María Vaner: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

María Vaner: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • 3
  • Žena bez hlavy
    Žena bez hlavy (2008)
    FilmRole: Tia Lala

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    66%

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    4
  • Moje první ghetto
    Moje první ghetto (2006)
    FilmRole: Chola
    Ariel a jeho rodina tráví léto v idylickém židovském společenském klubu. Arielova babička je místní přebornicí v žolících, matka vyučuje izraelské tance na zdejších tenisových kurtech a sestra Natalie ve snaze uniknout dotěrným nápadníkům tráví nejvíce času na kolečkových bruslích. A pak je zde ještě bratr David, který věčně hučí do své přítelkyně, že vztah může znamenat i víc než jen nevinné líbání. Mezi vším tím přepychem a klidem tiché komunity projíždí Ariel na kole ve společnosti víceméně adolescentních kamarádů. Všechno je vlastně úplně perfektní. Nebo není? Odpověď hledejte v autorské argentinské komedii režiséra Ariela Winograda, jež byla v roce 2007 nominována na cenu Asociace argentinských filmových kritiků, Stříbrného kondora.
    Žánry:Komedie
    60%
    Ariel a jeho rodina tráví léto v idylickém židovském společenském klubu. Arielova babička je místní přebornicí v žolících, matka vyučuje izraelské tance na zdejších tenisových kurtech a sestra Natalie ve snaze uniknout dotěrným nápadníkům tráví nejvíce času na kolečkových bruslích. A pak je zde ještě bratr David, který věčně hučí do své přítelkyně, že vztah může znamenat i víc než jen nevinné líbání. Mezi vším tím přepychem a klidem tiché komunity projíždí Ariel na kole ve společnosti víceméně adolescentních kamarádů. Všechno je vlastně úplně perfektní. Nebo není? Odpověď hledejte v autorské argentinské komedii režiséra Ariela Winograda, jež byla v roce 2007 nominována na cenu Asociace argentinských filmových kritiků, Stříbrného kondora.
    Žánry:Komedie
    5
  • 6