5.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Janet Street-Porter: Filmy a seriály

  • Zvětšenina
    Zvětšenina (1966)
    FilmRole: Girl Dancing In Ricky Tick Club (uncredited)

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    73%

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    1
  • Col cuore in gola
    Col cuore in gola (1967)
    FilmRole: Salon Receptionist (uncredited)
    Bernard potká Jane v nočním klubu v Londýně a okamžitě se do ní zamiluje. Její otec zemřel při autonehodě, ale Jane je přesvědčená, že byl zavražděn, protože byl vydírán kvůli fotografii jeho druhé manželky, Janeiny tchyně. Ve stejném nočním klubu Bernard objeví mrtvolu vyděrače a Jane poblíž, ale věří v její nevinu. Bernard a Jane proto prchají, pronásledováni trpaslíkem, muži vyděrače, kteří se domnívají, že Bernard zabil jejich šéfa, a samozřejmě i policií. Ti věří, že by jim Jeroným, Janein bratr, mohl pomoci případ vyřešit. Jane ale neví, kde se nachází, nebo alespoň to tvrdí. S každou další mrtvolou Bernard odhaluje pravdu. Ale pomůže mu pravda?
    51%
    Bernard potká Jane v nočním klubu v Londýně a okamžitě se do ní zamiluje. Její otec zemřel při autonehodě, ale Jane je přesvědčená, že byl zavražděn, protože byl vydírán kvůli fotografii jeho druhé manželky, Janeiny tchyně. Ve stejném nočním klubu Bernard objeví mrtvolu vyděrače a Jane poblíž, ale věří v její nevinu. Bernard a Jane proto prchají, pronásledováni trpaslíkem, muži vyděrače, kteří se domnívají, že Bernard zabil jejich šéfa, a samozřejmě i policií. Ti věří, že by jim Jeroným, Janein bratr, mohl pomoci případ vyřešit. Jane ale neví, kde se nachází, nebo alespoň to tvrdí. S každou další mrtvolou Bernard odhaluje pravdu. Ale pomůže mu pravda?
    2
  • Richard & Judy
    Richard & Judy (2001)
    Seriál
    Richard & Judy byla britská talk show uváděná manželským párem Richardem Madeleym a Judy Finniganovou. Původně se vysílala na Channel 4 v letech 2001 až 2008, ale později se v říjnu 2008 přesunula na digitální kanál Watch. Pořad obsahoval rozhovory s celebritami a také knižní klub. Kvůli nízké sledovanosti byl poslední díl odvysílán v červenci 2009.
    38%
    Richard & Judy byla britská talk show uváděná manželským párem Richardem Madeleym a Judy Finniganovou. Původně se vysílala na Channel 4 v letech 2001 až 2008, ale později se v říjnu 2008 přesunula na digitální kanál Watch. Pořad obsahoval rozhovory s celebritami a také knižní klub. Kvůli nízké sledovanosti byl poslední díl odvysílán v červenci 2009.
    3