Peter von Bagh: Nejlepší filmy
a seriály

7.3

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Peter von Bagh: Filmy a seriály

  • Mraky odtáhly
    Mraky odtáhly (1996)
    FilmRole: First Customer
    78%
    1
  • Smlouva s vrahem
    Smlouva s vrahem (1990)
    Film
    Jeden z nejsvébytnějších evropských filmařů posledního čtvrtstoletí, Aki Kaurismäki, proslul jako tvůrce minimalistických příběhů, v nichž se absurdní tragikomedie prolíná se seversky zasmušilými a sociálně laděnými (melo)dramaty. Lakonickou hříčku Smlouva s vrahem, kterou režisér natočil v Londýně v angličtině, lze vnímat jako jistý protipól k předchozímu znamenitému, chvílemi ale až mrazivě bezútěšnému dramatu Děvče ze sirkárny, vzniklému v témže roce. Její humor těží především z využívání klišé klasických gangsterských filmů a osudových romancí. Protagonistou příběhu je zamlklý osamělý francouzský úředník Henri Boulanger (Jean-Pierre Léaud), který po patnácti letech oddaných služeb v kafkovsky pochmurných kancelářích královských vodáren v Londýně dostane kvůli privatizaci hodinovou výpověď. Po dvou nevydařených pokusech o sebevraždu si najme zabijáka, aby ukončil jeho život, který pro něj ztratil smysl. Krátce nato se však seznámí s prodavačkou růží Margaret (Margi Clarkeová), díky jejímž „modrým očím“ dostane novou chuť do života. Jeho kroky ale sleduje profesionální vrah (Kenneth Colley), jemuž zbývají dva měsíce života a chce „rozdělanou práci“ dokončit...(oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKomedie
    74%
    Jeden z nejsvébytnějších evropských filmařů posledního čtvrtstoletí, Aki Kaurismäki, proslul jako tvůrce minimalistických příběhů, v nichž se absurdní tragikomedie prolíná se seversky zasmušilými a sociálně laděnými (melo)dramaty. Lakonickou hříčku Smlouva s vrahem, kterou režisér natočil v Londýně v angličtině, lze vnímat jako jistý protipól k předchozímu znamenitému, chvílemi ale až mrazivě bezútěšnému dramatu Děvče ze sirkárny, vzniklému v témže roce. Její humor těží především z využívání klišé klasických gangsterských filmů a osudových romancí. Protagonistou příběhu je zamlklý osamělý francouzský úředník Henri Boulanger (Jean-Pierre Léaud), který po patnácti letech oddaných služeb v kafkovsky pochmurných kancelářích královských vodáren v Londýně dostane kvůli privatizaci hodinovou výpověď. Po dvou nevydařených pokusech o sebevraždu si najme zabijáka, aby ukončil jeho život, který pro něj ztratil smysl. Krátce nato se však seznámí s prodavačkou růží Margaret (Margi Clarkeová), díky jejímž „modrým očím“ dostane novou chuť do života. Jeho kroky ale sleduje profesionální vrah (Kenneth Colley), jemuž zbývají dva měsíce života a chce „rozdělanou práci“ dokončit...(oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Muž bez minulosti
    Muž bez minulosti (2002)
    FilmRole: Salvation Army Officer
    Z vlaku přijíždějícího do města vystoupí muž s cestovní brašnou, ale ještě než stačí dorazit na místo určení, je přepaden, zmlácen do bezvědomí a okraden. Muž se nějakou dobu potácí na hranici života a smrti, ale díky péči dvou bezdomovců se po čase uzdraví, aniž by ovšem nabyl ztracenou paměť. Neví, jak se jmenuje, odkud přišel, čím je, nicméně projevuje činorodost, jíž imponuje nejen svým novým přátelům bezdomovcům, ale i nepříliš půvabné a nemladé důstojnici Armády spásy Irmě. Poté, co ho odmítne pracovní úřad, protože nemá jméno ani doklady, začne muž vypomáhat v kancelářích místní Armády spásy a sbližuje se nejen s Irmou, ale také s kapelou, která si pod jeho vedením osvojí zbrusu nový repertoár a stane se populární. Po konfliktu s policií, jež zveřejní fotografii člověka, který neví, kdo je, se přihlásí mužova minulost. Jak s ní naloží, když už si vybudoval novou identitu a je mu v ní dobře? Film byl v roce 2002 oceněn v Cannes Velkou cenou poroty a představitelka Irmy Kati Outinen získala Cenu za ženský herecký výkon.
    73%
    Z vlaku přijíždějícího do města vystoupí muž s cestovní brašnou, ale ještě než stačí dorazit na místo určení, je přepaden, zmlácen do bezvědomí a okraden. Muž se nějakou dobu potácí na hranici života a smrti, ale díky péči dvou bezdomovců se po čase uzdraví, aniž by ovšem nabyl ztracenou paměť. Neví, jak se jmenuje, odkud přišel, čím je, nicméně projevuje činorodost, jíž imponuje nejen svým novým přátelům bezdomovcům, ale i nepříliš půvabné a nemladé důstojnici Armády spásy Irmě. Poté, co ho odmítne pracovní úřad, protože nemá jméno ani doklady, začne muž vypomáhat v kancelářích místní Armády spásy a sbližuje se nejen s Irmou, ale také s kapelou, která si pod jeho vedením osvojí zbrusu nový repertoár a stane se populární. Po konfliktu s policií, jež zveřejní fotografii člověka, který neví, kdo je, se přihlásí mužova minulost. Jak s ní naloží, když už si vybudoval novou identitu a je mu v ní dobře? Film byl v roce 2002 oceněn v Cannes Velkou cenou poroty a představitelka Irmy Kati Outinen získala Cenu za ženský herecký výkon.
    3
  • Juha
    Juha (1998)
    FilmRole: Juha's Father
    Poslední němý film 20. století. Protože dnes lidé zbytečně moc mluví, trochu ticha neuškodí. Aki Kaurismäkiho známe jako svérázného vypravěče filmových příběhů, ve kterých upřednostňuje obraz před dialogem a často rezignuje na barvu. Klasickému kalendářovému příběhu manželského trojúhelníku, který tvoří venkovská žena, její prostý muž a městský světák, dokázal vtisknout osobitý ráz prostinkou formou vyprávění, které umocňují dialogy na vkládaných mezititulcích, úsporně použitý zvuk a skvělá Tikanmäkiho hudba.
    70%
    Poslední němý film 20. století. Protože dnes lidé zbytečně moc mluví, trochu ticha neuškodí. Aki Kaurismäkiho známe jako svérázného vypravěče filmových příběhů, ve kterých upřednostňuje obraz před dialogem a často rezignuje na barvu. Klasickému kalendářovému příběhu manželského trojúhelníku, který tvoří venkovská žena, její prostý muž a městský světák, dokázal vtisknout osobitý ráz prostinkou formou vyprávění, které umocňují dialogy na vkládaných mezititulcích, úsporně použitý zvuk a skvělá Tikanmäkiho hudba.
    4
  • Bensaa suonissa
    Bensaa suonissa (1970)
    Film
    59%
    5
  • Hrabě
    Hrabě (1971)
    FilmRole: kertoja / mies tanssipaikalla
    58%
    6
  • Letní vzpoura
    Letní vzpoura (1970)
    Film
    Mladá modelka Susanna a její odcizený dospívající bratr Veli tráví léto roku 1969 cestováním po Finsku, většinou s další dívkou a jejím přítelem. V nejnovějších módních výstřelcích a s trendy účesy naivně pozorují a kritizují moderní konzumní společnost, reklamu, luxusní lodě a letní chaty, venkovské tance, grilování a veškeré další jevy, které měly v té době trápit rozzlobené mladé intelektuály. Děj a politická agenda jsou podávány s veselou, ironickou směsí dokumentárních pozorování, falešných televizních reklam, falešných rozhovorů, filozofických komentářů a titulků a jazzového soundtracku progresivní rockové skupiny Wigwam.
    Žánry:DramaKomedie
    57%
    Mladá modelka Susanna a její odcizený dospívající bratr Veli tráví léto roku 1969 cestováním po Finsku, většinou s další dívkou a jejím přítelem. V nejnovějších módních výstřelcích a s trendy účesy naivně pozorují a kritizují moderní konzumní společnost, reklamu, luxusní lodě a letní chaty, venkovské tance, grilování a veškeré další jevy, které měly v té době trápit rozzlobené mladé intelektuály. Děj a politická agenda jsou podávány s veselou, ironickou směsí dokumentárních pozorování, falešných televizních reklam, falešných rozhovorů, filozofických komentářů a titulků a jazzového soundtracku progresivní rockové skupiny Wigwam.
    Žánry:DramaKomedie
    7
  • X-paroni
    X-paroni (1964)
    Film
    54%
    8
  • 60 Seconds of Solitude in Year Zero
    60 Seconds of Solitude in Year Zero (2011)
    Film
    Antologie minutových filmů od 60 mezinárodních filmařů na téma smrti kinematografie. Film, zamýšlený jako óda na 35mm formát, byl promítán pouze jednou na speciálně postaveném veřejném filmovém plátně o rozměrech 20x12 metrů v přístavu Tallinn v Estonsku, 22. prosince 2011. Pro tuto událost byl zkonstruován speciální projektor, který umožňoval pálení filmového pásu současně s promítáním filmu.
    Žánry:Drama
    49%
    Antologie minutových filmů od 60 mezinárodních filmařů na téma smrti kinematografie. Film, zamýšlený jako óda na 35mm formát, byl promítán pouze jednou na speciálně postaveném veřejném filmovém plátně o rozměrech 20x12 metrů v přístavu Tallinn v Estonsku, 22. prosince 2011. Pro tuto událost byl zkonstruován speciální projektor, který umožňoval pálení filmového pásu současně s promítáním filmu.
    Žánry:Drama
    9
  • 10