Senta Wengraf: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Senta Wengraf: Filmy a seriály

  • 1
  • Luisa a Lotka
    Luisa a Lotka (1950)
    FilmRole: Irene Gerlach

    Západoněmecká veselohra. — Luisa a Lotka desítileté dívenky, jež se náhodou sešly v prázdninovém domově, zjistí, že jsou sestry-dvojčata. Marně se však domýšlejí, proč se jejich rodiče rozešli. Nakonec se rozhodly že se vymění. Luisa jela místo Lotky k matce a Lotka k otci. Na obě dívky čekalo mnoho perných chvil, protože hrát sestru, povahově zcela odlišnou, nebylo snadné. Jejich společná prázdninová fotografie a Lotčina nemoc ukončily hru. Matka s Luisou přiletěla do Vídně. Radost dívek ze shledání však byla kalena obavami, že je rodiče opět rozloučí. Přiblížil se den jejich jedenáctých narozenin. Dívky měly jen jediné přání: zůstat spolu a mít otce i matku. Rodiče, kteří se přes léta odloučení nepřestali mít rádi, ochotně jejich přání splnili. (FILMOVÝ PŘEHLED 47 / 1956)

    67%

    Západoněmecká veselohra. — Luisa a Lotka desítileté dívenky, jež se náhodou sešly v prázdninovém domově, zjistí, že jsou sestry-dvojčata. Marně se však domýšlejí, proč se jejich rodiče rozešli. Nakonec se rozhodly že se vymění. Luisa jela místo Lotky k matce a Lotka k otci. Na obě dívky čekalo mnoho perných chvil, protože hrát sestru, povahově zcela odlišnou, nebylo snadné. Jejich společná prázdninová fotografie a Lotčina nemoc ukončily hru. Matka s Luisou přiletěla do Vídně. Radost dívek ze shledání však byla kalena obavami, že je rodiče opět rozloučí. Přiblížil se den jejich jedenáctých narozenin. Dívky měly jen jediné přání: zůstat spolu a mít otce i matku. Rodiče, kteří se přes léta odloučení nepřestali mít rádi, ochotně jejich přání splnili. (FILMOVÝ PŘEHLED 47 / 1956)

    2
  • Forever My Love
    Forever My Love (1962)
    FilmRole: Countess Bellegarde (archive footage)
    67%
    3
  • Sissi - osudová léta císařovny
    Sissi - osudová léta císařovny (1957)
    FilmRole: Countess Bellegarde
    • iVysílání

    Císaře Franze Josefa zdržují ve Vídni neodkladné státní záležitosti a Sissi tak odjíždí sama do Maďarska, aby s pomocí hraběte Andrassyho získala revolucionářsky smýšlející šlechtu na stranu Habsburků. Andrassy vyzná Sissi lásku, ale ona ví, že patří jen Franzi Josefovi. Císařský pár se poté rozhodne strávit několik dní v Bad Ischlu, daleko od tlaku vídeňského dvora. Ale protože Sissi v Maďarsku onemocněla plicní chorobou, vydává se brzy nato na jih, aby se tam díky mírnějšímu podnebí uzdravila. Po její rekonvalescenci uskuteční císařský pár v zájmu zlepšení napjatých vztahů s italskou šlechtou oficiální státní návštěvu v italských provinciích. To se však neobejde bez skandálu, jelikož italská šlechta pošle místo sebe na slavnostní představení do milánské Scaly služebnictvo...

    65%

    Císaře Franze Josefa zdržují ve Vídni neodkladné státní záležitosti a Sissi tak odjíždí sama do Maďarska, aby s pomocí hraběte Andrassyho získala revolucionářsky smýšlející šlechtu na stranu Habsburků. Andrassy vyzná Sissi lásku, ale ona ví, že patří jen Franzi Josefovi. Císařský pár se poté rozhodne strávit několik dní v Bad Ischlu, daleko od tlaku vídeňského dvora. Ale protože Sissi v Maďarsku onemocněla plicní chorobou, vydává se brzy nato na jih, aby se tam díky mírnějšímu podnebí uzdravila. Po její rekonvalescenci uskuteční císařský pár v zájmu zlepšení napjatých vztahů s italskou šlechtou oficiální státní návštěvu v italských provinciích. To se však neobejde bez skandálu, jelikož italská šlechta pošle místo sebe na slavnostní představení do milánské Scaly služebnictvo...

    4
  • Sissi, mladá císařovna
    Sissi, mladá císařovna (1956)
    FilmRole: Countess Bellegarde
    • iVysílání

    Rakouskouherský císař František Josef a Alžběta Bavorská, zvaná Sissi, mají po svatbě a prožívají chvíle štěstí na vídeňském zámku Schönbrunn. Láskyplné momenty s manželem dávají Sissi na chvíli zapomenout na zlatou klícku, kterou se pro ni život u dvora stal. Stranou idyly svádí marný boj vůči svazujícím normám dvorské etikety, což ještě vyostřuje její vztah s tchýní, Žofií Frederikou Bavorskou. Nad štěstím manželů se stahují mračna také kvůli vypjaté politické situaci, a to nejen stran hrozící války s Ruskem, ale také uvnitř říše. V Uhrách se stupňuje napětí, které se ale díky naléhání Sissi podaří uklidnit. Mladé císařovně se rýsuje štěstí i v osobním životě, když zjistí, že je těhotná. Radost z prvorozené dcery ovšem nemá dlouhého trvání, když se výchovy ujímá Žofie. Sissi velmi těžce nese, že má k dceři omezený přístup, nicméně největší rána má teprve přijít.

    Po závratném kasovním úspěchu prvního filmu se rozhodl producent a režisér Ernst Marischka kout železo dokud bylo žhavé a záhy započal s natáčením druhého dílu, jenž měl nakonec premiéru takřka přesně rok po první Sissi. Ačkoli Romy Schneiderová, z níž role mladé císařovny udělala mezinárodní hvězdu, již nechtěla part opakovat, tvůrci ve spolupráci s jejím nevlastním otcem Hansem Herbertem Blatzheimem, jenž s nově nabytou popularitou manželčiny dcery převzal roli jejího agenta, herečku k účasti přemluvili, když na oplátku mohla hrát vysněný náročnější part v adaptaci románového dramatu Robinson nesmí zemřít. Také druhý film o lásce a trápení Sissi se stal ohromným diváckým hitem. Byl uveden do desítek zemí světa a dále zvýšil popularitu Romy Schneiderové i jejího hereckého partnera Karlheinze Böhma.

    Stejně jako v případě prvního dílu se i tentokrát scénář neohlíží moc na historická fakta a naopak se s „uměleckou licencí“ soustředí na rozvádění romantické linie. Spolu s dalšími díly celkové trilogie o životě Sissi náleží do dobově velmi populárního žánru tzv. heimatfilmů. Jednalo se o snímky, které důrazem na odlehčené melodramatické konflikty, často zasazené do doby před světovými válkami, vyzdvihováním tradičních hodnot i záběry přírodních scenérií souzněly s náladami konzervativního publika německy mluvících teritorií poválečné éry, které se obracelo k ideálům starých časů. (Česká televize)

    65%

    Rakouskouherský císař František Josef a Alžběta Bavorská, zvaná Sissi, mají po svatbě a prožívají chvíle štěstí na vídeňském zámku Schönbrunn. Láskyplné momenty s manželem dávají Sissi na chvíli zapomenout na zlatou klícku, kterou se pro ni život u dvora stal. Stranou idyly svádí marný boj vůči svazujícím normám dvorské etikety, což ještě vyostřuje její vztah s tchýní, Žofií Frederikou Bavorskou. Nad štěstím manželů se stahují mračna také kvůli vypjaté politické situaci, a to nejen stran hrozící války s Ruskem, ale také uvnitř říše. V Uhrách se stupňuje napětí, které se ale díky naléhání Sissi podaří uklidnit. Mladé císařovně se rýsuje štěstí i v osobním životě, když zjistí, že je těhotná. Radost z prvorozené dcery ovšem nemá dlouhého trvání, když se výchovy ujímá Žofie. Sissi velmi těžce nese, že má k dceři omezený přístup, nicméně největší rána má teprve přijít.

    Po závratném kasovním úspěchu prvního filmu se rozhodl producent a režisér Ernst Marischka kout železo dokud bylo žhavé a záhy započal s natáčením druhého dílu, jenž měl nakonec premiéru takřka přesně rok po první Sissi. Ačkoli Romy Schneiderová, z níž role mladé císařovny udělala mezinárodní hvězdu, již nechtěla part opakovat, tvůrci ve spolupráci s jejím nevlastním otcem Hansem Herbertem Blatzheimem, jenž s nově nabytou popularitou manželčiny dcery převzal roli jejího agenta, herečku k účasti přemluvili, když na oplátku mohla hrát vysněný náročnější part v adaptaci románového dramatu Robinson nesmí zemřít. Také druhý film o lásce a trápení Sissi se stal ohromným diváckým hitem. Byl uveden do desítek zemí světa a dále zvýšil popularitu Romy Schneiderové i jejího hereckého partnera Karlheinze Böhma.

    Stejně jako v případě prvního dílu se i tentokrát scénář neohlíží moc na historická fakta a naopak se s „uměleckou licencí“ soustředí na rozvádění romantické linie. Spolu s dalšími díly celkové trilogie o životě Sissi náleží do dobově velmi populárního žánru tzv. heimatfilmů. Jednalo se o snímky, které důrazem na odlehčené melodramatické konflikty, často zasazené do doby před světovými válkami, vyzdvihováním tradičních hodnot i záběry přírodních scenérií souzněly s náladami konzervativního publika německy mluvících teritorií poválečné éry, které se obracelo k ideálům starých časů. (Česká televize)

    5