Jørgen Reenberg: Nejlepší filmy
a seriály

7.1

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Jørgen Reenberg: Filmy a seriály

  • Evropa
    Evropa (1991)
    FilmRole: Max Hartmann
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    73%
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    1
  • 2
  • 3
  • Jimmy Neutron
    Jimmy Neutron (2001)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    JIMMY NEUTRON je geniální kluk, který má jeden velký sen: navázat spojení s mimozemskou civilizací. Z toastovače si sestrojí satelit a jednou v noci na něm opravdu zachytí signál neznámého druhu. V městečku Retroville se pak objeví podivná vesmírná válečná loď. Záhy se ztratí rodiče Jimmyho i ostatních dětí z města a letadlo neznámé civilizace opět mizí ve vesmíru. Jimmyho teď čeká úkol obtížný pro druhé děti, ne však pro něho. Je přeci génius! Musí zachránit všechny dospělé! A tak sestrojí vesmírné plavidlo a spolu s elektronickým psem Goddardem, svým nejlepším přítelem Carlem a ostatními dětmi vyráží na oběžnou dráhu, vzhůru k cizím světům a dobrodružstvím...
    60%
    JIMMY NEUTRON je geniální kluk, který má jeden velký sen: navázat spojení s mimozemskou civilizací. Z toastovače si sestrojí satelit a jednou v noci na něm opravdu zachytí signál neznámého druhu. V městečku Retroville se pak objeví podivná vesmírná válečná loď. Záhy se ztratí rodiče Jimmyho i ostatních dětí z města a letadlo neznámé civilizace opět mizí ve vesmíru. Jimmyho teď čeká úkol obtížný pro druhé děti, ne však pro něho. Je přeci génius! Musí zachránit všechny dospělé! A tak sestrojí vesmírné plavidlo a spolu s elektronickým psem Goddardem, svým nejlepším přítelem Carlem a ostatními dětmi vyráží na oběžnou dráhu, vzhůru k cizím světům a dobrodružstvím...
    4
  • Dina
    Dina (2002)
    FilmRole: Merchant #1
    60%
    5
  • Já, žena
    Já, žena (1965)
    Film
    Mladá zdravotní sestra Siv je frustrovaná přísnými omezeními svých věřících rodičů a nudného snoubence Svena. V nemocnici, kde pracuje s pacientem Heinzem, s ní flirtuje ženatý obchodník se starožitnostmi. I když je varována, že je to záletný playboy, dovolí mu, aby ji svedl. Řekne jí, že ji miluje, a navrhne, že kvůli ní svou ženu opustí. Poté, co teprve objevila nový svět sexuální svobody, odmítne jeho návrh. Poté přeruší zasnoubení se Svenem, odstěhuje se od rodičů a najde si místo ošetřovatelky v jiném městě. Setká se s Larsem, námořníkem, a začnou spolu vztah. Když jí navrhne sňatek, rozejde se s ním. Začne chodit s doktorem Damem v nemocnici, kde pracuje. I on se do ní zamiluje, a tak se s ním přestane vídat a rozhodne se, že žádný svobodný muž nikdy zcela nesplní její vlastní touhy. Má sexuální setkání s cizincem Ericem, o kterém si uvědomuje, že dokonale odpovídá její vlastní promiskuitě.
    Žánry:Drama
    52%
    Mladá zdravotní sestra Siv je frustrovaná přísnými omezeními svých věřících rodičů a nudného snoubence Svena. V nemocnici, kde pracuje s pacientem Heinzem, s ní flirtuje ženatý obchodník se starožitnostmi. I když je varována, že je to záletný playboy, dovolí mu, aby ji svedl. Řekne jí, že ji miluje, a navrhne, že kvůli ní svou ženu opustí. Poté, co teprve objevila nový svět sexuální svobody, odmítne jeho návrh. Poté přeruší zasnoubení se Svenem, odstěhuje se od rodičů a najde si místo ošetřovatelky v jiném městě. Setká se s Larsem, námořníkem, a začnou spolu vztah. Když jí navrhne sňatek, rozejde se s ním. Začne chodit s doktorem Damem v nemocnici, kde pracuje. I on se do ní zamiluje, a tak se s ním přestane vídat a rozhodne se, že žádný svobodný muž nikdy zcela nesplní její vlastní touhy. Má sexuální setkání s cizincem Ericem, o kterém si uvědomuje, že dokonale odpovídá její vlastní promiskuitě.
    Žánry:Drama
    6