5.9

Marlene Willoughby: Filmy a seriály

  • Záměna
    Záměna (1983)
    FilmRole: Woman Passed Out on Couch (uncredited)
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Mladý a úspěšný obchodník s komoditami Louis Winthorpe III a pouliční podvodníček Billy Ray Valentine si ze dne na den vymění svá místa. To je ale pouhý začátek důmyslných intrik, v jejichž pozadí stojí dva starší namyšlení boháči Randolph a Mortimer. Pro ně je to všechno pouhý „vědecký experiment“ v ceně jednoho dolaru. Zato mladý Louis Winthorpe III je zcela pokořen svým nečekaným společenským pádem dolů. Jeho nový zástupce si zase brzy nachází své místo ve světě bohatých. Každá hra má však nejen svá pravidla, ale také slabiny umožňující vzniklou situaci nějak využít...
    78%
    Mladý a úspěšný obchodník s komoditami Louis Winthorpe III a pouliční podvodníček Billy Ray Valentine si ze dne na den vymění svá místa. To je ale pouhý začátek důmyslných intrik, v jejichž pozadí stojí dva starší namyšlení boháči Randolph a Mortimer. Pro ně je to všechno pouhý „vědecký experiment“ v ceně jednoho dolaru. Zato mladý Louis Winthorpe III je zcela pokořen svým nečekaným společenským pádem dolů. Jeho nový zástupce si zase brzy nachází své místo ve světě bohatých. Každá hra má však nejen svá pravidla, ale také slabiny umožňující vzniklou situaci nějak využít...
    1
  • 2
  • Rozkvět Misty Beethoven
    Rozkvět Misty Beethoven (1976)
    FilmRole: Final Maid with Seymour
    Vytrvalost přináší růže, takže po letech snažení konečně můžeme nechat v plné kráse na velkém plátně vyniknout jednoznačně nejzásadnější dílo klasické éry filmové pornografie. Rozkvět Misty Beethoven někteří historici považují za milník i definiční titul porno chic a obecně platí za nejlepší celovečerní porno všech dob. Někteří si ve snaze zdůraznit jeho význam pro celou branži dokonce vypomáhají příměry jako Občan Kane či 2001: Vesmírná odysea porna. Produkčně ambiciózní projekt současně představuje vrchol v celkově velkolepé filmografii bravurního režiséra Radleyho Metzgera, který začínal jako střihač trailerů a distributor erotických filmů z Evropy. Právě v jejich vkusné smyslnosti, výrazné psychologii postav i působivých kamerových kompozicích se inspiroval pro svou vlastní tvorbu. Přičemž z těchto atributů neslevil ani, když se v návaznosti na proměny trhu přesunul od cudné erotiky k hard core projektům. Zatímco jeho pornografičtí souputníci usilovali o to, aby se přiblížili dobovému hollywoodskému mainstreamu, Metzgerova díla svou rozmáchlostí a zasazením do vyšší společnosti upomínala na vrcholná díla Federica Felliniho a svou nadsázkou i velkoměstskou atmosférou dokonce předjímala klasiky Woodyho Allena. Metzger vycházel z literárních či dramatických klasik i aktuálních bestsellerů, ale oproti dobovým sexuálně explicitním parafrázím hitů se nespokojil pouze s nejapným porno převyprávěním. Spřádal důmyslně rozvedené adaptace, které navíc s nadhledem zesměšňují i samotný diktát sexu coby alfy a omegy porna. V Rozkvět Misty Beethoven tak dovádí foneticko-lingvistickou linii Pygmalionu George Bernarda Shawa do nejen orálně fixované podoby. Sexuolog Seymour Love se vsadí, že z třetiřadé prostitutky Misty Beethoven dokáže udělat mistryni rozkoše, která bude prostopášnou smetánkou vyhlášena za sexuální hvězdu. Důsledný trénink, připomínající sportovní filmy typu Rocky, vlastně představuje jen rozvedení zdejšího světa definovaného tělesností, kde vycházejí sexuální bulvární noviny a létají sexuální aerolinky. (Festival otrlého diváka)
    65%
    Vytrvalost přináší růže, takže po letech snažení konečně můžeme nechat v plné kráse na velkém plátně vyniknout jednoznačně nejzásadnější dílo klasické éry filmové pornografie. Rozkvět Misty Beethoven někteří historici považují za milník i definiční titul porno chic a obecně platí za nejlepší celovečerní porno všech dob. Někteří si ve snaze zdůraznit jeho význam pro celou branži dokonce vypomáhají příměry jako Občan Kane či 2001: Vesmírná odysea porna. Produkčně ambiciózní projekt současně představuje vrchol v celkově velkolepé filmografii bravurního režiséra Radleyho Metzgera, který začínal jako střihač trailerů a distributor erotických filmů z Evropy. Právě v jejich vkusné smyslnosti, výrazné psychologii postav i působivých kamerových kompozicích se inspiroval pro svou vlastní tvorbu. Přičemž z těchto atributů neslevil ani, když se v návaznosti na proměny trhu přesunul od cudné erotiky k hard core projektům. Zatímco jeho pornografičtí souputníci usilovali o to, aby se přiblížili dobovému hollywoodskému mainstreamu, Metzgerova díla svou rozmáchlostí a zasazením do vyšší společnosti upomínala na vrcholná díla Federica Felliniho a svou nadsázkou i velkoměstskou atmosférou dokonce předjímala klasiky Woodyho Allena. Metzger vycházel z literárních či dramatických klasik i aktuálních bestsellerů, ale oproti dobovým sexuálně explicitním parafrázím hitů se nespokojil pouze s nejapným porno převyprávěním. Spřádal důmyslně rozvedené adaptace, které navíc s nadhledem zesměšňují i samotný diktát sexu coby alfy a omegy porna. V Rozkvět Misty Beethoven tak dovádí foneticko-lingvistickou linii Pygmalionu George Bernarda Shawa do nejen orálně fixované podoby. Sexuolog Seymour Love se vsadí, že z třetiřadé prostitutky Misty Beethoven dokáže udělat mistryni rozkoše, která bude prostopášnou smetánkou vyhlášena za sexuální hvězdu. Důsledný trénink, připomínající sportovní filmy typu Rocky, vlastně představuje jen rozvedení zdejšího světa definovaného tělesností, kde vycházejí sexuální bulvární noviny a létají sexuální aerolinky. (Festival otrlého diváka)
    3
  • Detektiv Shaft
    Detektiv Shaft (1971)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    64%
    4
  • 5
  • Manželství s mafií
    Manželství s mafií (1988)
    FilmRole: paní Tlusťochová
    • Amazon Prime Video
    • Canal+
    • Google Play
    • +1
    Manželství Michelle Pfeifferové není zrovna ideální. Ale dostala příležitost, může začít nový život - nebo se o to alespoň pokusit. Angela DeMarcová (Michelle Pfeifferová) má dost peněz, ale žádné životní jistoty. Její manžel Frankie "Okurka" DeMarco si nevydělává zrovna poctivě a vůbec není jisté, že se zrovna dneska vrátí k večeři. Její domov je zařízen nábytkem, který právě spadl z náklaďáku, a její sedmiletý syn netouží po dřevěné pistolce - ví totiž, kde táta schovává opravdovou. Nesnáší své přítelkyně. Nesnáší svůj život. Má toho dost. A pak dostane příležitost. Frankie si totiž zašpásuje s děvčetem svého šéfa a jeho šéf ho za to odstřelí. A Angela může začít nový život - nebo se o to alespoň pokusit.
    58%
    Manželství Michelle Pfeifferové není zrovna ideální. Ale dostala příležitost, může začít nový život - nebo se o to alespoň pokusit. Angela DeMarcová (Michelle Pfeifferová) má dost peněz, ale žádné životní jistoty. Její manžel Frankie "Okurka" DeMarco si nevydělává zrovna poctivě a vůbec není jisté, že se zrovna dneska vrátí k večeři. Její domov je zařízen nábytkem, který právě spadl z náklaďáku, a její sedmiletý syn netouží po dřevěné pistolce - ví totiž, kde táta schovává opravdovou. Nesnáší své přítelkyně. Nesnáší svůj život. Má toho dost. A pak dostane příležitost. Frankie si totiž zašpásuje s děvčetem svého šéfa a jeho šéf ho za to odstřelí. A Angela může začít nový život - nebo se o to alespoň pokusit.
    6
  • Já, porota
    Já, porota (1982)
    FilmRole: Orgy Participant (uncredited)

    Mikovi Hammerovi zabijí kamaráda z Vietnamu, Jacka. Policista pověřený tímto případem mu oznámí, že se má držet stranou, což Mike nemůže akceptovat. Vydá se za Jackovou ženou Myrnou, od níž se snaží zjistit, na jakém případu Jack pracoval a proč nyní bydlel v pronajatém bytě. Myrna o tom nic neví, ale řekne Mikovi o problémech se sexem, kvůli nimž Jack navštívil Benettovu kliniku. Mike se tam rozjede, ale nic důležitého se tam nedozví, zato zjišťuje, že je sledován. Jeho asistentka Velda mu oznámí, že Jack se před svou smrtí pohyboval v končinách, kde má chatu jejich další společný známý z Vietnamu, Joe Butler. Muže, jenž je sleduje, zamknou v budce a vydají se za Joem. Tam zjistí, že jeho chatu sleduje CIA. Mike má podezření, že Jackova smrt má spojitost s Benettovou klinikou a s lidmi pracujícími na vysokých postech. Vrátí se na Benettovu kliniku.

    58%

    Mikovi Hammerovi zabijí kamaráda z Vietnamu, Jacka. Policista pověřený tímto případem mu oznámí, že se má držet stranou, což Mike nemůže akceptovat. Vydá se za Jackovou ženou Myrnou, od níž se snaží zjistit, na jakém případu Jack pracoval a proč nyní bydlel v pronajatém bytě. Myrna o tom nic neví, ale řekne Mikovi o problémech se sexem, kvůli nimž Jack navštívil Benettovu kliniku. Mike se tam rozjede, ale nic důležitého se tam nedozví, zato zjišťuje, že je sledován. Jeho asistentka Velda mu oznámí, že Jack se před svou smrtí pohyboval v končinách, kde má chatu jejich další společný známý z Vietnamu, Joe Butler. Muže, jenž je sleduje, zamknou v budce a vydají se za Joem. Tam zjistí, že jeho chatu sleduje CIA. Mike má podezření, že Jackova smrt má spojitost s Benettovou klinikou a s lidmi pracujícími na vysokých postech. Vrátí se na Benettovu kliniku.

    7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Woman's Torment, A
    Woman's Torment, A (1977)
    FilmRole: Fannie Grudkow
    V nejzásadnější filmové publikaci tohoto tisíciletí „Krev, slzy a sperma: Čítanka filmového braku“ se mimo jiné píše, že porno nemáme vnímat jako žánr, nýbrž coby médium, v němž mohou vznikat libovolné žánry. Platnost tohoto tvrzení dokládá tento porno slasher říznutý psychologickým dramatem. Režisérka, scenáristka, producentka a kameramanka Roberta Findlay se prosadila v rámci mužského světa klasické éry pornografie a nízkorozpočtových trashových produkcí, a dokonce byla vyzdvihována jako autorská filmařka. Ona sama k tomu všemu ale přistupovala s pragmatismem a rebelantskou paličatostí. Vyznavače svých filmů považovala za narušené magory a dodnes se ostře ohrazuje, když ji někdo označí za feministku. Na druhou stranu přiznává, že její scénáře obsahovaly výrazně ženský pohled, který je odlišoval od konkurence. Roberta Findlay proslula svými radikálními náměty, které kontrastovaly se standardem dobové porno produkce, i hádkami se svými produkčními kolegy. Právě ona byla jedním z hlavních předobrazů postavy fiktivní porno filmařky Candy, kterou v seriálu HBO The Deuce: Špína Manhattanu ztvárnila Maggie Gyllenhaal. Její vrcholné dílo variuje Polanského Hnus a pojednává o psychicky narušené ženě, která nachází útočiště v opuštěném plážovém domě. Vnímání reality se jí postupně tříští pod vlivem drastických halucinací i jejích patologických tužeb, které začne krvavě naplňovat. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:HororErotický
    49%
    V nejzásadnější filmové publikaci tohoto tisíciletí „Krev, slzy a sperma: Čítanka filmového braku“ se mimo jiné píše, že porno nemáme vnímat jako žánr, nýbrž coby médium, v němž mohou vznikat libovolné žánry. Platnost tohoto tvrzení dokládá tento porno slasher říznutý psychologickým dramatem. Režisérka, scenáristka, producentka a kameramanka Roberta Findlay se prosadila v rámci mužského světa klasické éry pornografie a nízkorozpočtových trashových produkcí, a dokonce byla vyzdvihována jako autorská filmařka. Ona sama k tomu všemu ale přistupovala s pragmatismem a rebelantskou paličatostí. Vyznavače svých filmů považovala za narušené magory a dodnes se ostře ohrazuje, když ji někdo označí za feministku. Na druhou stranu přiznává, že její scénáře obsahovaly výrazně ženský pohled, který je odlišoval od konkurence. Roberta Findlay proslula svými radikálními náměty, které kontrastovaly se standardem dobové porno produkce, i hádkami se svými produkčními kolegy. Právě ona byla jedním z hlavních předobrazů postavy fiktivní porno filmařky Candy, kterou v seriálu HBO The Deuce: Špína Manhattanu ztvárnila Maggie Gyllenhaal. Její vrcholné dílo variuje Polanského Hnus a pojednává o psychicky narušené ženě, která nachází útočiště v opuštěném plážovém domě. Vnímání reality se jí postupně tříští pod vlivem drastických halucinací i jejích patologických tužeb, které začne krvavě naplňovat. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:HororErotický
    11
  • 12
  • Rebel
    Rebel (1970)
    FilmRole: Customer
    New York, konec šedesátých let. Protiválečné nálady a bez iluze. Skupina mladých lidí připravuje bombový atentát na kancelářskou budovu firmy, která nelegálně dodává zvířecí klece na týrání lidí do Jižní Ameriky. Skupina však má mezi sebou špióna z FBI...

    Sylvester Stallone hraje radikálně orientovaného studenta Jerryho Savaga. Zamiluje se do krásné Laurie, která je přesným opakem toho, oč se snaží mladí radikálové. Jerry se musí rozhodnout mezi svou láskou a oddaností vůči skupině. Uvědomí si však, že protiválečné hnutí může ublížit všem.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    37%
    New York, konec šedesátých let. Protiválečné nálady a bez iluze. Skupina mladých lidí připravuje bombový atentát na kancelářskou budovu firmy, která nelegálně dodává zvířecí klece na týrání lidí do Jižní Ameriky. Skupina však má mezi sebou špióna z FBI...

    Sylvester Stallone hraje radikálně orientovaného studenta Jerryho Savaga. Zamiluje se do krásné Laurie, která je přesným opakem toho, oč se snaží mladí radikálové. Jerry se musí rozhodnout mezi svou láskou a oddaností vůči skupině. Uvědomí si však, že protiválečné hnutí může ublížit všem.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    13