Werner Schumacher: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Werner Schumacher: Filmy a seriály

  • Stahlnetz
    Stahlnetz (1958)
    Seriál
    82%
    1
  • Ďáblův generál
    Ďáblův generál (1955)
    FilmRole: SS-Wachtmeister
    Německý herec Curd Jürgens exceluje v roli generála Luftwaffe, vojáka tělem i duší, proslulého svou profesionální zdatností, ale také lehkovážností a bonvivánstvím. Harry Harras je zpočátku oddaným služebníkem Hitlerova fašistického Německa. Případné pochybnosti rozptyluje tím, že jedná důsledně apoliticky, a tím pádem podle svého přesvědčení nenese odpovědnost za teror prováděný stávajícím režimem. Nesmyslnost války ho však nakonec donutí sundat klapky z očí a přiklonit se k druhé straně tábora. Generálova přeměna vyvrcholí hrdinským činem, neboť, jak říká jedna z postav ve filmu, kdo nedělá nic, je spoluviník.
    Žánry:DramaVálečný
    67%
    Německý herec Curd Jürgens exceluje v roli generála Luftwaffe, vojáka tělem i duší, proslulého svou profesionální zdatností, ale také lehkovážností a bonvivánstvím. Harry Harras je zpočátku oddaným služebníkem Hitlerova fašistického Německa. Případné pochybnosti rozptyluje tím, že jedná důsledně apoliticky, a tím pádem podle svého přesvědčení nenese odpovědnost za teror prováděný stávajícím režimem. Nesmyslnost války ho však nakonec donutí sundat klapky z očí a přiklonit se k druhé straně tábora. Generálova přeměna vyvrcholí hrdinským činem, neboť, jak říká jedna z postav ve filmu, kdo nedělá nic, je spoluviník.
    Žánry:DramaVálečný
    2
  • Anna
    Anna (1987)
    Minisérie
    66%
    3
  • Der Lügner
    Der Lügner (1961)
    FilmRole: Goliath
    Když manželka Sebastiana Schumanna opustila rodinu, řekl své malé dceři, že její matka zemřela. Myslel si, že to bude pro ni nejsnazší způsob, jak se smířit s tím, že už tu maminku nemá. To byl ale jen začátek spousty lží, kterými ji neustále krmí, a to hlavně o sobě a své práci. Tímto způsobem se před ní snaží skrýt i fakt, že musel skončit jako obchodní cestující a teď vydělává mnohem méně než dřív.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Když manželka Sebastiana Schumanna opustila rodinu, řekl své malé dceři, že její matka zemřela. Myslel si, že to bude pro ni nejsnazší způsob, jak se smířit s tím, že už tu maminku nemá. To byl ale jen začátek spousty lží, kterými ji neustále krmí, a to hlavně o sobě a své práci. Tímto způsobem se před ní snaží skrýt i fakt, že musel skončit jako obchodní cestující a teď vydělává mnohem méně než dřív.
    Žánry:DramaKomedie
    4
  • Zürcher Verlobung, Die
    Zürcher Verlobung, Die (1957)
    Film
    Juliane Thomasová je ctižádostivá, ale nezaměstnaná mladá spisovatelka. Po rozchodu s milencem pracuje u známého zubaře, aby si vydělala na živobytí. Jednoho dne se okamžitě zamiluje do jednoho z pacientů (Jean Berner) a pohotově napíše filmový scénář o tomto setkání, do kterého promítne své vlastní fantazie o tom, jak by to mohlo dopadnout. Shodou okolností se tento scénář dostane k filmovému režisérovi, který je shodou okolností Bernerovým nejbližším přítelem, a od té chvíle se věci začnou komplikovat...
    Žánry:Komedie
    65%
    Juliane Thomasová je ctižádostivá, ale nezaměstnaná mladá spisovatelka. Po rozchodu s milencem pracuje u známého zubaře, aby si vydělala na živobytí. Jednoho dne se okamžitě zamiluje do jednoho z pacientů (Jean Berner) a pohotově napíše filmový scénář o tomto setkání, do kterého promítne své vlastní fantazie o tom, jak by to mohlo dopadnout. Shodou okolností se tento scénář dostane k filmovému režisérovi, který je shodou okolností Bernerovým nejbližším přítelem, a od té chvíle se věci začnou komplikovat...
    Žánry:Komedie
    5
  • Rest ist Schweigen, Der
    Rest ist Schweigen, Der (1959)
    FilmRole: Werksfahrer
    "Co zbylo je ticho", německý pokus o aktualizaci Shakespeara, je jedním z nejlepších a nejméně sebestředných z tohoto menšího žánru. Jak naznačuje název, scénář filmu je "civilní" verzí Hamleta, kde se mladý Hardy Krüger snaží dokázat, že jeho strýc zabil jeho otce. Přímé odkazy na Shakespearův originál jsou četné, až po rekonstrukci zločinu pro strýce a pravidelné zjevení ducha hrdinova otce.
    Žánry:Drama
    65%
    "Co zbylo je ticho", německý pokus o aktualizaci Shakespeara, je jedním z nejlepších a nejméně sebestředných z tohoto menšího žánru. Jak naznačuje název, scénář filmu je "civilní" verzí Hamleta, kde se mladý Hardy Krüger snaží dokázat, že jeho strýc zabil jeho otce. Přímé odkazy na Shakespearův originál jsou četné, až po rekonstrukci zločinu pro strýce a pravidelné zjevení ducha hrdinova otce.
    Žánry:Drama
    6
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    7
  • Schinderhannes, Der
    Schinderhannes, Der (1958)
    FilmRole: Leutnant der Gefängniswache
    61%
    8
  • 9
  • Anna
    Anna (1988)
    Film
    54%
    10