Dmitri Milyutenko: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Dmitri Milyutenko: Filmy a seriály

  • Ivanovo dětství
    Ivanovo dětství (1962)
    FilmRole: Old Man
    Tarkovského úspěšný debut (jeho obhájcem v mezinárodní polemice byl např. J. P. Sartre) vypráví příběh 11letého dítěte války, jehož údělem se stala nepřístupná samota v utrpení a hořkosti, úplné přivlastnění světem nenávisti, pomsty, rizika a smrti, odcizení se všemu a všem bez náznaku touhy žít a přežít. Ivan přestal být dítětem ve chvíli, kdy mu fašisti před očima zavraždili matku. V černobílém obraze, mistrovsky zvládnutém kameramanem Vadimem Jusovem, rezonuje Tarkovského poetická stylizace přírody (makrodetaily krajiny, všeříkající siluety stromů - frontové zuhelnatělé pahýly, něžné břízy v týlu, skryté významy plynutí vody v řece, hladina močálu, odraz chvějící se hvězdy v hloubce studny, pomalu se kutálející jablka vypadlá z auta a ohryzaná koňmi...). Snové vodní třepetání se při Ivanově běhu s děvčátkem mělkou vodou rýmuje s úsměvy a radostnou dynamikou plnou půvabu a volnosti prosluněného prostoru, zatímco kontrastní svět války má stroze odměřenou dynamiku jakoby spoutaných, ostražitých, sebekontrolujících kroků a gest. Znamenitá je epizoda se šíleným starcem uprostřed vypálené dědiny, který vedle zmateně kroužící, přivázané slepice zamyká vrátka bez plotu - surrealistická vize, která je realitou, podobně jako pochmurná krajina, kterou plave loďka se strnule sedícími oběšenci. Tragický patos neodčinitelnosti viny všech za všechny je autorem spoluprožitý s mravním stoicismem. Historii lidstva dle něj formují výboje lidského ducha, umění, obětavá snaha lidí o zachování člověčenství v člověku. V následujících dílech Tarkovskij reagoval na hrozbu možné apokalypsy ještě osobněji a naléhavěji. Představitel Ivana hraje v jeho druhém filmu ANDREJ RUBLEV mladého zvonaře - fanatika tvorby.
    74%
    Tarkovského úspěšný debut (jeho obhájcem v mezinárodní polemice byl např. J. P. Sartre) vypráví příběh 11letého dítěte války, jehož údělem se stala nepřístupná samota v utrpení a hořkosti, úplné přivlastnění světem nenávisti, pomsty, rizika a smrti, odcizení se všemu a všem bez náznaku touhy žít a přežít. Ivan přestal být dítětem ve chvíli, kdy mu fašisti před očima zavraždili matku. V černobílém obraze, mistrovsky zvládnutém kameramanem Vadimem Jusovem, rezonuje Tarkovského poetická stylizace přírody (makrodetaily krajiny, všeříkající siluety stromů - frontové zuhelnatělé pahýly, něžné břízy v týlu, skryté významy plynutí vody v řece, hladina močálu, odraz chvějící se hvězdy v hloubce studny, pomalu se kutálející jablka vypadlá z auta a ohryzaná koňmi...). Snové vodní třepetání se při Ivanově běhu s děvčátkem mělkou vodou rýmuje s úsměvy a radostnou dynamikou plnou půvabu a volnosti prosluněného prostoru, zatímco kontrastní svět války má stroze odměřenou dynamiku jakoby spoutaných, ostražitých, sebekontrolujících kroků a gest. Znamenitá je epizoda se šíleným starcem uprostřed vypálené dědiny, který vedle zmateně kroužící, přivázané slepice zamyká vrátka bez plotu - surrealistická vize, která je realitou, podobně jako pochmurná krajina, kterou plave loďka se strnule sedícími oběšenci. Tragický patos neodčinitelnosti viny všech za všechny je autorem spoluprožitý s mravním stoicismem. Historii lidstva dle něj formují výboje lidského ducha, umění, obětavá snaha lidí o zachování člověčenství v člověku. V následujících dílech Tarkovskij reagoval na hrozbu možné apokalypsy ještě osobněji a naléhavěji. Představitel Ivana hraje v jeho druhém filmu ANDREJ RUBLEV mladého zvonaře - fanatika tvorby.
    1
  • 2
  • Matka
    Matka (1955)
    Film
    Sovětský barevný film natočený podle stejnojmenného románu M. Gorkého. - Nilovna, zakřiknutá, těžkým životem usmýkaná žena, žila v neustálém strachu o svého syna Pavla, který chodil na tajné schůze a četl zakázané knihy. Když byl poprvé odsouzen do vězení, myslela matka, že tu „hanbu nepřežije“. Pod dobrým vlivem Pavlových přátel, Nachodky, Nikolaje Ivanoviče a učitelky Sašenky, pomalu začínala chápat, za co syn bojuje. Později byl Pavel spolu s ostatními organizátory májové demonstrace odsouzen k doživotnímu vyhnanství na Sibiř. Tehdy matka, hrdá na svého syna, stála již odhodlaně po boku nových bojovníků, kteří nastoupili na místa odsouzených soudruhů a spolu s nimi pokračovala v boji proti nenáviděnému carskému samoděržaví. (FILMOVÝ PŘEHLED 37 / 1956)
    Žánry:Drama
    63%
    Sovětský barevný film natočený podle stejnojmenného románu M. Gorkého. - Nilovna, zakřiknutá, těžkým životem usmýkaná žena, žila v neustálém strachu o svého syna Pavla, který chodil na tajné schůze a četl zakázané knihy. Když byl poprvé odsouzen do vězení, myslela matka, že tu „hanbu nepřežije“. Pod dobrým vlivem Pavlových přátel, Nachodky, Nikolaje Ivanoviče a učitelky Sašenky, pomalu začínala chápat, za co syn bojuje. Později byl Pavel spolu s ostatními organizátory májové demonstrace odsouzen k doživotnímu vyhnanství na Sibiř. Tehdy matka, hrdá na svého syna, stála již odhodlaně po boku nových bojovníků, kteří nastoupili na místa odsouzených soudruhů a spolu s nimi pokračovala v boji proti nenáviděnému carskému samoděržaví. (FILMOVÝ PŘEHLED 37 / 1956)
    Žánry:Drama
    3
  • Zlomená pouta
    Zlomená pouta (1951)
    FilmRole: Irakli Uskov
    Sovětský barevný životopisný film o Tarasu Hryhoroviči Ševčenkovi, největším básníku Ukrajiny. Film zachycuje dobu, kdy Ševčenko studoval na petrohradské akademii a kdy po skončení studií věnoval svou tvorbu boji za svobodu ukrajinského lidu, boji proti carismu. Značná část filmu se zabývá Ševčenkovým uvězněním ve vojenské pevnosti (tato část filmu je vůbec nejúchvatnější). Film Zlomená pouta, který je posledním dílem zesnulého režiséra Igora Savčenka, byl vyznamenán Stalinovou cenou I. stupně a na VII. MFF v Československu bylo Savčenkovi za jeho vytvoření uděleno zvláštní čestné uznání in memoriam. (FILMOVÝ PŘEHLED 48-49 / 1952)
    62%
    Sovětský barevný životopisný film o Tarasu Hryhoroviči Ševčenkovi, největším básníku Ukrajiny. Film zachycuje dobu, kdy Ševčenko studoval na petrohradské akademii a kdy po skončení studií věnoval svou tvorbu boji za svobodu ukrajinského lidu, boji proti carismu. Značná část filmu se zabývá Ševčenkovým uvězněním ve vojenské pevnosti (tato část filmu je vůbec nejúchvatnější). Film Zlomená pouta, který je posledním dílem zesnulého režiséra Igora Savčenka, byl vyznamenán Stalinovou cenou I. stupně a na VII. MFF v Československu bylo Savčenkovi za jeho vytvoření uděleno zvláštní čestné uznání in memoriam. (FILMOVÝ PŘEHLED 48-49 / 1952)
    4
  • 5
  • Ščors
    Ščors (1939)
    FilmRole: Weaver / Vinnichenko
    Sovětský umělecký film režiséra Alexandra Dovženka o ukrajinském hrdinovi Sčorsovi. Děj filmu začíná rokem 1918 na Ukrajině za občanské války, kdy partyzánský pluk, jemuž velí Nikolaj Alexandrovič Sčors, bojuje s početnými hordami bílých, kteří zaplavili Ukrajinu. Za úspěšných bojů s nepřáteli revoluce vzrostl pluk na divizi, jíž připadl úkol vyhnat bílé z jihovýchodní Ukrajiny, kterou v létě roku 1919 ještě ovládali. Film vrcholí slavnou událostí – vyřazením prvních důstojníků – absolventů Ščorsovy školy, kteří měli tvořit jádro velitelských kádrů budoucí Rudé armády. (FILMOVÝ PŘEHLED 44 / 1957)
    59%
    Sovětský umělecký film režiséra Alexandra Dovženka o ukrajinském hrdinovi Sčorsovi. Děj filmu začíná rokem 1918 na Ukrajině za občanské války, kdy partyzánský pluk, jemuž velí Nikolaj Alexandrovič Sčors, bojuje s početnými hordami bílých, kteří zaplavili Ukrajinu. Za úspěšných bojů s nepřáteli revoluce vzrostl pluk na divizi, jíž připadl úkol vyhnat bílé z jihovýchodní Ukrajiny, kterou v létě roku 1919 ještě ovládali. Film vrcholí slavnou událostí – vyřazením prvních důstojníků – absolventů Ščorsovy školy, kteří měli tvořit jádro velitelských kádrů budoucí Rudé armády. (FILMOVÝ PŘEHLED 44 / 1957)
    6
  • Pavel Korčagin
    Pavel Korčagin (1956)
    FilmRole: Tokarev
    Sovětský celovečerní barevný film byl natočen podle proslulého románu Nikolaje Ostrovského „Jak se kalila ocel“ (poprvé zfilmoval tento román v r. 1942 režisér Mark Donskoj). Je to historie Pavla Korčagina, mladíka, který prožívá za revoluce velmi těžký osud. Vlastní zkušenost i příklad revolučního námořníka Žuchraje jej přivedou do řad revolucionářů. Z odstrkovaného, kdysi plachého chlapce se stává odhodlaný, uvědomělý bojovník za nový řád; Pavel se stává příkladem ostatní mládeži. Zúčastní se bojů legendární První jízdní armády. Po zranění se vrhá do práce v Komsomolu a organizuje komsomolskou stavbu úzkokolejky, která má dovážet do Kyjeva dříví a tak zachránit město před vymrznutím. Na stavbě však znovu onemocní. Dostavují se následky zranění, Pavel ochrne na celém těle a ztratí zrak. I tentokrát však dovede být svému lidu užitečný. Obklopen věčnou tmou, píše Pavel Korčagin-Nikolaj Ostrovskij nesmrtelné dílo o odvaze a prostém hrdinství ve jménu revoluce a nového života, „Jak se kalila ocel“. (FILMOVÝ PŘEHLED 44 / 1957)
    43%
    Sovětský celovečerní barevný film byl natočen podle proslulého románu Nikolaje Ostrovského „Jak se kalila ocel“ (poprvé zfilmoval tento román v r. 1942 režisér Mark Donskoj). Je to historie Pavla Korčagina, mladíka, který prožívá za revoluce velmi těžký osud. Vlastní zkušenost i příklad revolučního námořníka Žuchraje jej přivedou do řad revolucionářů. Z odstrkovaného, kdysi plachého chlapce se stává odhodlaný, uvědomělý bojovník za nový řád; Pavel se stává příkladem ostatní mládeži. Zúčastní se bojů legendární První jízdní armády. Po zranění se vrhá do práce v Komsomolu a organizuje komsomolskou stavbu úzkokolejky, která má dovážet do Kyjeva dříví a tak zachránit město před vymrznutím. Na stavbě však znovu onemocní. Dostavují se následky zranění, Pavel ochrne na celém těle a ztratí zrak. I tentokrát však dovede být svému lidu užitečný. Obklopen věčnou tmou, píše Pavel Korčagin-Nikolaj Ostrovskij nesmrtelné dílo o odvaze a prostém hrdinství ve jménu revoluce a nového života, „Jak se kalila ocel“. (FILMOVÝ PŘEHLED 44 / 1957)
    7