Maria Ehrich: Nejlepší filmy
a seriály

5.6

Maria Ehrich: Filmy a seriály

  • Tančírna na hlavní třídě ’56
    Tančírna na hlavní třídě ’56 (2016)
    Minisérie
    • iVysílání
    Urputná snaha Cateriny Schöllackové udržet zdání rodinného štěstí a prosperity dostává povážlivé trhliny. Monika se snaží překonat trauma ze sexuálního zneužití a oporu nachází u Fritze Assmanna, který jí umožní vést v taneční škole vlastní kurzy. Během nich se Monika setkává s Freddiem, mladým a energickým hudebníkem, který stejně jako ona miluje rokenrol. Helga si manželství s Wolfgangem vysnila jako romantický ideál. Každodenní realita se ale víc než z něhy a štěstí skládá z křiku a odmítání, o kterém Helga netuší, z čeho pramení. Eva je oddaná své práci zdravotní sestry na psychiatrii. Osobní nasazení pro pacientky ji přivede k pohlednému a milému manželovi jedné z nich. Jenže společenské konvence lásku k ženatému muži nepřipouští. Autorkou první řady německé minisérie je Annette Hess, spoluscenáristka mezinárodně úspěšného celovečerního snímku Láska v myšlenkách (2004). Tančírna na hlavní třídě diváky přenese do působivé atmosféry Berlína 50. let, který nesleduje jen z tanečního parketu, ale především očima ženských hrdinek a přináší tak zajímavý komentář k postavení žen v západoevropské společnosti té doby. V hlavních rolích uvidíme Claudii Michelsenovou, Emilii Schüleovou či v roli mladičké Sonju Gerhardtovou, která byla za svůj herecký výkon nominována na prestižní cenu Emmy. Tančírna na hlavní třídě se setkala s výrazným mezinárodním úspěchem, jen v Německu získala čtyři nominace v rámci Německých televizních cen, přičemž dvě z nich proměnila (Nejlepší herecký výkon v hlavní roli pro Sonju Gerhardtovou a Nejlepší scénář pro Annette Hess). (TV program)
    Žánry:Drama
    Režie:Sven Bohse
    79%
    Urputná snaha Cateriny Schöllackové udržet zdání rodinného štěstí a prosperity dostává povážlivé trhliny. Monika se snaží překonat trauma ze sexuálního zneužití a oporu nachází u Fritze Assmanna, který jí umožní vést v taneční škole vlastní kurzy. Během nich se Monika setkává s Freddiem, mladým a energickým hudebníkem, který stejně jako ona miluje rokenrol. Helga si manželství s Wolfgangem vysnila jako romantický ideál. Každodenní realita se ale víc než z něhy a štěstí skládá z křiku a odmítání, o kterém Helga netuší, z čeho pramení. Eva je oddaná své práci zdravotní sestry na psychiatrii. Osobní nasazení pro pacientky ji přivede k pohlednému a milému manželovi jedné z nich. Jenže společenské konvence lásku k ženatému muži nepřipouští. Autorkou první řady německé minisérie je Annette Hess, spoluscenáristka mezinárodně úspěšného celovečerního snímku Láska v myšlenkách (2004). Tančírna na hlavní třídě diváky přenese do působivé atmosféry Berlína 50. let, který nesleduje jen z tanečního parketu, ale především očima ženských hrdinek a přináší tak zajímavý komentář k postavení žen v západoevropské společnosti té doby. V hlavních rolích uvidíme Claudii Michelsenovou, Emilii Schüleovou či v roli mladičké Sonju Gerhardtovou, která byla za svůj herecký výkon nominována na prestižní cenu Emmy. Tančírna na hlavní třídě se setkala s výrazným mezinárodním úspěchem, jen v Německu získala čtyři nominace v rámci Německých televizních cen, přičemž dvě z nich proměnila (Nejlepší herecký výkon v hlavní roli pro Sonju Gerhardtovou a Nejlepší scénář pro Annette Hess). (TV program)
    Žánry:Drama
    Režie:Sven Bohse
    1
  • Tančírna na hlavní třídě ’59
    Tančírna na hlavní třídě ’59 (2018)
    Minisérie

    Seriál "Ku'damm 59" je pokračováním úspěšné trilogie "Ku'damm 56", ve které se režisér Sven Bohse vrací do Berlína pozdních 50. let minulého století. Sleduje příběh majitelky taneční školy "Galant" Cateriny Schöllackové a jejích tří dcer, Moniky, Evy a Helgy. Berlín 1959: Monika a Freddy si budují kariéru jako muzikanti a tanečníci. Jejich matka Caterina jim coby manažerka skýtá neustálou podporu a zároveň dohlíží na dodržování společenských konvencí. Helga se mezitím vyrovnává s Wolfgangovou homosexualitou a snaží se být dobrou matkou. Když ale zjistí, že je jí Wolfgang nevěrný, její láska i touha po středostavovském životě znovu procházejí tvrdou zkouškou. Manželství Evy a profesora Fassbendera je stále bezdětné a Eva není schopná dostát své roli profesorovy manželky. Když Moničiny životní i profesní plány ztroskotají, rozhodne se zajistit sobě i své dceři Dorli lepší budoucnost - a znovu všem obrátí život naruby. (Cinemax)

    Žánry:Drama
    Režie:Sven Bohse
    79%

    Seriál "Ku'damm 59" je pokračováním úspěšné trilogie "Ku'damm 56", ve které se režisér Sven Bohse vrací do Berlína pozdních 50. let minulého století. Sleduje příběh majitelky taneční školy "Galant" Cateriny Schöllackové a jejích tří dcer, Moniky, Evy a Helgy. Berlín 1959: Monika a Freddy si budují kariéru jako muzikanti a tanečníci. Jejich matka Caterina jim coby manažerka skýtá neustálou podporu a zároveň dohlíží na dodržování společenských konvencí. Helga se mezitím vyrovnává s Wolfgangovou homosexualitou a snaží se být dobrou matkou. Když ale zjistí, že je jí Wolfgang nevěrný, její láska i touha po středostavovském životě znovu procházejí tvrdou zkouškou. Manželství Evy a profesora Fassbendera je stále bezdětné a Eva není schopná dostát své roli profesorovy manželky. Když Moničiny životní i profesní plány ztroskotají, rozhodne se zajistit sobě i své dceři Dorli lepší budoucnost - a znovu všem obrátí život naruby. (Cinemax)

    Žánry:Drama
    Režie:Sven Bohse
    2
  • Hotel Adlon
    Hotel Adlon (2013)
    Seriál

    Jeho zdi zažily velké dějinné události i osudové chvíle životů jeho obyvatel. Výpravná německá minisérie zasazená do prostor jednoho z nejvyhlášenějších evropských hotelů.
    Středobodem výpravného historického dramatu, jež se odvíjí ve třech částech, je reálný hotel Adlon, jenž byl v Berlíně u Braniborské brány otevřen roku 1907. Ten se záhy zařadil mezi nejvyhlášenější podniky v Evropě a stal se místem, kde v nadcházejících desetiletích potkával byznys s politikou i životním stylem a jímž procházela historie. Vyprávění je koncipované jako rodinná sága plná zvratů a vypjatých emocí, ale také coby příběh o realizaci ambiciózní vize a jejím naplňování.
    Na samém začátku dvacátého století pojal Lorenz Adlon plán dát Berlínu luxusní moderní hotel po vzoru předních hotelů v jiných světových metropolích. Pro svůj nápad získal podporu císaře Viléma II., jenž mu pomohl zajistit lukrativní místo na stavbu. Adlon měl vizi vybudovat nikoli pouhé místo, kde lidé přespí, ale centrum společenského dění. Hotel Adlon tudíž v maximálním luxusu spojoval celou plejádu služeb a volnočasových aktivit, ale disponoval i zázemím, jež z něj činilo soběstačnou jednotku (včetně vlastní výrobny elektrické energie). Záhy po otevření se hotel Adlon stal vyhlášeným středem berlínského života, v jehož pokojích byli ubytováváni hosté císařské výsosti i ministerstva zahraničí.
    Seriál se zaměřuje nejen na tři generace rodiny Adlonových, ale především na pohnutý osud Sonji Schadtové, jejíž život byl již od narození bezprostředně s hotelem Adlon svázaný. Spletitá síť postav je rozprostřena na pozadí velkých dějinných událostí dvacátého století – od bezstarostných dob před první světovou válkou i divokých a blahobytných dvacátých let přes dobu etických otázek a osudových rozhodnutí pod vládou nacistů a následného období světové války, na jejímž konci hotel Adlon vyhořel, ale i nadcházející éry, během níž se hotel ocitl ve východním Německu.
    Režie se ujal zkušený Uli Edel, věhlasný režisér filmů jako My děti ze stanice Zoo, Poslední útěk do Brooklynu, Mlhy Avalonu či Baader Meinhof Komplex. Klíčových rolí se zhostily přední talenty německé kinematografie jako Josefine Preussová, Heino Ferch, Marie Bäumerová, Wotan Wilke Möhring, Christiane Paulová, Anja Klingová, Ken Duken, Johann von Bülow, Burghart Klaussner a další. Hotel Adlon se stal poslední položkou v nesmírně početné filmografii zasloužilé filmové a televizní herečky Rosemarie Fendelové. (Česká televize)

    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Uli Edel
    74%

    Jeho zdi zažily velké dějinné události i osudové chvíle životů jeho obyvatel. Výpravná německá minisérie zasazená do prostor jednoho z nejvyhlášenějších evropských hotelů.
    Středobodem výpravného historického dramatu, jež se odvíjí ve třech částech, je reálný hotel Adlon, jenž byl v Berlíně u Braniborské brány otevřen roku 1907. Ten se záhy zařadil mezi nejvyhlášenější podniky v Evropě a stal se místem, kde v nadcházejících desetiletích potkával byznys s politikou i životním stylem a jímž procházela historie. Vyprávění je koncipované jako rodinná sága plná zvratů a vypjatých emocí, ale také coby příběh o realizaci ambiciózní vize a jejím naplňování.
    Na samém začátku dvacátého století pojal Lorenz Adlon plán dát Berlínu luxusní moderní hotel po vzoru předních hotelů v jiných světových metropolích. Pro svůj nápad získal podporu císaře Viléma II., jenž mu pomohl zajistit lukrativní místo na stavbu. Adlon měl vizi vybudovat nikoli pouhé místo, kde lidé přespí, ale centrum společenského dění. Hotel Adlon tudíž v maximálním luxusu spojoval celou plejádu služeb a volnočasových aktivit, ale disponoval i zázemím, jež z něj činilo soběstačnou jednotku (včetně vlastní výrobny elektrické energie). Záhy po otevření se hotel Adlon stal vyhlášeným středem berlínského života, v jehož pokojích byli ubytováváni hosté císařské výsosti i ministerstva zahraničí.
    Seriál se zaměřuje nejen na tři generace rodiny Adlonových, ale především na pohnutý osud Sonji Schadtové, jejíž život byl již od narození bezprostředně s hotelem Adlon svázaný. Spletitá síť postav je rozprostřena na pozadí velkých dějinných událostí dvacátého století – od bezstarostných dob před první světovou válkou i divokých a blahobytných dvacátých let přes dobu etických otázek a osudových rozhodnutí pod vládou nacistů a následného období světové války, na jejímž konci hotel Adlon vyhořel, ale i nadcházející éry, během níž se hotel ocitl ve východním Německu.
    Režie se ujal zkušený Uli Edel, věhlasný režisér filmů jako My děti ze stanice Zoo, Poslední útěk do Brooklynu, Mlhy Avalonu či Baader Meinhof Komplex. Klíčových rolí se zhostily přední talenty německé kinematografie jako Josefine Preussová, Heino Ferch, Marie Bäumerová, Wotan Wilke Möhring, Christiane Paulová, Anja Klingová, Ken Duken, Johann von Bülow, Burghart Klaussner a další. Hotel Adlon se stal poslední položkou v nesmírně početné filmografii zasloužilé filmové a televizní herečky Rosemarie Fendelové. (Česká televize)

    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Uli Edel
    3
  • Tančírna na hlavní třídě '63
    Tančírna na hlavní třídě '63 (2021)
    SeriálRole: Helga von Boostová
    Berlínský Ku'damm v roce 1963. Pochmurná 50. léta minulého století skončila. Barvy jsou křiklavější, móda a hudba mezinárodnější a John F. Kennedy uskutečňuje svou historickou návštěvu. Ve třetí řadě KU'DAMM se tři sestry Schöllackovy, Monika, Helga a Eva, opět setkávají s neviditelnými společenskými bariérami, které omezují nezávislé životní volby žen. V boji proti těmto omezením a proti všudypřítomným pokusům jejich matky Cateriny o jejich kontrolu jsou však stále odvážnější. Už zde je cítit energie, která propukla ve studentské protesty na konci šedesátých let minulého století. (HBO Europe)
    72%
    Berlínský Ku'damm v roce 1963. Pochmurná 50. léta minulého století skončila. Barvy jsou křiklavější, móda a hudba mezinárodnější a John F. Kennedy uskutečňuje svou historickou návštěvu. Ve třetí řadě KU'DAMM se tři sestry Schöllackovy, Monika, Helga a Eva, opět setkávají s neviditelnými společenskými bariérami, které omezují nezávislé životní volby žen. V boji proti těmto omezením a proti všudypřítomným pokusům jejich matky Cateriny o jejich kontrolu jsou však stále odvážnější. Už zde je cítit energie, která propukla ve studentské protesty na konci šedesátých let minulého století. (HBO Europe)
    4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Rudá jako rubín
    Rudá jako rubín (2013)
    FilmRole: Gwendolyn Shepherd
    Film je o Gwendolyn Shepherdové. Společně s mamkou, bratrem Nickem, se sestrou Caroline (která je na internátní škole), pratetou Maddie, tetou Glendou, sestřenicí Charlotte a babičkou (které všichni říkají lady Arista) bydlí na londýnském předměstí. Se svou nejlepší kamarádkou Leslií studuje na saint-lennoxské střední škole. Jediná divná věc v jejím životě je, že může vidět mrtvé. Jednou se Gwen zamotá hlava a ocitne se ve známé ulici, ale téměř před sto lety. Ze začátku si myslela , že se někde stala chyba, protože původně měla mít „časocestovací gen“ (gen, který se předává z generace na generaci a lidé, kteří ho vlastní mohou cestovat do minulosti) její namyšlená sestřenice Charlotte, která se již od 6 let učí jezdit na koni, šermovat a tančit gavotu. Když skočí časem potřetí, Leslie ji donutí, aby to řekla mamce. Ta ji odvezla do Temple, které je sídlem velice starého tajného řádu. Seznámí se s milým velmistrem lože panem Georgem, děsivým doktorem Jakem Whitem, milým Falkem de Villiersem a s druhým žijícím cestovatelem Gideonem de Villiersem. Ze začátku ji byl nesympatický, ale poté co ho lépe poznala se do něj zamilovala. Od pana George zjistí, že aby mohla kontrolovaně cestovat časem, je potřeba chronograf a že ke každému z dvanácti cestovatelů je přidělen jeden kámen (Gwen je rubín a Gideon je diamant). Cílem této lože je odhalení „tajemství v tajemství“. Každý cestovatel času je obdařen „magií“. Gwen pochopí, že její magie spočívá v dovednosti vidět a mluvit s duchy a démony.
    65%
    Film je o Gwendolyn Shepherdové. Společně s mamkou, bratrem Nickem, se sestrou Caroline (která je na internátní škole), pratetou Maddie, tetou Glendou, sestřenicí Charlotte a babičkou (které všichni říkají lady Arista) bydlí na londýnském předměstí. Se svou nejlepší kamarádkou Leslií studuje na saint-lennoxské střední škole. Jediná divná věc v jejím životě je, že může vidět mrtvé. Jednou se Gwen zamotá hlava a ocitne se ve známé ulici, ale téměř před sto lety. Ze začátku si myslela , že se někde stala chyba, protože původně měla mít „časocestovací gen“ (gen, který se předává z generace na generaci a lidé, kteří ho vlastní mohou cestovat do minulosti) její namyšlená sestřenice Charlotte, která se již od 6 let učí jezdit na koni, šermovat a tančit gavotu. Když skočí časem potřetí, Leslie ji donutí, aby to řekla mamce. Ta ji odvezla do Temple, které je sídlem velice starého tajného řádu. Seznámí se s milým velmistrem lože panem Georgem, děsivým doktorem Jakem Whitem, milým Falkem de Villiersem a s druhým žijícím cestovatelem Gideonem de Villiersem. Ze začátku ji byl nesympatický, ale poté co ho lépe poznala se do něj zamilovala. Od pana George zjistí, že aby mohla kontrolovaně cestovat časem, je potřeba chronograf a že ke každému z dvanácti cestovatelů je přidělen jeden kámen (Gwen je rubín a Gideon je diamant). Cílem této lože je odhalení „tajemství v tajemství“. Každý cestovatel času je obdařen „magií“. Gwen pochopí, že její magie spočívá v dovednosti vidět a mluvit s duchy a démony.
    8
  • Modrá jako safír
    Modrá jako safír (2014)
    FilmRole: Gwendolyn Shepherd
    Gwendolyn se život obrátil vzhůru nohama, protože dokáže cestovat v čase. Každé odpoledne musí jet do lóže elapsovat, aby nemohla nekontrolovaně skákat v čase. Do jejího života vstoupil Gideon, do kterého se zamilovala. Jejich první polibek proběhl v kostele, když přeskočili v čase. Tam se na Gwen pověsil démon chrliče Xemerius. Je otravný, ale s Gwen si celkem rozumí. Taky je jediná, která ho vidí a dokáže s ním mluvit. Gwendolyn s Gideonem se připravují na jednu z nejdůležitějších cest do minulosti. Jde o soaré, kde se má Gwen setkat s hrabětem Saint Germain, který ji při prvním setkání škrtil, aniž by se jí dotkl. Soaré proběhlo v pořádku. Při jednom z mnoha elapsování se Gwendolyn setkává se svým dědečkem. Kterému je v roce 1953 třicet čtyři let a ten jí pomáhá zjistit, co se kolem ní vlastně děje a co je hrabě zač. Také zjistí, že jejími rodiči jsou Lucy a Paul.
    64%
    Gwendolyn se život obrátil vzhůru nohama, protože dokáže cestovat v čase. Každé odpoledne musí jet do lóže elapsovat, aby nemohla nekontrolovaně skákat v čase. Do jejího života vstoupil Gideon, do kterého se zamilovala. Jejich první polibek proběhl v kostele, když přeskočili v čase. Tam se na Gwen pověsil démon chrliče Xemerius. Je otravný, ale s Gwen si celkem rozumí. Taky je jediná, která ho vidí a dokáže s ním mluvit. Gwendolyn s Gideonem se připravují na jednu z nejdůležitějších cest do minulosti. Jde o soaré, kde se má Gwen setkat s hrabětem Saint Germain, který ji při prvním setkání škrtil, aniž by se jí dotkl. Soaré proběhlo v pořádku. Při jednom z mnoha elapsování se Gwendolyn setkává se svým dědečkem. Kterému je v roce 1953 třicet čtyři let a ten jí pomáhá zjistit, co se kolem ní vlastně děje a co je hrabě zač. Také zjistí, že jejími rodiči jsou Lucy a Paul.
    9
  • 10
  • 11
  • Zelená jako smaragd
    Zelená jako smaragd (2016)
    FilmRole: Gwendolyn Shepherd
    61%
    12
  • Fakjů princezny
    Fakjů princezny (2024)
    FilmRole: princezna Amalia
    • VOYO
    Film Fakjů princezny (Chantal im Märchenland) je německá komedie o neúspěšné influencerce Chantal, která společně se svou nejlepší kamarádkou Zeynep narazí na kouzelné zrcadlo a ocitne se v pohádkovém světě. Unikátní obsah, který může ve světě víl a čarodějnic pořídit, je sice lákavý, stejně jako fakt, že mladou ženu zde všichni považují za princeznu. Chantal však brzy zjistí, že celá pohádka má malý háček a spolu s Zeynep musí do 24 hodin najít cestu ven, než bude pozdě.
    Žánry:FantasyKomedie
    59%
    Film Fakjů princezny (Chantal im Märchenland) je německá komedie o neúspěšné influencerce Chantal, která společně se svou nejlepší kamarádkou Zeynep narazí na kouzelné zrcadlo a ocitne se v pohádkovém světě. Unikátní obsah, který může ve světě víl a čarodějnic pořídit, je sice lákavý, stejně jako fakt, že mladou ženu zde všichni považují za princeznu. Chantal však brzy zjistí, že celá pohádka má malý háček a spolu s Zeynep musí do 24 hodin najít cestu ven, než bude pozdě.
    Žánry:FantasyKomedie
    13
  • 14
  • Můj bratr je pes
    Můj bratr je pes (2004)
    FilmRole: Marietta
    Já nechci žádného malého bratra. Já chci psa! říká zklamaná Marietta Bremer. K desátým narozeninám si od maminky Marie a táty Martina ze všeho nejvíce přála opravdového, živého psa. Místo toho však opět dostala jen psa plyšového. Marně jí rodiče vysvětlují, že v jejich bytě žádný pes být nemůže protože Mariettin malý čtyřletý bratříček Tobias trpí silnou alergií na zvířecí srst a jakmile se nějaký pes dostane příliš blízko, začne chlapec kýchat. To však není jediný důvod, proč je Marietta na nejmladšího člena jejich rodiny pořádně naštvaná. Jeho křik jí přijde nesnesitelný a taky trochu žárlí na pozornost, kterou mu oba rodiče věnují. A tak jediné, co v tyto nepříliš vydařené narozeniny vzbudí Mariettinu pozornost, je neobvyklý balíček který jí poslal kmotřenec Said z Afriky. Obsahuje zvláštní kámen, který je údajně kouzelný a splní největší přání toho, komu je darován. Marietta na něj sice pohlíží s jistou nedůvěrou, ale velmi brzy má možnost si magickou sílu kamene ověřit. To když se rodiče vydají na strávit celé dlouhé dva týdny dovolené na hausbótu, aby se tu pokusili urovnat své poněkud zjitřené manželství, a děti nechají doma v péči babičky Gerdy. Sotva za rodiči zaklapnou dveře postupuje Marietta přesně podle náhodu k použití, vysloví magická slova a z celého srdce si přeje mít psa. A ono to skutečně funguje. Zanedlouho uslyší Marietta tiché škrabání na dveře od pokoje a když je otevře má před sebou toho nejkrásnějšího a nejsladšího pejska v celém vesmíru. Hned běží malého bílého knírače ukázat Tobiasovi, jenže v pokoji zjistí, že její malý bratříček zmizel. A zatímco ho polekaně a později už téměř zoufale hledá, uvelebí se pejsek na Tobiasově pohovce, pustí se do Tobiasových oblíbených karamelových bonbónů a začne si hrát s dálkovým televizním ovladačem stejně jako Tobias. . Je to pouhá náhoda nebo se opravdu její ztracený bratříček proměnil v toho krásného pejska? Marietta je samozřejmě přesvědčená, že platí druhá varianta. A co je horší, za pár chvil se má ve dveřích objevit babička Gerda, ta nejhorší možná volba pro opatrování dětí. Protože pořád uklízí a jestli něco nenávidí víc než malé děti, jsou to malá zvířátka. Jak má Marietta nerudné babičce vysvětlit, že Tobias není doma? Jak má bratra proměnit zpátky v člověka, když magický kámen byl jen na jedno použití? A pak, není on nakonec takový roztomilý pejsek lepší než uřvaný bratříček? Rozhodně je s ním větší zábava. A jak se zdá Tobiasovi se taky víc líbí být psem než malým chlapcem. Zejména když se objeví filmový producent, který má pro pejska filmovou roli. Jenže pak se nečekaně vrátí rodiče a Marietta musí jednat.
    Žánry:Rodinný
    Režie:Peter Timm
    43%
    Já nechci žádného malého bratra. Já chci psa! říká zklamaná Marietta Bremer. K desátým narozeninám si od maminky Marie a táty Martina ze všeho nejvíce přála opravdového, živého psa. Místo toho však opět dostala jen psa plyšového. Marně jí rodiče vysvětlují, že v jejich bytě žádný pes být nemůže protože Mariettin malý čtyřletý bratříček Tobias trpí silnou alergií na zvířecí srst a jakmile se nějaký pes dostane příliš blízko, začne chlapec kýchat. To však není jediný důvod, proč je Marietta na nejmladšího člena jejich rodiny pořádně naštvaná. Jeho křik jí přijde nesnesitelný a taky trochu žárlí na pozornost, kterou mu oba rodiče věnují. A tak jediné, co v tyto nepříliš vydařené narozeniny vzbudí Mariettinu pozornost, je neobvyklý balíček který jí poslal kmotřenec Said z Afriky. Obsahuje zvláštní kámen, který je údajně kouzelný a splní největší přání toho, komu je darován. Marietta na něj sice pohlíží s jistou nedůvěrou, ale velmi brzy má možnost si magickou sílu kamene ověřit. To když se rodiče vydají na strávit celé dlouhé dva týdny dovolené na hausbótu, aby se tu pokusili urovnat své poněkud zjitřené manželství, a děti nechají doma v péči babičky Gerdy. Sotva za rodiči zaklapnou dveře postupuje Marietta přesně podle náhodu k použití, vysloví magická slova a z celého srdce si přeje mít psa. A ono to skutečně funguje. Zanedlouho uslyší Marietta tiché škrabání na dveře od pokoje a když je otevře má před sebou toho nejkrásnějšího a nejsladšího pejska v celém vesmíru. Hned běží malého bílého knírače ukázat Tobiasovi, jenže v pokoji zjistí, že její malý bratříček zmizel. A zatímco ho polekaně a později už téměř zoufale hledá, uvelebí se pejsek na Tobiasově pohovce, pustí se do Tobiasových oblíbených karamelových bonbónů a začne si hrát s dálkovým televizním ovladačem stejně jako Tobias. . Je to pouhá náhoda nebo se opravdu její ztracený bratříček proměnil v toho krásného pejska? Marietta je samozřejmě přesvědčená, že platí druhá varianta. A co je horší, za pár chvil se má ve dveřích objevit babička Gerda, ta nejhorší možná volba pro opatrování dětí. Protože pořád uklízí a jestli něco nenávidí víc než malé děti, jsou to malá zvířátka. Jak má Marietta nerudné babičce vysvětlit, že Tobias není doma? Jak má bratra proměnit zpátky v člověka, když magický kámen byl jen na jedno použití? A pak, není on nakonec takový roztomilý pejsek lepší než uřvaný bratříček? Rozhodně je s ním větší zábava. A jak se zdá Tobiasovi se taky víc líbí být psem než malým chlapcem. Zejména když se objeví filmový producent, který má pro pejska filmovou roli. Jenže pak se nečekaně vrátí rodiče a Marietta musí jednat.
    Žánry:Rodinný
    Režie:Peter Timm
    15
  • Rozlučka
    Rozlučka (2021)
    FilmRole: Eva
    • Netflix
    40%
    16
  • 17
  • Inga Lindström
    Inga Lindström (2004)
    Seriál
    32%
    18
  • 19