Paco de Lucía: Nejlepší filmy
a seriály

7.3

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Paco de Lucía: Filmy a seriály

  • 1
  • Carmen
    Carmen (1983)
    FilmRole: Paco

    Po filmu F. García Lorca : Krvavá svatba (1981) se španělský režisér Carlos Saura znovu navrací do ispirativního světa baletu a ke spolupráci s výraznou osbností choreografa a tanečníka Antonia Gadese. Tentokrát však do dramatu lásky, žárlivosti a smrti ohnivé španělské cikáuky Carmen, které Gades právě studuje se svým souborem, vkládá Saura ve filmu ještě další tematikou rovinu : vlastní filmový děj, vztahující se k soukrové sféře tanečních interpretů. Souběžně s rodícím se tvarem představení vzniká i milostný vztah Gadese k mladé představitelce Caremen, v němž se stýkají citové analogie současně s nácvikem scén. Saurův film poskytuje bohaté zážitky vynikajících tanečních kreací ve stylu flamenka, jež sjou obdobně jako v předchozím Saurově tanečním díle snímány neokázale při zkouškách, čímž vzbuzují autentický dojem právě probíhajícího tvůrčího procesu,. Za pozornost stojí i hudební stránka filmu, v ním exceluje známý kytarista Paco de Lucia. Na 36. MFF v Cannes 1983 získal tento film Cena za umělecký přínos. Z mnoha filmových adaptací Carmen si připomeňme např. Originální muzikálovou úpravu americké filmu Otto Premingera Carmen Jones. Švýcarský film Carmen (1998) je záznamem představení na salzburském festivalu, jež nastudoval Herbert von Karajan ten také snímek režíroval. Zcela osobitou, aktualizovanou verzi námětu podle Meriméeovy předlohy natočil Jean-Luc Godard pod názvem Prénom Carmen (1983, Křestní jméno Carmen). V klasicky pietním a bohatě výprávném hávu, se slavnými operními pěvci realizoval Bizetovu Carmen /1984) Francesco Rosi.

    73%

    Po filmu F. García Lorca : Krvavá svatba (1981) se španělský režisér Carlos Saura znovu navrací do ispirativního světa baletu a ke spolupráci s výraznou osbností choreografa a tanečníka Antonia Gadese. Tentokrát však do dramatu lásky, žárlivosti a smrti ohnivé španělské cikáuky Carmen, které Gades právě studuje se svým souborem, vkládá Saura ve filmu ještě další tematikou rovinu : vlastní filmový děj, vztahující se k soukrové sféře tanečních interpretů. Souběžně s rodícím se tvarem představení vzniká i milostný vztah Gadese k mladé představitelce Caremen, v němž se stýkají citové analogie současně s nácvikem scén. Saurův film poskytuje bohaté zážitky vynikajících tanečních kreací ve stylu flamenka, jež sjou obdobně jako v předchozím Saurově tanečním díle snímány neokázale při zkouškách, čímž vzbuzují autentický dojem právě probíhajícího tvůrčího procesu,. Za pozornost stojí i hudební stránka filmu, v ním exceluje známý kytarista Paco de Lucia. Na 36. MFF v Cannes 1983 získal tento film Cena za umělecký přínos. Z mnoha filmových adaptací Carmen si připomeňme např. Originální muzikálovou úpravu americké filmu Otto Premingera Carmen Jones. Švýcarský film Carmen (1998) je záznamem představení na salzburském festivalu, jež nastudoval Herbert von Karajan ten také snímek režíroval. Zcela osobitou, aktualizovanou verzi námětu podle Meriméeovy předlohy natočil Jean-Luc Godard pod názvem Prénom Carmen (1983, Křestní jméno Carmen). V klasicky pietním a bohatě výprávném hávu, se slavnými operními pěvci realizoval Bizetovu Carmen /1984) Francesco Rosi.

    2
  • Práskač a jeho kat
    Práskač a jeho kat (1984)
    Film

    Celá ta léta věděl, že ten den jednou přijde. Už tenkrát, když jej z londýnské soudní síně vyprovázel sborový zpěv prásknutých kamarádů "Jednou se sejdeme" pochopil, že navždycky jej před jejich pomstou neochrání ani sebelepší program na ochranu svědků, ani žádná nová identita. Naučil se brát každou hodinu, každý den jako svého druhu dar. A osud k němu byl opravdu štědrý. Daroval mu celých deset let. Deset let klidného života ve slunném Španělsku, deset let, naplněných krásnými, moudrými knihami, deset let, za která se z gangstera Willieho Parkera stal nový člověk. Pochopil smysl lidské existence, připravil se na neodvratné. Proto se teď tváří tvář svým vrahům může usmívat. Jenomže nájemný zabiják Braddock dobře ví, že strach ze smrti je jedním z nejzákladnějších lidských pudů. A nevěří tomu, že jej někdo dokázal překonat... Snímkem Práskač a jeho kat se v roce 1984 britský režisér Stephen Frears po více než třinácti letech práce pro televizi vrátil k filmové tvorbě. Komornímu příběhu několika lidí v mezní životní situaci dodávají věrohodnost a hloubku především výborné herecké výkony všech tří protagonistů (veterán John Hurt coby nájemný zabiják, Tim Roth ve své první významnější roli a Terence Stamp jako s osudem smířený "práskač"), právě tak jako svého druhu ironický nadhled, s nímž se tvůrci dokázali na své téma podívat. Za zmínku stojí i hudba Erica Claptona.

    67%

    Celá ta léta věděl, že ten den jednou přijde. Už tenkrát, když jej z londýnské soudní síně vyprovázel sborový zpěv prásknutých kamarádů "Jednou se sejdeme" pochopil, že navždycky jej před jejich pomstou neochrání ani sebelepší program na ochranu svědků, ani žádná nová identita. Naučil se brát každou hodinu, každý den jako svého druhu dar. A osud k němu byl opravdu štědrý. Daroval mu celých deset let. Deset let klidného života ve slunném Španělsku, deset let, naplněných krásnými, moudrými knihami, deset let, za která se z gangstera Willieho Parkera stal nový člověk. Pochopil smysl lidské existence, připravil se na neodvratné. Proto se teď tváří tvář svým vrahům může usmívat. Jenomže nájemný zabiják Braddock dobře ví, že strach ze smrti je jedním z nejzákladnějších lidských pudů. A nevěří tomu, že jej někdo dokázal překonat... Snímkem Práskač a jeho kat se v roce 1984 britský režisér Stephen Frears po více než třinácti letech práce pro televizi vrátil k filmové tvorbě. Komornímu příběhu několika lidí v mezní životní situaci dodávají věrohodnost a hloubku především výborné herecké výkony všech tří protagonistů (veterán John Hurt coby nájemný zabiják, Tim Roth ve své první významnější roli a Terence Stamp jako s osudem smířený "práskač"), právě tak jako svého druhu ironický nadhled, s nímž se tvůrci dokázali na své téma podívat. Za zmínku stojí i hudba Erica Claptona.

    3
  • 4
  • Mexický kartel
    Mexický kartel (2008)
    Film
    • SledovaniTV
    Aurora je ve vězení za nepodařenou loupež. Její komplice - Anu, Glorii a Palomu - nechytili. Čtyři ženy, pro které život není zrovna snadný. Ana je prostitutka, která má ráda peníze. To je důvod, proč se stěhuje do Mexika a přijímá nabídku k sňatku od Félixe, nebezpečného a mocného mexického překupníka s drogami. Gloria přijíždí za Anou. Ta nyní pracuje v podniku, který patří Félixovi. Gloria zjistí, že Ana s despotickým mužem trpí. Obě ženy připraví odplatu. Všechno musí být dokonale provedeno, aby riskantní plán dokázal změnit jejich životy. S pomocí Palomy a Aurory, která již vyšla z vězení, se vydávají na cestu kruté pomsty...(oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKrimiThriller
    56%
    Aurora je ve vězení za nepodařenou loupež. Její komplice - Anu, Glorii a Palomu - nechytili. Čtyři ženy, pro které život není zrovna snadný. Ana je prostitutka, která má ráda peníze. To je důvod, proč se stěhuje do Mexika a přijímá nabídku k sňatku od Félixe, nebezpečného a mocného mexického překupníka s drogami. Gloria přijíždí za Anou. Ta nyní pracuje v podniku, který patří Félixovi. Gloria zjistí, že Ana s despotickým mužem trpí. Obě ženy připraví odplatu. Všechno musí být dokonale provedeno, aby riskantní plán dokázal změnit jejich životy. S pomocí Palomy a Aurory, která již vyšla z vězení, se vydávají na cestu kruté pomsty...(oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKrimiThriller
    5
  • 6