?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Marcin Krzysztalowicz: Filmy a seriály

  • Pan T.
    Pan T. (2019)
    Film
    • Netflix

    Varšava se roku 1953 teprve pomalu rodila z ruin. Obraz této doby, který nám ve svém nejnovějším snímku nabízí režisér Marcin Krzyształowicz, ale nekoresponduje ani s „hurá“ optimistickým tónem tehdejší filmové propagandy, ani s realistickým a tím pádem neveselým obrazem Varšavy, který v tzv. „černé sérii“ nabídli o pár let později polští dokumentaristé. Krzyształowicz nahlíží na dobu stalinismu z nové a nebývalé perspektivy. Představuje ji jako dobu plnou paradoxů a absurdit. Od násilných perzekucí státní policie až po utajené jazzové dýchánky v podzemí kostela. Tehdy se taky odehrává příběh tajemného pana T., uznávaného spisovatele, který bydlí v hotelu pro literáty. Jeho život se ale změní poté, kdy ho strana začne podezírat, že chce vyhodit do povětří varšavský Palác kultury a vědy. Životní situaci mu neulehčí ani nečekaná náklonnost dívky, kterou doučováním připravuje na maturitu. V černohumorné atmosféře, kterou se podařilo autorům snímku mistrně vystavět, tak ani nepřekvapí, když se hlavní hrdina potká na toaletě s nejvyšším představitelem strany (reálná postava Bolesława Bieruta) a společně si vykouří jointa. Takováto porce absurdního humoru vytváří specifický portrét doby, na kterou jsme zvyklí nahlížet spíš s úzkostí. Ačkoli autoři odmítají jakoukoli spojitost se skutečnými osudy reálných postav, mnoho indicií odkazuje na Leopolda Tyrmanda. A to nejen prostřednictvím samotného názvu filmu, ale také faktem, že tento významný polský spisovatel a publicista byl ve své době známý také jako velký propagátor jazzu. Další spojitost můžeme najít v osobě scenáristy Andrzeje Gołdy, který byl v roce 2007 oceněn za scénář hraného filmu právě o tomto spisovateli. Ten se nakonec stal pouhou předlohou hlavního hrdiny filmu Pan T., který musíme interpretovat daleko metaforičtěji – jako portrét perzekvovaného umělce a celé umělecké obce. (Letní filmová škola)

    Žánry:Drama
    63%

    Varšava se roku 1953 teprve pomalu rodila z ruin. Obraz této doby, který nám ve svém nejnovějším snímku nabízí režisér Marcin Krzyształowicz, ale nekoresponduje ani s „hurá“ optimistickým tónem tehdejší filmové propagandy, ani s realistickým a tím pádem neveselým obrazem Varšavy, který v tzv. „černé sérii“ nabídli o pár let později polští dokumentaristé. Krzyształowicz nahlíží na dobu stalinismu z nové a nebývalé perspektivy. Představuje ji jako dobu plnou paradoxů a absurdit. Od násilných perzekucí státní policie až po utajené jazzové dýchánky v podzemí kostela. Tehdy se taky odehrává příběh tajemného pana T., uznávaného spisovatele, který bydlí v hotelu pro literáty. Jeho život se ale změní poté, kdy ho strana začne podezírat, že chce vyhodit do povětří varšavský Palác kultury a vědy. Životní situaci mu neulehčí ani nečekaná náklonnost dívky, kterou doučováním připravuje na maturitu. V černohumorné atmosféře, kterou se podařilo autorům snímku mistrně vystavět, tak ani nepřekvapí, když se hlavní hrdina potká na toaletě s nejvyšším představitelem strany (reálná postava Bolesława Bieruta) a společně si vykouří jointa. Takováto porce absurdního humoru vytváří specifický portrét doby, na kterou jsme zvyklí nahlížet spíš s úzkostí. Ačkoli autoři odmítají jakoukoli spojitost se skutečnými osudy reálných postav, mnoho indicií odkazuje na Leopolda Tyrmanda. A to nejen prostřednictvím samotného názvu filmu, ale také faktem, že tento významný polský spisovatel a publicista byl ve své době známý také jako velký propagátor jazzu. Další spojitost můžeme najít v osobě scenáristy Andrzeje Gołdy, který byl v roce 2007 oceněn za scénář hraného filmu právě o tomto spisovateli. Ten se nakonec stal pouhou předlohou hlavního hrdiny filmu Pan T., který musíme interpretovat daleko metaforičtěji – jako portrét perzekvovaného umělce a celé umělecké obce. (Letní filmová škola)

    Žánry:Drama
    1
  • Štvanice
    Štvanice (2012)
    Film

    Desátník Wydra má v partyzánském oddílu mimo jiné i roli popravčího trestajícího kolaboranty ze svého rodného města. Necukne, ani když dostává za úkol vyhledat a perzekuovat přítele z dětství. Po návratu do tábora zjistí, že se zde za jeho nepřítomnosti odehrál zvěrský masakr. Pátrání po zrádci ho však dovede k osobě, vůči níž se touha po mstě pere s posledními zbytky lidskosti a porozumění. Režisér a scenárista filmu Marcin Krzyształowicz vyšel ze skutečného příběhu, jehož poměrně prostou zápletku působivě ozvláštnil nechronologicky rozvrstveným střihem autenticky přibližujícím proud zraněného lidského vědomí. (Febiofest)

    61%

    Desátník Wydra má v partyzánském oddílu mimo jiné i roli popravčího trestajícího kolaboranty ze svého rodného města. Necukne, ani když dostává za úkol vyhledat a perzekuovat přítele z dětství. Po návratu do tábora zjistí, že se zde za jeho nepřítomnosti odehrál zvěrský masakr. Pátrání po zrádci ho však dovede k osobě, vůči níž se touha po mstě pere s posledními zbytky lidskosti a porozumění. Režisér a scenárista filmu Marcin Krzyształowicz vyšel ze skutečného příběhu, jehož poměrně prostou zápletku působivě ozvláštnil nechronologicky rozvrstveným střihem autenticky přibližujícím proud zraněného lidského vědomí. (Febiofest)

    2
  • 3
  • 4