?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Johanna Troell: Filmy a seriály

  • Věčné okamžiky
    Věčné okamžiky (2008)
    FilmRole: Margareta
    • Filmbox+

    Prostá, ale přirozeně inteligentní Maria žije spolu se svým manželem Sigfridem a rozrůstajícím se potomstvem v předválečném Švédsku. Oč strastiplnější je život její rodiny, s o to větším klidem ho přijímá. Smířlivost však neznamená rezignaci a Maria postupně propadá fotografování, jež pro ni představuje možnost kouzlit v dobách, které magii nepřejí. Snímek rozvážný stejně jako jeho protagonistka umožňuje pozvolné naladění na dnes již nemyslitelný životní rytmus. Troell své postavy pozoruje se shovívavou láskou, nepřiživuje jejich bolest a radost dávkuje opatrně. Neblahé události, které se postavám v letech kolem první světové války dějí, vycházejí ze zlých úmyslů méně, než by nám současná zkušenost kázala. Zatímco Sigfridovu agresi chápat nelze, s jeho zlobou se ztotožnit můžeme. Snímek překvapuje i tím, jak se vzpouzí tradičním melodramatickým schématům a postavy nechává jednat v souladu s jejich náturou, a nikoli žánrovými pravidly. [44. MFFKV 2009]

    Režie:Jan Troell
    75%

    Prostá, ale přirozeně inteligentní Maria žije spolu se svým manželem Sigfridem a rozrůstajícím se potomstvem v předválečném Švédsku. Oč strastiplnější je život její rodiny, s o to větším klidem ho přijímá. Smířlivost však neznamená rezignaci a Maria postupně propadá fotografování, jež pro ni představuje možnost kouzlit v dobách, které magii nepřejí. Snímek rozvážný stejně jako jeho protagonistka umožňuje pozvolné naladění na dnes již nemyslitelný životní rytmus. Troell své postavy pozoruje se shovívavou láskou, nepřiživuje jejich bolest a radost dávkuje opatrně. Neblahé události, které se postavám v letech kolem první světové války dějí, vycházejí ze zlých úmyslů méně, než by nám současná zkušenost kázala. Zatímco Sigfridovu agresi chápat nelze, s jeho zlobou se ztotožnit můžeme. Snímek překvapuje i tím, jak se vzpouzí tradičním melodramatickým schématům a postavy nechává jednat v souladu s jejich náturou, a nikoli žánrovými pravidly. [44. MFFKV 2009]

    Režie:Jan Troell
    1
  • Jako bílý sníh
    Jako bílý sníh (2001)
    FilmRole: Frida
    • Netflix
    Zkušený švédský režisér Jan Troell (1931) se našim divákům představil např. životopisným snímkem Hamsun (1996). Tentokrát se inspiroval životními osudy první švédské pilotky Elsy Anderssonové, která byla krátce před vypuknutím první světové války ve věku 22 let jedinou studentkou a absolventkou nové letecké školy v Ljungbyhed. Odvážná a krásná pilotka fascinovala všechny muže, kterým zkřížila cestu. I její velká láska patřila k milovanému prostředí letadel, které v té době zdaleka nebylo bezpečným koníčkem, natož způsobem obživy. Elsa, která měla v srdci stále temné místo po smrti maminky v ranném dětství, se snaží překonat další krizi bujarým společenským životem na večírcích a v nočních klubech. Přítelkyně v Berlíně ji zláká k další nebezpečné zálibě - parašutismu. I ten byl tehdy teprve v plenkách a seskoky padákem představovaly velkou společenskou podívanou. Elsa se brzy stala i slavnou parašutistkou. Hlavní roli ve dvoudílném historickém snímku ztvárnila půvabná švédská herečka Amanda Oomsová.
    Žánry:Drama
    Režie:Jan Troell
    63%
    Zkušený švédský režisér Jan Troell (1931) se našim divákům představil např. životopisným snímkem Hamsun (1996). Tentokrát se inspiroval životními osudy první švédské pilotky Elsy Anderssonové, která byla krátce před vypuknutím první světové války ve věku 22 let jedinou studentkou a absolventkou nové letecké školy v Ljungbyhed. Odvážná a krásná pilotka fascinovala všechny muže, kterým zkřížila cestu. I její velká láska patřila k milovanému prostředí letadel, které v té době zdaleka nebylo bezpečným koníčkem, natož způsobem obživy. Elsa, která měla v srdci stále temné místo po smrti maminky v ranném dětství, se snaží překonat další krizi bujarým společenským životem na večírcích a v nočních klubech. Přítelkyně v Berlíně ji zláká k další nebezpečné zálibě - parašutismu. I ten byl tehdy teprve v plenkách a seskoky padákem představovaly velkou společenskou podívanou. Elsa se brzy stala i slavnou parašutistkou. Hlavní roli ve dvoudílném historickém snímku ztvárnila půvabná švédská herečka Amanda Oomsová.
    Žánry:Drama
    Režie:Jan Troell
    2
  • Poslední věta
    Poslední věta (2012)
    FilmRole: Ingrid Segerstedtová
    • Netflix
    • Filmbox+

    Hlavní postavou intimního životopisného snímku je švédský univerzitní profesor a žurnalista Torgny Segerstedt. Muž, který byl pozoruhodný nejen svými protihitlerovskými postoji v průběhu druhé světové války, ale i svým osobním životem a inspirativním způsobem myšlení. Snímek režiséra Jana Troella využívá i původních dokumentárních záběrů, nicméně jeho hlavním cílem je představit Segerstedta jako muže zmítaného milostnou vášní k manželce svého přítele, stejně tak jako autora snažícího se prosadit své myšlenky ve velice složité době nastupující nacismu. Skvěle obsazené psychologické drama, v hlavních rolích s Jesperem Christensenem a Pernillou Augustovou, se úzce dotýká základních lidských témat: lásky, svobody nebo smrti. Film byl uveden na řadě světových festivalů, například v Chicagu, Stockholmu nebo Montrealu.(Febiofest)

    Režie:Jan Troell
    61%

    Hlavní postavou intimního životopisného snímku je švédský univerzitní profesor a žurnalista Torgny Segerstedt. Muž, který byl pozoruhodný nejen svými protihitlerovskými postoji v průběhu druhé světové války, ale i svým osobním životem a inspirativním způsobem myšlení. Snímek režiséra Jana Troella využívá i původních dokumentárních záběrů, nicméně jeho hlavním cílem je představit Segerstedta jako muže zmítaného milostnou vášní k manželce svého přítele, stejně tak jako autora snažícího se prosadit své myšlenky ve velice složité době nastupující nacismu. Skvěle obsazené psychologické drama, v hlavních rolích s Jesperem Christensenem a Pernillou Augustovou, se úzce dotýká základních lidských témat: lásky, svobody nebo smrti. Film byl uveden na řadě světových festivalů, například v Chicagu, Stockholmu nebo Montrealu.(Febiofest)

    Režie:Jan Troell
    3
  • 4