Hsiao-hsien Hou: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Hsiao-hsien Hou: Filmy a seriály

  • Dongdong de jiaqi
    Dongdong de jiaqi (1984)
    Film
    Dvanáctiletý Yung-yung je spolu se svou sestrou poslán na letní prázdniny k dědečkovi na venkov. Jejich matka je vážně nemocná. Děti se tak dostávají do cizího prostředí, kde si jen komplikovaně hledají cestu k ostatním. Na druhou stranu jsou jejich dny náhle dobrodružnější, náročnější. Asi nejkouzelnější film Hou Hsiao-hsiena, který i přes jistou melodramatičnost stále fascinuje především formální vynalézavostí režiséra. "Dětský pohled" ve filmu totiž nemusí být vždy jen roztomilý. (Filmasie 2006)
    Žánry:Drama
    77%
    Dvanáctiletý Yung-yung je spolu se svou sestrou poslán na letní prázdniny k dědečkovi na venkov. Jejich matka je vážně nemocná. Děti se tak dostávají do cizího prostředí, kde si jen komplikovaně hledají cestu k ostatním. Na druhou stranu jsou jejich dny náhle dobrodružnější, náročnější. Asi nejkouzelnější film Hou Hsiao-hsiena, který i přes jistou melodramatičnost stále fascinuje především formální vynalézavostí režiséra. "Dětský pohled" ve filmu totiž nemusí být vždy jen roztomilý. (Filmasie 2006)
    Žánry:Drama
    1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Květy Šanghaje
    Květy Šanghaje (1998)
    Film

    Historické drama z aristokratických nevěstinců Šanghaje konce 19. století. „V té době byly tři typy veřejných domů. Vyšší kategorie, kde prostitutky byly stejnou měrou vypravěčkami či hudebnicemi, měly jistý umělecký talent. Navštěvovali je úředníci, na které byli navázáni jistí obchodníci a ti jim pomáhali při jakékoli koupi. Pak byla střední kategorie. Jejími zákazníky byli obchodníci. A nakonec nejnižší kategorie, nazývaná doslova divoký nevěstinec, kde se setkávaly nejnižší třídy společnosti, ale paradoxně i někteří šéfové hledající všelijaká vzrušení. Takové rozdělení s výjimkou toho posledního případu vysvětluje sociální uzavřenost a také uniformitu každého jednoho veřejného domu.“
    Hou Hsiao-hsien. (Ponrepo)

    73%

    Historické drama z aristokratických nevěstinců Šanghaje konce 19. století. „V té době byly tři typy veřejných domů. Vyšší kategorie, kde prostitutky byly stejnou měrou vypravěčkami či hudebnicemi, měly jistý umělecký talent. Navštěvovali je úředníci, na které byli navázáni jistí obchodníci a ti jim pomáhali při jakékoli koupi. Pak byla střední kategorie. Jejími zákazníky byli obchodníci. A nakonec nejnižší kategorie, nazývaná doslova divoký nevěstinec, kde se setkávaly nejnižší třídy společnosti, ale paradoxně i někteří šéfové hledající všelijaká vzrušení. Takové rozdělení s výjimkou toho posledního případu vysvětluje sociální uzavřenost a také uniformitu každého jednoho veřejného domu.“
    Hou Hsiao-hsien. (Ponrepo)

    5
  • Erzi de Dawan'ou
    Erzi de Dawan'ou (1983)
    Film
    Povídkový film zachycuje na pozadí osudů tří obyčejných lidí nástup ekonomického liberalismu na Tchaj-wanu. V první části se otec od rodiny živí jako chodící reklamní poutač. Ve druhé části mladíci kšeftují s těžko dostupným americkým zbožím. Ve třetí hraje hlavní roli bolestné od americké armády, kterým je koš dovozových jablek. Film vznikl podle povídek předního modernistického spisovatele Huanga Chung-minga a na základě scénáře hlavního autora tzv. nového Tchajwanského filmu Wu Nien-jena. Sociální kritičnost a snaha portrétovat člověka tváří v tvář novým způsobům života filmu dodnes dodává na aktuálnosti. (Filmasia 2006)
    Žánry:Drama
    73%
    Povídkový film zachycuje na pozadí osudů tří obyčejných lidí nástup ekonomického liberalismu na Tchaj-wanu. V první části se otec od rodiny živí jako chodící reklamní poutač. Ve druhé části mladíci kšeftují s těžko dostupným americkým zbožím. Ve třetí hraje hlavní roli bolestné od americké armády, kterým je koš dovozových jablek. Film vznikl podle povídek předního modernistického spisovatele Huanga Chung-minga a na základě scénáře hlavního autora tzv. nového Tchajwanského filmu Wu Nien-jena. Sociální kritičnost a snaha portrétovat člověka tváří v tvář novým způsobům života filmu dodnes dodává na aktuálnosti. (Filmasia 2006)
    Žánry:Drama
    6
  • Hsiao pi te ku shih
    Hsiao pi te ku shih (1983)
    Film

    Jeden ze zásadních autorských filmů, kterým začíná epocha tzv. nového Tchaj-wanského filmu. Xiao Bin žije v padesátých letech se svou matkou, která se rozhodne provdat za osamělého muže pocházejícího z vnitřní Číny. Xiao Bin postupně dospívá a v rodině začínají problémy, které se různě dramaticky a nečekaně řeší. Scénář k filmu napsal Hou Hsiao-hsien, a film tak spíše než rodinné drama nabízí opět napjatý vztah mezi komunitami čínských emigrantů a původních Tchaj-wanců a kritické postoje k roli ženy v Tchaj-wanské společnosti. Zachycuje také nástup amerikanizace ostrova a do hloubky zkoumá psychologii jednotlivých postav. (Filmasia 2006)

    Žánry:DramaDětský
    71%

    Jeden ze zásadních autorských filmů, kterým začíná epocha tzv. nového Tchaj-wanského filmu. Xiao Bin žije v padesátých letech se svou matkou, která se rozhodne provdat za osamělého muže pocházejícího z vnitřní Číny. Xiao Bin postupně dospívá a v rodině začínají problémy, které se různě dramaticky a nečekaně řeší. Scénář k filmu napsal Hou Hsiao-hsien, a film tak spíše než rodinné drama nabízí opět napjatý vztah mezi komunitami čínských emigrantů a původních Tchaj-wanců a kritické postoje k roli ženy v Tchaj-wanské společnosti. Zachycuje také nástup amerikanizace ostrova a do hloubky zkoumá psychologii jednotlivých postav. (Filmasia 2006)

    Žánry:DramaDětský
    7
  • Millennium Mambo
    Millennium Mambo (2001)
    Film
    Podivuhodný film o mládí, jehož struktura se radikálně liší od všeho, co byste mohli znát. Vypravěčka Vicky, jejíž příběh sledujeme, dopředu říká, co se ve filmu bude odehrávat, noří se do světa svých osobních prožitků a za pomoci fascinující kameramanské práce rozehrává hru na návrat k smyslnému, opojnému a hlavně intenzivnímu vnímání světa okolo nás. Vicky je obyčejná mladá holka, která miluje milování, techno a večírky. Brzy však zjistí, že v takto vyprázdněném a nudném životě nechce pokračovat a vydává se na cestu, aby až v dalekém Japonsku naplno otevřela oči a začala skutečně žít. (Filmasia 2006)
    Žánry:DramaRomantický
    70%
    Podivuhodný film o mládí, jehož struktura se radikálně liší od všeho, co byste mohli znát. Vypravěčka Vicky, jejíž příběh sledujeme, dopředu říká, co se ve filmu bude odehrávat, noří se do světa svých osobních prožitků a za pomoci fascinující kameramanské práce rozehrává hru na návrat k smyslnému, opojnému a hlavně intenzivnímu vnímání světa okolo nás. Vicky je obyčejná mladá holka, která miluje milování, techno a večírky. Brzy však zjistí, že v takto vyprázdněném a nudném životě nechce pokračovat a vydává se na cestu, aby až v dalekém Japonsku naplno otevřela oči a začala skutečně žít. (Filmasia 2006)
    Žánry:DramaRomantický
    8
  • 9
  • Tři časy aneb Naše nejlepší chvíle
    Tři časy aneb Naše nejlepší chvíle (2005)
    Film

    Film vypráví tři příběhy ve třech různých dobách. Rok 1966 reprezentuje příběh nenaplněné lásky vojáka a barmanky. Následuje rok 1911, kdy se do rodiny vlastnící čajové plantáže dostane mladá kurtizána. V roce 2005 sledujeme zpěvačku Jing, která ztrácí zrak a žije s milenkou Micky. Do jejich života se však přimíchá Zhen a jeho přítelkyně Blue. Skoro až monumentální rozkročení nad třemi různými dobami je opět nekonvenční a fascinuje nejen vykreslením charakterů hlavních postav a dějinných epoch, ale i důrazem na popsání dynamických změn, které v posledních devadesáti letech absolutně změnily svět. (Filmasia 2006)

    68%

    Film vypráví tři příběhy ve třech různých dobách. Rok 1966 reprezentuje příběh nenaplněné lásky vojáka a barmanky. Následuje rok 1911, kdy se do rodiny vlastnící čajové plantáže dostane mladá kurtizána. V roce 2005 sledujeme zpěvačku Jing, která ztrácí zrak a žije s milenkou Micky. Do jejich života se však přimíchá Zhen a jeho přítelkyně Blue. Skoro až monumentální rozkročení nad třemi různými dobami je opět nekonvenční a fascinuje nejen vykreslením charakterů hlavních postav a dějinných epoch, ale i důrazem na popsání dynamických změn, které v posledních devadesáti letech absolutně změnily svět. (Filmasia 2006)

    10
  • 11
  • Kôhî jikô
    Kôhî jikô (2003)
    Film
    Yoko žije v Tokiu a jako autorka na volné noze se vydává po stopách hudební legendy Jiang Ewn-Eye. Poznává se přitom s majitelem knižního antikvariátu Hajimem. Tráví spolu hodně času a dívka s ním prožívá pocit vzácného duševního klidu a vyrovnanosti. Hajime je na tom podobně, ale přestože Yoko miluje, mlčí. Dívka odjíždí na rušné Hokkaidó za strýcem, jehož čeká oční operace a setkává se se svým otcem a jeho ženou. Pohodu však naruší dívčino přiznání a představa, jak chce naložit se svou budoucností. Yoko musí přehodnotit všechno - svůj život, vztah ke své rodině i k tomu, co ji v nejbližších měsících čeká. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    65%
    Yoko žije v Tokiu a jako autorka na volné noze se vydává po stopách hudební legendy Jiang Ewn-Eye. Poznává se přitom s majitelem knižního antikvariátu Hajimem. Tráví spolu hodně času a dívka s ním prožívá pocit vzácného duševního klidu a vyrovnanosti. Hajime je na tom podobně, ale přestože Yoko miluje, mlčí. Dívka odjíždí na rušné Hokkaidó za strýcem, jehož čeká oční operace a setkává se se svým otcem a jeho ženou. Pohodu však naruší dívčino přiznání a představa, jak chce naložit se svou budoucností. Yoko musí přehodnotit všechno - svůj život, vztah ke své rodině i k tomu, co ji v nejbližších měsících čeká. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    12
  • Voyage du ballon rouge, Le
    Voyage du ballon rouge, Le (2007)
    Film

    Simonovi je sedm let. Cestou pařížskými ulicemi ho sleduje tajemný červený balónek až domů. Vášní Simonovy matky Suzanne (Juliette Binocheová) jsou loutky. Právě připravuje pro loutkové divadlo nové představení a je tak pohlcena svou tvůrčí činností, že jí běh všedního života přerůstá přes hlavu. Rozhodne se proto vzít si na výpomoc čínskou dívku Song Fang, která v Paříži studuje film a mluví dobře francouzsky, aby se starala o Simona a trochu i o domácnost. Let červeného balónku je první z filmů, jimiž chce vedení pařížského Musée d’Orsay připomenout 20. výročí jeho založení. „Když mi lidé z Musée d’Orsay navrhli, abych s nimi natočil film, hned jsem přijal a začal jsem o projektu přemýšlet,“ říká režisér Hou Hsiao Hsien. „Scházel jsem se s lidmi, četl knihy o Paříži a o francouzském filmu… a objevil jsem existenci snímku Alberta Lamorisse Červený balónek.“ Proslulý tvůrce tak dostal příležitost spojit objev atmosféry Paříže a legendárního Lamorissova filmu se svou zálibou v loutkách a různých typech loutkového divadla.

    Žánry:DramaRodinnýDětský
    64%

    Simonovi je sedm let. Cestou pařížskými ulicemi ho sleduje tajemný červený balónek až domů. Vášní Simonovy matky Suzanne (Juliette Binocheová) jsou loutky. Právě připravuje pro loutkové divadlo nové představení a je tak pohlcena svou tvůrčí činností, že jí běh všedního života přerůstá přes hlavu. Rozhodne se proto vzít si na výpomoc čínskou dívku Song Fang, která v Paříži studuje film a mluví dobře francouzsky, aby se starala o Simona a trochu i o domácnost. Let červeného balónku je první z filmů, jimiž chce vedení pařížského Musée d’Orsay připomenout 20. výročí jeho založení. „Když mi lidé z Musée d’Orsay navrhli, abych s nimi natočil film, hned jsem přijal a začal jsem o projektu přemýšlet,“ říká režisér Hou Hsiao Hsien. „Scházel jsem se s lidmi, četl knihy o Paříži a o francouzském filmu… a objevil jsem existenci snímku Alberta Lamorisse Červený balónek.“ Proslulý tvůrce tak dostal příležitost spojit objev atmosféry Paříže a legendárního Lamorissova filmu se svou zálibou v loutkách a různých typech loutkového divadla.

    Žánry:DramaRodinnýDětský
    13
  • Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ...
    Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ... (2007)
    Film
    64%
    14
  • Zelená tráva na břehu řeky
    Zelená tráva na břehu řeky (1982)
    Film

    Hou Hsiao-hsien bývá vnímán jako miláček cinefilů a pravidelný host artových festivalů. Zelená tráva na břehu řeky ale vzpomíná na jeho starší tvorbu, silně ovlivněnou populárním cyklem tchajwanských romantických komedií. Hongkongská popstar Kenny Bee v ní ztvárnil městského učitele, který se ocitá na vesnici, kde se musí vypořádat se skupinkou nezbedných dětí, ilegálním rybolovem i kvetoucí láskou.

    Hou však nenatočil pouze komerční komedii, jeho ruka je stále přesná ve výběru nádherných kompozic a důmyslném komponování pohybu v rámu. Mimo environmentální témata buduje konvenční romantickou zápletku a paralelně pomrkává po Ozuových studentských filmech ze třicátých let. Zelená tráva na břehu řeky je unikátní zkušeností, v níž se spojuje radikální auteur s netradičním pojetím komerční a žánrové látky. (Filmasia)

    Žánry:Drama
    63%

    Hou Hsiao-hsien bývá vnímán jako miláček cinefilů a pravidelný host artových festivalů. Zelená tráva na břehu řeky ale vzpomíná na jeho starší tvorbu, silně ovlivněnou populárním cyklem tchajwanských romantických komedií. Hongkongská popstar Kenny Bee v ní ztvárnil městského učitele, který se ocitá na vesnici, kde se musí vypořádat se skupinkou nezbedných dětí, ilegálním rybolovem i kvetoucí láskou.

    Hou však nenatočil pouze komerční komedii, jeho ruka je stále přesná ve výběru nádherných kompozic a důmyslném komponování pohybu v rámu. Mimo environmentální témata buduje konvenční romantickou zápletku a paralelně pomrkává po Ozuových studentských filmech ze třicátých let. Zelená tráva na břehu řeky je unikátní zkušeností, v níž se spojuje radikální auteur s netradičním pojetím komerční a žánrové látky. (Filmasia)

    Žánry:Drama
    15
  • Assassin
    Assassin (2015)
    Film
    • Edison

     

    Epická vizuální báseň jednoho z největších žijících filmařů. Film s prvky bojového umění, jaký tu ještě nebyl.

    Filmová báseň jednoho z největších filmařů současnosti zasazená do Číny 9. století je vizuálně omračujícím vyprávěním s prvky žánru wuxia (čínského ekvivalentu středověkého rytířského eposu s prvky fantasy). Jeho hrdinkou je profesionální vražedkyně Nie Yinniang, která poté, co selže ve svém úkolu, dostává od své paní rozkaz vrátit se do svého rodného kraje a zabít muže, jemuž byla kdysi přislíbena ―svého bratrance, který dnes velí největší vojenské oblasti v severní Číně. (Film Europe)

    Žánry:AkčníDrama
    61%

     

    Epická vizuální báseň jednoho z největších žijících filmařů. Film s prvky bojového umění, jaký tu ještě nebyl.

    Filmová báseň jednoho z největších filmařů současnosti zasazená do Číny 9. století je vizuálně omračujícím vyprávěním s prvky žánru wuxia (čínského ekvivalentu středověkého rytířského eposu s prvky fantasy). Jeho hrdinkou je profesionální vražedkyně Nie Yinniang, která poté, co selže ve svém úkolu, dostává od své paní rozkaz vrátit se do svého rodného kraje a zabít muže, jemuž byla kdysi přislíbena ―svého bratrance, který dnes velí největší vojenské oblasti v severní Číně. (Film Europe)

    Žánry:AkčníDrama
    16
  • 17