Carlo Cartier: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Carlo Cartier: Filmy a seriály

  • Il Capo dei capi
    Il Capo dei capi (2007)
    Minisérie
    80%
    1
  • Kaos
    Kaos (1984)
    FilmRole: The Young Doctor (segment "L'altro figlio")

    Čtyři tváře Sicílie. Italský film natočený na motivy Novel na celý rok Luigiho Pirandella.
    Prolog: Vysoko ve skalách chytí pastýři krkavce, sedícího jako samička na vejcích. To je pro ně důvod, aby ptáka začali týrat. Házejí po něm vejce a nakonec mu na krk uvážou zvonec. Krkavec krouží nad krajinou, ze své výše pozoruje „chaos lidských životů a duší.“ A tam, kam zamíří svůj let, se po čtyřikráte odehraje příběh... „Jsem synem Chaosu. Ne přeneseně, zcela skutečně. Narodil jsem se ve vsi poblíž hustého lesa, kterému místní lidé říkali Cavusu, což je nářeční zkomolenina řeckého slova „chaos.“ Těmito slovy Luigiho Pirandella je uveden snímek Kaos Paola a Vittoria Tavianiových. Čtyři příběhy filmu, jeho prolog a epilog, převzali tvůrci z Pirandellova rozsáhlého cyklu Novely na celý rok (psal je v letech 1901–1919, souhrnně vyšly roku 1922), jenž měl podat co nejcelistvější obraz Sicílie a všech tamních společenských vrstev.

    Bratři Tavianiové si vybrali příběhy z venkovského prostředí a usilovali nejen o postižení přirozenosti, krásy, bizarnosti a krutosti tohoto mikrosvěta, ale i hodnot nadčasových: takřka mýtických forem myšlení a prožívání. Vyprávějí o matce, upínající se k synům v zámoří a odmítající toho, kterého má nablízku (Jiný syn), o manželovi, který zatajil před ženou svou chorobu podněcovanou úplňkem měsíce (Měsíční nemoc), o hrnčíři, jenž sám sebe uvězní v obřím džbánu (Džbán), o chudých horalech, dožadujících se vlastního hřbitova (Rekviem)... Vyprávějí o tom všem s klasickým nadhledem (ten je ostatně symbolizován leitmotivem letícího krkavce a pohledem z jeho perspektivy) a s neobvyklou, až udivující stylizací rytmu a obrazového ztvárnění. Sami bratři Tavianiové o Kaosu řekli: „...Pirandello ve vesnických povídkách přistupuje ke svým hrdinům s ostychem, respektem a soucitem k jejich těžké práci, s pochopením pro jejich pověry a předsudky. Nám se však zamlouvá ještě něco jiného: povídky, které jsme vybrali, nevymyslel autor, vyprávěla mu je jeho matka Maristelle... Jestliže Fellini tvoří skutečnost v divadle, my vytváříme divadlo ve skutečnosti. Proto milujeme Sicílii. Tam je epika vždy přirozená.“ (citace z polského Filmu 18/87, str. 15) (Česká televize)

    77%

    Čtyři tváře Sicílie. Italský film natočený na motivy Novel na celý rok Luigiho Pirandella.
    Prolog: Vysoko ve skalách chytí pastýři krkavce, sedícího jako samička na vejcích. To je pro ně důvod, aby ptáka začali týrat. Házejí po něm vejce a nakonec mu na krk uvážou zvonec. Krkavec krouží nad krajinou, ze své výše pozoruje „chaos lidských životů a duší.“ A tam, kam zamíří svůj let, se po čtyřikráte odehraje příběh... „Jsem synem Chaosu. Ne přeneseně, zcela skutečně. Narodil jsem se ve vsi poblíž hustého lesa, kterému místní lidé říkali Cavusu, což je nářeční zkomolenina řeckého slova „chaos.“ Těmito slovy Luigiho Pirandella je uveden snímek Kaos Paola a Vittoria Tavianiových. Čtyři příběhy filmu, jeho prolog a epilog, převzali tvůrci z Pirandellova rozsáhlého cyklu Novely na celý rok (psal je v letech 1901–1919, souhrnně vyšly roku 1922), jenž měl podat co nejcelistvější obraz Sicílie a všech tamních společenských vrstev.

    Bratři Tavianiové si vybrali příběhy z venkovského prostředí a usilovali nejen o postižení přirozenosti, krásy, bizarnosti a krutosti tohoto mikrosvěta, ale i hodnot nadčasových: takřka mýtických forem myšlení a prožívání. Vyprávějí o matce, upínající se k synům v zámoří a odmítající toho, kterého má nablízku (Jiný syn), o manželovi, který zatajil před ženou svou chorobu podněcovanou úplňkem měsíce (Měsíční nemoc), o hrnčíři, jenž sám sebe uvězní v obřím džbánu (Džbán), o chudých horalech, dožadujících se vlastního hřbitova (Rekviem)... Vyprávějí o tom všem s klasickým nadhledem (ten je ostatně symbolizován leitmotivem letícího krkavce a pohledem z jeho perspektivy) a s neobvyklou, až udivující stylizací rytmu a obrazového ztvárnění. Sami bratři Tavianiové o Kaosu řekli: „...Pirandello ve vesnických povídkách přistupuje ke svým hrdinům s ostychem, respektem a soucitem k jejich těžké práci, s pochopením pro jejich pověry a předsudky. Nám se však zamlouvá ještě něco jiného: povídky, které jsme vybrali, nevymyslel autor, vyprávěla mu je jeho matka Maristelle... Jestliže Fellini tvoří skutečnost v divadle, my vytváříme divadlo ve skutečnosti. Proto milujeme Sicílii. Tam je epika vždy přirozená.“ (citace z polského Filmu 18/87, str. 15) (Česká televize)

    2
  • Komisař Montalbano
    Komisař Montalbano (1999)
    Seriál
    • O2 TV
    75%
    3
  • 4
  • Měsíc u jezera
    Měsíc u jezera (1995)
    FilmRole: Mr. Bonizzoni
    • iTunes
    60%
    5
  • Camera d'albergo
    Camera d'albergo (1981)
    Film
    Pár mladých filmařů tajně natáčel více než rok, co se děje v hotelovém pokoji, snažili se zachytit „živý akt“ běžných lidí v jejich každodenním životě. Naváží kontakt s dodatečně financovaným a starým producentem Mengaronim, aby jejich film postprodukoval, ale během kontaktování náhodných herců kvůli získání povolení začíná manipulovat s jejich prací.
    Žánry:Komedie
    58%
    Pár mladých filmařů tajně natáčel více než rok, co se děje v hotelovém pokoji, snažili se zachytit „živý akt“ běžných lidí v jejich každodenním životě. Naváží kontakt s dodatečně financovaným a starým producentem Mengaronim, aby jejich film postprodukoval, ale během kontaktování náhodných herců kvůli získání povolení začíná manipulovat s jejich prací.
    Žánry:Komedie
    6
  • Freccia nera, La
    Freccia nera, La (2006)
    Seriál
    Okolo roku 1450 pretrvávali na severe Talianska boje. Pápežská stolica, biskup Cusano i cisárstvo sa už dlhší čas usilovali o nastolenie mieru, no zdalo sa, že to nebude možné kvôli žoldnierom, ktorí mali záujem podmaňovať si ďalšie územia. V tomto zložitom období sa na území, kde prebiehali boje, vytvorila skupina rebelov, nazývaná Čierny Šíp. Na cisárskom území, v hrade Monforte, žil Marco so svojimi nevlastnými rodičmi. Raniero di Rottenburg bol priateľ Marcovho otca a po jeho smrti chlapca vychovával... V kláštore Torrealta sa ukrýva kontesa Giovanna Bentivogliová, chránenkyňa biskupa Cusana. Jej rodičia záhadne zmizli, keď bola malá. Raniero je rozhodnutý uniesť Giovannu a vydať ju za Marca... Giovanna narába s lukom obratne ako muž - a preto v chlapčenskom prestrojení bojuje vo vojsku princa von Altenkirchena. Na bojisku sa stretne s Marcom, ktorý bojuje na nepriateľskej strane... Marca vyslobodia zo zajatia výmenou za Alessija, ale Giovanna zostáva zajatkyňou Čierneho Šípu. Marco sa vyberie do tábora rebelov, aby ju vyslobodil. A tam sa od Braccia dozvie krutú pravdu o Ranierovi di Rottenburg: to on zavraždil jeho otca... Keď sa Marco dozvie, že jeho otca zavraždil Raniero di Rottenburg, pridá sa k Čiernemu Šípu. Chce zabiť Raniera a nastoliť v kraji spravodlivosť... V Castellrove sa raz mesačne koná bojová porada všetkých mocných Tirolska. A Marco dostane nápad - vniknúť do Castellrova, uväzniť ich a ukončiť túto nezmyselnú vojnu... Ranierovi vojaci zlikvidovali Čierny Šíp. Marcovi sa podarilo ujsť, no Giovanna sa dostala do Ranierových rúk. Je rozhodnutý vydať ju za vojvodu z Castellrova... Biskupovi Cusanovi hrozí nebezpečenstvo. Giovanna sa podujme na to, že zistí, o čo ide - a použije na to všetky dostupné prostriedky... Giovanna odmietne vydať sa za vojvodu di Castellrovo. Spoznala v ňom muža, ktorý má na svedomí smrť jej matky... Trest za neposlušnosť ju neminie - Raniero ju pošle do baní v Lagoskure... Marco dá dokopy ľudí, aby ju odtiaľ vyslobodil. No Giovannu tam už nenašiel. Uverila totiž dômyselným Ranierovým intrigám... Giovanna naoko síce súhlasila so svadbou s nenávideným vojvodom, ale je rozhodnutá obetovať svoj život - a súčasne pomstiť matkinu smrť. Kým sa Giovanna pripravuje na svadbu, za múrmi hradu Monforte našli Marcovo mŕtve telo... Giovanna sľubuje, že čoskoro budú zasa spolu, spojení smrťou, keď im nebolo dopriate, aby sa ich osudy spojili za života... Naozaj nič nezvráti krutý osud?! Naozaj zaplatia Marco a Giovanna za to, že všetci a všetko bolo proti nim...?
    54%
    Okolo roku 1450 pretrvávali na severe Talianska boje. Pápežská stolica, biskup Cusano i cisárstvo sa už dlhší čas usilovali o nastolenie mieru, no zdalo sa, že to nebude možné kvôli žoldnierom, ktorí mali záujem podmaňovať si ďalšie územia. V tomto zložitom období sa na území, kde prebiehali boje, vytvorila skupina rebelov, nazývaná Čierny Šíp. Na cisárskom území, v hrade Monforte, žil Marco so svojimi nevlastnými rodičmi. Raniero di Rottenburg bol priateľ Marcovho otca a po jeho smrti chlapca vychovával... V kláštore Torrealta sa ukrýva kontesa Giovanna Bentivogliová, chránenkyňa biskupa Cusana. Jej rodičia záhadne zmizli, keď bola malá. Raniero je rozhodnutý uniesť Giovannu a vydať ju za Marca... Giovanna narába s lukom obratne ako muž - a preto v chlapčenskom prestrojení bojuje vo vojsku princa von Altenkirchena. Na bojisku sa stretne s Marcom, ktorý bojuje na nepriateľskej strane... Marca vyslobodia zo zajatia výmenou za Alessija, ale Giovanna zostáva zajatkyňou Čierneho Šípu. Marco sa vyberie do tábora rebelov, aby ju vyslobodil. A tam sa od Braccia dozvie krutú pravdu o Ranierovi di Rottenburg: to on zavraždil jeho otca... Keď sa Marco dozvie, že jeho otca zavraždil Raniero di Rottenburg, pridá sa k Čiernemu Šípu. Chce zabiť Raniera a nastoliť v kraji spravodlivosť... V Castellrove sa raz mesačne koná bojová porada všetkých mocných Tirolska. A Marco dostane nápad - vniknúť do Castellrova, uväzniť ich a ukončiť túto nezmyselnú vojnu... Ranierovi vojaci zlikvidovali Čierny Šíp. Marcovi sa podarilo ujsť, no Giovanna sa dostala do Ranierových rúk. Je rozhodnutý vydať ju za vojvodu z Castellrova... Biskupovi Cusanovi hrozí nebezpečenstvo. Giovanna sa podujme na to, že zistí, o čo ide - a použije na to všetky dostupné prostriedky... Giovanna odmietne vydať sa za vojvodu di Castellrovo. Spoznala v ňom muža, ktorý má na svedomí smrť jej matky... Trest za neposlušnosť ju neminie - Raniero ju pošle do baní v Lagoskure... Marco dá dokopy ľudí, aby ju odtiaľ vyslobodil. No Giovannu tam už nenašiel. Uverila totiž dômyselným Ranierovým intrigám... Giovanna naoko síce súhlasila so svadbou s nenávideným vojvodom, ale je rozhodnutá obetovať svoj život - a súčasne pomstiť matkinu smrť. Kým sa Giovanna pripravuje na svadbu, za múrmi hradu Monforte našli Marcovo mŕtve telo... Giovanna sľubuje, že čoskoro budú zasa spolu, spojení smrťou, keď im nebolo dopriate, aby sa ich osudy spojili za života... Naozaj nič nezvráti krutý osud?! Naozaj zaplatia Marco a Giovanna za to, že všetci a všetko bolo proti nim...?
    7
  • 8
  • Posto al sole, Un
    Posto al sole, Un (1996)
    Seriál
    40%
    9
  • Okouzlení
    Okouzlení (1998)
    Seriál
    Hrdinkou dvacetidílného italského seriálu Okouzlení je mladá ambiciózní lékařka Barbara Nardiová, která pracuje na prestižní klinice, kde se provádějí plastické operace. Barbara je svou prací posedlá, není tedy divu, že si ve svém věku získala takové renomé. Je šťastná, uznávaná ve své profesi, krásná a zrovna se vdává. Bere si svou dávnou lásku z dětství Roberta Ansaldiho, právníka, muže ze své společenské vrstvy. Svatba má začít za chvíli, ale Roberto má zpoždění. Sotva by Barbaru napadlo, že Roberto prožívá cosi, co do základů otřese jejich budoucími osudy. V porodnici bojuje o život svůj a svého dítěte mladá žena. Jak to, že ji přivezl právě Roberto a z nemocnice utekl jako zločinec? Takhle začíná příběh plný vášně, citů, lásky i pomsty. Příběh muže, který nechce riskovat a nedokáže říct ženě pravdu o své minulosti, jeho matky, jako vypočítavé ženy, pro niž vždy účel světí prostředky i Thomase, bratra dívky, který se chce pomstít. Italská spisovatelka Maria Venturiová, známá především svými příběhy Vítězství lásky a Příběh Chiary, znovu zasadila svůj příběh do prostředí bohatých italských vrstev dnešních dnů.
    27%
    Hrdinkou dvacetidílného italského seriálu Okouzlení je mladá ambiciózní lékařka Barbara Nardiová, která pracuje na prestižní klinice, kde se provádějí plastické operace. Barbara je svou prací posedlá, není tedy divu, že si ve svém věku získala takové renomé. Je šťastná, uznávaná ve své profesi, krásná a zrovna se vdává. Bere si svou dávnou lásku z dětství Roberta Ansaldiho, právníka, muže ze své společenské vrstvy. Svatba má začít za chvíli, ale Roberto má zpoždění. Sotva by Barbaru napadlo, že Roberto prožívá cosi, co do základů otřese jejich budoucími osudy. V porodnici bojuje o život svůj a svého dítěte mladá žena. Jak to, že ji přivezl právě Roberto a z nemocnice utekl jako zločinec? Takhle začíná příběh plný vášně, citů, lásky i pomsty. Příběh muže, který nechce riskovat a nedokáže říct ženě pravdu o své minulosti, jeho matky, jako vypočítavé ženy, pro niž vždy účel světí prostředky i Thomase, bratra dívky, který se chce pomstít. Italská spisovatelka Maria Venturiová, známá především svými příběhy Vítězství lásky a Příběh Chiary, znovu zasadila svůj příběh do prostředí bohatých italských vrstev dnešních dnů.
    10