?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Barbara Melega: Filmy a seriály

  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    Film
    • O2 TV
    • Google Play
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    1
  • La Meglio gioventù
    La Meglio gioventù (2003)
    Minisérie
    Čtyřdílná minisérie se soustředí na události novodobých italských dějin. Rozsáhlá freska sleduje osudy významné rodiny, která stála na pozadí velkých povodní, boje proti mafii, průmyslového rozvoje, teroru Rudých brigád, krizi 90. let a vstupu do nového milénia. Skrze milostné peripetie a mezilidské vztahy poznáváme historii prostřednictvím silných lidských osudů, každodennosti a proměny tehdejší společnosti. Rodinná sága zrcadlí společenský vývoj a podává velké dějiny intimní perspektivou. Minisérie byla uvedena na festivalu v Cannes, odkud si odnesla uznání poroty Un Certain Regard.
    Žánry:DramaRetro
    82%
    Čtyřdílná minisérie se soustředí na události novodobých italských dějin. Rozsáhlá freska sleduje osudy významné rodiny, která stála na pozadí velkých povodní, boje proti mafii, průmyslového rozvoje, teroru Rudých brigád, krizi 90. let a vstupu do nového milénia. Skrze milostné peripetie a mezilidské vztahy poznáváme historii prostřednictvím silných lidských osudů, každodennosti a proměny tehdejší společnosti. Rodinná sága zrcadlí společenský vývoj a podává velké dějiny intimní perspektivou. Minisérie byla uvedena na festivalu v Cannes, odkud si odnesla uznání poroty Un Certain Regard.
    Žánry:DramaRetro
    2
  • Sto kroků
    Sto kroků (2000)
    Film

    Sto kroků ? to je vzdálenost mezi domem rodiny Impastatových a domem mafiánského bosse Tana Badalamentiho v sicilském městečku Cinisi. Obě rodiny pojí dlouholeté spojenectví ? než se v divokých 70. letech začne angažovat mladý Peppino Impastato. Ten ve vysílání místní rozhlasové stanice promluví o zločinech Badalamentiho a ostatních bossů ? v době, kdy se politická garnitura Itálie snaží přesvědčit veřejnost, že mafie neexistuje? V roce 1978 Peppina (tehdy třicetiletého) zabila nastražená nálož. Policie případ uzavřela jako sebevraždu. Případ byl později znovu projednáván, Tano Badalamenti byl však mezitím ve Spojených státech odsouzen za obchodování s drogami. Mrazivý příběh je natočen podle skutečné události a dobové politické a společenské klima mapuje bez nostalgie a klišé.

    73%

    Sto kroků ? to je vzdálenost mezi domem rodiny Impastatových a domem mafiánského bosse Tana Badalamentiho v sicilském městečku Cinisi. Obě rodiny pojí dlouholeté spojenectví ? než se v divokých 70. letech začne angažovat mladý Peppino Impastato. Ten ve vysílání místní rozhlasové stanice promluví o zločinech Badalamentiho a ostatních bossů ? v době, kdy se politická garnitura Itálie snaží přesvědčit veřejnost, že mafie neexistuje? V roce 1978 Peppina (tehdy třicetiletého) zabila nastražená nálož. Policie případ uzavřela jako sebevraždu. Případ byl později znovu projednáván, Tano Badalamenti byl však mezitím ve Spojených státech odsouzen za obchodování s drogami. Mrazivý příběh je natočen podle skutečné události a dobové politické a společenské klima mapuje bez nostalgie a klišé.

    3
  • 4
  • Sanguepazzo
    Sanguepazzo (2008)
    Film
    • Filmbox+
    Na svitaní 30. apríla 1945, päť dní po oslobodení, sa na periférii Milána objavia dve krvavé telá: Osvaldo Valenti a Luisa Ferida, ktorých popravili partizáni. Známa herecká dvojica, zbožňovaná verejnosťou, slávny a škandálny pár na striebornom plátne i mimo neho. Valenti a Ferida boli hviezdami a ikonami fašistickej kinematografie. V reálnom živote drogovo závislí umelci so sklonmi k sexuálnej promiskuite. Ich súkromný život bol divoký a nerestný, rovnako ako väčšina postáv, ktoré stvárňovali na filmovom plátne
    Žánry:DramaHistorický
    59%
    Na svitaní 30. apríla 1945, päť dní po oslobodení, sa na periférii Milána objavia dve krvavé telá: Osvaldo Valenti a Luisa Ferida, ktorých popravili partizáni. Známa herecká dvojica, zbožňovaná verejnosťou, slávny a škandálny pár na striebornom plátne i mimo neho. Valenti a Ferida boli hviezdami a ikonami fašistickej kinematografie. V reálnom živote drogovo závislí umelci so sklonmi k sexuálnej promiskuite. Ich súkromný život bol divoký a nerestný, rovnako ako väčšina postáv, ktoré stvárňovali na filmovom plátne
    Žánry:DramaHistorický
    5