6.3

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Uliks Fehmiu: Filmy a seriály

  • 1
  • Úspěch
    Úspěch (2019)
    Seriál
    • SkyShowtime
    Chorvatský seriál z produkce HBO představuje žánrový mix napínavého kriminálního dramatu s mysteriózními prvky. V centru stojí čtveřice postav, jejichž životni linie svede dohromady násilná událost. Tvůrci silně čerpají z estetiky severské krimi. Vizuál obalený v temnotě a ostrých stínech podtrhuje atmosféricky hutné tempo, které společně se silnou zápletkou a precizním vývojem postav vytvářejí tíživý zážitek, jehož evropská surovost diváka semele a nepustí.
    73%
    Chorvatský seriál z produkce HBO představuje žánrový mix napínavého kriminálního dramatu s mysteriózními prvky. V centru stojí čtveřice postav, jejichž životni linie svede dohromady násilná událost. Tvůrci silně čerpají z estetiky severské krimi. Vizuál obalený v temnotě a ostrých stínech podtrhuje atmosféricky hutné tempo, které společně se silnou zápletkou a precizním vývojem postav vytvářejí tíživý zážitek, jehož evropská surovost diváka semele a nepustí.
    2
  • Rodina
    Rodina (2021)
    Seriál
    • iVysílání

    Pro jedny válečný zločinec, z jehož vlády se země bude vzpamatovávat desetiletí, pro druhé symbol národa. Slobodan Milošević byl v roce 1999 obviněn Mezinárodním trestním tribunálem, až o rok později však prohrál volby, a moc předal do rukou opozice teprve po protestech veřejnosti. V prezidentském sídle žil ještě několik měsíců. Drama, které letos ve stále rozděleném Srbsku přitáhlo k obrazovkám miliony diváků, popisuje události posledních tří dnů před zadržením, které bývalá hlava státu strávila v bělehradské vile obklopená rodinou a přáteli a obyvatelé země před televizními obrazovkami. Události těchto dní sledujeme z perspektivy Miloševićovy rodiny, zvláštních jednotek policie, srbské vlády, médií i obdivovatelů bývalého prezidenta, a chápeme díky tomu, jak mocně někdejší prezident během své éry ovládal jak státní složky, tak uvažování srbských obyvatel. Minisérie o konci jedné rodiny i celé historické éry, kterou Milošević spolu se svou rodinou výrazně ovlivnil. (Serial Killer)

    Žánry:DramaHistorický
    72%

    Pro jedny válečný zločinec, z jehož vlády se země bude vzpamatovávat desetiletí, pro druhé symbol národa. Slobodan Milošević byl v roce 1999 obviněn Mezinárodním trestním tribunálem, až o rok později však prohrál volby, a moc předal do rukou opozice teprve po protestech veřejnosti. V prezidentském sídle žil ještě několik měsíců. Drama, které letos ve stále rozděleném Srbsku přitáhlo k obrazovkám miliony diváků, popisuje události posledních tří dnů před zadržením, které bývalá hlava státu strávila v bělehradské vile obklopená rodinou a přáteli a obyvatelé země před televizními obrazovkami. Události těchto dní sledujeme z perspektivy Miloševićovy rodiny, zvláštních jednotek policie, srbské vlády, médií i obdivovatelů bývalého prezidenta, a chápeme díky tomu, jak mocně někdejší prezident během své éry ovládal jak státní složky, tak uvažování srbských obyvatel. Minisérie o konci jedné rodiny i celé historické éry, kterou Milošević spolu se svou rodinou výrazně ovlivnil. (Serial Killer)

    Žánry:DramaHistorický
    3
  • 4
  • Dobro ustimani mrtvaci
    Dobro ustimani mrtvaci (2005)
    FilmRole: Riad
    Dva cyničtí zaměstnanci nemocniční márnice, Safet a Risto, se každý den sázejí, kolik mrtvol se za den objeví. Tentokrát se Risto vsadí, že méně než čtyři, Safet tipuje víc. Zatím je ale v márnici jen tělo Ruzdija Kucuka, místního dopravce. Ten kdykoli se kvůli své prchlivosti dostane do stresové situace, upadne náhle do stavu klinické smrti. Film líčí Kucakovy problémy coby poválečného dopravce. Protože v Bosně po válce neexistuje železniční síť, převáží své pasažéry na traktoru, který dostal v rámci humanitární pomoci. Bosenská pole jsou ovšem plná min, a tak traktor přestaví na lokomotivu. Když navštíví ministerstvo dopravy se svým nápadem privatizovat část železnice mezi jeho vesnicí a Sarajevem, upadne do stavu klinické smrti. Černá komedie sebeironicky hodnotí poválečný život v Bosně. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Dva cyničtí zaměstnanci nemocniční márnice, Safet a Risto, se každý den sázejí, kolik mrtvol se za den objeví. Tentokrát se Risto vsadí, že méně než čtyři, Safet tipuje víc. Zatím je ale v márnici jen tělo Ruzdija Kucuka, místního dopravce. Ten kdykoli se kvůli své prchlivosti dostane do stresové situace, upadne náhle do stavu klinické smrti. Film líčí Kucakovy problémy coby poválečného dopravce. Protože v Bosně po válce neexistuje železniční síť, převáží své pasažéry na traktoru, který dostal v rámci humanitární pomoci. Bosenská pole jsou ovšem plná min, a tak traktor přestaví na lokomotivu. Když navštíví ministerstvo dopravy se svým nápadem privatizovat část železnice mezi jeho vesnicí a Sarajevem, upadne do stavu klinické smrti. Černá komedie sebeironicky hodnotí poválečný život v Bosně. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaKomedie
    5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Náš každodenní příběh
    Náš každodenní příběh (2015)
    FilmRole: Saša

    Rodina Suišićova žila léta stereotypním životem a její členové se postupně stále více vzájemně odcizovali. Najednou se ale v jejich životě stane několik událostí, díky kterým pochopí, jak moc je pro ně rodina důležitá.

    Ines Tanović filmem Náš každodenní příběh ve svých 51 letech debutovala na poli celovečerního hraného filmu. Jak sama říká, chtěla natočit film o skutečném životě a to se ji podařilo náramně. Film zobrazuje život takový, jaký je, což v bosenské kinematografii není nic výjimečné, přesto se z ní něčím hodně vymyká. V centru pozornosti je zde totiž rodina, náležející k městské střední třídě, na první pohled fungující a zabezpečená. Pokud budete podrobně zkoumat bosenské filmy, natočené do roku premiéry tohoto snímku, obdobný film pravděpodobně nanajdete. Pokud se bosenští filmaři neobraceli do minulosti zejména k válce, která Bosnu v devadesátých letch postihla zdaleka nejvíc ze všech jugoslávských republik a natáčeli filmy ze současnosti, tak se soustředili hlavně na lidi z nižších sociálních vrstev či přímo z okraje společnosti. Ines Tanović říká, že film poskládala ze střípků příběhů, které prožila, případně se staly v jejím okolí. Říká, že dialogy nenapsala ona, ale život. (Balkanfilm)

    Žánry:DramaRodinný
    65%

    Rodina Suišićova žila léta stereotypním životem a její členové se postupně stále více vzájemně odcizovali. Najednou se ale v jejich životě stane několik událostí, díky kterým pochopí, jak moc je pro ně rodina důležitá.

    Ines Tanović filmem Náš každodenní příběh ve svých 51 letech debutovala na poli celovečerního hraného filmu. Jak sama říká, chtěla natočit film o skutečném životě a to se ji podařilo náramně. Film zobrazuje život takový, jaký je, což v bosenské kinematografii není nic výjimečné, přesto se z ní něčím hodně vymyká. V centru pozornosti je zde totiž rodina, náležející k městské střední třídě, na první pohled fungující a zabezpečená. Pokud budete podrobně zkoumat bosenské filmy, natočené do roku premiéry tohoto snímku, obdobný film pravděpodobně nanajdete. Pokud se bosenští filmaři neobraceli do minulosti zejména k válce, která Bosnu v devadesátých letch postihla zdaleka nejvíc ze všech jugoslávských republik a natáčeli filmy ze současnosti, tak se soustředili hlavně na lidi z nižších sociálních vrstev či přímo z okraje společnosti. Ines Tanović říká, že film poskládala ze střípků příběhů, které prožila, případně se staly v jejím okolí. Říká, že dialogy nenapsala ona, ale život. (Balkanfilm)

    Žánry:DramaRodinný
    9
  • Sutra ujutru
    Sutra ujutru (2006)
    FilmRole: Nele
    Po dvanácti letech strávených v Kanadě se Nenad vrací do svého rodného města Bělehradu. Chce se tu oženit s Majou, prožít svatební veselí s nejbližšími a vrátit se zase tam, kde už zřejmě zapustil kořeny. Setkává se po dlouhé době s rodiči, někdejšími přáteli i s bývalou láskou Sašou. Navzájem se ujišťují, že vše zůstalo při starém, nic se nezměnilo, snad jen přibyla nějaká ta vráska a šedivý vlas. Jenže všichni cítí, že tomu tak není. Především chybí Sima, jeden ze čtveřice nerozlučných kamarádů, ale ztrát a jizev na duši je mnohem víc a postupně se odhalují. Nic už není tak, jak bylo. Scénář k filmu Zítra ráno napsala Milena Markovićová, básnířka a autorka divadelních her, uváděných a oceněných i na zahraničních scénách. Vypovídá v něm o pocitech, zklamáních i nadějích svých vrstevníků na prahu životní zralosti a o stálém hledání sebe samého v rozporuplném světě. Režisér Oleg Novković jej realizoval v produkční společnosti známého herce Lazara Ristovského, který tu vytvořil roli Nenadova otce.
    Žánry:DramaRomantický
    65%
    Po dvanácti letech strávených v Kanadě se Nenad vrací do svého rodného města Bělehradu. Chce se tu oženit s Majou, prožít svatební veselí s nejbližšími a vrátit se zase tam, kde už zřejmě zapustil kořeny. Setkává se po dlouhé době s rodiči, někdejšími přáteli i s bývalou láskou Sašou. Navzájem se ujišťují, že vše zůstalo při starém, nic se nezměnilo, snad jen přibyla nějaká ta vráska a šedivý vlas. Jenže všichni cítí, že tomu tak není. Především chybí Sima, jeden ze čtveřice nerozlučných kamarádů, ale ztrát a jizev na duši je mnohem víc a postupně se odhalují. Nic už není tak, jak bylo. Scénář k filmu Zítra ráno napsala Milena Markovićová, básnířka a autorka divadelních her, uváděných a oceněných i na zahraničních scénách. Vypovídá v něm o pocitech, zklamáních i nadějích svých vrstevníků na prahu životní zralosti a o stálém hledání sebe samého v rozporuplném světě. Režisér Oleg Novković jej realizoval v produkční společnosti známého herce Lazara Ristovského, který tu vytvořil roli Nenadova otce.
    Žánry:DramaRomantický
    10
  • Právo a pořádek
    Právo a pořádek (1990)
    Seriál
    • SkyShowtime
    63%
    11
  • 12
  • Chodím s Lucy
    Chodím s Lucy (2002)
    Film

    Lucy je mladá a atraktívna žena žijúca v New Yorku. Jej rodičia už dávno túžili po tom, aby sa vydala a ani jej od istého momentu nebola táto myšlienka vzdialená. Ako však nájsť v New Yorku toho skutočne pravého, s ktorým by mohla kráčať životom? A keďže do sobáša jej zostáva už len hodina, na žiadosť svojej najlepšej priateľky Jo začne Lucy rozprávať, čo všetko tejto chvíli predchádzalo, ako hľadala muža svojho života a podľa akého receptu si Lucy vybrala. A tak jej nevesta porozpráva, čo všetko sa dialo počas minulého roka. Postupne si dohodla päť ľúbostných schôdzok naslepo, aby každého nápadníka spoznala. Niektoré rande sa začali priam hororovo, ale skončili sa príjemne, iné naopak. S každým to bol do istej miery experiment. Najprv to bol Gabriel. Od prvého okamihu to medzi nimi eroticky iskrilo a vzájomná chémia fungovala na jednotku. Ďalším nápadníkom bol ortopéd Luke, ktorý zase spĺňal duchovné predpoklady a bol rovnako ako Lucy milovníkom veršov básnika Walta Whitmana. Tretím, s kým Lucy nadviazala vzťah, bol bývalý profesionálny basketbalista Bobby, ktorý pre zmenu spĺňal fyzické predpoklady ideálneho muža. V poradí štvrtá schôdzka priam nezabudnuteľná sa konala s láskyplným a citovo založeným obchodníkom s počítačmi Barrym, a napokon to bol priam mysteriózny vzťah s ostrovtipným a prefíkaným Dougom. Každý z nich je iný, má svoje prednosti, ale aj nedostatky. Ak by sa všetci spojili do jedného, bol by to skutočne dokonalý muž, akého by brala každá žena. Život však nie je ideálny. Koho si však Lucy napokon vybrala? Ktorý z uchádzačov ju v tejto chvíli už čaká pred oltárom? A napokon urobila skutočne správne rozhodnutie vo výbere na muža, s ktorým chce stráviť zvyšok svojho života?

    57%

    Lucy je mladá a atraktívna žena žijúca v New Yorku. Jej rodičia už dávno túžili po tom, aby sa vydala a ani jej od istého momentu nebola táto myšlienka vzdialená. Ako však nájsť v New Yorku toho skutočne pravého, s ktorým by mohla kráčať životom? A keďže do sobáša jej zostáva už len hodina, na žiadosť svojej najlepšej priateľky Jo začne Lucy rozprávať, čo všetko tejto chvíli predchádzalo, ako hľadala muža svojho života a podľa akého receptu si Lucy vybrala. A tak jej nevesta porozpráva, čo všetko sa dialo počas minulého roka. Postupne si dohodla päť ľúbostných schôdzok naslepo, aby každého nápadníka spoznala. Niektoré rande sa začali priam hororovo, ale skončili sa príjemne, iné naopak. S každým to bol do istej miery experiment. Najprv to bol Gabriel. Od prvého okamihu to medzi nimi eroticky iskrilo a vzájomná chémia fungovala na jednotku. Ďalším nápadníkom bol ortopéd Luke, ktorý zase spĺňal duchovné predpoklady a bol rovnako ako Lucy milovníkom veršov básnika Walta Whitmana. Tretím, s kým Lucy nadviazala vzťah, bol bývalý profesionálny basketbalista Bobby, ktorý pre zmenu spĺňal fyzické predpoklady ideálneho muža. V poradí štvrtá schôdzka priam nezabudnuteľná sa konala s láskyplným a citovo založeným obchodníkom s počítačmi Barrym, a napokon to bol priam mysteriózny vzťah s ostrovtipným a prefíkaným Dougom. Každý z nich je iný, má svoje prednosti, ale aj nedostatky. Ak by sa všetci spojili do jedného, bol by to skutočne dokonalý muž, akého by brala každá žena. Život však nie je ideálny. Koho si však Lucy napokon vybrala? Ktorý z uchádzačov ju v tejto chvíli už čaká pred oltárom? A napokon urobila skutočne správne rozhodnutie vo výbere na muža, s ktorým chce stráviť zvyšok svojho života?

    13
  • 14
  • Syn
    Syn (2019)
    FilmRole: Senad
    Armana si jeho rodiče osvojili, když byl ještě malý. Nedlouho poté se jim ale narodil vlastní syn. Teď, na prahu dospělosti má Arman pocit, že je své rodině na obtíž. Pro jeho rodiče je obtížné dokázat mu, že jej milují, obzvláště když se s ním dostávají do častých sporů kvůli jeho nevyzpytatelnému chování. Podobně jako ve filmu Náš každodenní příběh se Ines Tanović soustředila na vykreslení vztahů v současné středostavovské bosenské rodině. Vše se tentokrát točí kolem Armana, sedmnáctiletého chlapce, kterého si rodina osvojila, když začala ztrácet naději, že se jim narodí vlastní dítě. O pár let později se ale stal zázrak, a tak získal Arman mladšího bratra, kterého má sice rád, ale na druhou stranu má kvůli němu pocit, že je v rodině nechtěnou kukačkou. Tento pocit u něj v adolescentním věku natolik zesílil, že se postupně uzavírá před svými adoptivními rodiči do tvrdé skořápky a jakoukoliv radu či pomoc od nich apriori odmítá. Navenek se snaží působit drsným dojmem, v jádru je ale hodný a velmi citlivý kluk. Na veškeré pobídky z okolí reaguje impulzivně a až později o svém jednání přemýšlí. O to je pro něj situace složitější. Pochybnosti o sobě v něm sílí a on se je snaží vyvracet tak, že svému okolí dokazuje svou sílu a odvahu. Ze svých neúspěchů začíná vinit rodiče, kteří mu podle něj nedávají vše, co by dostal, kdyby byl jejich vlastním synem. Když může, utíká za svými vrstevníky, mezi kterými se snaží vyniknout a kompenzovat si své pocity méněcennosti. Jistou naději na zklidnění situace skýtá nová spolužačka, se kterou se začíná sbližovat a při navazování vztahu s ní si začíná uvědomovat, že se celý svět nemusí nutně točit jen kolem něj. Snímek Syn není jen popisem problémů dospívajícího chlapce hledajícího své místo ve společnosti. Ines Tanović napsala a natočila příběh, ve kterém je ukryto mnohem víc. Na poměrně malém prostoru dokázala jít do překvapivé hloubky i ve vyobrazení vztahů mezi Armanovými rodiči a jejich přáteli. Ve vykreslování vztahů mezi rodiči a dětmi se pohybuje v obou směrech a ukazuje, že v jisté chvíli se role otáčí a jsou to děti, které by se měly postarat o své rodiče. To vše zasadila do prostředí současného Sarajeva, ve kterém není úplně snadné udržet si životní standard. (Balkanfilm)
    Žánry:Drama
    55%
    Armana si jeho rodiče osvojili, když byl ještě malý. Nedlouho poté se jim ale narodil vlastní syn. Teď, na prahu dospělosti má Arman pocit, že je své rodině na obtíž. Pro jeho rodiče je obtížné dokázat mu, že jej milují, obzvláště když se s ním dostávají do častých sporů kvůli jeho nevyzpytatelnému chování. Podobně jako ve filmu Náš každodenní příběh se Ines Tanović soustředila na vykreslení vztahů v současné středostavovské bosenské rodině. Vše se tentokrát točí kolem Armana, sedmnáctiletého chlapce, kterého si rodina osvojila, když začala ztrácet naději, že se jim narodí vlastní dítě. O pár let později se ale stal zázrak, a tak získal Arman mladšího bratra, kterého má sice rád, ale na druhou stranu má kvůli němu pocit, že je v rodině nechtěnou kukačkou. Tento pocit u něj v adolescentním věku natolik zesílil, že se postupně uzavírá před svými adoptivními rodiči do tvrdé skořápky a jakoukoliv radu či pomoc od nich apriori odmítá. Navenek se snaží působit drsným dojmem, v jádru je ale hodný a velmi citlivý kluk. Na veškeré pobídky z okolí reaguje impulzivně a až později o svém jednání přemýšlí. O to je pro něj situace složitější. Pochybnosti o sobě v něm sílí a on se je snaží vyvracet tak, že svému okolí dokazuje svou sílu a odvahu. Ze svých neúspěchů začíná vinit rodiče, kteří mu podle něj nedávají vše, co by dostal, kdyby byl jejich vlastním synem. Když může, utíká za svými vrstevníky, mezi kterými se snaží vyniknout a kompenzovat si své pocity méněcennosti. Jistou naději na zklidnění situace skýtá nová spolužačka, se kterou se začíná sbližovat a při navazování vztahu s ní si začíná uvědomovat, že se celý svět nemusí nutně točit jen kolem něj. Snímek Syn není jen popisem problémů dospívajícího chlapce hledajícího své místo ve společnosti. Ines Tanović napsala a natočila příběh, ve kterém je ukryto mnohem víc. Na poměrně malém prostoru dokázala jít do překvapivé hloubky i ve vyobrazení vztahů mezi Armanovými rodiči a jejich přáteli. Ve vykreslování vztahů mezi rodiči a dětmi se pohybuje v obou směrech a ukazuje, že v jisté chvíli se role otáčí a jsou to děti, které by se měly postarat o své rodiče. To vše zasadila do prostředí současného Sarajeva, ve kterém není úplně snadné udržet si životní standard. (Balkanfilm)
    Žánry:Drama
    15