?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Michal Urbaniak: Filmy a seriály

  • Dluh
    Dluh (1999)
    Film

    Projekci staršího filmu a dnes již v postatě kultovního filmu “Dluh” věnujeme vzpomínce na režiséra Krzysztofa Krauzeho, jehož poslední dílo, nádherná Papusza (2013), zahajovala loňský úvodní ročník našeho festivalu. Autor podlehl vážné nemoci přesně na Štědrý den loňského roku. Nekompromisně a drsně natočené drama pojednává o dvou mladých mužích Adamovi a Stefanovi, kteří plánují podnikatelskou dráhu a zakládají svou firmu. Banka jim odmítne poskytnout půjčku a východiskem z těžkých začátků se zdá být setkání Stefana s bývalým známým Gerardem, který slíbí zajistit pro oba peníze pro jejich podnikatelské plány. Seriózně tvářící se Gerard se však rázem mění na krutého podvodníka, který z obou kolegů začne místo poskytnutí peněz vymáhat dluhy, které ani nestačily vzniknout. Ve svých mafiánských praktikách je schopen zajít až daleko za hranice lidskosti a drásavé chvíle i fatální následky na sebe nenechávají dlouho čekat. Andrzej Chyra v roli Gerarda byl svého času vybrán polským časopisem “Kino” mezi 7 nejlepších mužských hereckých výkonů v současném polském filmu. Kameramanem snímku byl Bartosz Prokopowicz, jehož režijní debut “Chemo” letos na našem festivalu rovněž uvádíme. (3Kino)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    75%

    Projekci staršího filmu a dnes již v postatě kultovního filmu “Dluh” věnujeme vzpomínce na režiséra Krzysztofa Krauzeho, jehož poslední dílo, nádherná Papusza (2013), zahajovala loňský úvodní ročník našeho festivalu. Autor podlehl vážné nemoci přesně na Štědrý den loňského roku. Nekompromisně a drsně natočené drama pojednává o dvou mladých mužích Adamovi a Stefanovi, kteří plánují podnikatelskou dráhu a zakládají svou firmu. Banka jim odmítne poskytnout půjčku a východiskem z těžkých začátků se zdá být setkání Stefana s bývalým známým Gerardem, který slíbí zajistit pro oba peníze pro jejich podnikatelské plány. Seriózně tvářící se Gerard se však rázem mění na krutého podvodníka, který z obou kolegů začne místo poskytnutí peněz vymáhat dluhy, které ani nestačily vzniknout. Ve svých mafiánských praktikách je schopen zajít až daleko za hranice lidskosti a drásavé chvíle i fatální následky na sebe nenechávají dlouho čekat. Andrzej Chyra v roli Gerarda byl svého času vybrán polským časopisem “Kino” mezi 7 nejlepších mužských hereckých výkonů v současném polském filmu. Kameramanem snímku byl Bartosz Prokopowicz, jehož režijní debut “Chemo” letos na našem festivalu rovněž uvádíme. (3Kino)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    1
  • 2
  • Pan T.
    Pan T. (2019)
    Film
    • Netflix

    Varšava se roku 1953 teprve pomalu rodila z ruin. Obraz této doby, který nám ve svém nejnovějším snímku nabízí režisér Marcin Krzyształowicz, ale nekoresponduje ani s „hurá“ optimistickým tónem tehdejší filmové propagandy, ani s realistickým a tím pádem neveselým obrazem Varšavy, který v tzv. „černé sérii“ nabídli o pár let později polští dokumentaristé. Krzyształowicz nahlíží na dobu stalinismu z nové a nebývalé perspektivy. Představuje ji jako dobu plnou paradoxů a absurdit. Od násilných perzekucí státní policie až po utajené jazzové dýchánky v podzemí kostela. Tehdy se taky odehrává příběh tajemného pana T., uznávaného spisovatele, který bydlí v hotelu pro literáty. Jeho život se ale změní poté, kdy ho strana začne podezírat, že chce vyhodit do povětří varšavský Palác kultury a vědy. Životní situaci mu neulehčí ani nečekaná náklonnost dívky, kterou doučováním připravuje na maturitu. V černohumorné atmosféře, kterou se podařilo autorům snímku mistrně vystavět, tak ani nepřekvapí, když se hlavní hrdina potká na toaletě s nejvyšším představitelem strany (reálná postava Bolesława Bieruta) a společně si vykouří jointa. Takováto porce absurdního humoru vytváří specifický portrét doby, na kterou jsme zvyklí nahlížet spíš s úzkostí. Ačkoli autoři odmítají jakoukoli spojitost se skutečnými osudy reálných postav, mnoho indicií odkazuje na Leopolda Tyrmanda. A to nejen prostřednictvím samotného názvu filmu, ale také faktem, že tento významný polský spisovatel a publicista byl ve své době známý také jako velký propagátor jazzu. Další spojitost můžeme najít v osobě scenáristy Andrzeje Gołdy, který byl v roce 2007 oceněn za scénář hraného filmu právě o tomto spisovateli. Ten se nakonec stal pouhou předlohou hlavního hrdiny filmu Pan T., který musíme interpretovat daleko metaforičtěji – jako portrét perzekvovaného umělce a celé umělecké obce. (Letní filmová škola)

    Žánry:Drama
    63%

    Varšava se roku 1953 teprve pomalu rodila z ruin. Obraz této doby, který nám ve svém nejnovějším snímku nabízí režisér Marcin Krzyształowicz, ale nekoresponduje ani s „hurá“ optimistickým tónem tehdejší filmové propagandy, ani s realistickým a tím pádem neveselým obrazem Varšavy, který v tzv. „černé sérii“ nabídli o pár let později polští dokumentaristé. Krzyształowicz nahlíží na dobu stalinismu z nové a nebývalé perspektivy. Představuje ji jako dobu plnou paradoxů a absurdit. Od násilných perzekucí státní policie až po utajené jazzové dýchánky v podzemí kostela. Tehdy se taky odehrává příběh tajemného pana T., uznávaného spisovatele, který bydlí v hotelu pro literáty. Jeho život se ale změní poté, kdy ho strana začne podezírat, že chce vyhodit do povětří varšavský Palác kultury a vědy. Životní situaci mu neulehčí ani nečekaná náklonnost dívky, kterou doučováním připravuje na maturitu. V černohumorné atmosféře, kterou se podařilo autorům snímku mistrně vystavět, tak ani nepřekvapí, když se hlavní hrdina potká na toaletě s nejvyšším představitelem strany (reálná postava Bolesława Bieruta) a společně si vykouří jointa. Takováto porce absurdního humoru vytváří specifický portrét doby, na kterou jsme zvyklí nahlížet spíš s úzkostí. Ačkoli autoři odmítají jakoukoli spojitost se skutečnými osudy reálných postav, mnoho indicií odkazuje na Leopolda Tyrmanda. A to nejen prostřednictvím samotného názvu filmu, ale také faktem, že tento významný polský spisovatel a publicista byl ve své době známý také jako velký propagátor jazzu. Další spojitost můžeme najít v osobě scenáristy Andrzeje Gołdy, který byl v roce 2007 oceněn za scénář hraného filmu právě o tomto spisovateli. Ten se nakonec stal pouhou předlohou hlavního hrdiny filmu Pan T., který musíme interpretovat daleko metaforičtěji – jako portrét perzekvovaného umělce a celé umělecké obce. (Letní filmová škola)

    Žánry:Drama
    3