7.1

Emir Hadzihafizbegovic: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Quo vadis, Aida?
    Quo vadis, Aida? (2020)
    FilmRole: Joka
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    80%
    3
  • Znám tvou duši
    Znám tvou duši (2023)
    Seriál
    • Max
    Prokurátorka Nevena Murtezić je jako úřední osoba zvyklá s chladnou hlavou čelit tlakům ze strany politiků i veřejnosti. Mimořádné nároky na ni ovšem klade rozvodové řízení, kterým právě prochází. Nevena dělá, co může, aby nezanedbávala svou práci, ani svého sedmnáctiletého syna Dina. Obě sféry se nečekaně protnou, když je Nevena pověřena případem sebevraždy patnáctiletého mladíka, který studoval na stejně škole jako Dino. Případ je složitější, než by se na první pohled zdálo… V hlavní roli seriálu Znám tvou duši se představuje Jasna Đuričić (Quo Vadis, Aida?).
    Žánry:KrimiDrama
    80%
    Prokurátorka Nevena Murtezić je jako úřední osoba zvyklá s chladnou hlavou čelit tlakům ze strany politiků i veřejnosti. Mimořádné nároky na ni ovšem klade rozvodové řízení, kterým právě prochází. Nevena dělá, co může, aby nezanedbávala svou práci, ani svého sedmnáctiletého syna Dina. Obě sféry se nečekaně protnou, když je Nevena pověřena případem sebevraždy patnáctiletého mladíka, který studoval na stejně škole jako Dino. Případ je složitější, než by se na první pohled zdálo… V hlavní roli seriálu Znám tvou duši se představuje Jasna Đuričić (Quo Vadis, Aida?).
    Žánry:KrimiDrama
    4
  • 5
  • Metastázy
    Metastázy (2009)
    FilmRole: Rauf

    Pivo, drogy, fotbal, rvačky, ale i osobní krize a selhání. Filip, Dejo, Kizo a Krpa. Čtyři přátelé, čtyři osudy, čtyři pohledy na svět. "Metastázy" ve velmi barvitých a nevybíravých obrazech zprostředkovávají každodenní, v pivu utopený, život v současném Záhřebu, ve kterém se mezi sebou mísí jak dozvuky balkánské války, tak i drogy, nezaměstnanost nebo všudypřítomný nacionalismus a pravicový extremismus (podaný díky excelentním výkonu Reneho Bitorajace v roli neonacistického surovce). Diváci Dnů evropského filmu měli již dříve možnost seznámit se s tvorbou Branko Schmidta prostřednictvím jeho snímku "Melounová stezka" (2006).

    Žánry:DramaKrimi
    76%

    Pivo, drogy, fotbal, rvačky, ale i osobní krize a selhání. Filip, Dejo, Kizo a Krpa. Čtyři přátelé, čtyři osudy, čtyři pohledy na svět. "Metastázy" ve velmi barvitých a nevybíravých obrazech zprostředkovávají každodenní, v pivu utopený, život v současném Záhřebu, ve kterém se mezi sebou mísí jak dozvuky balkánské války, tak i drogy, nezaměstnanost nebo všudypřítomný nacionalismus a pravicový extremismus (podaný díky excelentním výkonu Reneho Bitorajace v roli neonacistického surovce). Diváci Dnů evropského filmu měli již dříve možnost seznámit se s tvorbou Branko Schmidta prostřednictvím jeho snímku "Melounová stezka" (2006).

    Žánry:DramaKrimi
    6
  • Karaula
    Karaula (2006)
    FilmRole: Poručnik Safet Pašić

    Chorvatský snímek vypráví příběh mladého bezstarostného vojáka doktora Sirceviće, který diskrétně léčí věčně opilého poručíka Pasiće, jenž trpí pohlavní nemocí. Přitom se seznamuje s atraktivní Pasićovou manželkou a jejich vzájemné sympatie brzy přerůstají ve vášnivý vztah. Poklidná atmosféra vojenského cvičiště se pod pohrůžkou chystaného nepřátelského útoku proměňuje v téměř válečnou hysterii. Komedie chorvatského režiséra Rajka Grliće nachází inspiraci v historii bývalé Jugoslávie. Komorní příběh zaujme velice strohou estetikou a groteskním vykreslením postav. Film se pokouší přiblížit atmosféru předválečné multietnické země 80. let. Snaží se zachytit ono ticho před bouří, než se situace opravdu vymkne kontrole.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    Žánry:AkčníDramaKomedieRetro
    74%

    Chorvatský snímek vypráví příběh mladého bezstarostného vojáka doktora Sirceviće, který diskrétně léčí věčně opilého poručíka Pasiće, jenž trpí pohlavní nemocí. Přitom se seznamuje s atraktivní Pasićovou manželkou a jejich vzájemné sympatie brzy přerůstají ve vášnivý vztah. Poklidná atmosféra vojenského cvičiště se pod pohrůžkou chystaného nepřátelského útoku proměňuje v téměř válečnou hysterii. Komedie chorvatského režiséra Rajka Grliće nachází inspiraci v historii bývalé Jugoslávie. Komorní příběh zaujme velice strohou estetikou a groteskním vykreslením postav. Film se pokouší přiblížit atmosféru předválečné multietnické země 80. let. Snaží se zachytit ono ticho před bouří, než se situace opravdu vymkne kontrole.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    Žánry:AkčníDramaKomedieRetro
    7
  • Smrt člověka na Balkáně
    Smrt člověka na Balkáně (2012)
    FilmRole: Aca
    74%
    8
  • Odumírání
    Odumírání (2013)
    FilmRole: zeměměřič

    Po letech strávených v Bělehradě se Janko vrací do poloopuštěné vesnice, kde žije jeho ovdovělá matka Milica. Ta pevně doufá, že Janko zůstane natrvalo, synovy plány jsou však jiné… Režisér s citem a pochopením pro obě strany zachycuje mezigenerační střet a pomocí posmutnělých lidových melodií a obrazů malebných horských scenerií působivě evokuje život v odlehlé horské vsi. (MFFKV)

    Žánry:Drama
    73%

    Po letech strávených v Bělehradě se Janko vrací do poloopuštěné vesnice, kde žije jeho ovdovělá matka Milica. Ta pevně doufá, že Janko zůstane natrvalo, synovy plány jsou však jiné… Režisér s citem a pochopením pro obě strany zachycuje mezigenerační střet a pomocí posmutnělých lidových melodií a obrazů malebných horských scenerií působivě evokuje život v odlehlé horské vsi. (MFFKV)

    Žánry:Drama
    9
  • Otec na služební cestě
    Otec na služební cestě (1985)
    FilmRole: Fahro Zulfikarpašić

    Film Otec na služební cestě je vyprávěním očima malého chlapce o složité situaci a tíživé atmosféře počátku padesátých let, kdy docházelo k řadě závažných přehmatů, které vytvářely složité politické a společenské klima. Nehledě na tragičnost dějinných událostí prožívá hlavní hrdina Malik své dětství, které je víceméně šťastné, i když jeho matka po nocích pláče a jen sotva může uživit rodinu, protože otec odjel nechtěně na "služební cestu". Snímek, jenž je je jednou z nejpůsobivějších výpovědí o padesátých letech v totalitním světě, získal Zlatou palmu na mezinárodním filmovém festivalu v Cannes...

    Žánry:DramaRetro
    73%

    Film Otec na služební cestě je vyprávěním očima malého chlapce o složité situaci a tíživé atmosféře počátku padesátých let, kdy docházelo k řadě závažných přehmatů, které vytvářely složité politické a společenské klima. Nehledě na tragičnost dějinných událostí prožívá hlavní hrdina Malik své dětství, které je víceméně šťastné, i když jeho matka po nocích pláče a jen sotva může uživit rodinu, protože otec odjel nechtěně na "služební cestu". Snímek, jenž je je jednou z nejpůsobivějších výpovědí o padesátých letech v totalitním světě, získal Zlatou palmu na mezinárodním filmovém festivalu v Cannes...

    Žánry:DramaRetro
    10
  • 11
  • 12
  • Snijeg
    Snijeg (2008)
    FilmRole: Dedo
    Rok 1997, válkou polozbořené, jen nahrubo opravené domy v zapadlé vesnici na východě Bosny. Pět vdov, opuštěné děti, podzimní úroda švestek… Trauma těchto pozůstalých z nedávno skončené bosensko-srbské války je jako neviditelná esence smutku přidáváno do sklenic zavařovaných marmelád a povidel, které ženy chtějí prodat a s jejichž pomocí chtějí přežít blížící se zimu. Dorazí k nim ale srbští spekulanti, kteří se snaží jejich zoufalé situace využít a připravit je, tentokrát nenásilně, o jejich domov, a tím i o duši a vzpomínky... Precizní režie mladé debutantky Aidy Begićové a přirozené herecké výkony, spolu se symbolickými podtexty příběhu, evokují neutěšenou bosenskou situaci podobně jako Grbavica Jasmily Žbanićové, uvedená na Febiofestu 2007. [FebioFest 2009]
    Žánry:Drama
    Režie:Aida Begic
    71%
    Rok 1997, válkou polozbořené, jen nahrubo opravené domy v zapadlé vesnici na východě Bosny. Pět vdov, opuštěné děti, podzimní úroda švestek… Trauma těchto pozůstalých z nedávno skončené bosensko-srbské války je jako neviditelná esence smutku přidáváno do sklenic zavařovaných marmelád a povidel, které ženy chtějí prodat a s jejichž pomocí chtějí přežít blížící se zimu. Dorazí k nim ale srbští spekulanti, kteří se snaží jejich zoufalé situace využít a připravit je, tentokrát nenásilně, o jejich domov, a tím i o duši a vzpomínky... Precizní režie mladé debutantky Aidy Begićové a přirozené herecké výkony, spolu se symbolickými podtexty příběhu, evokují neutěšenou bosenskou situaci podobně jako Grbavica Jasmily Žbanićové, uvedená na Febiofestu 2007. [FebioFest 2009]
    Žánry:Drama
    Režie:Aida Begic
    13
  • 14
  • Dobro ustimani mrtvaci
    Dobro ustimani mrtvaci (2005)
    FilmRole: Veterinar Sead
    Dva cyničtí zaměstnanci nemocniční márnice, Safet a Risto, se každý den sázejí, kolik mrtvol se za den objeví. Tentokrát se Risto vsadí, že méně než čtyři, Safet tipuje víc. Zatím je ale v márnici jen tělo Ruzdija Kucuka, místního dopravce. Ten kdykoli se kvůli své prchlivosti dostane do stresové situace, upadne náhle do stavu klinické smrti. Film líčí Kucakovy problémy coby poválečného dopravce. Protože v Bosně po válce neexistuje železniční síť, převáží své pasažéry na traktoru, který dostal v rámci humanitární pomoci. Bosenská pole jsou ovšem plná min, a tak traktor přestaví na lokomotivu. Když navštíví ministerstvo dopravy se svým nápadem privatizovat část železnice mezi jeho vesnicí a Sarajevem, upadne do stavu klinické smrti. Černá komedie sebeironicky hodnotí poválečný život v Bosně. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Dva cyničtí zaměstnanci nemocniční márnice, Safet a Risto, se každý den sázejí, kolik mrtvol se za den objeví. Tentokrát se Risto vsadí, že méně než čtyři, Safet tipuje víc. Zatím je ale v márnici jen tělo Ruzdija Kucuka, místního dopravce. Ten kdykoli se kvůli své prchlivosti dostane do stresové situace, upadne náhle do stavu klinické smrti. Film líčí Kucakovy problémy coby poválečného dopravce. Protože v Bosně po válce neexistuje železniční síť, převáží své pasažéry na traktoru, který dostal v rámci humanitární pomoci. Bosenská pole jsou ovšem plná min, a tak traktor přestaví na lokomotivu. Když navštíví ministerstvo dopravy se svým nápadem privatizovat část železnice mezi jeho vesnicí a Sarajevem, upadne do stavu klinické smrti. Černá komedie sebeironicky hodnotí poválečný život v Bosně. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaKomedie
    15
  • Turné
    Turné (2008)
    FilmRole: Danilo

    Děj filmu se odehrává v první polovině 90. let v době občanské války v Jugoslávii. Herci bělehradského divadla dostanou nabídku absolvovat turné po Republice Srbské v Bosně a Hercegovině. S vidinou slušného výdělku vyrážejí na cestu. Po příjezdu na místo přichází rychlé vystřízlivění. Město, do kterého je přivezla vojenská dodávka, je pod nepřátelskou palbou. Navíc dostávají nesnadný úkol - kulturně povznést srbské vojáky těsně za frontovou linií. Ti jsou ale velmi nevděčným publikem a divadelní představení končí fiaskem. Zhýčkaní herci se bezprostředně poté rozhodnou pro útěk domů. Cesta, po válkou zmítané Bosně, při které se potkávají postupně s bojovníky všech válčících stran, se pro ně stává bojem o přežití. Zachránit je mohou pouze jejich herecké schopnosti... (Balkanfilm)

    69%

    Děj filmu se odehrává v první polovině 90. let v době občanské války v Jugoslávii. Herci bělehradského divadla dostanou nabídku absolvovat turné po Republice Srbské v Bosně a Hercegovině. S vidinou slušného výdělku vyrážejí na cestu. Po příjezdu na místo přichází rychlé vystřízlivění. Město, do kterého je přivezla vojenská dodávka, je pod nepřátelskou palbou. Navíc dostávají nesnadný úkol - kulturně povznést srbské vojáky těsně za frontovou linií. Ti jsou ale velmi nevděčným publikem a divadelní představení končí fiaskem. Zhýčkaní herci se bezprostředně poté rozhodnou pro útěk domů. Cesta, po válkou zmítané Bosně, při které se potkávají postupně s bojovníky všech válčících stran, se pro ně stává bojem o přežití. Zachránit je mohou pouze jejich herecké schopnosti... (Balkanfilm)

    16
  • Gori vatra
    Gori vatra (2003)
    FilmRole: Stanko
    Příběh o zániku jedné rodiny. Příběh o realitě všedních dnů dva roky po válce. Příběh o neuvěřitelné lidské schopnosti přežít a znovu nalézt víru v lepší budoucnost. Tešanj je malé bosenské městečko, jehož obyvatelé se na každém kroku snaží vyrovnat s válečnou minulostí. Nejedná se jen o ztráty na životech a majetku, ale také o ztrátu morálních hodnot a někdejších tradic. Černý trh, korupce, prostituce, ale především hluboká vzájemná etnická nevraživost jsou průvodními jevy, které místní přijímají do jisté míry s pochopením či rezignací. Jenže pak přijde zpráva o příjezdu prezidenta Clintona a vzápětí po ní přijíždějí američtí poradci a instruktoři, připravení předat v průběhu několika dnů zdejším obyvatelům své nejlepší zkušenosti s demokratickým a rovnoprávným uspořádáním multietnické společnosti. Což o to, vyzdobit městečko portréty prvního muže Spojených států není velký problém. Horší je to s pokusy o někdejší "bratrství a jednotu" Bosňanů, Chorvatů a Srbů.
    Žánry:DramaKomedie
    69%
    Příběh o zániku jedné rodiny. Příběh o realitě všedních dnů dva roky po válce. Příběh o neuvěřitelné lidské schopnosti přežít a znovu nalézt víru v lepší budoucnost. Tešanj je malé bosenské městečko, jehož obyvatelé se na každém kroku snaží vyrovnat s válečnou minulostí. Nejedná se jen o ztráty na životech a majetku, ale také o ztrátu morálních hodnot a někdejších tradic. Černý trh, korupce, prostituce, ale především hluboká vzájemná etnická nevraživost jsou průvodními jevy, které místní přijímají do jisté míry s pochopením či rezignací. Jenže pak přijde zpráva o příjezdu prezidenta Clintona a vzápětí po ní přijíždějí američtí poradci a instruktoři, připravení předat v průběhu několika dnů zdejším obyvatelům své nejlepší zkušenosti s demokratickým a rovnoprávným uspořádáním multietnické společnosti. Což o to, vyzdobit městečko portréty prvního muže Spojených států není velký problém. Horší je to s pokusy o někdejší "bratrství a jednotu" Bosňanů, Chorvatů a Srbů.
    Žánry:DramaKomedie
    17
  • Grbavica
    Grbavica (2006)
    FilmRole: Puška

    Grbavica je příběh ze současného Sarajeva… Svobodná matka Esma chce své dvanáctileté dceři Saře splnit přání a poslat ji na školní výlet. Doklad o tom, že byl Sařin otec válečný hrdina, by ji opravňoval k získání slevy. Esma však žádný doklad neshání a dotazům na něj se vyhýbá. Raději za výlet zaplatí plnou cenu. Věří, že když zatají pravdu o Sařině otci, ochrání tím nejen sebe samu, ale i svou dceru. Když Sara ve škole zjistí, že její jméno nefiguruje na seznamu potomků válečných hrdinů, zoufale se snaží spolužákům vysvětlit, že její otec zemřel nedaleko městečka Zuc, když odmítl opustit zákop. Doma však přinutí mámu, aby ji řekla úplnou pravdu...

    Žánry:Drama
    69%

    Grbavica je příběh ze současného Sarajeva… Svobodná matka Esma chce své dvanáctileté dceři Saře splnit přání a poslat ji na školní výlet. Doklad o tom, že byl Sařin otec válečný hrdina, by ji opravňoval k získání slevy. Esma však žádný doklad neshání a dotazům na něj se vyhýbá. Raději za výlet zaplatí plnou cenu. Věří, že když zatají pravdu o Sařině otci, ochrání tím nejen sebe samu, ale i svou dceru. Když Sara ve škole zjistí, že její jméno nefiguruje na seznamu potomků válečných hrdinů, zoufale se snaží spolužákům vysvětlit, že její otec zemřel nedaleko městečka Zuc, když odmítl opustit zákop. Doma však přinutí mámu, aby ji řekla úplnou pravdu...

    Žánry:Drama
    18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Studený listopad
    Studený listopad (2018)
    FilmRole: Nikola
    • Netflix

    Počátek 90. let, Jugoslávie se rozpadá, napětí v Kosovu roste. Albánci ztrácejí práci a instituce ve svém jazyce, přičemž hnutí za nezávislost získává na popularitě. Fadil si musí vybrat. Manžel a otec dvou dětí pracuje jako archivář, všichni jeho albánští kolegové už z práce odešli. Zajistit rodinu, nebo zachovat správný postoj? Film o volbách stejně úzkých, jako je formát filmu 4:3. (Febiofest)

    Žánry:DramaNezávislýRetro
    67%

    Počátek 90. let, Jugoslávie se rozpadá, napětí v Kosovu roste. Albánci ztrácejí práci a instituce ve svém jazyce, přičemž hnutí za nezávislost získává na popularitě. Fadil si musí vybrat. Manžel a otec dvou dětí pracuje jako archivář, všichni jeho albánští kolegové už z práce odešli. Zajistit rodinu, nebo zachovat správný postoj? Film o volbách stejně úzkých, jako je formát filmu 4:3. (Febiofest)

    Žánry:DramaNezávislýRetro
    22
  • Lidožrout vegetarián
    Lidožrout vegetarián (2012)
    FilmRole: Jedinko

    Gynekolog Danko Babić působí na první pohled jako sympatický odborník vzbuzující důvěru u pacientek, personálu nemocnice a především u nadřízených. Tato přetvářka mu vychází tak dobře, že je v očích ředitele nemocnice jediným vhodným kandidátem na post primáře rozhádaného oddělení. Ovšem pod rouškou sympatického a kolegiálního doktora se skrývá nelidská hyena, která využívá nejsprostších praktik pro své obohacení. Neštítí se lhát pacientkám, falšovat dokumenty, přehodit vinu za zpackanou operaci na kolegu, provádět nelegální potraty a dělat nejrůznější špinavou práci pro zkorumpovaného šéfa místní policie a mafiánského bosse řídícího ve městě obchod s bílým masem. Postupně ztrácí poslední zbytky morálky, které v sobě měl a za peníze je ochoten udělat i ten nejotřesnější čin. (Balkanfilm)

    Žánry:DramaKrimi
    66%

    Gynekolog Danko Babić působí na první pohled jako sympatický odborník vzbuzující důvěru u pacientek, personálu nemocnice a především u nadřízených. Tato přetvářka mu vychází tak dobře, že je v očích ředitele nemocnice jediným vhodným kandidátem na post primáře rozhádaného oddělení. Ovšem pod rouškou sympatického a kolegiálního doktora se skrývá nelidská hyena, která využívá nejsprostších praktik pro své obohacení. Neštítí se lhát pacientkám, falšovat dokumenty, přehodit vinu za zpackanou operaci na kolegu, provádět nelegální potraty a dělat nejrůznější špinavou práci pro zkorumpovaného šéfa místní policie a mafiánského bosse řídícího ve městě obchod s bílým masem. Postupně ztrácí poslední zbytky morálky, které v sobě měl a za peníze je ochoten udělat i ten nejotřesnější čin. (Balkanfilm)

    Žánry:DramaKrimi
    23
  • Náš každodenní příběh
    Náš každodenní příběh (2015)
    FilmRole: Muhamed

    Rodina Suišićova žila léta stereotypním životem a její členové se postupně stále více vzájemně odcizovali. Najednou se ale v jejich životě stane několik událostí, díky kterým pochopí, jak moc je pro ně rodina důležitá.

    Ines Tanović filmem Náš každodenní příběh ve svých 51 letech debutovala na poli celovečerního hraného filmu. Jak sama říká, chtěla natočit film o skutečném životě a to se ji podařilo náramně. Film zobrazuje život takový, jaký je, což v bosenské kinematografii není nic výjimečné, přesto se z ní něčím hodně vymyká. V centru pozornosti je zde totiž rodina, náležející k městské střední třídě, na první pohled fungující a zabezpečená. Pokud budete podrobně zkoumat bosenské filmy, natočené do roku premiéry tohoto snímku, obdobný film pravděpodobně nanajdete. Pokud se bosenští filmaři neobraceli do minulosti zejména k válce, která Bosnu v devadesátých letch postihla zdaleka nejvíc ze všech jugoslávských republik a natáčeli filmy ze současnosti, tak se soustředili hlavně na lidi z nižších sociálních vrstev či přímo z okraje společnosti. Ines Tanović říká, že film poskládala ze střípků příběhů, které prožila, případně se staly v jejím okolí. Říká, že dialogy nenapsala ona, ale život. (Balkanfilm)

    Žánry:DramaRodinný
    65%

    Rodina Suišićova žila léta stereotypním životem a její členové se postupně stále více vzájemně odcizovali. Najednou se ale v jejich životě stane několik událostí, díky kterým pochopí, jak moc je pro ně rodina důležitá.

    Ines Tanović filmem Náš každodenní příběh ve svých 51 letech debutovala na poli celovečerního hraného filmu. Jak sama říká, chtěla natočit film o skutečném životě a to se ji podařilo náramně. Film zobrazuje život takový, jaký je, což v bosenské kinematografii není nic výjimečné, přesto se z ní něčím hodně vymyká. V centru pozornosti je zde totiž rodina, náležející k městské střední třídě, na první pohled fungující a zabezpečená. Pokud budete podrobně zkoumat bosenské filmy, natočené do roku premiéry tohoto snímku, obdobný film pravděpodobně nanajdete. Pokud se bosenští filmaři neobraceli do minulosti zejména k válce, která Bosnu v devadesátých letch postihla zdaleka nejvíc ze všech jugoslávských republik a natáčeli filmy ze současnosti, tak se soustředili hlavně na lidi z nižších sociálních vrstev či přímo z okraje společnosti. Ines Tanović říká, že film poskládala ze střípků příběhů, které prožila, případně se staly v jejím okolí. Říká, že dialogy nenapsala ona, ale život. (Balkanfilm)

    Žánry:DramaRodinný
    24
  • Chlapi nepláčou
    Chlapi nepláčou (2017)
    FilmRole: Merim
    • KVIFF TV

    V opuštěném horském hotelu, který dnes už pouze naznačuje dobu své zašlé slávy a luxusu, probíhá psychologický experiment. Na jednom místě se potká osm dobrovolníků z řad válečných veteránů, zastupujících různé národnosti a etnika bývalé Jugoslávie, aby zde podstoupili společnou terapii. V atmosféře obrovského prázdného hotelu vyplouvají na povrch ty nejhlubší rány minulosti, zasazené rodinou či válečnou zkušeností. Ať už byli účastníci přímými aktéry nebo pouze svědky válečných zločinů, které v 90. letech zvrásnily společný stát, jejich dozvuky žijí v jejich myslích dál a těžko lze od nich očekávat vzájemné souznění. Slovinský terapeut, který má skupinu na starosti, jen obtížně zvládá nebezpečně třaskavou směs, kterou může okamžitě zažehnout každé slovo vyřknuté bez rozmyslu nebo jen zdánlivě křivý pohled. (Aerofilms)

    Žánry:Drama
    65%

    V opuštěném horském hotelu, který dnes už pouze naznačuje dobu své zašlé slávy a luxusu, probíhá psychologický experiment. Na jednom místě se potká osm dobrovolníků z řad válečných veteránů, zastupujících různé národnosti a etnika bývalé Jugoslávie, aby zde podstoupili společnou terapii. V atmosféře obrovského prázdného hotelu vyplouvají na povrch ty nejhlubší rány minulosti, zasazené rodinou či válečnou zkušeností. Ať už byli účastníci přímými aktéry nebo pouze svědky válečných zločinů, které v 90. letech zvrásnily společný stát, jejich dozvuky žijí v jejich myslích dál a těžko lze od nich očekávat vzájemné souznění. Slovinský terapeut, který má skupinu na starosti, jen obtížně zvládá nebezpečně třaskavou směs, kterou může okamžitě zažehnout každé slovo vyřknuté bez rozmyslu nebo jen zdánlivě křivý pohled. (Aerofilms)

    Žánry:Drama
    25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • V šoku
    V šoku (2011)
    FilmRole: psychiatr

    Petr Zmazek pracuje v lublaňské huti, je šťastně ženatý a s manželkou vychovává dvě děti. Přestože s platem vychází jen taktak a řeší problém s bydlením, upřímně věří jak v Jugoslávii, tak v socialismus. Na rozdíl od svého nejlepšího přítele Jovana je vzorným pracovníkem. K zásadnímu zvratu v jeho životě dojde během oslav 1. máje v roce 1986. Je vyhlášen nejlepším dělníkem závodu a za odměnu je mu přidělen nový byt. V roce 86 je v socialistické Jugoslávii (stejně jako v tehdejším Československu) pro spoustu mladých párů vlastní byt nesplnitelným snem. Pro Petera je přidělení bytu takový šok, že omdlí a upadne do podivné letargie, ve které nevnímá okolní svět. Probere se z ní až za deset let, v den svatby své ženy s jeho přítelem Jovanem. To, že se s ním nechala manželka rozvést, aby si vzala Jovu, je pouze jedna z mnoha šokujících skutečností, se kterou se musí vyrovnat. Neexistuje už žádná Jugoslávie ani socialismus a idea bratrství a jednoty jižních Slovanů se utopila v krvavé lázni válečného konfliktu. V podniku, kde pracoval, pro něj není místo a do jeho vedení se dostali bezcitní kapitalisti. Na novou dobu není Peter připraven. Záhy ale pochopí, co musí udělat. Poté, co přijde o všechny peníze, které mu vyplatil bývalý zaměstnavatel, aby se jej zbavil, vyráží do boje za práva dělnické třídy... (Balkanfilm)

    Žánry:Drama
    63%

    Petr Zmazek pracuje v lublaňské huti, je šťastně ženatý a s manželkou vychovává dvě děti. Přestože s platem vychází jen taktak a řeší problém s bydlením, upřímně věří jak v Jugoslávii, tak v socialismus. Na rozdíl od svého nejlepšího přítele Jovana je vzorným pracovníkem. K zásadnímu zvratu v jeho životě dojde během oslav 1. máje v roce 1986. Je vyhlášen nejlepším dělníkem závodu a za odměnu je mu přidělen nový byt. V roce 86 je v socialistické Jugoslávii (stejně jako v tehdejším Československu) pro spoustu mladých párů vlastní byt nesplnitelným snem. Pro Petera je přidělení bytu takový šok, že omdlí a upadne do podivné letargie, ve které nevnímá okolní svět. Probere se z ní až za deset let, v den svatby své ženy s jeho přítelem Jovanem. To, že se s ním nechala manželka rozvést, aby si vzala Jovu, je pouze jedna z mnoha šokujících skutečností, se kterou se musí vyrovnat. Neexistuje už žádná Jugoslávie ani socialismus a idea bratrství a jednoty jižních Slovanů se utopila v krvavé lázni válečného konfliktu. V podniku, kde pracoval, pro něj není místo a do jeho vedení se dostali bezcitní kapitalisti. Na novou dobu není Peter připraven. Záhy ale pochopí, co musí udělat. Poté, co přijde o všechny peníze, které mu vyplatil bývalý zaměstnavatel, aby se jej zbavil, vyráží do boje za práva dělnické třídy... (Balkanfilm)

    Žánry:Drama
    30
  • Buick Riviera
    Buick Riviera (2008)
    FilmRole: Otac (voice)
    V tomto umělecky ambiciózním psychologickém thrilleru chorvatského scenáristy a režiséra Gorana Rušinoviće nečekaným způsobem znovu ožívá etnická nenávist, jež v devadesátých letech spustila krveprolití na Balkáně. Když se dva bosenští imigranti, Muslim a Srb, náhodně střetnou v Americe na liduprázdné severodakotské dálnici, začíná zničující boj nanovo, tentokrát na psychické úrovni. Melancholický Hasan (Slavko Štimac) je bez práce, svou pozornost věnuje výhradně zbožňovanému autu, Buicku Riviera, model 1963, které pro něho symbolizuje onen neuchopitelný sen jménem Amerika. Když se svým buickem dostane smyk na namrzlé silnici, dočká se pomoci od nekompromisně vystupujícího Srba (Leon Lučev), muže, jenž s Hasanem sdílí podobný osud. Když Hasanův srbský zachránce později přijde do jeho domu, začne získávat náklonnost jeho ženy a jeho samotného uráží, odhodlá se Hasan k drastickému kroku, který mu má vrátit osobní hrdost. Film byl natočen podle románové předlohy Miljenka Jergoviće. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    62%
    V tomto umělecky ambiciózním psychologickém thrilleru chorvatského scenáristy a režiséra Gorana Rušinoviće nečekaným způsobem znovu ožívá etnická nenávist, jež v devadesátých letech spustila krveprolití na Balkáně. Když se dva bosenští imigranti, Muslim a Srb, náhodně střetnou v Americe na liduprázdné severodakotské dálnici, začíná zničující boj nanovo, tentokrát na psychické úrovni. Melancholický Hasan (Slavko Štimac) je bez práce, svou pozornost věnuje výhradně zbožňovanému autu, Buicku Riviera, model 1963, které pro něho symbolizuje onen neuchopitelný sen jménem Amerika. Když se svým buickem dostane smyk na namrzlé silnici, dočká se pomoci od nekompromisně vystupujícího Srba (Leon Lučev), muže, jenž s Hasanem sdílí podobný osud. Když Hasanův srbský zachránce později přijde do jeho domu, začne získávat náklonnost jeho ženy a jeho samotného uráží, odhodlá se Hasan k drastickému kroku, který mu má vrátit osobní hrdost. Film byl natočen podle románové předlohy Miljenka Jergoviće. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    31
  • Neke druge priče
    Neke druge priče (2010)
    FilmRole: Otac (segment "Bosanskohercegovačka priča")
    61%
    32
  • Černí
    Černí (2009)
    FilmRole: Lega
    61%
    33
  • 34
  • Agape
    Agape (2017)
    FilmRole: Duspara

    Miran rozhodně nesplňuje tradiční představu o tom, jak vypadá katolický kněz. Po městě se prohání závratnou rychlostí na silné motorce, chodí do posilovny, na bazén, hraje počítačové hry a po kázání se nebojí sednout si v blízké zahrádce na pivo. U svých farníků sdružených okolo moderního záhřebského kostela je však velmi oblíben. Kromě kázání v kostele vede také výuku náboženství v třídě problematických adolescentů pocházejících z větší části z dětského domova. Ke svým žákům, zvláště pak k dospívajícímu sirotkovi Goranovi, má velmi kamarádský vztah. Goran jej nepokrytě obdivuje a jejich vztah se nejvíce podobá vztahu otce a syna. Když ale do třídy přijde nový žák - starší, velmi inteligentní a citlivý Gabriel, obrací se Miranova pozornost hlavně na něj. Goran to vnímá jako zradu a Mirana obviní ze sexuálního zneužívání. (Balkanfilm)

    Žánry:Drama
    56%

    Miran rozhodně nesplňuje tradiční představu o tom, jak vypadá katolický kněz. Po městě se prohání závratnou rychlostí na silné motorce, chodí do posilovny, na bazén, hraje počítačové hry a po kázání se nebojí sednout si v blízké zahrádce na pivo. U svých farníků sdružených okolo moderního záhřebského kostela je však velmi oblíben. Kromě kázání v kostele vede také výuku náboženství v třídě problematických adolescentů pocházejících z větší části z dětského domova. Ke svým žákům, zvláště pak k dospívajícímu sirotkovi Goranovi, má velmi kamarádský vztah. Goran jej nepokrytě obdivuje a jejich vztah se nejvíce podobá vztahu otce a syna. Když ale do třídy přijde nový žák - starší, velmi inteligentní a citlivý Gabriel, obrací se Miranova pozornost hlavně na něj. Goran to vnímá jako zradu a Mirana obviní ze sexuálního zneužívání. (Balkanfilm)

    Žánry:Drama
    35
  • Syn
    Syn (2019)
    FilmRole: Deda
    Armana si jeho rodiče osvojili, když byl ještě malý. Nedlouho poté se jim ale narodil vlastní syn. Teď, na prahu dospělosti má Arman pocit, že je své rodině na obtíž. Pro jeho rodiče je obtížné dokázat mu, že jej milují, obzvláště když se s ním dostávají do častých sporů kvůli jeho nevyzpytatelnému chování. Podobně jako ve filmu Náš každodenní příběh se Ines Tanović soustředila na vykreslení vztahů v současné středostavovské bosenské rodině. Vše se tentokrát točí kolem Armana, sedmnáctiletého chlapce, kterého si rodina osvojila, když začala ztrácet naději, že se jim narodí vlastní dítě. O pár let později se ale stal zázrak, a tak získal Arman mladšího bratra, kterého má sice rád, ale na druhou stranu má kvůli němu pocit, že je v rodině nechtěnou kukačkou. Tento pocit u něj v adolescentním věku natolik zesílil, že se postupně uzavírá před svými adoptivními rodiči do tvrdé skořápky a jakoukoliv radu či pomoc od nich apriori odmítá. Navenek se snaží působit drsným dojmem, v jádru je ale hodný a velmi citlivý kluk. Na veškeré pobídky z okolí reaguje impulzivně a až později o svém jednání přemýšlí. O to je pro něj situace složitější. Pochybnosti o sobě v něm sílí a on se je snaží vyvracet tak, že svému okolí dokazuje svou sílu a odvahu. Ze svých neúspěchů začíná vinit rodiče, kteří mu podle něj nedávají vše, co by dostal, kdyby byl jejich vlastním synem. Když může, utíká za svými vrstevníky, mezi kterými se snaží vyniknout a kompenzovat si své pocity méněcennosti. Jistou naději na zklidnění situace skýtá nová spolužačka, se kterou se začíná sbližovat a při navazování vztahu s ní si začíná uvědomovat, že se celý svět nemusí nutně točit jen kolem něj. Snímek Syn není jen popisem problémů dospívajícího chlapce hledajícího své místo ve společnosti. Ines Tanović napsala a natočila příběh, ve kterém je ukryto mnohem víc. Na poměrně malém prostoru dokázala jít do překvapivé hloubky i ve vyobrazení vztahů mezi Armanovými rodiči a jejich přáteli. Ve vykreslování vztahů mezi rodiči a dětmi se pohybuje v obou směrech a ukazuje, že v jisté chvíli se role otáčí a jsou to děti, které by se měly postarat o své rodiče. To vše zasadila do prostředí současného Sarajeva, ve kterém není úplně snadné udržet si životní standard. (Balkanfilm)
    Žánry:Drama
    55%
    Armana si jeho rodiče osvojili, když byl ještě malý. Nedlouho poté se jim ale narodil vlastní syn. Teď, na prahu dospělosti má Arman pocit, že je své rodině na obtíž. Pro jeho rodiče je obtížné dokázat mu, že jej milují, obzvláště když se s ním dostávají do častých sporů kvůli jeho nevyzpytatelnému chování. Podobně jako ve filmu Náš každodenní příběh se Ines Tanović soustředila na vykreslení vztahů v současné středostavovské bosenské rodině. Vše se tentokrát točí kolem Armana, sedmnáctiletého chlapce, kterého si rodina osvojila, když začala ztrácet naději, že se jim narodí vlastní dítě. O pár let později se ale stal zázrak, a tak získal Arman mladšího bratra, kterého má sice rád, ale na druhou stranu má kvůli němu pocit, že je v rodině nechtěnou kukačkou. Tento pocit u něj v adolescentním věku natolik zesílil, že se postupně uzavírá před svými adoptivními rodiči do tvrdé skořápky a jakoukoliv radu či pomoc od nich apriori odmítá. Navenek se snaží působit drsným dojmem, v jádru je ale hodný a velmi citlivý kluk. Na veškeré pobídky z okolí reaguje impulzivně a až později o svém jednání přemýšlí. O to je pro něj situace složitější. Pochybnosti o sobě v něm sílí a on se je snaží vyvracet tak, že svému okolí dokazuje svou sílu a odvahu. Ze svých neúspěchů začíná vinit rodiče, kteří mu podle něj nedávají vše, co by dostal, kdyby byl jejich vlastním synem. Když může, utíká za svými vrstevníky, mezi kterými se snaží vyniknout a kompenzovat si své pocity méněcennosti. Jistou naději na zklidnění situace skýtá nová spolužačka, se kterou se začíná sbližovat a při navazování vztahu s ní si začíná uvědomovat, že se celý svět nemusí nutně točit jen kolem něj. Snímek Syn není jen popisem problémů dospívajícího chlapce hledajícího své místo ve společnosti. Ines Tanović napsala a natočila příběh, ve kterém je ukryto mnohem víc. Na poměrně malém prostoru dokázala jít do překvapivé hloubky i ve vyobrazení vztahů mezi Armanovými rodiči a jejich přáteli. Ve vykreslování vztahů mezi rodiči a dětmi se pohybuje v obou směrech a ukazuje, že v jisté chvíli se role otáčí a jsou to děti, které by se měly postarat o své rodiče. To vše zasadila do prostředí současného Sarajeva, ve kterém není úplně snadné udržet si životní standard. (Balkanfilm)
    Žánry:Drama
    36
  • 37
  • 38
  • 39