Daniil Demutsky: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Daniil Demutsky: Filmy a seriály

  • Arzenál
    Arzenál (1928)
    Film
    Arsenál je revoluční epos, filmová báseň. Jde o jeden z nejsložitějších filmů Oleksandra Dovženka a ukrajinské kinematografie dvacátých let 20. století vůbec. Film je považován za nejvýraznější příklad expresionismu v ukrajinské kinematografii. Arsenál ukazuje nejradikálnější hledání filmového autorského stylu Oleksandra Dovženka v různých aspektech jeho režijní tvorby. Zajímavá je především dramaturgie, umělecká forma vyprávění a střih filmu. Národní rada amerických filmových kritiků zařadila Arsenál mezi pět nejlepších filmů roku 1929. Arsenál nebo Lednové povstání v Kyjevě 1918, jak zní druhý titul snímku, vypráví básnickou formou o tragických letech první světové války. Režisér propojuje válečné běsnění s obrazy bídy na venkově, které symbolicky zesiluje záběr vychrtlého koně, s nímž se chudý muž pokouší orat ztvrdlou, vysušenou půdu. Volně navazující básnické obrazy spojuje postava mladého venkovana, jenž odešel do války a v roce 1917 se vrátí a začne pracovat v Arsenálu, továrně na zbraně. Dělníci se však brzy vzbouří a hrdina je odsouzen k trestu smrti, což Dovženko opět vyjádří v básnické metafoře. Představitel lidu v jeho interpretaci nemůže zemřít, i když je do něho pálena jedna rána za druhou. Pro originální montáž atrakcí a diagonální záběry byl Dovženko obviněn ze symbolismu a expresionismu. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečný
    71%
    Arsenál je revoluční epos, filmová báseň. Jde o jeden z nejsložitějších filmů Oleksandra Dovženka a ukrajinské kinematografie dvacátých let 20. století vůbec. Film je považován za nejvýraznější příklad expresionismu v ukrajinské kinematografii. Arsenál ukazuje nejradikálnější hledání filmového autorského stylu Oleksandra Dovženka v různých aspektech jeho režijní tvorby. Zajímavá je především dramaturgie, umělecká forma vyprávění a střih filmu. Národní rada amerických filmových kritiků zařadila Arsenál mezi pět nejlepších filmů roku 1929. Arsenál nebo Lednové povstání v Kyjevě 1918, jak zní druhý titul snímku, vypráví básnickou formou o tragických letech první světové války. Režisér propojuje válečné běsnění s obrazy bídy na venkově, které symbolicky zesiluje záběr vychrtlého koně, s nímž se chudý muž pokouší orat ztvrdlou, vysušenou půdu. Volně navazující básnické obrazy spojuje postava mladého venkovana, jenž odešel do války a v roce 1917 se vrátí a začne pracovat v Arsenálu, továrně na zbraně. Dělníci se však brzy vzbouří a hrdina je odsouzen k trestu smrti, což Dovženko opět vyjádří v básnické metafoře. Představitel lidu v jeho interpretaci nemůže zemřít, i když je do něho pálena jedna rána za druhou. Pro originální montáž atrakcí a diagonální záběry byl Dovženko obviněn ze symbolismu a expresionismu. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • 2
  • Země
    Země (1930)
    Film
    68%
    3
  • Zlomená pouta
    Zlomená pouta (1951)
    Film
    Sovětský barevný životopisný film o Tarasu Hryhoroviči Ševčenkovi, největším básníku Ukrajiny. Film za chycuje dobu, kdy Ševčenko studoval na petrohradské akademii a kdy po skončení studií věnoval svou tvorbu boji za svobodu ukrajinského lidu, boji proti carismu. Značná část filmu se zabývá Ševčenkovým uvězněním ve vojenské pevnosti (tato část filmu je vůbec nejúchvatnější). Film "Zlomená pouta", který je posledním dílem zesnulého režiséra Igora Savčenka, byl vyznamenán Stalinovou cenou I. stupně a na VII. MFF v Československu bylo Savčenkovi za jeho vytvoření uděleno zvláštní čestné uznání in memoriam. (FILMOVÝ PŘEHLED 48-49 / 1952)
    62%
    Sovětský barevný životopisný film o Tarasu Hryhoroviči Ševčenkovi, největším básníku Ukrajiny. Film za chycuje dobu, kdy Ševčenko studoval na petrohradské akademii a kdy po skončení studií věnoval svou tvorbu boji za svobodu ukrajinského lidu, boji proti carismu. Značná část filmu se zabývá Ševčenkovým uvězněním ve vojenské pevnosti (tato část filmu je vůbec nejúchvatnější). Film "Zlomená pouta", který je posledním dílem zesnulého režiséra Igora Savčenka, byl vyznamenán Stalinovou cenou I. stupně a na VII. MFF v Československu bylo Savčenkovi za jeho vytvoření uděleno zvláštní čestné uznání in memoriam. (FILMOVÝ PŘEHLED 48-49 / 1952)
    4