Frank Powolny: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Frank Powolny: Filmy a seriály

  • Kid
    Kid (1921)
    Film
    Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), co se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, co si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, co se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    82%
    Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), co se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, co si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, co se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    1
  • 2
  • Chléb náš vezdejší
    Chléb náš vezdejší (1930)
    Film
    78%
    3
  • Ocelový oř
    Ocelový oř (1924)
    Film
    V roce 1924 filmové studio Williama Foxe uvedlo do kin celovečerní hraný němý film, jehož děj se z větší části odehrává na Divokém západě. Hrdinou je Davy Brandon, jenž jako dítě přihlíží tragické smrti svého otce, který je zabit Indiány. Naštěstí se mu podaří z této těžké situace uniknout do bezpečí. Později hledá vrahy a uchází se o ruku přítelkyně z dětství Miriam Marshové, jejíž otec je jedním z hlavních stavebních inženýrů transkontinentální železnice. K její realizaci napomohla hlavně smlouva, v níž v roce 1862 americký president Abraham Lincoln potvrdil podmínky, za nichž Union Pacific a Central Pacific mohou dráhu postavit. Cesta železnice je dlouhá a její tvůrci musejí při tak náročné stavbě překonat takřka nekončící řadu překážek. Davy Brandon při tom pomáhá prosadit původní projekt svého otce... Režisér a producent John Ford se při natáčení tohoto westernu pokusil vyhnout zbytečné velkoleposti a spíše nalézt jakýsi pocit autentičnosti: proto při natáčení bylo vybudováno několik kilometrů železniční trati, na obou stranách vznikla místa připomínající někdejší první osídlení bělochů v Nevadě i město. Na filmu sice spolupracovalo více než 5000 statistů, ale zůstala zdůrazněna důležitost lidské pomoci a spolupráce v okamžicích nebezpečí, při zdolávání Skalistých hor i pouště. Dramatické okamžiky a napětí důmyslně střídají chvile plné sentimentu, nechybí bouřlivé masové scény i působivé záběry jezdců na koních na pozadí nebe. V řadě filmových pasáží Ocelový oř zaujme svojí vizuální nápaditostí, využitím současného natáčení několika kamer (například při útoku Indiánů nebo různými pohledy na jedoucí parní lokomotivu). Film, který u nás dosud nebyl uveden na televizní obrazovce, vysíláme ve virážované verzi (v jemném barevném tónováním) a s hudbou Williama P. Perryho, jež byla Pražskými filharmoniky natočena v Praze.
    70%
    V roce 1924 filmové studio Williama Foxe uvedlo do kin celovečerní hraný němý film, jehož děj se z větší části odehrává na Divokém západě. Hrdinou je Davy Brandon, jenž jako dítě přihlíží tragické smrti svého otce, který je zabit Indiány. Naštěstí se mu podaří z této těžké situace uniknout do bezpečí. Později hledá vrahy a uchází se o ruku přítelkyně z dětství Miriam Marshové, jejíž otec je jedním z hlavních stavebních inženýrů transkontinentální železnice. K její realizaci napomohla hlavně smlouva, v níž v roce 1862 americký president Abraham Lincoln potvrdil podmínky, za nichž Union Pacific a Central Pacific mohou dráhu postavit. Cesta železnice je dlouhá a její tvůrci musejí při tak náročné stavbě překonat takřka nekončící řadu překážek. Davy Brandon při tom pomáhá prosadit původní projekt svého otce... Režisér a producent John Ford se při natáčení tohoto westernu pokusil vyhnout zbytečné velkoleposti a spíše nalézt jakýsi pocit autentičnosti: proto při natáčení bylo vybudováno několik kilometrů železniční trati, na obou stranách vznikla místa připomínající někdejší první osídlení bělochů v Nevadě i město. Na filmu sice spolupracovalo více než 5000 statistů, ale zůstala zdůrazněna důležitost lidské pomoci a spolupráce v okamžicích nebezpečí, při zdolávání Skalistých hor i pouště. Dramatické okamžiky a napětí důmyslně střídají chvile plné sentimentu, nechybí bouřlivé masové scény i působivé záběry jezdců na koních na pozadí nebe. V řadě filmových pasáží Ocelový oř zaujme svojí vizuální nápaditostí, využitím současného natáčení několika kamer (například při útoku Indiánů nebo různými pohledy na jedoucí parní lokomotivu). Film, který u nás dosud nebyl uveden na televizní obrazovce, vysíláme ve virážované verzi (v jemném barevném tónováním) a s hudbou Williama P. Perryho, jež byla Pražskými filharmoniky natočena v Praze.
    4