Elia Suleiman: Nejlepší filmy
a seriály

6.2

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Elia Suleiman: Filmy a seriály

  • Time That Remains, The
    Time That Remains, The (2009)
    FilmRole: E.S.
    Zkoumání vzniku státu Izrael v roce 1948 až do současnosti. Částečně biografický film ve čtyřech kapitolách o jedné rodině od roku 1948 až do nedávné doby. V kombinaci s intimními vzpomínkami jednotlivých členů se film pokouší přiblížit každodenní život těch Palestinců, kteří zůstali ve své zemi a byli označeni za "izraelské Araby", žijící jako menšina ve své vlastní vlasti.
    Žánry:DramaHistorický
    71%
    Zkoumání vzniku státu Izrael v roce 1948 až do současnosti. Částečně biografický film ve čtyřech kapitolách o jedné rodině od roku 1948 až do nedávné doby. V kombinaci s intimními vzpomínkami jednotlivých členů se film pokouší přiblížit každodenní život těch Palestinců, kteří zůstali ve své zemi a byli označeni za "izraelské Araby", žijící jako menšina ve své vlastní vlasti.
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Bamako
    Bamako (2006)
    FilmRole: Cow-boy
    Abderrahmane Sissako údajně toužil řadu let natočit film v rodném domě svého otce. To již nestihl, tak našel podobné prostředí v hlavním městě Mali v Bamaku. Dvůr je v Africe místem setkávání veškerého příbuzenstva, a tak zde prožíval své dětství i režisér. Nyní se v takovém prostředí setkává Afrika při obžalobě Světové banky a Mezinárodního měnového fondu. Autor chtěl vyjádřit pocity trpícího kontinentu nepochopeného svým dobrodincem. Toto závažné téma je kontinuálně rozvíjeno na pozadí rozpadu vztahu barové zpěvačky Melé a nezaměstnaného manžela Chaky. V pomalém tempu, sužováni sluncem, vystupují žalující a vyjadřují názory jednotlivých společenských vrstev. Alespoň symbolicky tak dochází ke katarzi společnosti, která se podle Sissaka nachází v krizi. (FEBIOFEST)
    Žánry:Drama
    66%
    Abderrahmane Sissako údajně toužil řadu let natočit film v rodném domě svého otce. To již nestihl, tak našel podobné prostředí v hlavním městě Mali v Bamaku. Dvůr je v Africe místem setkávání veškerého příbuzenstva, a tak zde prožíval své dětství i režisér. Nyní se v takovém prostředí setkává Afrika při obžalobě Světové banky a Mezinárodního měnového fondu. Autor chtěl vyjádřit pocity trpícího kontinentu nepochopeného svým dobrodincem. Toto závažné téma je kontinuálně rozvíjeno na pozadí rozpadu vztahu barové zpěvačky Melé a nezaměstnaného manžela Chaky. V pomalém tempu, sužováni sluncem, vystupují žalující a vyjadřují názory jednotlivých společenských vrstev. Alespoň symbolicky tak dochází ke katarzi společnosti, která se podle Sissaka nachází v krizi. (FEBIOFEST)
    Žánry:Drama
    2
  • Chronicle of a Disappearance
    Chronicle of a Disappearance (1996)
    FilmRole: E.S.
    Elia Suleiman se skrze svůj první celovečerní film pokouší dobrat k podstatě palestinské národní identity. Pokládá si otázku, co to znamená být v dnešní době Palestincem? Kombinací různých epizodických výjevů vytváří koláž, v níž dohromady směšuje fakta i fikci. Volně překračuje a navzájem propojuje hranice fikčního příběhu, autobiografie a historie. Hlavní postavou snímku je E.S., sám režisér. On a další postavy bloudí sociálním i politickým labyrintem. Pokoušejí se dostat ze svízelných životních podmínek, chtějí se vymanit ze svého ghettoizovaného života. Zlehčujícím žánrem černé komedie tvůrci zviditelňují opomíjené důsledky násilné separace na psychiku běžných Palestinců.

    Snímek je rozdělen do dvou dílů, na „Nazaretský osobní deník" a „Jeruzalémský politický deník". Intermezzo mezi těmito částmi tvoří osobní Suleimanova vsuvka, která je úzce spjatá s jeho návratem na Blízký východ. Zatímco v první části filmu sledujeme majitele krámku se suvenýry, který se připravuje na nával japonských turistů, v další části filmu, méně optimistické, vidíme marné snažení mladé arabské ženy hledající si byt. Arabové totiž nepronajmou byt osamělé ženě a Židé ho zase nesvěří Arabce.

    Snímek nevypráví jeden ucelený příběh. Místo toho se zaměřuje na životy mnohých postav, které jsou navzájem jen velmi volně propojeny. Sériemi kritických, surrealistických i veselých scén režisér vytváří obraz palestinské národní identity. Filmová postava E.S. je konfrontována s prostředím, kde se narodila. Pátrá po vlastním smyslu pro sounáležitost. Osoba režiséra se pohybuje mezi dvěma polohami - buď je postavou ve filmu, nebo pozorovatelem jednotlivých událostí. Po 12 letech v emigraci se tímto filmem Suleiman pokusil znovu nalézt vlastní identitu. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:Drama
    66%
    Elia Suleiman se skrze svůj první celovečerní film pokouší dobrat k podstatě palestinské národní identity. Pokládá si otázku, co to znamená být v dnešní době Palestincem? Kombinací různých epizodických výjevů vytváří koláž, v níž dohromady směšuje fakta i fikci. Volně překračuje a navzájem propojuje hranice fikčního příběhu, autobiografie a historie. Hlavní postavou snímku je E.S., sám režisér. On a další postavy bloudí sociálním i politickým labyrintem. Pokoušejí se dostat ze svízelných životních podmínek, chtějí se vymanit ze svého ghettoizovaného života. Zlehčujícím žánrem černé komedie tvůrci zviditelňují opomíjené důsledky násilné separace na psychiku běžných Palestinců.

    Snímek je rozdělen do dvou dílů, na „Nazaretský osobní deník" a „Jeruzalémský politický deník". Intermezzo mezi těmito částmi tvoří osobní Suleimanova vsuvka, která je úzce spjatá s jeho návratem na Blízký východ. Zatímco v první části filmu sledujeme majitele krámku se suvenýry, který se připravuje na nával japonských turistů, v další části filmu, méně optimistické, vidíme marné snažení mladé arabské ženy hledající si byt. Arabové totiž nepronajmou byt osamělé ženě a Židé ho zase nesvěří Arabce.

    Snímek nevypráví jeden ucelený příběh. Místo toho se zaměřuje na životy mnohých postav, které jsou navzájem jen velmi volně propojeny. Sériemi kritických, surrealistických i veselých scén režisér vytváří obraz palestinské národní identity. Filmová postava E.S. je konfrontována s prostředím, kde se narodila. Pátrá po vlastním smyslu pro sounáležitost. Osoba režiséra se pohybuje mezi dvěma polohami - buď je postavou ve filmu, nebo pozorovatelem jednotlivých událostí. Po 12 letech v emigraci se tímto filmem Suleiman pokusil znovu nalézt vlastní identitu. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:Drama
    3
  • Boží zásah
    Boží zásah (2002)
    FilmRole: E.S.
    Realitu palestínsko-izraelského nažívania poznáme zväčša len z dramatických televíznych šotov, čiže vôbec nie. I preto je pre našinca interpretácia týchto vzdialených priestorov vzácna. Optika, ktorú nám ponúka palestínsky režisér Elia Suleiman zachytáva tento priestor a jeho rytmus v nevšednej, grotesknej podobe. V ťaživých teplotách blízkovýchodných páľav sa odohrávajú žabomyšie susedské spory okolo odpadkov, či nadmerného hluku, ulicou sa mihne nahlúpla turistka a vypytuje sa na cestu. Prekvapený policajt vyťahuje z antona polapeného a káže zablúdenej pomôcť. So zákazmi a príkazmi kontrolovaných území má do činenia milenecká dvojica, vojaci, strážiaci akýsi dialničný priechod sú bizardne konfrontovaní s obrovským balónom. Usmieva sa na nich gambatá Arafatová tvár. Záver ústi do parodickej prestrelky á la Hollywood, do ktorej zasahuje vznášajúca sa figúra, pripomínajúca Spasiteľa.

    Elia Suleiman (1960) vyrástol v Palestíne, filmu sa učil v USA a žije vo Francúzsku. Možno práve konfrontácia s tak odlišným kultúrnym pozadím dáva energiu jeho nevšednému humoru. Býva často porovnávaný so štýlom Jacquesa Tatiho i Bustera Keatona. Jeho základným prostriedkom je skratka a zdanlivo nesúvislé spájania významov jednotlivých scén. Ich výsledkom je nenásilný, ale o to pôsobivejší komický efekt. Aj keď sa, až na pár výbuchov v záhrade domu, vyhýba zobrazovaniu násilností, dáva nám tušiť často veľmi jednoduché, dokonca i slaboduché dôvody skutočných masakrov.
    65%
    Realitu palestínsko-izraelského nažívania poznáme zväčša len z dramatických televíznych šotov, čiže vôbec nie. I preto je pre našinca interpretácia týchto vzdialených priestorov vzácna. Optika, ktorú nám ponúka palestínsky režisér Elia Suleiman zachytáva tento priestor a jeho rytmus v nevšednej, grotesknej podobe. V ťaživých teplotách blízkovýchodných páľav sa odohrávajú žabomyšie susedské spory okolo odpadkov, či nadmerného hluku, ulicou sa mihne nahlúpla turistka a vypytuje sa na cestu. Prekvapený policajt vyťahuje z antona polapeného a káže zablúdenej pomôcť. So zákazmi a príkazmi kontrolovaných území má do činenia milenecká dvojica, vojaci, strážiaci akýsi dialničný priechod sú bizardne konfrontovaní s obrovským balónom. Usmieva sa na nich gambatá Arafatová tvár. Záver ústi do parodickej prestrelky á la Hollywood, do ktorej zasahuje vznášajúca sa figúra, pripomínajúca Spasiteľa.

    Elia Suleiman (1960) vyrástol v Palestíne, filmu sa učil v USA a žije vo Francúzsku. Možno práve konfrontácia s tak odlišným kultúrnym pozadím dáva energiu jeho nevšednému humoru. Býva často porovnávaný so štýlom Jacquesa Tatiho i Bustera Keatona. Jeho základným prostriedkom je skratka a zdanlivo nesúvislé spájania významov jednotlivých scén. Ich výsledkom je nenásilný, ale o to pôsobivejší komický efekt. Aj keď sa, až na pár výbuchov v záhrade domu, vyhýba zobrazovaniu násilností, dáva nám tušiť často veľmi jednoduché, dokonca i slaboduché dôvody skutočných masakrov.
    4
  • To musí být nebe
    To musí být nebe (2019)
    FilmRole: ES
    • Edison

    Elia Suleiman, hlavní postava a vypravěč, utíká z Palestiny a hledá alternativní domov, jen aby si uvědomil, že Palestina je vždycky s ním. Příslib nového života se brzy promění v komedii omylů. Ať se vydá jakkoliv daleko, od Paříže po New York, něco mu připomíná domov: policie, hraniční kontroly a rasismus nejsou nikdy daleko… A zatímco dělá vše, aby se začlenil do nové společnosti, každý mu neustále připomíná, odkud pochází. Jak se toulá, táže a hledá sám sebe, Elia Suleiman pokládá základní otázku: co můžeme skutečně nazývat domovem? Film je burleskní ságou zkoumající identitu, národnost a sounáležitost, v níž humor přináší novou naději pro ostatní a pro samotného Suleimana. (Film Europe)

    Žánry:Komedie
    63%

    Elia Suleiman, hlavní postava a vypravěč, utíká z Palestiny a hledá alternativní domov, jen aby si uvědomil, že Palestina je vždycky s ním. Příslib nového života se brzy promění v komedii omylů. Ať se vydá jakkoliv daleko, od Paříže po New York, něco mu připomíná domov: policie, hraniční kontroly a rasismus nejsou nikdy daleko… A zatímco dělá vše, aby se začlenil do nové společnosti, každý mu neustále připomíná, odkud pochází. Jak se toulá, táže a hledá sám sebe, Elia Suleiman pokládá základní otázku: co můžeme skutečně nazývat domovem? Film je burleskní ságou zkoumající identitu, národnost a sounáležitost, v níž humor přináší novou naději pro ostatní a pro samotného Suleimana. (Film Europe)

    Žánry:Komedie
    5
  • 7 dní v Havaně
    7 dní v Havaně (2012)
    FilmRole: E.S. (segment "Diary of a Beginner")

    PONDĚLÍ (Benicio Del Toro) – Americký mladík Teddy Atkins (Josh Hutcherson) se rozhodne využít nabídku taxikáře a zažít tak jedinečnou netradiční, okružní jízdu Havanou.

    ÚTERÝ (Pablo Trapero) – Významný filmový režisér (Emir Kusturica) přijíždí na Kubu převzít ocenění za své dílo, jeho osobní život je však v troskách. Kdo by čekal, že pomoc nalezne u svého řidiče, z něhož se vyklube skvělý trumpetista.

    STŘEDA (Julio Medem) – Kubánská zpěvačka Cecilia se nemůže rozhodnout mezi slibnou kariérou ve Španělsku a životem v Havaně se svým přítelem Josem.

    ČTVRTEK (Elia Suleiman) -  Palestinský novinář má za úkol udělat rozhovor s prominentní kubánskou osobností. Čekajíc na svou schůzku se potuluje Havanou  a postupně zjišťuje, že to, co mělo být původně zabíjení času, se změnilo v test jeho skutečné osobnosti.

    PÁTEK (Gasper Noé) – Rodiče atraktivní afro-kubánské školačky Yamilslaidi jsou přesvědčeni, že jejich dceru zbaví očistný rituál kletby: lásky k dívkám.

    SOBOTA (Juan Carlos Tabío) – Jeden obyčejný den v životě Mirty, která se dvěma pracemi a výrobou cukrovinek snaží zajistit potřeby své rodiny.

    NEDĚLE (Laurent Cantet) – Podaří se Marthě a jejím sousedům uspořádat obřad pro Pannu Marii, jež se jí zjevila ve snu a chce po ní veřejnou oslavu... a to ten samý večer?!

    Žánry:DramaPovídkový
    55%

    PONDĚLÍ (Benicio Del Toro) – Americký mladík Teddy Atkins (Josh Hutcherson) se rozhodne využít nabídku taxikáře a zažít tak jedinečnou netradiční, okružní jízdu Havanou.

    ÚTERÝ (Pablo Trapero) – Významný filmový režisér (Emir Kusturica) přijíždí na Kubu převzít ocenění za své dílo, jeho osobní život je však v troskách. Kdo by čekal, že pomoc nalezne u svého řidiče, z něhož se vyklube skvělý trumpetista.

    STŘEDA (Julio Medem) – Kubánská zpěvačka Cecilia se nemůže rozhodnout mezi slibnou kariérou ve Španělsku a životem v Havaně se svým přítelem Josem.

    ČTVRTEK (Elia Suleiman) -  Palestinský novinář má za úkol udělat rozhovor s prominentní kubánskou osobností. Čekajíc na svou schůzku se potuluje Havanou  a postupně zjišťuje, že to, co mělo být původně zabíjení času, se změnilo v test jeho skutečné osobnosti.

    PÁTEK (Gasper Noé) – Rodiče atraktivní afro-kubánské školačky Yamilslaidi jsou přesvědčeni, že jejich dceru zbaví očistný rituál kletby: lásky k dívkám.

    SOBOTA (Juan Carlos Tabío) – Jeden obyčejný den v životě Mirty, která se dvěma pracemi a výrobou cukrovinek snaží zajistit potřeby své rodiny.

    NEDĚLE (Laurent Cantet) – Podaří se Marthě a jejím sousedům uspořádat obřad pro Pannu Marii, jež se jí zjevila ve snu a chce po ní veřejnou oslavu... a to ten samý večer?!

    Žánry:DramaPovídkový
    6