Natalja Varlej: Nejlepší filmy
a seriály

5.9

Natalja Varlej: Filmy a seriály

  • Kavkazskaja plennica, ili Novje priključenija Šurika
    Kavkazskaja plennica, ili Novje priključenija Šurika (1966)
    FilmRole: Nina
    80%
    1
  • 12 stulev
    12 stulev (1971)
    FilmRole: Лиза
    Ostap Bender a s ním další, hledají jedno z dvanácti křesel, do něhož jeho někdejší majitelka ukryla briliantový poklad. Hledání je dobrodružné a místy zmatené. Pravý kus nábytku jim stále uniká a stále více se zdá, že vždy, když už jsou pokladu ukrytému v křesle blízko, tak se vše zamotá a nemají nic. Jedna komediální situace střídá druhou. Na konci pouti se jistý Vrabčinský, jeden z hledačů křesla, pokusí jednoho společníka odstranit. Jak to dopadne s tím odstraňováním, je až v dalším díle, pojmenovaném autory Zlaté tele. V posledním křesle dvanáctém křesle, které stálo v klubu železničářů, žádné brilianty nejsou. Nakonec vyjde najevo, že právě za ně byl klub postaven.
    Žánry:Komedie
    79%
    Ostap Bender a s ním další, hledají jedno z dvanácti křesel, do něhož jeho někdejší majitelka ukryla briliantový poklad. Hledání je dobrodružné a místy zmatené. Pravý kus nábytku jim stále uniká a stále více se zdá, že vždy, když už jsou pokladu ukrytému v křesle blízko, tak se vše zamotá a nemají nic. Jedna komediální situace střídá druhou. Na konci pouti se jistý Vrabčinský, jeden z hledačů křesla, pokusí jednoho společníka odstranit. Jak to dopadne s tím odstraňováním, je až v dalším díle, pojmenovaném autory Zlaté tele. V posledním křesle dvanáctém křesle, které stálo v klubu železničářů, žádné brilianty nejsou. Nakonec vyjde najevo, že právě za ně byl klub postaven.
    Žánry:Komedie
    2
  • Útěk
    Útěk (1970)
    Film
    78%
    3
  • 4
  • 5
  • Vlkodav z kmene Šedých psů
    Vlkodav z kmene Šedých psů (2006)
    FilmRole: matka Kendarat
    • Filmbox+

    V dávných dobách, kdy po zemi kráčeli bohové a lidé se snažili vyrovnat jejich moci, byla vesnice Šedých psů jako mnoho jiných do posledního pobita temným přisluhovačem Zhadobou, jenž se snažil vzkřísit bohyni Morannu Smrt. Ten den měli všichni Šedí psi zemřít, jenže jeden to přežil. Syn kováře Mezhamira je prodán do otroctví, aby do smrti pracoval v diamantových dolech. A osudem otroka je v těch dolech zemřít. Jenže chlapec vyroste, přijme jméno Vlkodav a vybojuje si svobodu. Tehdy Vlkodav začne svou pouť, při které jako první otrok hodlá na pozadí epického střetu božstev změnit svůj osud a pomstít vyhlazení svého rodu...

    64%

    V dávných dobách, kdy po zemi kráčeli bohové a lidé se snažili vyrovnat jejich moci, byla vesnice Šedých psů jako mnoho jiných do posledního pobita temným přisluhovačem Zhadobou, jenž se snažil vzkřísit bohyni Morannu Smrt. Ten den měli všichni Šedí psi zemřít, jenže jeden to přežil. Syn kováře Mezhamira je prodán do otroctví, aby do smrti pracoval v diamantových dolech. A osudem otroka je v těch dolech zemřít. Jenže chlapec vyroste, přijme jméno Vlkodav a vybojuje si svobodu. Tehdy Vlkodav začne svou pouť, při které jako první otrok hodlá na pozadí epického střetu božstev změnit svůj osud a pomstít vyhlazení svého rodu...

    6
  • Na Děribasovské je krásně aneb Na Brighton Beach zase prší
    Na Děribasovské je krásně aneb Na Brighton Beach zase prší (1992)
    Film
    CIA je mocná organizace, ale na všechno přece jen nestačí. Když celou jednu čtvrť v New Yorku zachvátí moc ruské mafie, je to i na ní trochu moc. Nejde o to, že by neměla vynikající agenty, specialisty a skvělé vybavení, ale o to pochopit ty zvláštní bytosti, pocházející z Východu. Mafián s ruskou duší, to je už samo o sobě dokonalá šifra. A tak nezbývá, než se spojit s partnery na Východě - KGB. Je totiž doba perestrojky, vztahy se uvolňují a chystá se veledůležité setkání prezidentů obou velmocí. A ruská mafie je vážný nepřítel...
    Ve filmové parodii na špionážní příběhy všeho druhu z dílny známého ruského komediografa a režiséra Leonida Gajdaje se vrátíme do "zlatých časů sovětského socialismu" způsobem, který měl možná ke skutečné realitě blíž než mnoho "vážných" filmů. V příběhu, v němž nic není, jak má být a nic není tak vážné, aby se to nedalo parodovat, je jednou z nejlepších rolí filmu postava "Mistra", šéfa ruské mafie, kterého ještě nikdy nikdo neviděl. Ovládá totiž dokonale umění převleku, až převtělení, takže se zjevuje v podobě všech možných diktátorů, od Hitlera po Brežněva. Oděsský bulvár Děribasovská a newyorská čtvrť Brighton Beach jsou jasnými centry světového dění, zde se rozhoduje, zda se supervelmoci dohodnou a ve světě zavládne mír...
    Parodickou komedii, čerpající z nekonečné absurdity sovětského socialismu, a nechtěné komiky historických vztahů mezi USA a SSSR, natočil v roce 1992 známý ruský režisér, tvůrce mnoha úspěšných komedií, Leonid Gajdaj. Podobně jako většinu předcházejících filmů, točil podle vlastního scénáře. Filmem Na Děribasovské ... svou bohatou filmografii uzavřel, o rok později zemřel.
    Žánry:Komedie
    52%
    CIA je mocná organizace, ale na všechno přece jen nestačí. Když celou jednu čtvrť v New Yorku zachvátí moc ruské mafie, je to i na ní trochu moc. Nejde o to, že by neměla vynikající agenty, specialisty a skvělé vybavení, ale o to pochopit ty zvláštní bytosti, pocházející z Východu. Mafián s ruskou duší, to je už samo o sobě dokonalá šifra. A tak nezbývá, než se spojit s partnery na Východě - KGB. Je totiž doba perestrojky, vztahy se uvolňují a chystá se veledůležité setkání prezidentů obou velmocí. A ruská mafie je vážný nepřítel...
    Ve filmové parodii na špionážní příběhy všeho druhu z dílny známého ruského komediografa a režiséra Leonida Gajdaje se vrátíme do "zlatých časů sovětského socialismu" způsobem, který měl možná ke skutečné realitě blíž než mnoho "vážných" filmů. V příběhu, v němž nic není, jak má být a nic není tak vážné, aby se to nedalo parodovat, je jednou z nejlepších rolí filmu postava "Mistra", šéfa ruské mafie, kterého ještě nikdy nikdo neviděl. Ovládá totiž dokonale umění převleku, až převtělení, takže se zjevuje v podobě všech možných diktátorů, od Hitlera po Brežněva. Oděsský bulvár Děribasovská a newyorská čtvrť Brighton Beach jsou jasnými centry světového dění, zde se rozhoduje, zda se supervelmoci dohodnou a ve světě zavládne mír...
    Parodickou komedii, čerpající z nekonečné absurdity sovětského socialismu, a nechtěné komiky historických vztahů mezi USA a SSSR, natočil v roce 1992 známý ruský režisér, tvůrce mnoha úspěšných komedií, Leonid Gajdaj. Podobně jako většinu předcházejících filmů, točil podle vlastního scénáře. Filmem Na Děribasovské ... svou bohatou filmografii uzavřel, o rok později zemřel.
    Žánry:Komedie
    7
  • Cirkus v cirkuse
    Cirkus v cirkuse (1975)
    FilmRole: Táňa, dcera ředitele
    V Moskvě se koná mezinárodní konference zoologů, zaměřená na komunikaci lidí se zvířaty. Názory vědců se však liší. Například český profesor hájí revoluční myšlenku: proč se snažit se čtvernožci domlouvat, když bude jednodušší naučit je lidské řeči? Souběžně s touto akcí probíhá odborný výběr nejlepšího čísla pro světový festival cirkusového umění. Obě aktivity se samozřejmě protnou a dají vzniknou opravdu prekérním situacím… Příběhy odehrávající se v cirkusovém prostředí mají v české kinematografii dlouhou tradici. Režisér Oldřich Lipský, jenž se této tématice často věnoval, ji v polovině 70. let obohatil ruskou-český projekt. Scénárista Miloš Macourek si příznačnou fantaskní zápletku, zmatky kolem vědeckého kongresu o dorozumívání se zvířaty - a tato rovina je obohacena vystoupením moskevského cirkusu. Film se tak rozpadá do dvou víceméně samostatných, nesourodých linií, které stěží hledají styčné body. Lipský, přestože se vyhnul ideologickým obezličkám, marně hledá zábavnost a vtip tam, kam se vkrádá zdlouhavost a nenápaditost. Cirkusová čísla pak vysloveně prozrazují dokumentární zaujetí.
    Žánry:KomedieRodinný
    49%
    V Moskvě se koná mezinárodní konference zoologů, zaměřená na komunikaci lidí se zvířaty. Názory vědců se však liší. Například český profesor hájí revoluční myšlenku: proč se snažit se čtvernožci domlouvat, když bude jednodušší naučit je lidské řeči? Souběžně s touto akcí probíhá odborný výběr nejlepšího čísla pro světový festival cirkusového umění. Obě aktivity se samozřejmě protnou a dají vzniknou opravdu prekérním situacím… Příběhy odehrávající se v cirkusovém prostředí mají v české kinematografii dlouhou tradici. Režisér Oldřich Lipský, jenž se této tématice často věnoval, ji v polovině 70. let obohatil ruskou-český projekt. Scénárista Miloš Macourek si příznačnou fantaskní zápletku, zmatky kolem vědeckého kongresu o dorozumívání se zvířaty - a tato rovina je obohacena vystoupením moskevského cirkusu. Film se tak rozpadá do dvou víceméně samostatných, nesourodých linií, které stěží hledají styčné body. Lipský, přestože se vyhnul ideologickým obezličkám, marně hledá zábavnost a vtip tam, kam se vkrádá zdlouhavost a nenápaditost. Cirkusová čísla pak vysloveně prozrazují dokumentární zaujetí.
    Žánry:KomedieRodinný
    8
  • Cizím vstup povolen
    Cizím vstup povolen (1986)
    Film
    Koprodukční česko-ruský projekt přesvědčoval, že i malé děvčátko ze Slušovic (to byl kdysi socialistický hospodářský zázrak) může prožít v Moskvě úžasná dobrodružství, pokud se tam ztratí rodičům. Dostane se totiž do zákulisí Divadla zvířat a má tak možnost sledovat zblízka náročnou přípravu vpravdě cirkusových vystoupení. Pokud pomineme nepříliš věrohodnou zápletku, stěží obstojí těžkopádná realizace a málo přesvědčivé výkony celého hereckého souboru včetně drezurovaných zvířat.
    Žánry:Rodinný
    35%
    Koprodukční česko-ruský projekt přesvědčoval, že i malé děvčátko ze Slušovic (to byl kdysi socialistický hospodářský zázrak) může prožít v Moskvě úžasná dobrodružství, pokud se tam ztratí rodičům. Dostane se totiž do zákulisí Divadla zvířat a má tak možnost sledovat zblízka náročnou přípravu vpravdě cirkusových vystoupení. Pokud pomineme nepříliš věrohodnou zápletku, stěží obstojí těžkopádná realizace a málo přesvědčivé výkony celého hereckého souboru včetně drezurovaných zvířat.
    Žánry:Rodinný
    9