5.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Rodolfo Guzmán Huerta: Filmy a seriály

  • El Santo proti mumiím z Guanajuata
    El Santo proti mumiím z Guanajuata (1972)
    FilmRole: Santo
    Mexické město Guanajuato je na seznamu Světového dědictví UNESCO a řadí se mezi nejkrásnější místa na světě. Místní mumie představují pozoruhodný fenomén, protože jde o přirozeně mumifikovaná těla díky složení tamější půdy. Výročí založení města se bohužel shoduje se dnem, kdy má oživnout také mumie Satanáše – vůdce místních mumií – jehož prvním úkolem je zlikvidovat Bojovníka se stříbrnou maskou. Jde totiž o potomka slavného gladiátora, který před mnoha staletími Satanáše ponížil a poslal k čertu. V úžasné zápletce hodné santovského bijáku tentokrát našemu oblíbenci asistují Blue Demon a Bojovník tisíce masek. Taktéž luchadorsky maskovaného Satanáše ztvárnil wrestler přezdívaný Tinieblas (Temnota). El Santo vstupuje do sedmdesátek s nejméně originálním námětem, jaký si lze představit. Ale je třeba pochopit, že hvězdu tentokrát k natočení filmu motivoval záměr podpořit turistický ruch v Mexiku. Snímek byl v zahraničí uváděn pod názvem El Santo proti mumiím, nicméně v originálním názvu se navzdory tradici jméno hlavního tahouna neobjevuje. Ve stejném roce měl premiéru také film, kde jakousi ligu spravedlnosti tvořili jeho zápasničtí soupeři – Blue Demon, Mil Máscaras (Bojovník tisíce masek), Tinieblas (Temnota), La Sombra Vengadora (Pomstychtivý stín) a Médico Asesino (Vražedný lékař). Ale protože doba je zlá a přízeň vrtkavá, obsazoval El Santo některé z nich do vlastních filmů. Ostatně právě obsazování soupeřů a recyklování úspěšných zápletek se staly charakteristikami tehdejší nové vývojové etapy pro Santa a jeho filmy. Produkce mexických zápasnických filmů sice díky tomu nabrala druhý dech, nicméně i přesto se po dalších patnácti letech dostala na své naprosté dno. Ale zatím jsme na začátku konce a El Santo přijíždí do Guanajuata a užívá si to víc než Sergej Ejzenštejn. S mateřstvím (přesněji řečeno otcovstvím) se nakonec také protneme, protože El Santo opět zachraňuje dítě. Což je tentokrát pikantnější, protože jde o chlapečka, kterého hraje Julio Agrasánchez, ale hlas mu propůjčila tehdy ještě neznámá La Chilindrina, mexická obdoba Magdaleny Reifové z Kouzelné školky. (Festival otrlého diváka)
    60%
    Mexické město Guanajuato je na seznamu Světového dědictví UNESCO a řadí se mezi nejkrásnější místa na světě. Místní mumie představují pozoruhodný fenomén, protože jde o přirozeně mumifikovaná těla díky složení tamější půdy. Výročí založení města se bohužel shoduje se dnem, kdy má oživnout také mumie Satanáše – vůdce místních mumií – jehož prvním úkolem je zlikvidovat Bojovníka se stříbrnou maskou. Jde totiž o potomka slavného gladiátora, který před mnoha staletími Satanáše ponížil a poslal k čertu. V úžasné zápletce hodné santovského bijáku tentokrát našemu oblíbenci asistují Blue Demon a Bojovník tisíce masek. Taktéž luchadorsky maskovaného Satanáše ztvárnil wrestler přezdívaný Tinieblas (Temnota). El Santo vstupuje do sedmdesátek s nejméně originálním námětem, jaký si lze představit. Ale je třeba pochopit, že hvězdu tentokrát k natočení filmu motivoval záměr podpořit turistický ruch v Mexiku. Snímek byl v zahraničí uváděn pod názvem El Santo proti mumiím, nicméně v originálním názvu se navzdory tradici jméno hlavního tahouna neobjevuje. Ve stejném roce měl premiéru také film, kde jakousi ligu spravedlnosti tvořili jeho zápasničtí soupeři – Blue Demon, Mil Máscaras (Bojovník tisíce masek), Tinieblas (Temnota), La Sombra Vengadora (Pomstychtivý stín) a Médico Asesino (Vražedný lékař). Ale protože doba je zlá a přízeň vrtkavá, obsazoval El Santo některé z nich do vlastních filmů. Ostatně právě obsazování soupeřů a recyklování úspěšných zápletek se staly charakteristikami tehdejší nové vývojové etapy pro Santa a jeho filmy. Produkce mexických zápasnických filmů sice díky tomu nabrala druhý dech, nicméně i přesto se po dalších patnácti letech dostala na své naprosté dno. Ale zatím jsme na začátku konce a El Santo přijíždí do Guanajuata a užívá si to víc než Sergej Ejzenštejn. S mateřstvím (přesněji řečeno otcovstvím) se nakonec také protneme, protože El Santo opět zachraňuje dítě. Což je tentokrát pikantnější, protože jde o chlapečka, kterého hraje Julio Agrasánchez, ale hlas mu propůjčila tehdy ještě neznámá La Chilindrina, mexická obdoba Magdaleny Reifové z Kouzelné školky. (Festival otrlého diváka)
    1
  • 2
  • El Santo bojuje proti Frankensteinově dceři
    El Santo bojuje proti Frankensteinově dceři (1972)
    FilmRole: Santo
    Mexický wrestler Santo je po třiceti letech oslnivé kariéry neustále při síle a navíc jako by vůbec nestárnul. To nedává spát doktorce Fredě Frankensteinové, která se pustí do zkoumání vzorku jeho krve. A skutečně se jí díky němu brzy podaří objevit zázračné omlazující sérum. Má to ale jeden háček – jeho účinek je dočasný, a tak je třeba neustále od Santa získávat novou krev. Maskovanému hrdinovi se ale příliš nechce být dobrovolnou krevní bankou. Paní doktorka tedy unese jeho snoubenku Normu, aby hrdinu vlákala do pasti. Do ní je totiž Santo zamilovaný až po uši. Ty sice nejsou pod jeho stříbrnou maskou za normálních okolností vidět, ale Santo v milostném oblouznění v tomto díle dokonce před svou milou jednou odhalí svou tvář. Podruhé mu pak masku násilím serve vilná doktorka Freda, načež je Santovou krásou očarována až k polibku.
    Nové Santovo dobrodružství obsahuje pouze dvě kratší scény zápasu v ringu. Těšit se ale můžete na dvě „uměle“ vytvořená monstra – gorilího muže Truxóna, který ve své době byl v Mexiku známou cirkusovou atrakcí, a Gerarda Zepedu alias Ursuse neboli hrajícího trpaslíka. O dobové slávě luchadorských filmů se Santem vypovídá také fakt, že tento díl snímal kameraman Raúl Martínez Solares známý především díky spolupráci s Luisem Buñuelem a celý film byl natočen v nejmodernějších mexických studiích Churubusco za využití nejlepší tehdejší techniky. Přesto se nemusíte bát, že by toto Santovo dobrodružství bylo byť o píď méně zhůvěřilé než ta předchozí. (Festival otrlého diváka 2017)
    57%
    Mexický wrestler Santo je po třiceti letech oslnivé kariéry neustále při síle a navíc jako by vůbec nestárnul. To nedává spát doktorce Fredě Frankensteinové, která se pustí do zkoumání vzorku jeho krve. A skutečně se jí díky němu brzy podaří objevit zázračné omlazující sérum. Má to ale jeden háček – jeho účinek je dočasný, a tak je třeba neustále od Santa získávat novou krev. Maskovanému hrdinovi se ale příliš nechce být dobrovolnou krevní bankou. Paní doktorka tedy unese jeho snoubenku Normu, aby hrdinu vlákala do pasti. Do ní je totiž Santo zamilovaný až po uši. Ty sice nejsou pod jeho stříbrnou maskou za normálních okolností vidět, ale Santo v milostném oblouznění v tomto díle dokonce před svou milou jednou odhalí svou tvář. Podruhé mu pak masku násilím serve vilná doktorka Freda, načež je Santovou krásou očarována až k polibku.
    Nové Santovo dobrodružství obsahuje pouze dvě kratší scény zápasu v ringu. Těšit se ale můžete na dvě „uměle“ vytvořená monstra – gorilího muže Truxóna, který ve své době byl v Mexiku známou cirkusovou atrakcí, a Gerarda Zepedu alias Ursuse neboli hrajícího trpaslíka. O dobové slávě luchadorských filmů se Santem vypovídá také fakt, že tento díl snímal kameraman Raúl Martínez Solares známý především díky spolupráci s Luisem Buñuelem a celý film byl natočen v nejmodernějších mexických studiích Churubusco za využití nejlepší tehdejší techniky. Přesto se nemusíte bát, že by toto Santovo dobrodružství bylo byť o píď méně zhůvěřilé než ta předchozí. (Festival otrlého diváka 2017)
    3
  • La venganza de las mujeres vampiro
    La venganza de las mujeres vampiro (1970)
    FilmRole: Santo
    57%
    4
  • Santo el enmascarado de plata y Blue Demon contra los monstruos
    Santo el enmascarado de plata y Blue Demon contra los monstruos (1970)
    FilmRole: Santo

    Slavný mexický bojovník konečně přichází na plátna českých kin! Přestože většinou byl soupeřem Blue Demona, my uvádíme unikátní díl slavné série, v němž oba (ve skutečnosti zarytí nepřátelé) svorně bojují bok po boku proti upírům a upírkám, kyklopovi, Frankensteinovi, vlkodlakovi, mumii, trpaslíkovi a šílenému vědci. Ve filmu se objeví jedna z nejoceňovanějších scén mexického volného zápasu - El Santo proti Upírovi. K natáčení se samozřejmě váže řada anekdot - např. kyklop nahradil slavného netvora z černé laguny z důvodu autorských práv, proto ta absurdní scéna El Santa a kyklopa v bažinách. Snímek je jedním z vrcholných děl světového filmového neumětelství. Příšery nemají jasně definované úlohy, a tak například vlkodlak napodobuje upíra v sání krve, mumii se občas odmotá kus fáče a tak podobně. Jde také o jednu z mála epizod s erotickým podtextem, proto byla do role Glorie obsazena Heidi Blue, proto ji polosvlečenou kouše vlkodlak nebo líbá El Santo v masce, což se jí vůbec nelíbí. Šílený doktor Bruno Halder byl namaskován tak, aby připomínal Lenina. Vzácná je také scéna ženského volného boje, který El Santo pozoruje s ironickým úsměvem na tváři. A jako v každém mexickém filmu nechybí zpěv a tanec. Kdo nezná El Santa a je okouzlen béčkovými filmy, neměl by si nechat ujít tento díl natočený jedním z velkých konkurentů Eda Wooda - G. M. Solaresem! (Festival otrlého diváka)

    56%

    Slavný mexický bojovník konečně přichází na plátna českých kin! Přestože většinou byl soupeřem Blue Demona, my uvádíme unikátní díl slavné série, v němž oba (ve skutečnosti zarytí nepřátelé) svorně bojují bok po boku proti upírům a upírkám, kyklopovi, Frankensteinovi, vlkodlakovi, mumii, trpaslíkovi a šílenému vědci. Ve filmu se objeví jedna z nejoceňovanějších scén mexického volného zápasu - El Santo proti Upírovi. K natáčení se samozřejmě váže řada anekdot - např. kyklop nahradil slavného netvora z černé laguny z důvodu autorských práv, proto ta absurdní scéna El Santa a kyklopa v bažinách. Snímek je jedním z vrcholných děl světového filmového neumětelství. Příšery nemají jasně definované úlohy, a tak například vlkodlak napodobuje upíra v sání krve, mumii se občas odmotá kus fáče a tak podobně. Jde také o jednu z mála epizod s erotickým podtextem, proto byla do role Glorie obsazena Heidi Blue, proto ji polosvlečenou kouše vlkodlak nebo líbá El Santo v masce, což se jí vůbec nelíbí. Šílený doktor Bruno Halder byl namaskován tak, aby připomínal Lenina. Vzácná je také scéna ženského volného boje, který El Santo pozoruje s ironickým úsměvem na tváři. A jako v každém mexickém filmu nechybí zpěv a tanec. Kdo nezná El Santa a je okouzlen béčkovými filmy, neměl by si nechat ujít tento díl natočený jedním z velkých konkurentů Eda Wooda - G. M. Solaresem! (Festival otrlého diváka)

    5
  • El Santo a Blue Demon ve světě mrtvých
    El Santo a Blue Demon ve světě mrtvých (1970)
    FilmRole: Santo
    55%
    6
  • El hacha diabólica
    El hacha diabólica (1965)
    FilmRole: Santo
    V době inkvizice, roku 1603, je Santo, Stříbrná maska, pohřbíván skupinou mnichů. U jeho hrobky se objeví Černá kukla, muž s tváří zohyzděnou utrpením, který se po ztrátě své lásky svedené Santem upsal ďáblu. Přísahá pomstu, ať to trvá staletí. El Santo je vyvolený, který přísahal bojovat za dobro a spravedlnost za každou cenu. Když najde svou lásku Alicii zavražděnou Černou kuklou, musí El Santo věřit ve svou víru a použít svou sílu v bitvě dobra proti zlu.
    55%
    V době inkvizice, roku 1603, je Santo, Stříbrná maska, pohřbíván skupinou mnichů. U jeho hrobky se objeví Černá kukla, muž s tváří zohyzděnou utrpením, který se po ztrátě své lásky svedené Santem upsal ďáblu. Přísahá pomstu, ať to trvá staletí. El Santo je vyvolený, který přísahal bojovat za dobro a spravedlnost za každou cenu. Když najde svou lásku Alicii zavražděnou Černou kuklou, musí El Santo věřit ve svou víru a použít svou sílu v bitvě dobra proti zlu.
    7
  • Santo en el tesoro de Drácula
    Santo en el tesoro de Drácula (1969)
    FilmRole: Santo, el Enmascarado de Plata
    55%
    8
  • Santo contra los jinetes del terror
    Santo contra los jinetes del terror (1970)
    FilmRole: Santo
    Poté, co skupina násilných malomocných uprchne ze sanatoria a přitom oloupí několik farem, obyvatelé města požadují, aby šerif zasáhl. Mezitím se místní zločinec spojí s malomocnými, aby spáchali ještě více loupeží. Znetvoření šílenci drží celé město v hrůze pod zámkem, a tak šerif nemá jinou možnost, než povolat na pomoc jediného muže, který jim může pomoci – legendárního wrestlingového superhrdinu, Santa!
    55%
    Poté, co skupina násilných malomocných uprchne ze sanatoria a přitom oloupí několik farem, obyvatelé města požadují, aby šerif zasáhl. Mezitím se místní zločinec spojí s malomocnými, aby spáchali ještě více loupeží. Znetvoření šílenci drží celé město v hrůze pod zámkem, a tak šerif nemá jinou možnost, než povolat na pomoc jediného muže, který jim může pomoci – legendárního wrestlingového superhrdinu, Santa!
    9
  • Santo en el museo de cera
    Santo en el museo de cera (1963)
    FilmRole: Santo, el Enmascarado de Plata
    55%
    10
  • El Santo a Máslo Neapol bojují proti pomstě Plačící ženy
    El Santo a Máslo Neapol bojují proti pomstě Plačící ženy (1974)
    FilmRole: Santo
    Sedmdesátky byly pro Santa vrcholným obdobím skýtajícím žně absurdit. V tomhle dobrodružství se objeví jako guest star slavný boxer José Mantequilla Nápoles aka Pepík Máslo Neapol. Přezdívka Máslo mu byla přidělena údajně pro jeho měkce klouzavý boxerský styl. V tomto snímku bude bojovat po boku Santa proti spolku Llorony (prokleté Plačící ženy), která se spřáhla se Satanem a navíc kdysi dávno okradla španělského krále o peníze. Plačka, která zabila svého manžela a ukryla poklad, se pokusila svou prekérní právní situaci vyřešit ochranou samotného pána pekel. Santo opět vystupuje jako spasitel lidstva, ale využívá i Máslovy pěsti. Boxer byl do filmu obsazen hlavně díky své tehdejší proslulosti. Alain Delon v roce 1974 spoluorganizoval jeden z jeho zápasů a svou povídku mu věnoval proslulý Julio Cortázar. Kromě toho jde o jeden z mála snímků, kde se objeví Santův skutečný potomek a v roli Severa Segovi vystupuje René Cardona – režisér mnoha Santových dobrodružství. Asi není třeba dodávat, že masky a triky jsou neúprosně amatérské, ale za některé dialogy by se nemusel stydět ani Luis Buñuel. Celá bizarní zápletka má jeden háček: Aby El Santo svět zachránil, musí se vloupat do hrobu, což od začátku odmítá, protože tvrdí, že „zneuctít hroby a krást mrtvoly se neslučuje s mým dobrým vychováním“. No jo, jenže jiná postava mu tvrdí, že „je rozdíl mezi samoúčelným znesvěcením a znesvěcením v rámci čestného vyšetřování“. Jak tohle dilema dopadne? Dozvíte se jedině na Festivalu otrlého diváka. Projekci uvádíme s lektorským živým dabingem pana Akuráta. (Festival otrlého diváka)
    53%
    Sedmdesátky byly pro Santa vrcholným obdobím skýtajícím žně absurdit. V tomhle dobrodružství se objeví jako guest star slavný boxer José Mantequilla Nápoles aka Pepík Máslo Neapol. Přezdívka Máslo mu byla přidělena údajně pro jeho měkce klouzavý boxerský styl. V tomto snímku bude bojovat po boku Santa proti spolku Llorony (prokleté Plačící ženy), která se spřáhla se Satanem a navíc kdysi dávno okradla španělského krále o peníze. Plačka, která zabila svého manžela a ukryla poklad, se pokusila svou prekérní právní situaci vyřešit ochranou samotného pána pekel. Santo opět vystupuje jako spasitel lidstva, ale využívá i Máslovy pěsti. Boxer byl do filmu obsazen hlavně díky své tehdejší proslulosti. Alain Delon v roce 1974 spoluorganizoval jeden z jeho zápasů a svou povídku mu věnoval proslulý Julio Cortázar. Kromě toho jde o jeden z mála snímků, kde se objeví Santův skutečný potomek a v roli Severa Segovi vystupuje René Cardona – režisér mnoha Santových dobrodružství. Asi není třeba dodávat, že masky a triky jsou neúprosně amatérské, ale za některé dialogy by se nemusel stydět ani Luis Buñuel. Celá bizarní zápletka má jeden háček: Aby El Santo svět zachránil, musí se vloupat do hrobu, což od začátku odmítá, protože tvrdí, že „zneuctít hroby a krást mrtvoly se neslučuje s mým dobrým vychováním“. No jo, jenže jiná postava mu tvrdí, že „je rozdíl mezi samoúčelným znesvěcením a znesvěcením v rámci čestného vyšetřování“. Jak tohle dilema dopadne? Dozvíte se jedině na Festivalu otrlého diváka. Projekci uvádíme s lektorským živým dabingem pana Akuráta. (Festival otrlého diváka)
    11
  • Santo el Enmascarado de Plata vs 'La invasión de los marcianos'
    Santo el Enmascarado de Plata vs 'La invasión de los marcianos' (1967)
    FilmRole: Santo
    52%
    12
  • Santo en la venganza de la momia
    Santo en la venganza de la momia (1971)
    FilmRole: Santo
    51%
    13
  • Santo contra Capulina
    Santo contra Capulina (1969)
    FilmRole: Santo
    51%
    14
  • La furia de los karatecas
    La furia de los karatecas (1982)
    FilmRole: Santo El Enmascarado de Plata
    43%
    15