysněný projekt ilustrací bible a Ovidiových Proměn. Markrabě si však vyžádá protislužbu - malíř a jeho společnost budou bavit jeho dvůr po šest nocí tím, že budou „přehrávat" vybrané biblické erotické scény.
    V duchu pro Greenawaye tak typické matematické struktury (12 kreseb v Umělcově smlouvě, 9 dní v Kuchař, zloděj…) se rozehrává fascinující mix výtvarných citací, tableaux vivants, hereckých performancí a eroticko-pornografických scén, který je doplněný disputacemi o povaze umění a především o vztahu umění a byznysu (toto téma je důležité například i v Caravaggiovi Dereka Jarmana).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    64%

    Zatím poslední Greenawayův celovečerní snímek je naprosto výjimečným a radikálním dílem, které se ocitá na pomezí hraného filmu a filmové eseje, ilustrující režisérovy teze a přednášky o smrti filmu. Zatímco v Rembrandtově noční hlídce (Nightwatching, 2007) autor ve stylizovaných obrazech odkrýval osobnost klasika světového malířství a snažil se vysvětlit konspirační teorii o vraždě zakódované do jeho díla, ve středu nového filmu se ocitá méně známá osobnost nizozemského malířství - rytec a malíř Hendrick Goltzius, který byl současníkem (a rivalem) Albrechta Dürera a je považovaný za posledního velkého barokního rytce. Jedním z velkých životních projektů tohoto umělce byla série erotických leptů, pro niž dlouhá léta sháněl mecenáše a kvůli které získal pověst pornografického autora. Goltziova osobnost je Greenawayovi blízká hned v několika ohledech - oba jsou pevně ukotveni v nizozemském prostoru (režisér se sice narodil ve Walesu, ale dlouhá léta žije v Amsterdamu), oba vynikají hned v několika uměleckých odvětvích, oba mají vrozený cit pro erotická zobrazení a oba jsou zdatní obchodníci.
    Goltzius a společnost Pelikán je svrchovaně stylizovaný film, odehrávající se v brechtovsky zcizeném prostoru tovární haly (snímek se kvůli omezenému rozpočtu natáčel v chorvatském Záhřebu a Greenaway nenašel v celém městě odpovídající barokní prostor). Hlavní hrdina Goltzius se svou uměleckou skupinou Pelikán přichází za libertinským alsaským markrabětem, který se stává jejich mecenášem. Markrabě financuje nákup tiskařského stroje a Goltzius tak může realizovat vysněný projekt ilustrací bible a Ovidiových Proměn. Markrabě si však vyžádá protislužbu - malíř a jeho společnost budou bavit jeho dvůr po šest nocí tím, že budou „přehrávat" vybrané biblické erotické scény.
    V duchu pro Greenawaye tak typické matematické struktury (12 kreseb v Umělcově smlouvě, 9 dní v Kuchař, zloděj…) se rozehrává fascinující mix výtvarných citací, tableaux vivants, hereckých performancí a eroticko-pornografických scén, který je doplněný disputacemi o povaze umění a především o vztahu umění a byznysu (toto téma je důležité například i v Caravaggiovi Dereka Jarmana).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    7
  • Mariken
    Mariken (2000)
    FilmRole: Duvel
    • Filmbox+

    Mariken je překrásná a elegantní středověká pohádka - a vzrušující a podmanivé dobrodružství jedné svéhlavé, silné a výjimečné dívky. Mariken je sirotek. Žije na samotě v lese s podivínským starým poustevníkem. Nikdo neví, odkud pochází, dokonce ani onen excentrický poustevník Archibald, který ji ještě jako malé dítě našel v Přízračném lese. Naučí Mariken vše o okolním světě pomocí barevné, ale velmi cynické knihy Svět je fraška. Na jejich obživu jim stačí mléko jejich kozy. Jednoho dne se Mariken vydá do vesnice koupit novou kozu. Na své dobrodružné cestě do „skutečného světa" potká zábavné, zlé i starostlivé lidi a hodně toho zjistí o jejich dobrých i špatných stránkách.

    59%

    Mariken je překrásná a elegantní středověká pohádka - a vzrušující a podmanivé dobrodružství jedné svéhlavé, silné a výjimečné dívky. Mariken je sirotek. Žije na samotě v lese s podivínským starým poustevníkem. Nikdo neví, odkud pochází, dokonce ani onen excentrický poustevník Archibald, který ji ještě jako malé dítě našel v Přízračném lese. Naučí Mariken vše o okolním světě pomocí barevné, ale velmi cynické knihy Svět je fraška. Na jejich obživu jim stačí mléko jejich kozy. Jednoho dne se Mariken vydá do vesnice koupit novou kozu. Na své dobrodružné cestě do „skutečného světa" potká zábavné, zlé i starostlivé lidi a hodně toho zjistí o jejich dobrých i špatných stránkách.

    8