6.7

Joachim Tomaschewsky: Filmy a seriály

  • Předčítač
    Předčítač (2008)
    Film
    • Netflix
    • iTunes

    Příběh filmu Předčítač začíná v poválečném Německu. Teenagerovi Michaelovi Bergovi se udělá špatně a domů mu pomůže neznámá třicátnice Hanna. Michael se uzdraví a Hannu najde, aby jí poděkoval. Rychle mezi nimi vznikne vášnivý, ale utajený vztah. Michael zjistí, že Hanna má ráda, když jí někdo předčítá knihy. I přes intenzitu vzájemných citů ale Hanna jednoho dne záhadně zmizí. O osm let později se Michael jakožto student práv, který přihlíží soudům s válečnými zločinci, s Hannou znovu s úžasem setkává - potká ji na lavici obžalovaných. Když se dozvídá o její minulosti, odhaluje tajemství, které zcela změní jejich životy. Předčítač je mrazivý příběh o pravdě a odpuštění, o tom, jak se jedna generace vypořádává se zločiny té předešlé.

    77%

    Příběh filmu Předčítač začíná v poválečném Německu. Teenagerovi Michaelovi Bergovi se udělá špatně a domů mu pomůže neznámá třicátnice Hanna. Michael se uzdraví a Hannu najde, aby jí poděkoval. Rychle mezi nimi vznikne vášnivý, ale utajený vztah. Michael zjistí, že Hanna má ráda, když jí někdo předčítá knihy. I přes intenzitu vzájemných citů ale Hanna jednoho dne záhadně zmizí. O osm let později se Michael jakožto student práv, který přihlíží soudům s válečnými zločinci, s Hannou znovu s úžasem setkává - potká ji na lavici obžalovaných. Když se dozvídá o její minulosti, odhaluje tajemství, které zcela změní jejich životy. Předčítač je mrazivý příběh o pravdě a odpuštění, o tom, jak se jedna generace vypořádává se zločiny té předešlé.

    1
  • Ørnen: En krimi-odyssé
    Ørnen: En krimi-odyssé (2004)
    Seriál
    Orlík: Kriminální odysea je dánský kriminální televizní seriál produkovaný společností Danmarks Radio, jehož autory jsou Peter Thorsboe a Mai Brostrøm. V Dánsku měl premiéru 10. října 2004. V roce 2005 získal mezinárodní cenu Emmy od Mezinárodní akademie televizních umění a věd za nejlepší neamerický televizní dramatický seriál. Byly natočeny tři série; druhá série měla premiéru v Dánsku 9. října 2005 a třetí 8. října 2006. Poslední epizoda byla původně odvysílána v Dánsku 26. listopadu 2006. Seriál se natáčel v různých částech severní Evropy, od Berlína a Kodaně po Oslo a další místa včetně Islandu. Seriál se těšil značnému úspěchu v Austrálii, kde se vysílá na stanici SBS a je k dispozici na DVD s anglickými titulky.
    Žánry:DramaThriller
    72%
    Orlík: Kriminální odysea je dánský kriminální televizní seriál produkovaný společností Danmarks Radio, jehož autory jsou Peter Thorsboe a Mai Brostrøm. V Dánsku měl premiéru 10. října 2004. V roce 2005 získal mezinárodní cenu Emmy od Mezinárodní akademie televizních umění a věd za nejlepší neamerický televizní dramatický seriál. Byly natočeny tři série; druhá série měla premiéru v Dánsku 9. října 2005 a třetí 8. října 2006. Poslední epizoda byla původně odvysílána v Dánsku 26. listopadu 2006. Seriál se natáčel v různých částech severní Evropy, od Berlína a Kodaně po Oslo a další místa včetně Islandu. Seriál se těšil značnému úspěchu v Austrálii, kde se vysílá na stanici SBS a je k dispozici na DVD s anglickými titulky.
    Žánry:DramaThriller
    2
  • Neviditelné hledí
    Neviditelné hledí (1973)
    Seriál
    67%
    3
  • Nahý mezi vlky
    Nahý mezi vlky (1963)
    Film
    67%
    4
  • Architekten
    Architekten (1990)
    FilmRole: Prof. Vesely
    Architekt Daniel Brenner, kterému táhne na čtyřicet, získá svou první velkou a lukrativní zakázku: navrhnout kulturní centrum pro satelitní městečko ve východním Berlíně. Nabídku přijme s podmínkou, že si sám vybere, s kým bude pracovat. Tímto způsobem se znovu setkává s bývalými kolegy a přáteli – většinou architekty nebo studenty architektury, kteří si mezitím zvolili jiné povolání kvůli osobním zábranám nebo ekonomickým omezením. Společně vyvíjejí koncept, o kterém doufají, že bude pro veřejnost přitažlivější než konvenční a nudné stavby typické pro Německou demokratickou republiku. Nicméně jejich ambiciózní plány jsou opakovaně mařeny konzervativními nadřízenými. S rostoucí frustrací má Daniel potíže udržet rovnováhu mezi kariérou a rodinným životem: jeho žena Wanda chce odejít do Západního Německa.
    Žánry:Drama
    67%
    Architekt Daniel Brenner, kterému táhne na čtyřicet, získá svou první velkou a lukrativní zakázku: navrhnout kulturní centrum pro satelitní městečko ve východním Berlíně. Nabídku přijme s podmínkou, že si sám vybere, s kým bude pracovat. Tímto způsobem se znovu setkává s bývalými kolegy a přáteli – většinou architekty nebo studenty architektury, kteří si mezitím zvolili jiné povolání kvůli osobním zábranám nebo ekonomickým omezením. Společně vyvíjejí koncept, o kterém doufají, že bude pro veřejnost přitažlivější než konvenční a nudné stavby typické pro Německou demokratickou republiku. Nicméně jejich ambiciózní plány jsou opakovaně mařeny konzervativními nadřízenými. S rostoucí frustrací má Daniel potíže udržet rovnováhu mezi kariérou a rodinným životem: jeho žena Wanda chce odejít do Západního Německa.
    Žánry:Drama
    5
  • Der Letzte macht das Licht aus!
    Der Letzte macht das Licht aus! (2007)
    Film
    65%
    6
  • Beresina oder Die letzten Tage der Schweiz
    Beresina oder Die letzten Tage der Schweiz (1999)
    FilmRole: Alt Bundesrat von Gunten
    64%
    7
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    8
  • United Trash: Štěrbina
    United Trash: Štěrbina (1996)
    FilmRole: Bischof Pierre

    Ikonický Udo Kier coby vyšinutý teplý generál UN a legenda Kitten Natividad z ceckatých filmů Russe Meyera jako nestydatá matka nového spasitele lidstva, který má na čele zevní genitál. Již tento výčet by měl u pravověrných otrlců vyvolat zvýšenou sekreci slinných žláz. Dobový tisk snímek United Trash shrnul slovy: „Hodinu a půl trvající dětská oslava narozenin s taťuldou Schlingensiefem“. Bizarně vyznívající paralela přesně vystihuje hyperaktivní karnevalový rej charakteristický pro kontroverzního německého undergroundového filmaře a přední osobnost alternativního divadla i opery, Christopha Schlingensiefa. Jeho obrazoborecké filmy bývají přirovnávané k tvorbě Jeana-Luca Godarda i studia Troma, což ale může být spíše zavádějící. S francouzským klasikem ho sice pojí nevážný a destruktivní přístup k filmovým normám, ale německý provokatér k tomu nevyužíval prostředky filmového jazyka, nýbrž samotný obsah scén a vedení herců. A jestliže tromácké filmy nechávají publikum se pobaveně rochnit v kýblu s tělesnými tekutinami, Schlingensief diváky za vzájemného veselí oním kýblem mlátí po hlavě. Poté, co se ve své volné trilogii o Německu vypořádal s národními mýty i strašáky, obrátil Schlingensief svůj pohled k fenoménu mírových misí Organizace spojených národů. Jejich ideologickou aroganci a idealistickou absurditu přetavil do fantasmagorické frašky, kde si typicky střílí naprosto ze všech autorit, hodnot i tabu. Mesiášský epos zde dostává podobu brutální telenovely s pitvořícími se maškarami, snímané hysterickou optikou zpravodajských reportáží. United Trash je našňupaně vybzíkané surrealistické delirium, kde esence Alejandra Jodorowského a Johna Waterse obcují se svátostmi domnělé nadřazenosti Západu. Zapomeňte na nekorektnost, užijte si nezřízenost! (Festival otrlého diváka)

    Žánry:Komedie
    62%

    Ikonický Udo Kier coby vyšinutý teplý generál UN a legenda Kitten Natividad z ceckatých filmů Russe Meyera jako nestydatá matka nového spasitele lidstva, který má na čele zevní genitál. Již tento výčet by měl u pravověrných otrlců vyvolat zvýšenou sekreci slinných žláz. Dobový tisk snímek United Trash shrnul slovy: „Hodinu a půl trvající dětská oslava narozenin s taťuldou Schlingensiefem“. Bizarně vyznívající paralela přesně vystihuje hyperaktivní karnevalový rej charakteristický pro kontroverzního německého undergroundového filmaře a přední osobnost alternativního divadla i opery, Christopha Schlingensiefa. Jeho obrazoborecké filmy bývají přirovnávané k tvorbě Jeana-Luca Godarda i studia Troma, což ale může být spíše zavádějící. S francouzským klasikem ho sice pojí nevážný a destruktivní přístup k filmovým normám, ale německý provokatér k tomu nevyužíval prostředky filmového jazyka, nýbrž samotný obsah scén a vedení herců. A jestliže tromácké filmy nechávají publikum se pobaveně rochnit v kýblu s tělesnými tekutinami, Schlingensief diváky za vzájemného veselí oním kýblem mlátí po hlavě. Poté, co se ve své volné trilogii o Německu vypořádal s národními mýty i strašáky, obrátil Schlingensief svůj pohled k fenoménu mírových misí Organizace spojených národů. Jejich ideologickou aroganci a idealistickou absurditu přetavil do fantasmagorické frašky, kde si typicky střílí naprosto ze všech autorit, hodnot i tabu. Mesiášský epos zde dostává podobu brutální telenovely s pitvořícími se maškarami, snímané hysterickou optikou zpravodajských reportáží. United Trash je našňupaně vybzíkané surrealistické delirium, kde esence Alejandra Jodorowského a Johna Waterse obcují se svátostmi domnělé nadřazenosti Západu. Zapomeňte na nekorektnost, užijte si nezřízenost! (Festival otrlého diváka)

    Žánry:Komedie
    9
  • Polizeiruf 110
    Polizeiruf 110 (1971)
    Seriál
    61%
    10
  • 11
  • Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun
    Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun (1985)
    Seriál
    60%
    12
  • Mein Name ist Bach
    Mein Name ist Bach (2004)
    FilmRole: Hofarzt
    Na pouhý týden se setkali dva muži, jejichž génius poznamenal ducha a dějiny Evropy: Johann Sebastian Bach a pruský král Bedřich Veliký. Bach přijíždí do Berlína pokřtít synovce, ale stane se zároveň hostem i zajatcem brilantního mladého krále. Oba jsou pro okolí bohy, ale Bach je na konci životní pouti a Bedřicha děsí jeho vlastní divokost a homosexualita. Bachova i Bedřichova rodinná a niterná dramata se na chvíli prolnou. Vynikající autorčin scénář dal životní příležitost Vadimu Glownovi v roli Bacha. Rivazová úspornými prostředky obdivuhodně pronikla do dobové atmosféry a vytvořila dynamický moderní film o umění, svobodě a podstatě moci.
    60%
    Na pouhý týden se setkali dva muži, jejichž génius poznamenal ducha a dějiny Evropy: Johann Sebastian Bach a pruský král Bedřich Veliký. Bach přijíždí do Berlína pokřtít synovce, ale stane se zároveň hostem i zajatcem brilantního mladého krále. Oba jsou pro okolí bohy, ale Bach je na konci životní pouti a Bedřicha děsí jeho vlastní divokost a homosexualita. Bachova i Bedřichova rodinná a niterná dramata se na chvíli prolnou. Vynikající autorčin scénář dal životní příležitost Vadimu Glownovi v roli Bacha. Rivazová úspornými prostředky obdivuhodně pronikla do dobové atmosféry a vytvořila dynamický moderní film o umění, svobodě a podstatě moci.
    13
  • Apothekerin, Die
    Apothekerin, Die (1997)
    FilmRole: Hermann Graber
    Helle je kolem třiceti a pracuje v lékárně. Čeká na toho pravého, ale má tak trochu slabost pro neschopné chlapy, takže už je trochu zklamaná. Když potká Levina, studenta stomatologie, který ze všeho nejvíc miluje auta, zdá se, že se její sny konečně plní. Levin má velmi bohatého dědečka, kterému Hella padne do oka na první pohled. Starý pán uvažuje o změně závěti s podmínkou, že Levin si Hellu musí vzít, aby zdědil jeho majetek. Helle se otevírá pohádková možnost nového života, ale dokáže se jí chopit?
    59%
    Helle je kolem třiceti a pracuje v lékárně. Čeká na toho pravého, ale má tak trochu slabost pro neschopné chlapy, takže už je trochu zklamaná. Když potká Levina, studenta stomatologie, který ze všeho nejvíc miluje auta, zdá se, že se její sny konečně plní. Levin má velmi bohatého dědečka, kterému Hella padne do oka na první pohled. Starý pán uvažuje o změně závěti s podmínkou, že Levin si Hellu musí vzít, aby zdědil jeho majetek. Helle se otevírá pohádková možnost nového života, ale dokáže se jí chopit?
    14
  • 15