Hermann Speelmans: Nejlepší filmy
a seriály

5.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Hermann Speelmans: Filmy a seriály

  • V oněch dnech
    V oněch dnech (1947)
    Film
    Západoněmecký film „V oněch dnech“ je prvním poválečným filmem vynikajícího německého filmového režiséra Helmuta Käutnera. Je to vlastně šest filmových povídek (v původní verzi jich bylo sedm) z německého života v letech 1933–1945. Jednotlivé povídky jsou spojeny rámcem, který tvoří vyprávění starého osobního auta. Za dvanáct let své existence poznalo auto nejrůznější lidské osudy. Vidělo, jak příchod Hitlera ovlivnil život krásné Sybily Wulfové a dvou jí blízkých mužů. Bylo svědkem, jak trpký úděl nacisty zakázaného hudebního skladatele obměkčil mladou dívku, aby neprozradila milostný poměr své matky. Patřilo obchodníkovi, který nesvolil k rozvodu se svou ženou – židovkou, aby tak zachránil svůj majetek, nýbrž raději volil dobrovolnou smrt. Čtvrtá majitelka vozu se současně se zprávou o smrti svého muže dozvěděla, že jej vlastně ztratila již dříve, když se zamiloval do její sestry. Přesto dokázala pro svou sestru obětovat vlastní život. Pak se auto dostalo na východní frontu. Ke konci války v něm odvezl voják mladou ženu, prchající před frontou. – Tak žili „v oněch dnech“ v Německu lidé, kteří si při nestvůrnosti nacistického režimu dokázali uchovat to nejcennější, co v člověku je – lidství. (FILMOVÝ PŘEHLED 52 / 1956)
    Žánry:Drama
    68%
    Západoněmecký film „V oněch dnech“ je prvním poválečným filmem vynikajícího německého filmového režiséra Helmuta Käutnera. Je to vlastně šest filmových povídek (v původní verzi jich bylo sedm) z německého života v letech 1933–1945. Jednotlivé povídky jsou spojeny rámcem, který tvoří vyprávění starého osobního auta. Za dvanáct let své existence poznalo auto nejrůznější lidské osudy. Vidělo, jak příchod Hitlera ovlivnil život krásné Sybily Wulfové a dvou jí blízkých mužů. Bylo svědkem, jak trpký úděl nacisty zakázaného hudebního skladatele obměkčil mladou dívku, aby neprozradila milostný poměr své matky. Patřilo obchodníkovi, který nesvolil k rozvodu se svou ženou – židovkou, aby tak zachránil svůj majetek, nýbrž raději volil dobrovolnou smrt. Čtvrtá majitelka vozu se současně se zprávou o smrti svého muže dozvěděla, že jej vlastně ztratila již dříve, když se zamiloval do její sestry. Přesto dokázala pro svou sestru obětovat vlastní život. Pak se auto dostalo na východní frontu. Ke konci války v něm odvezl voják mladou ženu, prchající před frontou. – Tak žili „v oněch dnech“ v Německu lidé, kteří si při nestvůrnosti nacistického režimu dokázali uchovat to nejcennější, co v člověku je – lidství. (FILMOVÝ PŘEHLED 52 / 1956)
    Žánry:Drama
    1
  • Dobrodružství barona Prášila
    Dobrodružství barona Prášila (1943)
    FilmRole: Christian Kuchenreutter
    • Edison
    Na zámku Bodenwerder v Münchhausenu vyznává mladá baronka von Riedesel svou lásku charismatickému baronu Münchhausenovi. Její snoubenec, baron von Hartenfeld, se naproti tomu více zajímá o jinou věc: Münchhausenovy údajné legendární předky. V 18. století jeden z nich, spolu se svým věrným sluhou Kuchenreutterem, zažíval všemožná fantastická dobrodružství: od proslavené jízdy na dělové kouli přes zajetí sultánem až po let balonem na Měsíc. Joseph Goebbels objednal hvězdně obsazený spektákl k příležitosti 25. výročí studia UFA v roce 1943. Záměrem bylo demonstrovat efektivnost a životaschopnost izolovaného německého filmového průmyslu. Autor Erich Kästner, jemuž byla nacistickým režimem zakázána umělecká činnost, dostal speciální povolení a pod pseudonymem mohl k filmu napsat scénář. Zatímco vojska wehrmachtu utrpěla začátkem roku 1943 rozhodující porážku u Stalingradu, bitvu o svůj vznik oslavil snímek DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA premiérou 5. března: striktní omezování rozpočtů, které bylo během války ve filmovém průmyslu nastaveno, se tohoto prestižního snímku netýkalo – trikový specialista Konstantin Irmen-Tschet měl při práci tak volnou ruku jako návrháři tisíců velkolepých dobových kostýmů. DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA dodnes zůstává nejdiskutovanějším “zábavním” filmem nacistického Německa. (Edisonline)
    67%
    Na zámku Bodenwerder v Münchhausenu vyznává mladá baronka von Riedesel svou lásku charismatickému baronu Münchhausenovi. Její snoubenec, baron von Hartenfeld, se naproti tomu více zajímá o jinou věc: Münchhausenovy údajné legendární předky. V 18. století jeden z nich, spolu se svým věrným sluhou Kuchenreutterem, zažíval všemožná fantastická dobrodružství: od proslavené jízdy na dělové kouli přes zajetí sultánem až po let balonem na Měsíc. Joseph Goebbels objednal hvězdně obsazený spektákl k příležitosti 25. výročí studia UFA v roce 1943. Záměrem bylo demonstrovat efektivnost a životaschopnost izolovaného německého filmového průmyslu. Autor Erich Kästner, jemuž byla nacistickým režimem zakázána umělecká činnost, dostal speciální povolení a pod pseudonymem mohl k filmu napsat scénář. Zatímco vojska wehrmachtu utrpěla začátkem roku 1943 rozhodující porážku u Stalingradu, bitvu o svůj vznik oslavil snímek DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA premiérou 5. března: striktní omezování rozpočtů, které bylo během války ve filmovém průmyslu nastaveno, se tohoto prestižního snímku netýkalo – trikový specialista Konstantin Irmen-Tschet měl při práci tak volnou ruku jako návrháři tisíců velkolepých dobových kostýmů. DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA dodnes zůstává nejdiskutovanějším “zábavním” filmem nacistického Německa. (Edisonline)
    2
  • Ditě potřebuje lásku
    Ditě potřebuje lásku (1955)
    Film
    Film německo-holandské koprodukce Dítě potřebuje lásku je dramatický příběh chlapce z rozvrácené rodiny. Slabý otec a špatná matka, mající pro své dítě jen pohrdání a nenávist, způsobí těžkou poruchu v duševním vývoji chlapce, který se zdá být pro lidskou společnost ztracen. Naštěstí se však dítěte ujmou lidé, kteří chápou jeho cítění a myšlení, dovedou pochopit a omluvit jeho činy. Vědí, že ne dítě, ale jeho vychovatelé jsou zodpovědní za vše, co Ciske spáchal. Dítě potřebuje lásku a jedině v prostředí, které mu tuto lásku může dát, se vyvine v dobrého člověka. Problém dětské výchovy je nesmírně závažný. Jistě patří k hlavním zásluhám tohoto filmu a jeho tvůrců, že se právě tomuto problému postavili tváří v tvář a zpracovali jej s nevšední odvahou a otevřeností. Film „Dítě potřebuje lásku“ byl na mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách 1955 vyznamenán Stříbrným lvem San Marco. (FILMOVÝ PŘEHLED 40 / 1956)
    Žánry:Drama
    67%
    Film německo-holandské koprodukce Dítě potřebuje lásku je dramatický příběh chlapce z rozvrácené rodiny. Slabý otec a špatná matka, mající pro své dítě jen pohrdání a nenávist, způsobí těžkou poruchu v duševním vývoji chlapce, který se zdá být pro lidskou společnost ztracen. Naštěstí se však dítěte ujmou lidé, kteří chápou jeho cítění a myšlení, dovedou pochopit a omluvit jeho činy. Vědí, že ne dítě, ale jeho vychovatelé jsou zodpovědní za vše, co Ciske spáchal. Dítě potřebuje lásku a jedině v prostředí, které mu tuto lásku může dát, se vyvine v dobrého člověka. Problém dětské výchovy je nesmírně závažný. Jistě patří k hlavním zásluhám tohoto filmu a jeho tvůrců, že se právě tomuto problému postavili tváří v tvář a zpracovali jej s nevšední odvahou a otevřeností. Film „Dítě potřebuje lásku“ byl na mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách 1955 vyznamenán Stříbrným lvem San Marco. (FILMOVÝ PŘEHLED 40 / 1956)
    Žánry:Drama
    3
  • Mann, der seinen Mörder sucht, Der
    Mann, der seinen Mörder sucht, Der (1931)
    FilmRole: Jim
    66%
    4
  • Voruntersuchung
    Voruntersuchung (1931)
    FilmRole: Bruno Klatte, Artist
    64%
    5
  • L. P. 1 neodpovídá
    L. P. 1 neodpovídá (1932)
    FilmRole: Chefingenieur Damsky
    62%
    6
  • Auf Wiedersehen, Franziska!
    Auf Wiedersehen, Franziska! (1941)
    FilmRole: Buck Standing
    61%
    7
  • Hitlerjunge Quex: Ein Film vom Opfergeist der deutschen Jugend
    Hitlerjunge Quex: Ein Film vom Opfergeist der deutschen Jugend (1933)
    FilmRole: Stoppel
    51%
    8