6.1

Josefine Preuß: Filmy a seriály

  • Hotel Adlon
    Hotel Adlon (2013)
    Seriál

    Jeho zdi zažily velké dějinné události i osudové chvíle životů jeho obyvatel. Výpravná německá minisérie zasazená do prostor jednoho z nejvyhlášenějších evropských hotelů.
    Středobodem výpravného historického dramatu, jež se odvíjí ve třech částech, je reálný hotel Adlon, jenž byl v Berlíně u Braniborské brány otevřen roku 1907. Ten se záhy zařadil mezi nejvyhlášenější podniky v Evropě a stal se místem, kde v nadcházejících desetiletích potkával byznys s politikou i životním stylem a jímž procházela historie. Vyprávění je koncipované jako rodinná sága plná zvratů a vypjatých emocí, ale také coby příběh o realizaci ambiciózní vize a jejím naplňování.
    Na samém začátku dvacátého století pojal Lorenz Adlon plán dát Berlínu luxusní moderní hotel po vzoru předních hotelů v jiných světových metropolích. Pro svůj nápad získal podporu císaře Viléma II., jenž mu pomohl zajistit lukrativní místo na stavbu. Adlon měl vizi vybudovat nikoli pouhé místo, kde lidé přespí, ale centrum společenského dění. Hotel Adlon tudíž v maximálním luxusu spojoval celou plejádu služeb a volnočasových aktivit, ale disponoval i zázemím, jež z něj činilo soběstačnou jednotku (včetně vlastní výrobny elektrické energie). Záhy po otevření se hotel Adlon stal vyhlášeným středem berlínského života, v jehož pokojích byli ubytováváni hosté císařské výsosti i ministerstva zahraničí.
    Seriál se zaměřuje nejen na tři generace rodiny Adlonových, ale především na pohnutý osud Sonji Schadtové, jejíž život byl již od narození bezprostředně s hotelem Adlon svázaný. Spletitá síť postav je rozprostřena na pozadí velkých dějinných událostí dvacátého století – od bezstarostných dob před první světovou válkou i divokých a blahobytných dvacátých let přes dobu etických otázek a osudových rozhodnutí pod vládou nacistů a následného období světové války, na jejímž konci hotel Adlon vyhořel, ale i nadcházející éry, během níž se hotel ocitl ve východním Německu.
    Režie se ujal zkušený Uli Edel, věhlasný režisér filmů jako My děti ze stanice Zoo, Poslední útěk do Brooklynu, Mlhy Avalonu či Baader Meinhof Komplex. Klíčových rolí se zhostily přední talenty německé kinematografie jako Josefine Preussová, Heino Ferch, Marie Bäumerová, Wotan Wilke Möhring, Christiane Paulová, Anja Klingová, Ken Duken, Johann von Bülow, Burghart Klaussner a další. Hotel Adlon se stal poslední položkou v nesmírně početné filmografii zasloužilé filmové a televizní herečky Rosemarie Fendelové. (Česká televize)

    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Uli Edel
    74%

    Jeho zdi zažily velké dějinné události i osudové chvíle životů jeho obyvatel. Výpravná německá minisérie zasazená do prostor jednoho z nejvyhlášenějších evropských hotelů.
    Středobodem výpravného historického dramatu, jež se odvíjí ve třech částech, je reálný hotel Adlon, jenž byl v Berlíně u Braniborské brány otevřen roku 1907. Ten se záhy zařadil mezi nejvyhlášenější podniky v Evropě a stal se místem, kde v nadcházejících desetiletích potkával byznys s politikou i životním stylem a jímž procházela historie. Vyprávění je koncipované jako rodinná sága plná zvratů a vypjatých emocí, ale také coby příběh o realizaci ambiciózní vize a jejím naplňování.
    Na samém začátku dvacátého století pojal Lorenz Adlon plán dát Berlínu luxusní moderní hotel po vzoru předních hotelů v jiných světových metropolích. Pro svůj nápad získal podporu císaře Viléma II., jenž mu pomohl zajistit lukrativní místo na stavbu. Adlon měl vizi vybudovat nikoli pouhé místo, kde lidé přespí, ale centrum společenského dění. Hotel Adlon tudíž v maximálním luxusu spojoval celou plejádu služeb a volnočasových aktivit, ale disponoval i zázemím, jež z něj činilo soběstačnou jednotku (včetně vlastní výrobny elektrické energie). Záhy po otevření se hotel Adlon stal vyhlášeným středem berlínského života, v jehož pokojích byli ubytováváni hosté císařské výsosti i ministerstva zahraničí.
    Seriál se zaměřuje nejen na tři generace rodiny Adlonových, ale především na pohnutý osud Sonji Schadtové, jejíž život byl již od narození bezprostředně s hotelem Adlon svázaný. Spletitá síť postav je rozprostřena na pozadí velkých dějinných událostí dvacátého století – od bezstarostných dob před první světovou válkou i divokých a blahobytných dvacátých let přes dobu etických otázek a osudových rozhodnutí pod vládou nacistů a následného období světové války, na jejímž konci hotel Adlon vyhořel, ale i nadcházející éry, během níž se hotel ocitl ve východním Německu.
    Režie se ujal zkušený Uli Edel, věhlasný režisér filmů jako My děti ze stanice Zoo, Poslední útěk do Brooklynu, Mlhy Avalonu či Baader Meinhof Komplex. Klíčových rolí se zhostily přední talenty německé kinematografie jako Josefine Preussová, Heino Ferch, Marie Bäumerová, Wotan Wilke Möhring, Christiane Paulová, Anja Klingová, Ken Duken, Johann von Bülow, Burghart Klaussner a další. Hotel Adlon se stal poslední položkou v nesmírně početné filmografii zasloužilé filmové a televizní herečky Rosemarie Fendelové. (Česká televize)

    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Uli Edel
    1
  • Turečtina pro začátečníky
    Turečtina pro začátečníky (2006)
    SeriálRole: Lena Schneiderová (52 epizod, 2006-2008)
    Očami 16-ročnej pubertiačky Leny môžeme sledovať stret dvoch kultúr a vývin vzťahov zaľúbenej nemeckej rozvedenej psychoterapeutky Doris a tureckého kriminalistu, vdovca Metina. Humorné i ťažké situácie im spôsobujú najmä ich deti – každý má párik: syna i dcéru. Ibaže dovtedy, kým nezačali žiť v jednej domácnosti, boli vychovávaní v rôznom duchu – jedni v moslimskej viere, druhí vysoko liberálne. Situáciu zamotáva fakt, že štvorica detí sú adolescenti. Lena si už zvykla, že jej nekonvenčná matka Doris, rozvedená psychoterapeutka, je stále do niekoho zaľúbená. Preto neberie vážne pozvanie do čínskej reštaurácie, kde – ako predpokladá – matka chce oznámiť rozchod s Albáncom a nový vzťah s ďalším nápadníkom. Aké je však Lenino prekvapenie, keď sa z matkinho nápadníka vykľul kriminalista z Turecka Metin, ktorý sa ako vdovec usadil v Nemecku aj svojimi dvoma deťmi, synom Cemom a dcérou Yagmur. Vrchol všetkého je, keď sa tí dvaja rozhodnú žiť v jednej domácnosti. Lena prisahá, že im to svojimi pubertálnymi zmenami nálad osladí tak, že sa rozídu. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    71%
    Očami 16-ročnej pubertiačky Leny môžeme sledovať stret dvoch kultúr a vývin vzťahov zaľúbenej nemeckej rozvedenej psychoterapeutky Doris a tureckého kriminalistu, vdovca Metina. Humorné i ťažké situácie im spôsobujú najmä ich deti – každý má párik: syna i dcéru. Ibaže dovtedy, kým nezačali žiť v jednej domácnosti, boli vychovávaní v rôznom duchu – jedni v moslimskej viere, druhí vysoko liberálne. Situáciu zamotáva fakt, že štvorica detí sú adolescenti. Lena si už zvykla, že jej nekonvenčná matka Doris, rozvedená psychoterapeutka, je stále do niekoho zaľúbená. Preto neberie vážne pozvanie do čínskej reštaurácie, kde – ako predpokladá – matka chce oznámiť rozchod s Albáncom a nový vzťah s ďalším nápadníkom. Aké je však Lenino prekvapenie, keď sa z matkinho nápadníka vykľul kriminalista z Turecka Metin, ktorý sa ako vdovec usadil v Nemecku aj svojimi dvoma deťmi, synom Cemom a dcérou Yagmur. Vrchol všetkého je, keď sa tí dvaja rozhodnú žiť v jednej domácnosti. Lena prisahá, že im to svojimi pubertálnymi zmenami nálad osladí tak, že sa rozídu. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    2
  • Rudá jako rubín
    Rudá jako rubín (2013)
    FilmRole: Lucy Montrose
    Film je o Gwendolyn Shepherdové. Společně s mamkou, bratrem Nickem, se sestrou Caroline (která je na internátní škole), pratetou Maddie, tetou Glendou, sestřenicí Charlotte a babičkou (které všichni říkají lady Arista) bydlí na londýnském předměstí. Se svou nejlepší kamarádkou Leslií studuje na saint-lennoxské střední škole. Jediná divná věc v jejím životě je, že může vidět mrtvé. Jednou se Gwen zamotá hlava a ocitne se ve známé ulici, ale téměř před sto lety. Ze začátku si myslela , že se někde stala chyba, protože původně měla mít „časocestovací gen“ (gen, který se předává z generace na generaci a lidé, kteří ho vlastní mohou cestovat do minulosti) její namyšlená sestřenice Charlotte, která se již od 6 let učí jezdit na koni, šermovat a tančit gavotu. Když skočí časem potřetí, Leslie ji donutí, aby to řekla mamce. Ta ji odvezla do Temple, které je sídlem velice starého tajného řádu. Seznámí se s milým velmistrem lože panem Georgem, děsivým doktorem Jakem Whitem, milým Falkem de Villiersem a s druhým žijícím cestovatelem Gideonem de Villiersem. Ze začátku ji byl nesympatický, ale poté co ho lépe poznala se do něj zamilovala. Od pana George zjistí, že aby mohla kontrolovaně cestovat časem, je potřeba chronograf a že ke každému z dvanácti cestovatelů je přidělen jeden kámen (Gwen je rubín a Gideon je diamant). Cílem této lože je odhalení „tajemství v tajemství“. Každý cestovatel času je obdařen „magií“. Gwen pochopí, že její magie spočívá v dovednosti vidět a mluvit s duchy a démony.
    64%
    Film je o Gwendolyn Shepherdové. Společně s mamkou, bratrem Nickem, se sestrou Caroline (která je na internátní škole), pratetou Maddie, tetou Glendou, sestřenicí Charlotte a babičkou (které všichni říkají lady Arista) bydlí na londýnském předměstí. Se svou nejlepší kamarádkou Leslií studuje na saint-lennoxské střední škole. Jediná divná věc v jejím životě je, že může vidět mrtvé. Jednou se Gwen zamotá hlava a ocitne se ve známé ulici, ale téměř před sto lety. Ze začátku si myslela , že se někde stala chyba, protože původně měla mít „časocestovací gen“ (gen, který se předává z generace na generaci a lidé, kteří ho vlastní mohou cestovat do minulosti) její namyšlená sestřenice Charlotte, která se již od 6 let učí jezdit na koni, šermovat a tančit gavotu. Když skočí časem potřetí, Leslie ji donutí, aby to řekla mamce. Ta ji odvezla do Temple, které je sídlem velice starého tajného řádu. Seznámí se s milým velmistrem lože panem Georgem, děsivým doktorem Jakem Whitem, milým Falkem de Villiersem a s druhým žijícím cestovatelem Gideonem de Villiersem. Ze začátku ji byl nesympatický, ale poté co ho lépe poznala se do něj zamilovala. Od pana George zjistí, že aby mohla kontrolovaně cestovat časem, je potřeba chronograf a že ke každému z dvanácti cestovatelů je přidělen jeden kámen (Gwen je rubín a Gideon je diamant). Cílem této lože je odhalení „tajemství v tajemství“. Každý cestovatel času je obdařen „magií“. Gwen pochopí, že její magie spočívá v dovednosti vidět a mluvit s duchy a démony.
    3
  • Modrá jako safír
    Modrá jako safír (2014)
    FilmRole: Lucy Montrose
    Gwendolyn se život obrátil vzhůru nohama, protože dokáže cestovat v čase. Každé odpoledne musí jet do lóže elapsovat, aby nemohla nekontrolovaně skákat v čase. Do jejího života vstoupil Gideon, do kterého se zamilovala. Jejich první polibek proběhl v kostele, když přeskočili v čase. Tam se na Gwen pověsil démon chrliče Xemerius. Je otravný, ale s Gwen si celkem rozumí. Taky je jediná, která ho vidí a dokáže s ním mluvit. Gwendolyn s Gideonem se připravují na jednu z nejdůležitějších cest do minulosti. Jde o soaré, kde se má Gwen setkat s hrabětem Saint Germain, který ji při prvním setkání škrtil, aniž by se jí dotkl. Soaré proběhlo v pořádku. Při jednom z mnoha elapsování se Gwendolyn setkává se svým dědečkem. Kterému je v roce 1953 třicet čtyři let a ten jí pomáhá zjistit, co se kolem ní vlastně děje a co je hrabě zač. Také zjistí, že jejími rodiči jsou Lucy a Paul.
    64%
    Gwendolyn se život obrátil vzhůru nohama, protože dokáže cestovat v čase. Každé odpoledne musí jet do lóže elapsovat, aby nemohla nekontrolovaně skákat v čase. Do jejího života vstoupil Gideon, do kterého se zamilovala. Jejich první polibek proběhl v kostele, když přeskočili v čase. Tam se na Gwen pověsil démon chrliče Xemerius. Je otravný, ale s Gwen si celkem rozumí. Taky je jediná, která ho vidí a dokáže s ním mluvit. Gwendolyn s Gideonem se připravují na jednu z nejdůležitějších cest do minulosti. Jde o soaré, kde se má Gwen setkat s hrabětem Saint Germain, který ji při prvním setkání škrtil, aniž by se jí dotkl. Soaré proběhlo v pořádku. Při jednom z mnoha elapsování se Gwendolyn setkává se svým dědečkem. Kterému je v roce 1953 třicet čtyři let a ten jí pomáhá zjistit, co se kolem ní vlastně děje a co je hrabě zač. Také zjistí, že jejími rodiči jsou Lucy a Paul.
    4
  • Jargo
    Jargo (2004)
    FilmRole: Emilia
    • Netflix
    Jargo je šestnásťročný mladík, ktorý vyrastá bez otca. Ten mu kedysi povedal, že v šestnástich už musí byť muž, a tak začne robiť všetko preto, aby sa ním stal. Po detstve strávenom v Saudskej Arabii sa vracia do Berlína, kde je odkázaný na život uprostred sídliska. Tu sa zoznámi s Kamilom, s tureckým výrastkom, s ktorým sa stanú najlepší kamaráti. Kamil má však priateľku Monu, ktorá sa pokúša zbaviť závislosti od drog a Jarga začne využívať na to, aby oklamala Kamila.
    Žánry:DramaKrimi
    62%
    Jargo je šestnásťročný mladík, ktorý vyrastá bez otca. Ten mu kedysi povedal, že v šestnástich už musí byť muž, a tak začne robiť všetko preto, aby sa ním stal. Po detstve strávenom v Saudskej Arabii sa vracia do Berlína, kde je odkázaný na život uprostred sídliska. Tu sa zoznámi s Kamilom, s tureckým výrastkom, s ktorým sa stanú najlepší kamaráti. Kamil má však priateľku Monu, ktorá sa pokúša zbaviť závislosti od drog a Jarga začne využívať na to, aby oklamala Kamila.
    Žánry:DramaKrimi
    5
  • Zelená jako smaragd
    Zelená jako smaragd (2016)
    FilmRole: Lucy Montrose
    61%
    6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Turecky snadno a rychle
    Turecky snadno a rychle (2012)
    FilmRole: Lena Schneiderová

    Po nouzovém přistání v Indickém oceánu se citlivá a lehce neurotická Lena ocitne na opuštěném ostrově společně s tureckým mačem jménem Cem, jeho hluboce věřící sestrou Yagmur a koktavým Řekem Costou...Lena Schneiderová je prostě chudák, život pro ni totiž není žádný med. Je z něho zklamaná a traumatizovaná, a to především zásluhou její matky, cvokařky a věčné puberťačky, která výchovu své dcery pojala až moc benevolentně. A navíc měla tentokrát tu drzost poslat Lenu na prázdniny do jihovýchodní Asie. Leniny nejhorší obavy se stanou skutečností, když si k ní v letadle přisedne pan "splašený hormon" Cem Öztürk. Právě tehdy se německá emancipace střetne s takzvanou tureckou "mužností". Když si Lena myslí, že už nemůže být hůř, jejich Boeing musí nouzově přistát na otevřeném moři. Lena se tak brzy ocitne na opuštěném ostrově společně s Cemem, jeho hluboce věřící sestrou Yagmur a koktavým Řekem Costou. Zatímco se mladí puberťáci hádají v opuštěném tropickém ráji, Lenina matka Doris se seznamuje s Metin Öztürkem, otcem Cema a Yagmur. Tento muž, který se angažuje v boji za asimilaci a integraci, se totiž momentálně taky snaží najít své ztracené ratolesti. (HBO Europe)

    56%

    Po nouzovém přistání v Indickém oceánu se citlivá a lehce neurotická Lena ocitne na opuštěném ostrově společně s tureckým mačem jménem Cem, jeho hluboce věřící sestrou Yagmur a koktavým Řekem Costou...Lena Schneiderová je prostě chudák, život pro ni totiž není žádný med. Je z něho zklamaná a traumatizovaná, a to především zásluhou její matky, cvokařky a věčné puberťačky, která výchovu své dcery pojala až moc benevolentně. A navíc měla tentokrát tu drzost poslat Lenu na prázdniny do jihovýchodní Asie. Leniny nejhorší obavy se stanou skutečností, když si k ní v letadle přisedne pan "splašený hormon" Cem Öztürk. Právě tehdy se německá emancipace střetne s takzvanou tureckou "mužností". Když si Lena myslí, že už nemůže být hůř, jejich Boeing musí nouzově přistát na otevřeném moři. Lena se tak brzy ocitne na opuštěném ostrově společně s Cemem, jeho hluboce věřící sestrou Yagmur a koktavým Řekem Costou. Zatímco se mladí puberťáci hádají v opuštěném tropickém ráji, Lenina matka Doris se seznamuje s Metin Öztürkem, otcem Cema a Yagmur. Tento muž, který se angažuje v boji za asimilaci a integraci, se totiž momentálně taky snaží najít své ztracené ratolesti. (HBO Europe)

    10
  • Hotel Sacher
    Hotel Sacher (2016)
    Minisérie
    Legendární hotel, který dodnes platí za synonymum vídeňského životního stylu, je dějištěm mnohovrstevnatého společenského dramatu. Vyprávění, které splétá několik dějových linií, v sobě současně spojuje prvky melodramatu, krimi, thrilleru a morálního dramatu, zatímco prostřednictvím životních osudů reálných i fiktivních postav vykresluje jednak blyštivý svět smetánky, ale také společenské proměny na konci Rakouska-Uherska. Německo-rakouský dvoudílný televizní film je zasazený do doby kolem roku 1900, kdy vedení hotelu po zesnulém manželovi Eduardovi převzala Anna Sacherová a udělala z něj místo, kde se setkávala dobová elita. Zatímco se schyluje k oslavám přelomu století, rozvíjí se milostný mnohoúhelník mezi dvěma páry z vyšší společnosti, které se v hotelu potkávají, a policie vyšetřuje únos nemanželské dcery pradleny z hotelu.
    Žánry:Drama
    55%
    Legendární hotel, který dodnes platí za synonymum vídeňského životního stylu, je dějištěm mnohovrstevnatého společenského dramatu. Vyprávění, které splétá několik dějových linií, v sobě současně spojuje prvky melodramatu, krimi, thrilleru a morálního dramatu, zatímco prostřednictvím životních osudů reálných i fiktivních postav vykresluje jednak blyštivý svět smetánky, ale také společenské proměny na konci Rakouska-Uherska. Německo-rakouský dvoudílný televizní film je zasazený do doby kolem roku 1900, kdy vedení hotelu po zesnulém manželovi Eduardovi převzala Anna Sacherová a udělala z něj místo, kde se setkávala dobová elita. Zatímco se schyluje k oslavám přelomu století, rozvíjí se milostný mnohoúhelník mezi dvěma páry z vyšší společnosti, které se v hotelu potkávají, a policie vyšetřuje únos nemanželské dcery pradleny z hotelu.
    Žánry:Drama
    11
  • Schloss Einstein
    52%
    12
  • 13
  • 14