6.0

Helena Lia Tachovská: Filmy a seriály

  • 3 plus 1 s Miroslavem Donutilem
    3 plus 1 s Miroslavem Donutilem (2004)
    Seriál
    • iVysílání
    63%
    1
  • Hannibal - Zrození
    Hannibal - Zrození (2007)
    FilmRole: Mischa Lecterová
    Druhá světová válka - pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa... On však není obyčejným klukem. On je mladý Hanibal Lecter. Z této železné opony se mu však podaří uniknout a vydá se do Paříže, kde žije jediný jeho příbuzný. Strýc sice zemřel, ale zůstala zde záhadná a překrásná vdova, Lady Murasaki Shibuku, která ho přivítá doma. Příjemné a moudré zacházení Lady Murasaki podnítí v Hannibalovi dlouholeté vášně pro dobré jídlo, hudbu a malování. Nemůže mu však pomoci vypudit ony potlačované vzpomínky, které ho pronásledují jako noční můry. Hannibal zahajuje svoji proslulou lékařskou kariéru a snaží se prozkoumat hlubiny svého vlastního podvědomí. Hannibalovi duchové se ukazují být reálnými lidmi - zvrácenými, predátorskými válečnými kriminálníky, od kterých potřebuje zjistit odpovědi na svoji minulost... a nakonec vykonat pomstu.
    57%
    Druhá světová válka - pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa... On však není obyčejným klukem. On je mladý Hanibal Lecter. Z této železné opony se mu však podaří uniknout a vydá se do Paříže, kde žije jediný jeho příbuzný. Strýc sice zemřel, ale zůstala zde záhadná a překrásná vdova, Lady Murasaki Shibuku, která ho přivítá doma. Příjemné a moudré zacházení Lady Murasaki podnítí v Hannibalovi dlouholeté vášně pro dobré jídlo, hudbu a malování. Nemůže mu však pomoci vypudit ony potlačované vzpomínky, které ho pronásledují jako noční můry. Hannibal zahajuje svoji proslulou lékařskou kariéru a snaží se prozkoumat hlubiny svého vlastního podvědomí. Hannibalovi duchové se ukazují být reálnými lidmi - zvrácenými, predátorskými válečnými kriminálníky, od kterých potřebuje zjistit odpovědi na svoji minulost... a nakonec vykonat pomstu.
    2
  • Mamas & Papas
    Mamas & Papas (2010)
    FilmRole: Helenka
    • VOYO

    Příběh filmu tvoří mozaika osudů několika manželských či partnerských dvojic, které v určitém zlomovém bodě života řeší otázky chtěného, nechtěného, vytouženého nebo zmařeného rodičovství. Záměrem scenáristky a režisérky Alice Nellis je ukázat pomocí souběžného vyprávění několika příběhů, že problém moderního rodičovství je širší a hlubší než konkrétní situace kterékoliv jednotlivé postavy. „Spoje mezi příběhy, přechody tam a zpět mezi různými světy a různými podobami téhož principu vyjadřují relativitu a absurditu daných situací,“ říká Alice Nellis a dodává: „Zatímco vidíme, že žena zvažující možnost dát dítě k adopci věří, že její problém by jednoduše vyřešil dostatek peněz, příběh lékařky, která ztratila své dítě, nám sděluje, že peníze neznamenají nic. Zatímco mladý pár směřující k interrupci si myslí, že svůj život zachrání tím, když nebude mít dítě, manželé, kteří se rozhodnou pro adopci, jsou přesvědčeni, že jejich vztah dítě zachrání. Všechna řešení jsou relativní. V jádru se vždycky dostaneme k jednoduchým přírodním zákonitostem, těm o životě a smrti, a našim přirozeným vrozeným povinnostem a zákonům, které nejsme schopni obejít, bez ohledu na to, jak moc se snažíme. Ale stejně se o to stále pokoušíme.“ Téma vztahů mezi rodiči a dětmi se prolíná vlastně všemi filmy Alice Nellis – od debutu Ene Bene až Tajnostem. Čím ji právě rodičovství tolik přitahuje, že se na něj stále snaží dívat z rozličných úhlů? (Oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    56%

    Příběh filmu tvoří mozaika osudů několika manželských či partnerských dvojic, které v určitém zlomovém bodě života řeší otázky chtěného, nechtěného, vytouženého nebo zmařeného rodičovství. Záměrem scenáristky a režisérky Alice Nellis je ukázat pomocí souběžného vyprávění několika příběhů, že problém moderního rodičovství je širší a hlubší než konkrétní situace kterékoliv jednotlivé postavy. „Spoje mezi příběhy, přechody tam a zpět mezi různými světy a různými podobami téhož principu vyjadřují relativitu a absurditu daných situací,“ říká Alice Nellis a dodává: „Zatímco vidíme, že žena zvažující možnost dát dítě k adopci věří, že její problém by jednoduše vyřešil dostatek peněz, příběh lékařky, která ztratila své dítě, nám sděluje, že peníze neznamenají nic. Zatímco mladý pár směřující k interrupci si myslí, že svůj život zachrání tím, když nebude mít dítě, manželé, kteří se rozhodnou pro adopci, jsou přesvědčeni, že jejich vztah dítě zachrání. Všechna řešení jsou relativní. V jádru se vždycky dostaneme k jednoduchým přírodním zákonitostem, těm o životě a smrti, a našim přirozeným vrozeným povinnostem a zákonům, které nejsme schopni obejít, bez ohledu na to, jak moc se snažíme. Ale stejně se o to stále pokoušíme.“ Téma vztahů mezi rodiči a dětmi se prolíná vlastně všemi filmy Alice Nellis – od debutu Ene Bene až Tajnostem. Čím ji právě rodičovství tolik přitahuje, že se na něj stále snaží dívat z rozličných úhlů? (Oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    3
  • Černá sanitka
    Černá sanitka (2008)
    Seriál
    • iVysílání

    Černá sanitka divákům představuje škálu tzv. "urban legends" tak, jak se tradovaly v období "zlatého věku" strašidelných legend, za normalizačních let, v čele s bájnou černou sanitkou. Seriál má odtajnit souvislosti vzniku strašidelných i komických legend a posoudit jejich pravdivost.

    Vedle průvodce celého seriálu herce Romana Zacha se o to budou snažit Bohumil Klepl, Jitka Schneiderová či Tereza Voříšková.Natáčení probíhalo v atraktivním prostředí kolem Máchova Jezera, Bezdězu, Doks, Brna či Prahy.

    Mezi společenskými pověstmi lze najít i velmi staré pověry se staletým prazákladem, spojené většinou s nadpřirozenými bytostmi. Takové pověry i dnes dráždí dětskou fantazii při nočních vyprávěních na letních táborech. Stále větší převahu však v dnešní době mají pověsti spojené s typicky městským prostředím a jeho vymoženostmi. Jejich hrdiny jsou tak zákeřní zabijáci v městské dopravě či zlomyslní kuchaři z asijských restaurací s rychlým občerstvením.

    "Jednotlivé příběhy z městského folkloru jsou většinou mezi lidmi silně rozšířené, existují však v mnoha verzích. Při ztvárnění této látky jsme z knihy Petra Janečka o moderní mytologii vycházeli jak obsahově, tak i formálně," řekl jeden z režisérů Mojmír Kučera.

    Každý díl divákům nabízí dvě odlišné části: zatímco v úvodní polovině herci představí samotný příběh, v následné části je formou dokumentu dotyčná pověst objektivně interpretována.

    49%

    Černá sanitka divákům představuje škálu tzv. "urban legends" tak, jak se tradovaly v období "zlatého věku" strašidelných legend, za normalizačních let, v čele s bájnou černou sanitkou. Seriál má odtajnit souvislosti vzniku strašidelných i komických legend a posoudit jejich pravdivost.

    Vedle průvodce celého seriálu herce Romana Zacha se o to budou snažit Bohumil Klepl, Jitka Schneiderová či Tereza Voříšková.Natáčení probíhalo v atraktivním prostředí kolem Máchova Jezera, Bezdězu, Doks, Brna či Prahy.

    Mezi společenskými pověstmi lze najít i velmi staré pověry se staletým prazákladem, spojené většinou s nadpřirozenými bytostmi. Takové pověry i dnes dráždí dětskou fantazii při nočních vyprávěních na letních táborech. Stále větší převahu však v dnešní době mají pověsti spojené s typicky městským prostředím a jeho vymoženostmi. Jejich hrdiny jsou tak zákeřní zabijáci v městské dopravě či zlomyslní kuchaři z asijských restaurací s rychlým občerstvením.

    "Jednotlivé příběhy z městského folkloru jsou většinou mezi lidmi silně rozšířené, existují však v mnoha verzích. Při ztvárnění této látky jsme z knihy Petra Janečka o moderní mytologii vycházeli jak obsahově, tak i formálně," řekl jeden z režisérů Mojmír Kučera.

    Každý díl divákům nabízí dvě odlišné části: zatímco v úvodní polovině herci představí samotný příběh, v následné části je formou dokumentu dotyčná pověst objektivně interpretována.

    4