Sándor ifj. Kõmíves: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sándor ifj. Kõmíves: Filmy a seriály

  • Člověk bez osudu
    Člověk bez osudu (2005)
    Film
    Novela maďarského spisovatele Imreho Kertésze, původně vydaná bez povšimnutí v roce 1975 v kádárovském Maďarsku, byla čtenářskou obcí znovuobjevena v 90. letech a způsobila senzaci, na jejímž konci stála Nobelova cena za literaturu. Bylo tak jen otázkou času, kdy se tématu chopí i film. Citlivé a neobvykle pojaté vyprávění židovského chlapce Gyuriho, který se postupně propadá soukolím nacistické vyhlazovací mašinerie, staví na kontrastu děsivosti života v táborech a nezúčastněného, zdánlivě racionálně odtažitého vyprávění dospívajícího teenagera, který se snaží vyrovnat s nenormálními podmínkami tím, že se na ně snaží pohlížet očima normality. Po návratu zjišťuje, že jeho zkušenost je nesdělitelná a musí se s ní vyrovnat sám nepomůže mu ani jeho židovství, ke kterému postupně ztratil pouta, ani jeho příslušnost k maďarskému národu, mezi jehož příslušníky se setkává spíše s lhostejností až nepřátelstvím než s pochopením a empatií. Jaký je tedy jeho osud? A má vůbec nějaký?
    71%
    Novela maďarského spisovatele Imreho Kertésze, původně vydaná bez povšimnutí v roce 1975 v kádárovském Maďarsku, byla čtenářskou obcí znovuobjevena v 90. letech a způsobila senzaci, na jejímž konci stála Nobelova cena za literaturu. Bylo tak jen otázkou času, kdy se tématu chopí i film. Citlivé a neobvykle pojaté vyprávění židovského chlapce Gyuriho, který se postupně propadá soukolím nacistické vyhlazovací mašinerie, staví na kontrastu děsivosti života v táborech a nezúčastněného, zdánlivě racionálně odtažitého vyprávění dospívajícího teenagera, který se snaží vyrovnat s nenormálními podmínkami tím, že se na ně snaží pohlížet očima normality. Po návratu zjišťuje, že jeho zkušenost je nesdělitelná a musí se s ní vyrovnat sám nepomůže mu ani jeho židovství, ke kterému postupně ztratil pouta, ani jeho příslušnost k maďarskému národu, mezi jehož příslušníky se setkává spíše s lhostejností až nepřátelstvím než s pochopením a empatií. Jaký je tedy jeho osud? A má vůbec nějaký?
    1
  • 2
  • 3
  • Másnap
    Másnap (2004)
    Film
    Asi pětačtyřicetiletý muž přijede kamsi na maďarský venkov převzít zchátralé stavení, které zdědil po vzdáleném příbuzném. Hned po příjezdu je svědkem toho, jak surový zemědělec Romek nadává své patnáctileté dceři za to, že se schází s mladíkem Šimonem. Na vypůjčeném motorovém bicyklu pak cizinec jezdí od samoty k samotě a ptá se na cestu; nikdo z podezíravých obyvatel mu však neporadí. Místní lidé ho naopak zatahují do svých problémů. Hrdina se dvakrát probere z bezvědomí po pádu z kola a nepamatuje si, co se odehrálo. Dozví se, že Romkovu dceru dnes někdo brutálně zavraždil. Minulé události splývají s přítomnými a vrahem může být kdokoli... Snímek, vyprávěný v meditativně pomalém rytmu, rozbíjí všechny představy o čase, o následnosti situací i o prostoru, ve kterém se vše odehrává. Prostřednictvím jednoduchých náznaků, detailů a skvěle vybraných prostředí vytváří tajemnou, až děsivou atmosféru, připomínající denní můru.

    Myteriózny thriller experimentujúci s konvenciami tradičného filmového rozprávania sa odohráva kdesi na maďarskom vidieku v bližšie neurčenej dobe, možno krátko po 2. svetovej vojne. Do spustnutej dediny prichádza na bicykli cudzinec. Snaží sa nájsť opustený dom, ktorý je údajne jeho rodinným dedičstvom. Miestni obyvatelia sú podozrievaví voči každému prišelcovi, ale aj voči sebe navzájom. Nemilosrdne spomedzi seba vylúčia každého, kto prekročí nepísané pravidlá ich society. A práve to sa stane päťnásťročnému dievčaťu, ktoré jedného dňa ktosi brutálne zavraždí. Neznámy prišelec narazí za zvláštnych okolností na stopu tohto zločinu.
    Režisérovi Atillovi Janischovi sa podarilo prekročiť hranice priestoru i času narácie a vytvoriť magickú atmosféru zvláštneho sveta, fungujúceho podľa neznámych pravidiel. Jeho režijný rukopis nezaprie inšpiráciu spisovateľom Franzom Kafkom, filmárom Davidom Lynchom či surrealistickými fotografiami výtvarníka Wolsa. Snímka získala štyri maďarské národné ceny (za najlepší film, kameru, herca v hlavnej a herečku vo vedľajšej úlohe) a cenu maďarskej filmovej kritiky.
    55%
    Asi pětačtyřicetiletý muž přijede kamsi na maďarský venkov převzít zchátralé stavení, které zdědil po vzdáleném příbuzném. Hned po příjezdu je svědkem toho, jak surový zemědělec Romek nadává své patnáctileté dceři za to, že se schází s mladíkem Šimonem. Na vypůjčeném motorovém bicyklu pak cizinec jezdí od samoty k samotě a ptá se na cestu; nikdo z podezíravých obyvatel mu však neporadí. Místní lidé ho naopak zatahují do svých problémů. Hrdina se dvakrát probere z bezvědomí po pádu z kola a nepamatuje si, co se odehrálo. Dozví se, že Romkovu dceru dnes někdo brutálně zavraždil. Minulé události splývají s přítomnými a vrahem může být kdokoli... Snímek, vyprávěný v meditativně pomalém rytmu, rozbíjí všechny představy o čase, o následnosti situací i o prostoru, ve kterém se vše odehrává. Prostřednictvím jednoduchých náznaků, detailů a skvěle vybraných prostředí vytváří tajemnou, až děsivou atmosféru, připomínající denní můru.

    Myteriózny thriller experimentujúci s konvenciami tradičného filmového rozprávania sa odohráva kdesi na maďarskom vidieku v bližšie neurčenej dobe, možno krátko po 2. svetovej vojne. Do spustnutej dediny prichádza na bicykli cudzinec. Snaží sa nájsť opustený dom, ktorý je údajne jeho rodinným dedičstvom. Miestni obyvatelia sú podozrievaví voči každému prišelcovi, ale aj voči sebe navzájom. Nemilosrdne spomedzi seba vylúčia každého, kto prekročí nepísané pravidlá ich society. A práve to sa stane päťnásťročnému dievčaťu, ktoré jedného dňa ktosi brutálne zavraždí. Neznámy prišelec narazí za zvláštnych okolností na stopu tohto zločinu.
    Režisérovi Atillovi Janischovi sa podarilo prekročiť hranice priestoru i času narácie a vytvoriť magickú atmosféru zvláštneho sveta, fungujúceho podľa neznámych pravidiel. Jeho režijný rukopis nezaprie inšpiráciu spisovateľom Franzom Kafkom, filmárom Davidom Lynchom či surrealistickými fotografiami výtvarníka Wolsa. Snímka získala štyri maďarské národné ceny (za najlepší film, kameru, herca v hlavnej a herečku vo vedľajšej úlohe) a cenu maďarskej filmovej kritiky.
    4
  • 5