Brian Wikström: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Brian Wikström: Filmy a seriály

  • Hanba
    Hanba (1968)
    FilmRole: Man
    • Edison
    Druhý film ostrovní trilogie je v Bergmanově filmovém díle jedním z mála politicky angažovaných snímků, navzdory tomu, že se tvůrce tomuto označení bránil v sebeironickém zlehčení: Politicky nezaujímám vůbec žádné stanovisko. Kdyby existovala strana bázlivců, tak bych do ní vstoupil. Politikum v pochmurné, ostře protiválečné vizi se však nevytratilo ani v neurčitosti faktografie. Ačkoli se děj filmu odehrává v nejmenované zemi, v průběhu fiktivní války, přesto z něj vystupuje naprosto reálná, naturalisticky zobrazená brutalita soudobé válečné agrese. Manželská dvojice profesionálních hudebníků - Jan a Eva (opět v podání tehdejší bergmanovské stálice interpretů Ullmannové a von Sydowa) jí čelí únikem z pevniny na ostrov, který je postupně okupovaný nepřátelskou armádou. Eva patří k duševně silným bergmanovským hrdinkám, i když postrádá bezpochybnou jednoznačnost Almy z Hodiny vlků. Obdařena výrazným mateřským pudem, trpí bezdětností, její vztah k psychicky i charakterově slabšímu Janovi postrádá bezvýhradnou oddanost a místy se podobá jen soucitné péči. Mateřskou radost jí dá zakusit až sen v závěru filmu, kdy citově rozvrácený pár prchá na lodi z válkou zpustošeného ostrova, bez jakékoli vyhlídky na přežití. Obraz vysněného dítěte, který hrdinka může pouze vylíčit, je v tomto pesimisticky vyladěném filmu jedinou nadějí, byť pohříchu pomyslnou.
    Film režiséra Ingmara Bergmana predstavuje temnú víziu sveta, za ktorý sa jeho stvoriteľ musí hanbiť. Príbeh sa odohráva v dobe, ktorá žije neustálymi vojnami a konfliktmi. V takomto svete sa manželský pár hudobníkov utiahne na ostrov. Eva a Jan Rosenbergovci sú apolitickí a dúfajú, že na ostrove sa vyhnú zúriacej občianskej vojne. Pred vojnou však niet úniku, nájde si ich aj na samote. Jan stále viac prepadá strachu a zúfalstvu, Eva márne túži po dieťati. Keď ostrov napadnú povstalci, zabijú niekoľkých susedov Rosenbergovcov. Po porážke povstalcov sú Eva s Janom považovaní za kolaborantov a Eve sa iba vďaka pomeru s miestnym plukovníkom podarí dosiahnuť ich prepustenie na slobodu. Ale keď sa vrátia domov, povstalci znovu zaútočia a všetko sa začína od začiatku. Manželia sa rozhodnú ujsť na pevninu či iný ostrov, hoci nádej, že nájdu miesto bez vojny, je mizivá. Film vznikol v roku 1968 a ozýva sa z neho dezilúzia z aktuálneho svetového diania, poznačeného studenou vojnou i bojmi v Kór ey a Vietname. Bohužiaľ ani dnes, v časoch globálnej vojny neprestáva byť jeho posolstvo aktuálne. Hanba získala viacero cien, okrem iných aj švédsku národnú cenu Guldbagge pre Liv Ullmannovú a ceny americkej filmovej kritiky pre najlepší film, réžiu a herečku.
    Žánry:DramaVálečný
    80%
    Druhý film ostrovní trilogie je v Bergmanově filmovém díle jedním z mála politicky angažovaných snímků, navzdory tomu, že se tvůrce tomuto označení bránil v sebeironickém zlehčení: Politicky nezaujímám vůbec žádné stanovisko. Kdyby existovala strana bázlivců, tak bych do ní vstoupil. Politikum v pochmurné, ostře protiválečné vizi se však nevytratilo ani v neurčitosti faktografie. Ačkoli se děj filmu odehrává v nejmenované zemi, v průběhu fiktivní války, přesto z něj vystupuje naprosto reálná, naturalisticky zobrazená brutalita soudobé válečné agrese. Manželská dvojice profesionálních hudebníků - Jan a Eva (opět v podání tehdejší bergmanovské stálice interpretů Ullmannové a von Sydowa) jí čelí únikem z pevniny na ostrov, který je postupně okupovaný nepřátelskou armádou. Eva patří k duševně silným bergmanovským hrdinkám, i když postrádá bezpochybnou jednoznačnost Almy z Hodiny vlků. Obdařena výrazným mateřským pudem, trpí bezdětností, její vztah k psychicky i charakterově slabšímu Janovi postrádá bezvýhradnou oddanost a místy se podobá jen soucitné péči. Mateřskou radost jí dá zakusit až sen v závěru filmu, kdy citově rozvrácený pár prchá na lodi z válkou zpustošeného ostrova, bez jakékoli vyhlídky na přežití. Obraz vysněného dítěte, který hrdinka může pouze vylíčit, je v tomto pesimisticky vyladěném filmu jedinou nadějí, byť pohříchu pomyslnou.
    Film režiséra Ingmara Bergmana predstavuje temnú víziu sveta, za ktorý sa jeho stvoriteľ musí hanbiť. Príbeh sa odohráva v dobe, ktorá žije neustálymi vojnami a konfliktmi. V takomto svete sa manželský pár hudobníkov utiahne na ostrov. Eva a Jan Rosenbergovci sú apolitickí a dúfajú, že na ostrove sa vyhnú zúriacej občianskej vojne. Pred vojnou však niet úniku, nájde si ich aj na samote. Jan stále viac prepadá strachu a zúfalstvu, Eva márne túži po dieťati. Keď ostrov napadnú povstalci, zabijú niekoľkých susedov Rosenbergovcov. Po porážke povstalcov sú Eva s Janom považovaní za kolaborantov a Eve sa iba vďaka pomeru s miestnym plukovníkom podarí dosiahnuť ich prepustenie na slobodu. Ale keď sa vrátia domov, povstalci znovu zaútočia a všetko sa začína od začiatku. Manželia sa rozhodnú ujsť na pevninu či iný ostrov, hoci nádej, že nájdu miesto bez vojny, je mizivá. Film vznikol v roku 1968 a ozýva sa z neho dezilúzia z aktuálneho svetového diania, poznačeného studenou vojnou i bojmi v Kór ey a Vietname. Bohužiaľ ani dnes, v časoch globálnej vojny neprestáva byť jeho posolstvo aktuálne. Hanba získala viacero cien, okrem iných aj švédsku národnú cenu Guldbagge pre Liv Ullmannovú a ceny americkej filmovej kritiky pre najlepší film, réžiu a herečku.
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • Náruživost
    Náruživost (1969)
    FilmRole: Police Officer (uncredited)
    "Umění Ingmara Bergmana dosahuje svého vrcholu” (Life) v působivém portrétu čtyř ztracených duší, které hledají útěchu v sobě navzájem, byť jsou jejich životy rozvráceny klamem, izolací a psychologickým zmatkem. Andreas (Max von Sydow) žije na pustém, větrném ostrově v tichu a klidu. Po nějakém čase se ale zaplete s krásnou a tajemnou vdovou Annou (Liv Ullmann) a párem, který bydlí v sousedství (Bibi Andersson, Erland Josephson) a skrývá své vlastní trápení a sny. Tajemství Andreasovy a Anniny minulosti brzy začnou ohrožovat nejen jejich zoufalé pokusy o lásku, ale také jejich křehký vztah k realitě... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    76%
    "Umění Ingmara Bergmana dosahuje svého vrcholu” (Life) v působivém portrétu čtyř ztracených duší, které hledají útěchu v sobě navzájem, byť jsou jejich životy rozvráceny klamem, izolací a psychologickým zmatkem. Andreas (Max von Sydow) žije na pustém, větrném ostrově v tichu a klidu. Po nějakém čase se ale zaplete s krásnou a tajemnou vdovou Annou (Liv Ullmann) a párem, který bydlí v sousedství (Bibi Andersson, Erland Josephson) a skrývá své vlastní trápení a sny. Tajemství Andreasovy a Anniny minulosti brzy začnou ohrožovat nejen jejich zoufalé pokusy o lásku, ale také jejich křehký vztah k realitě... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    2
  • Thriller - en grym film
    Thriller - en grym film (1974)
    Film

    Jeden z filmů, které Quentin Tarantino hrdě uvádí coby inspirační zdroje pro svůj proslulý epos Kill Bill, vychází z klasického exploatačního konceptu „znásilnění a pomsta“, ale dovádí klíčové motivy snímků o mstících se ženách až do mezních hranic. Dívka z venkova, která v dětství následkem znásilnění oněměla, je během cesty do města omámena krutým pasákem. Ten ji učiní závislou na drogách, čehož využívá jako motivaci, aby pro něho pracovala. Po sérii dalších bestiálních událostí začne dívka plánovat pomstu. Vpravdě „drsný film“ si zaslouží pozornost mimo jiné díky scénám, v nichž je hrdinka nucena k prostituci. Ty totiž zahrnují detailní pornografické záběry kopulací, které mají diváky znechutit a následně ospravedlňovat hrdinčinu krvavou vendetu.

    Švédský režisér Bo Arne Vibenius začínal jako asistent režie na filmech Ingmara Bergmana (např. na estéty adorované Personě) a Thriller točil jako záměrně skandální dílo, jímž chtěl pokrýt finanční ztrátu svého předcházejícího filmu pro dětské publikum. Snímek proto vedle zmíněných pornografických postupů obsahuje všechny myslitelné atrakce exploatační kinematografie od motivu drogové závislosti přes akční scény až po gore záběry (punc legendy získal záběr vyříznutí oka, který byl údajně natáčen bez triků za použití mrtvoly). Hlavní roli ztvárnila mezinárodně populární švédská hvězdička erotických snímků Christina Lindberg, pro niž byl Thriller fenomenálním vyvrcholením její kariéry. Film byl ve Švédsku zakázán a v dalších zemích neprošel přes ratingové komise. (Festival otrlého diváka)

    60%

    Jeden z filmů, které Quentin Tarantino hrdě uvádí coby inspirační zdroje pro svůj proslulý epos Kill Bill, vychází z klasického exploatačního konceptu „znásilnění a pomsta“, ale dovádí klíčové motivy snímků o mstících se ženách až do mezních hranic. Dívka z venkova, která v dětství následkem znásilnění oněměla, je během cesty do města omámena krutým pasákem. Ten ji učiní závislou na drogách, čehož využívá jako motivaci, aby pro něho pracovala. Po sérii dalších bestiálních událostí začne dívka plánovat pomstu. Vpravdě „drsný film“ si zaslouží pozornost mimo jiné díky scénám, v nichž je hrdinka nucena k prostituci. Ty totiž zahrnují detailní pornografické záběry kopulací, které mají diváky znechutit a následně ospravedlňovat hrdinčinu krvavou vendetu.

    Švédský režisér Bo Arne Vibenius začínal jako asistent režie na filmech Ingmara Bergmana (např. na estéty adorované Personě) a Thriller točil jako záměrně skandální dílo, jímž chtěl pokrýt finanční ztrátu svého předcházejícího filmu pro dětské publikum. Snímek proto vedle zmíněných pornografických postupů obsahuje všechny myslitelné atrakce exploatační kinematografie od motivu drogové závislosti přes akční scény až po gore záběry (punc legendy získal záběr vyříznutí oka, který byl údajně natáčen bez triků za použití mrtvoly). Hlavní roli ztvárnila mezinárodně populární švédská hvězdička erotických snímků Christina Lindberg, pro niž byl Thriller fenomenálním vyvrcholením její kariéry. Film byl ve Švédsku zakázán a v dalších zemích neprošel přes ratingové komise. (Festival otrlého diváka)

    3