Filipe Duarte: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Filipe Duarte: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Smrt Ludvíka XIV.
    Smrt Ludvíka XIV. (2016)
    FilmRole: Noble
    Jeho vláda byla nejdelší v historii. Jeho současníci si dokonce mysleli, že je skutečně nesmrtelný. Ale v létě roku 1715 Ludvíka XIV. nakonec stihnul jeho osud a zemřel ve věku 76 let v nitru svého architektonického skvostu: zámku Versailles. Podlehl zdrcující nemoci, kterou byla gangréna. Agónie Krále Slunce trvala celých 23 dní a odhalila neschopnost lékařů, tajné intriky na jeho dvoře i zhoubnou žárlivost. Po jeho smrti se Francie propadla do krize. Spory o následnictví postupně ovlivnily celou Evropu. Stala se zlomovým okamžikem dvou historických období: tak zvané Velké století nadobro skončilo a místo něj začala doba osvícenství. Ludvík XIV. pojal vlastní skon stejně jako celou svou vládu. Byla to jedna velká úžasná show. Odehrávala se přímo před zraky veřejnosti a stala se závěrečným aktem výjimečného života, který stvrdil legendu o největším králi Francie.
    70%
    Jeho vláda byla nejdelší v historii. Jeho současníci si dokonce mysleli, že je skutečně nesmrtelný. Ale v létě roku 1715 Ludvíka XIV. nakonec stihnul jeho osud a zemřel ve věku 76 let v nitru svého architektonického skvostu: zámku Versailles. Podlehl zdrcující nemoci, kterou byla gangréna. Agónie Krále Slunce trvala celých 23 dní a odhalila neschopnost lékařů, tajné intriky na jeho dvoře i zhoubnou žárlivost. Po jeho smrti se Francie propadla do krize. Spory o následnictví postupně ovlivnily celou Evropu. Stala se zlomovým okamžikem dvou historických období: tak zvané Velké století nadobro skončilo a místo něj začala doba osvícenství. Ludvík XIV. pojal vlastní skon stejně jako celou svou vládu. Byla to jedna velká úžasná show. Odehrávala se přímo před zraky veřejnosti a stala se závěrečným aktem výjimečného života, který stvrdil legendu o největším králi Francie.
    3
  • Ševelící pobřeží
    Ševelící pobřeží (2004)
    FilmRole: Luís
    Přelom 60. a 70. let minulého století. Mladá Evita přijíždí do Mosambiku, aby se vdala za svého snoubence Luíse, který tu slouží v jednotkách koloniální armády. Šťastná novomanželka si však postupně začíná uvědomovat, že bývalý nadaný student matematiky, s nímž se v Lisabonu rozhodla prožít život, se jí mění před očima. Portugalsko je už několik let ve stavu koloniální války v zoufalé snaze udržet si nadvládu ve svých afrických koloniích, a přestože ve velkých městech plyne život zdánlivě jako za starých časů, v provinciích se krutě bojuje. Luís vzhlíží ke svému arogantnímu veliteli a jeho názory se mění. Když oba muži odjedou na několik měsíců bojovat na sever země, Evita a velitelova žena Helena jsou ponechány samy sobě a svým úsudkům a pocitům.
    Ačkoliv ve filmu není jediná otevřená scéna násilí, jeho všudypřítomnost a dopady války jsou patrné i v každodenním životě navenek poklidného města. Evita prochází krizí svého vztahu k Luísovi i krizí vlastní identity.
    Obrazově poutavý, nostalgicky laděný film natočila zkušená dokumentaristka Margarida Cardosová jako svůj úspěšný hraný debut, podle stejnojmenného románu Lídie Jorgeové. Obě ženy spojila osobní zkušenost s životem v Mosambiku a trpké povědomí o absurdní situaci, zvané kolonialismus. V příběhu mladičké Evity, vyprávěném jí samou s odstupem let, se tak odehrávají situace a obrazy téměř autentické a proto také nesmírně výmluvné. Bez jakéhokoliv otevřeného násilí, hysterie či bouřlivých scén jsme spolu s Evitou nořeni do marasmu hloupé mužské arogance, bezcitného násilí na nevinných obětech a všudypřítomné agónie dohasínajícího impéria. Evitino dosud nepokřivené vnímání a nádhera africké země tvoří dostatečně křiklavý kontrast této, pro Portugalsko stejně jako pro jeho kolonie, tragické historické situaci.
    Žánry:Drama
    62%
    Přelom 60. a 70. let minulého století. Mladá Evita přijíždí do Mosambiku, aby se vdala za svého snoubence Luíse, který tu slouží v jednotkách koloniální armády. Šťastná novomanželka si však postupně začíná uvědomovat, že bývalý nadaný student matematiky, s nímž se v Lisabonu rozhodla prožít život, se jí mění před očima. Portugalsko je už několik let ve stavu koloniální války v zoufalé snaze udržet si nadvládu ve svých afrických koloniích, a přestože ve velkých městech plyne život zdánlivě jako za starých časů, v provinciích se krutě bojuje. Luís vzhlíží ke svému arogantnímu veliteli a jeho názory se mění. Když oba muži odjedou na několik měsíců bojovat na sever země, Evita a velitelova žena Helena jsou ponechány samy sobě a svým úsudkům a pocitům.
    Ačkoliv ve filmu není jediná otevřená scéna násilí, jeho všudypřítomnost a dopady války jsou patrné i v každodenním životě navenek poklidného města. Evita prochází krizí svého vztahu k Luísovi i krizí vlastní identity.
    Obrazově poutavý, nostalgicky laděný film natočila zkušená dokumentaristka Margarida Cardosová jako svůj úspěšný hraný debut, podle stejnojmenného románu Lídie Jorgeové. Obě ženy spojila osobní zkušenost s životem v Mosambiku a trpké povědomí o absurdní situaci, zvané kolonialismus. V příběhu mladičké Evity, vyprávěném jí samou s odstupem let, se tak odehrávají situace a obrazy téměř autentické a proto také nesmírně výmluvné. Bez jakéhokoliv otevřeného násilí, hysterie či bouřlivých scén jsme spolu s Evitou nořeni do marasmu hloupé mužské arogance, bezcitného násilí na nevinných obětech a všudypřítomné agónie dohasínajícího impéria. Evitino dosud nepokřivené vnímání a nádhera africké země tvoří dostatečně křiklavý kontrast této, pro Portugalsko stejně jako pro jeho kolonie, tragické historické situaci.
    Žánry:Drama
    4
  • Um Tiro no Escuro
    Um Tiro no Escuro (2005)
    FilmRole: Engenheiro
    Noční můra každé matky se pro Veroniku stane skutečností: po rozhovoru s letuškou na toaletě brazilského letiště zmizí její dcera. Veronika má jedinou stopu – ví, že letuška byla z Lisabonu. Odstěhuje se do Portugalska v naději, že dceru najde. Přes den se potuluje po lisabonském letišti a v noci pracuje jako tanečnice v laciném strip clubu. Když přijde o práci, připlete se do série bankovních loupeží, které vyšetřuje detektiv Rafael Salvador. Veronika brzy zjistí, že má s detektivem Salvadorem něco společného.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    62%
    Noční můra každé matky se pro Veroniku stane skutečností: po rozhovoru s letuškou na toaletě brazilského letiště zmizí její dcera. Veronika má jedinou stopu – ví, že letuška byla z Lisabonu. Odstěhuje se do Portugalska v naději, že dceru najde. Přes den se potuluje po lisabonském letišti a v noci pracuje jako tanečnice v laciném strip clubu. Když přijde o práci, připlete se do série bankovních loupeží, které vyšetřuje detektiv Rafael Salvador. Veronika brzy zjistí, že má s detektivem Salvadorem něco společného.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    5
  • 6
  • 7