Henrik Dahl: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Henrik Dahl: Filmy a seriály

  • Ať vejde ten pravý
    Ať vejde ten pravý (2008)
    FilmRole: Erik
    • Max
    Netradiční upírský horor se odehrává na ponurém švédském sídlišti. Tady žije outsiderský hrdina Oskar a sem se přistěhuje nový soused s dcerou Eli. Dvě zvláštní děti se sblíží a Oskar zjistí, že jeho kamarádka je upírka. Oskar se těžko rozhoduje, jestli se s podivnou dívkou dál přátelit – něco ho k ní ale stále osudově táhne... Film byl natočen podle bestselleru Johna Ajvida Lindqvista a blízký je například potemnělým snímkům Roye Anderssona. Hrůzostrašná pohádka plyne v pomalém tempu a dodržuje pravidla upírského žánru – jen vztah Eli a Oskara je s ohledem na jejich věk platoničtější, i když stejně jako řada jiných upírských filmů je i tenhle hrůzostrašně a až chorobně romantický. Přitom je ale zvláštně chladný – nejen díky skvostným hereckým výkonům dětských představitelů a tomu, že se odehrává na sídlišti pokrytém sněhem. Film podmanivý, sugestivní a ponuře krásný, krvavý, jitřivý a zneklidňující – přesně takový, jaké má skutečné filmové umění být. [43. MFFKV 2008]
    77%
    Netradiční upírský horor se odehrává na ponurém švédském sídlišti. Tady žije outsiderský hrdina Oskar a sem se přistěhuje nový soused s dcerou Eli. Dvě zvláštní děti se sblíží a Oskar zjistí, že jeho kamarádka je upírka. Oskar se těžko rozhoduje, jestli se s podivnou dívkou dál přátelit – něco ho k ní ale stále osudově táhne... Film byl natočen podle bestselleru Johna Ajvida Lindqvista a blízký je například potemnělým snímkům Roye Anderssona. Hrůzostrašná pohádka plyne v pomalém tempu a dodržuje pravidla upírského žánru – jen vztah Eli a Oskara je s ohledem na jejich věk platoničtější, i když stejně jako řada jiných upírských filmů je i tenhle hrůzostrašně a až chorobně romantický. Přitom je ale zvláštně chladný – nejen díky skvostným hereckým výkonům dětských představitelů a tomu, že se odehrává na sídlišti pokrytém sněhem. Film podmanivý, sugestivní a ponuře krásný, krvavý, jitřivý a zneklidňující – přesně takový, jaké má skutečné filmové umění být. [43. MFFKV 2008]
    1
  • My jsme nejlepší!
    My jsme nejlepší! (2013)
    Film

    Jeden z nejvýraznějších švédských režisérů, často označovaný i za nejroztomilejšího filmového rebela, se mezinárodně proslavil dvěma půvabnými sociálními satirami Láska je láska (1998) a Společně (2000), ale i tragickým dramatem Lilja (2002) o bezradnosti dospívající mládeže nechané napospas krutým pravidlům moderní společnosti. Ve snímku My jsme nejlepší! se opět vrací k tématům outsiderství, rebelie i vzájemného mezigeneračního neporozumění a vytváří vzletné komediální drama o nesmrtelnosti punku.

    Dvě 13leté dívky Bobo a Klara vyrůstají ve Stockholmu 80. let a cítí se přehlížené vlastními rodiči. Jsou osamělé, naštvané, jen tak se potloukají po ulicích a rozhodnou se založit punkovou kapelu, i navzdory tomu, že neumí hrát na žádný hudební nástroj.  V místním mládežnickém klubu “vymlátí“ z nástrojů hrůznou píseň o hodinách tělesné výchovy a záchraně dětí v Africe, ale stále to není ono. Když se však k nim přidá slušná a věřící Hedvig s výjimečným hudebním talentem, jejich kapela i hudba náhle dávají smysl. Konečně mohou s punkovými účesy zvítězit nad sexistickými a nechutnými kluky, vyfintěnými koketními holkami a trapnými rodiči.

    Zábavný a milý film o dospívání a síle přátelství získal mnoho cen a nominací na mezinárodních filmových festivalech v Bnátkách, Göteborgu, Philadelphii, Tokiu či v Reykjavíku a v roce 2014 ho ocenili i doma národními švédskými cenami Guldbagge za Nejlepší make-up a Nejlepší scénografii. (Film Europe)

    68%

    Jeden z nejvýraznějších švédských režisérů, často označovaný i za nejroztomilejšího filmového rebela, se mezinárodně proslavil dvěma půvabnými sociálními satirami Láska je láska (1998) a Společně (2000), ale i tragickým dramatem Lilja (2002) o bezradnosti dospívající mládeže nechané napospas krutým pravidlům moderní společnosti. Ve snímku My jsme nejlepší! se opět vrací k tématům outsiderství, rebelie i vzájemného mezigeneračního neporozumění a vytváří vzletné komediální drama o nesmrtelnosti punku.

    Dvě 13leté dívky Bobo a Klara vyrůstají ve Stockholmu 80. let a cítí se přehlížené vlastními rodiči. Jsou osamělé, naštvané, jen tak se potloukají po ulicích a rozhodnou se založit punkovou kapelu, i navzdory tomu, že neumí hrát na žádný hudební nástroj.  V místním mládežnickém klubu “vymlátí“ z nástrojů hrůznou píseň o hodinách tělesné výchovy a záchraně dětí v Africe, ale stále to není ono. Když se však k nim přidá slušná a věřící Hedvig s výjimečným hudebním talentem, jejich kapela i hudba náhle dávají smysl. Konečně mohou s punkovými účesy zvítězit nad sexistickými a nechutnými kluky, vyfintěnými koketními holkami a trapnými rodiči.

    Zábavný a milý film o dospívání a síle přátelství získal mnoho cen a nominací na mezinárodních filmových festivalech v Bnátkách, Göteborgu, Philadelphii, Tokiu či v Reykjavíku a v roce 2014 ho ocenili i doma národními švédskými cenami Guldbagge za Nejlepší make-up a Nejlepší scénografii. (Film Europe)

    2
  • 3
  • 4