6.8

César Bordón: Filmy a seriály

  • Kolonie
    Kolonie (2015)
    FilmRole: Manuel Contreras
    • VOYO
    • iTunes
    • DaFilms
    Lena (Emma Watson) je letuškou a i když je německou občankou, jejím druhým domovem je Chile. V této zemi totiž žije i její partner Daniel (Daniel Brühl). Je rok 1973, v čele země stojí levicový prezident Salvador Allende a jeho vláda silně rozděluje společnost na jeho podporovatele a odpůrce. Daniel stojí na jeho straně a aktivně se účastní politických mítinků a demonstrací. Pak ale přijde násilný převrat vedený generálem Pinochetem, který zavádí v zemi vojenskou diktaturu. Během zatýkání levicových aktivistů dojde i na Daniela a Lenu, kteří se ocitnou na nechvalně proslulém fotbalovém stadionu, který chilské juntě slouží jako internační tábor nežádoucích osob. Lena je po čase propuštěna, ale Daniel se ztratí neznámo kde. Lenu pátrání po jeho osudu zavede až k branám podivné náboženské kolonie Dignidad. Tu založil a vede bývalý nacistický lékař a současný evangelický kazatel Paul Schäfer (Michael Nyqvist). Lena do kolonie vstoupí jako dobrovolnice a je zařazena do jejího ženského oddělení. Podstupuje zde převýchovu otrockou prací. Po čase se jí podaří Daniela v kolonii nalézt a kontaktovat. To je však jen dílčí úspěch. Pokud chtějí mít nějakou budoucnost, musí se dostat nejprve z přísně střeženého komplexu a následně i ze země. (Cinemart)
    76%
    Lena (Emma Watson) je letuškou a i když je německou občankou, jejím druhým domovem je Chile. V této zemi totiž žije i její partner Daniel (Daniel Brühl). Je rok 1973, v čele země stojí levicový prezident Salvador Allende a jeho vláda silně rozděluje společnost na jeho podporovatele a odpůrce. Daniel stojí na jeho straně a aktivně se účastní politických mítinků a demonstrací. Pak ale přijde násilný převrat vedený generálem Pinochetem, který zavádí v zemi vojenskou diktaturu. Během zatýkání levicových aktivistů dojde i na Daniela a Lenu, kteří se ocitnou na nechvalně proslulém fotbalovém stadionu, který chilské juntě slouží jako internační tábor nežádoucích osob. Lena je po čase propuštěna, ale Daniel se ztratí neznámo kde. Lenu pátrání po jeho osudu zavede až k branám podivné náboženské kolonie Dignidad. Tu založil a vede bývalý nacistický lékař a současný evangelický kazatel Paul Schäfer (Michael Nyqvist). Lena do kolonie vstoupí jako dobrovolnice a je zařazena do jejího ženského oddělení. Podstupuje zde převýchovu otrockou prací. Po čase se jí podaří Daniela v kolonii nalézt a kontaktovat. To je však jen dílčí úspěch. Pokud chtějí mít nějakou budoucnost, musí se dostat nejprve z přísně střeženého komplexu a následně i ze země. (Cinemart)
    1
  • 2
  • A Twelve Year Night
    A Twelve Year Night (2018)
    FilmRole: Sergeant Alzamora
    71%
    3
  • Dřevěné uhlí
    Dřevěné uhlí (2022)
    FilmRole: Miguel
    • Max
    Černohumorný snímek Dřevěné uhlí vypráví příběh brazilské rodiny žijící na odlehlém venkově, kde je výroba dřevěného uhlí jednou z mála možností obživy. Celou rodinu vede matka Irene, která musí pečovat o svého nemocného otce a zároveň se snažit udržovat celou rodinu nad hranicí chudoby. Když jí tak místní zdravotní sestra nabídne absurdní dohodu, téměř okamžitě ji přijme. Musí za značnou sumu peněz ulehčit trápení svému otci a na jeho místo dosadit neznámého muže, který hledá úkryt. Co však během dohody netuší je to, že oním cizincem je hledaný drogový boss…
    Žánry:Drama
    70%
    Černohumorný snímek Dřevěné uhlí vypráví příběh brazilské rodiny žijící na odlehlém venkově, kde je výroba dřevěného uhlí jednou z mála možností obživy. Celou rodinu vede matka Irene, která musí pečovat o svého nemocného otce a zároveň se snažit udržovat celou rodinu nad hranicí chudoby. Když jí tak místní zdravotní sestra nabídne absurdní dohodu, téměř okamžitě ji přijme. Musí za značnou sumu peněz ulehčit trápení svému otci a na jeho místo dosadit neznámého muže, který hledá úkryt. Co však během dohody netuší je to, že oním cizincem je hledaný drogový boss…
    Žánry:Drama
    4
  • 5
  • Žena bez hlavy
    Žena bez hlavy (2008)
    FilmRole: Marcos

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    66%

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    6
  • 7
  • 8
  • City of Your Final Destination, The
    City of Your Final Destination, The (2007)
    Film
    • iTunes
    Razaghi (Omar Metwally) je íránský student, který se vydává do Uruguaye, aby tu napsal životopis zemřelého jihoamerického spisovatele Julese Gunda. Pokud se mu podaří ke spolupráci přesvědčit i spisovatelovy nejbližší, získá stipendium na Coloradské univerzitě. Proniknout do spletitého vztahu tří lidí ale nebude vůbec snadné. Romantické drama Město Osudu natočil režisér James Ivory, který do hlavních rolí obsadil mimo jiné i držitele Ceny Akademie Anthonyho Hopkinse a na Cenu Akademie třikrát nominovanou Lauru Linney.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    58%
    Razaghi (Omar Metwally) je íránský student, který se vydává do Uruguaye, aby tu napsal životopis zemřelého jihoamerického spisovatele Julese Gunda. Pokud se mu podaří ke spolupráci přesvědčit i spisovatelovy nejbližší, získá stipendium na Coloradské univerzitě. Proniknout do spletitého vztahu tří lidí ale nebude vůbec snadné. Romantické drama Město Osudu natočil režisér James Ivory, který do hlavních rolí obsadil mimo jiné i držitele Ceny Akademie Anthonyho Hopkinse a na Cenu Akademie třikrát nominovanou Lauru Linney.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    9
  • Nahir
    Nahir (2024)
    FilmRole: Marcelo Galarza
    V roce 2018 otřásl celou Argentinou děsivý zločin. Devatenáctiletá Nahira Galarza zavraždila svého přítele Fernanda Pastorizza a stala se nemladší osobou v zemi, odsouzenou k doživotnímu vězení. Po čase ale změnila svou výpověď a z vraždy obvinila svého otce, příslušníka argentinské policie. Její tvrzení nikdo nebral vážně. Co když ale nyní mluví pravdu? Film Nahir je napínavé argentinské drama s Valentinou Zenere v hlavní roli.
    Žánry:Thriller
    48%
    V roce 2018 otřásl celou Argentinou děsivý zločin. Devatenáctiletá Nahira Galarza zavraždila svého přítele Fernanda Pastorizza a stala se nemladší osobou v zemi, odsouzenou k doživotnímu vězení. Po čase ale změnila svou výpověď a z vraždy obvinila svého otce, příslušníka argentinské policie. Její tvrzení nikdo nebral vážně. Co když ale nyní mluví pravdu? Film Nahir je napínavé argentinské drama s Valentinou Zenere v hlavní roli.
    Žánry:Thriller
    10