Olivia Brunaux: Nejlepší filmy
a seriály

4.6

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Olivia Brunaux: Filmy a seriály

  • Hořký měsíc
    Hořký měsíc (1992)
    FilmRole: Cindy
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    76%
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    1
  • 2
  • Pohádky noci
    Pohádky noci (2011)
    Film
    Noc co noc se dívka, chlapec a starší technik scházejí ve staromódním kině, aby dali průchod své fantazii a postupně inscenovali šest pohádkových příběhů. Ty se odehrávají na různých kontinentech a důvtipně i s důrazem na tradici představují několik bojů o princezny či záchrany království. Romantické i dobrodužné příběhy v sobě nesou zřetelná poselství, ale též nepřehlédnutelný humor, mnohdy narušující pohádkové stereotypy. Proč by měl mladík toužit po princezně a půlce království, když má doma svou milou, a navíc jde o království mrtvých? Francouzský animátor Michel Ocelot kombinuje tradiční animaci siluet, proslavenou již v roce 1926 snímkem Lotte Reinigerové Dobrodružství prince Achmeda, s moderními technologiemi (snímek byl uveden také ve stereoskopickém 3D). Okouzlující film dokazuje, že animované postavy nemusí být vybaveny propracovanou mimikou, abychom s nimi mohli soucítit. (46th KVIFF)
    72%
    Noc co noc se dívka, chlapec a starší technik scházejí ve staromódním kině, aby dali průchod své fantazii a postupně inscenovali šest pohádkových příběhů. Ty se odehrávají na různých kontinentech a důvtipně i s důrazem na tradici představují několik bojů o princezny či záchrany království. Romantické i dobrodužné příběhy v sobě nesou zřetelná poselství, ale též nepřehlédnutelný humor, mnohdy narušující pohádkové stereotypy. Proč by měl mladík toužit po princezně a půlce království, když má doma svou milou, a navíc jde o království mrtvých? Francouzský animátor Michel Ocelot kombinuje tradiční animaci siluet, proslavenou již v roce 1926 snímkem Lotte Reinigerové Dobrodružství prince Achmeda, s moderními technologiemi (snímek byl uveden také ve stereoskopickém 3D). Okouzlující film dokazuje, že animované postavy nemusí být vybaveny propracovanou mimikou, abychom s nimi mohli soucítit. (46th KVIFF)
    3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Kriminálka Montpellier
    Kriminálka Montpellier (2016)
    Seriál
    • O2 TV
    62%
    8
  • 9
  • 10
  • Navarro
    Navarro (1989)
    Seriál
    55%
    11
  • Ženská spravedlnost
    Ženská spravedlnost (2000)
    Seriál
    Děj pilotní epizody: Při noční službě je v nemocnici zavražděna gynekoložka Seuratová. Do týmu kapitána Nicosseriana, pověřeného vyšetřováním případu, nastoupila začínající policistka Marie Balaguèrová. Svou horlivostí a víc než mezním využíváním kompetencí vyvolá averzi prokurátorky Elisabeth Brochèneové, která odmítá Mariino zaujetí proti nemocničnímu personálu, zejména proti primáři profesoru Vandermansovi. Brocheneová obviní na základě neúplných důkazů z vraždy Séverine Millerantovou, která vyčítala Seuratové a Vandermansovi, že se u jejího těžce postiženého novorozeného dítěte dopustili eutanázie. Marie zjistí, že Seuratová byla s Vandermansem těhotná, což ještě vystupňuje její zaujetí proti primáři, a nakonec je z případu odvolána. Napětí mezi Elisabeth a Marií se však pomalu začíná měnit ve spolupráci a osobní přátelství, a zatímco soud zahajuje přelíčení s Millerantovou, obě ženy pokračují v hledání pravdy.
    Žánry:Krimi
    50%
    Děj pilotní epizody: Při noční službě je v nemocnici zavražděna gynekoložka Seuratová. Do týmu kapitána Nicosseriana, pověřeného vyšetřováním případu, nastoupila začínající policistka Marie Balaguèrová. Svou horlivostí a víc než mezním využíváním kompetencí vyvolá averzi prokurátorky Elisabeth Brochèneové, která odmítá Mariino zaujetí proti nemocničnímu personálu, zejména proti primáři profesoru Vandermansovi. Brocheneová obviní na základě neúplných důkazů z vraždy Séverine Millerantovou, která vyčítala Seuratové a Vandermansovi, že se u jejího těžce postiženého novorozeného dítěte dopustili eutanázie. Marie zjistí, že Seuratová byla s Vandermansem těhotná, což ještě vystupňuje její zaujetí proti primáři, a nakonec je z případu odvolána. Napětí mezi Elisabeth a Marií se však pomalu začíná měnit ve spolupráci a osobní přátelství, a zatímco soud zahajuje přelíčení s Millerantovou, obě ženy pokračují v hledání pravdy.
    Žánry:Krimi
    12
  • Manželčina pomsta
    Manželčina pomsta (2005)
    Film
    Anne je čtyřicet let a má vše, co potřebuje ke štěstí. Pracuje pro jednu rozhlasovou stanici, má šikovného čtrnáctiletého syna Pierra, hezký domov a pozorného manžela Juliena, který pracuje jako návrhář. Přibrala sice pár kilo, ztratila trochu té mladické rozvernosti, ale ráda tyto oběti spokojenému manželství přinesla. Anne se však ze dne na den zhroutí celý svět, když náhodou zjistí, že Julien podlehl svodům své o dvacet let mladší kolegyně a rozhodl se ji vyměnit za svou léty poněkud opotřebovanou manželku. Anne na něj v návalu zloby udeří a když Julian přizná, že se bezhlavě zamiloval, vyčte mu nevděk za celých těch patnáct let, kdy mu prala a žehlila, hodí mu na hlavu čerstvě vyprané ponožky a on udělá přesně to, s čím nepočítala. Odejde. Bezradná žena zpočátku neví co dělat, lituje se, zlobí se na Juliana, svěřuje se kamarádkám a nakonec se rozhodne pro vzpouru. Vyrazí si na pánský striptýz, odhodlaná pořádně si užívat a najít si nějakého milence. Jenže nakonec jí tenhle experiment jen bolestně připomene víc než smutnou realitu, že její mládí nahradila kila a starosti, a že si vlastně nechce užívat s žádným milencem, ale s Julianem, kterého má stále ráda. Nakonec však přece jen ve svém trápení objeví to jediné smysluplné řešení pro sebe i svého syna: celé situaci se začne smát.
    Žánry:Komedie
    49%
    Anne je čtyřicet let a má vše, co potřebuje ke štěstí. Pracuje pro jednu rozhlasovou stanici, má šikovného čtrnáctiletého syna Pierra, hezký domov a pozorného manžela Juliena, který pracuje jako návrhář. Přibrala sice pár kilo, ztratila trochu té mladické rozvernosti, ale ráda tyto oběti spokojenému manželství přinesla. Anne se však ze dne na den zhroutí celý svět, když náhodou zjistí, že Julien podlehl svodům své o dvacet let mladší kolegyně a rozhodl se ji vyměnit za svou léty poněkud opotřebovanou manželku. Anne na něj v návalu zloby udeří a když Julian přizná, že se bezhlavě zamiloval, vyčte mu nevděk za celých těch patnáct let, kdy mu prala a žehlila, hodí mu na hlavu čerstvě vyprané ponožky a on udělá přesně to, s čím nepočítala. Odejde. Bezradná žena zpočátku neví co dělat, lituje se, zlobí se na Juliana, svěřuje se kamarádkám a nakonec se rozhodne pro vzpouru. Vyrazí si na pánský striptýz, odhodlaná pořádně si užívat a najít si nějakého milence. Jenže nakonec jí tenhle experiment jen bolestně připomene víc než smutnou realitu, že její mládí nahradila kila a starosti, a že si vlastně nechce užívat s žádným milencem, ale s Julianem, kterého má stále ráda. Nakonec však přece jen ve svém trápení objeví to jediné smysluplné řešení pro sebe i svého syna: celé situaci se začne smát.
    Žánry:Komedie
    13
  • Julie Lescautová
    Julie Lescautová (1992)
    Seriál
    • O2 TV
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ) si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    46%
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ) si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    14
  • 15
  • Žena zákona
    Žena zákona (1997)
    Seriál
    Tvorcom sa podarilo vykresliť hlavnú hrdinku ako živého človeka, a nie čítankový model či prototyp ženy veliacej mužom. Isabelle je totiž nielen ctižiadostivá, húževnatá, pracovitá, rázna a rozhodná, ale má aj typické ženské vlastnosti, ako je súcit či pochopenie. Po absolvovaní policajnej školy si vyslúžila hodnosť práporčíčky a v mestečku Valadieu nastúpila ako šéfka oddelenia vyšetrovania. Nie všetkým jej podriadeným výhradne mužom sa to, pravdaže páči. A na dôvažok, Isabelle to nemá ľahké ani v súkromí. Je slobodnou matkou malého syna Nicolasa. A keďže je aj príťažlivá, cez prsty sa na ňu najmä spočiatku pozerajú partnerky jej podriadených. Televízny seriál Žena zákona sa nakrúca už od roku 1996, doteraz vzniklo 26 častí a pre tých, kto si prípady, ktoré rieši Isabelle Florentová a jej kolegovia, obľúbia, potešujúca informácia v najbližšom čase sa pripravujú nové epizódy. Keďže v dĺžke jednotlivých epizód ide v podstate o celovečerné televízne filmy, v priemere ročne vzniknú tri až štyri epizódy, keďže nakrúcanie je mimoriadne náročné technicky i personálne.
    Žánry:KrimiThriller
    39%
    Tvorcom sa podarilo vykresliť hlavnú hrdinku ako živého človeka, a nie čítankový model či prototyp ženy veliacej mužom. Isabelle je totiž nielen ctižiadostivá, húževnatá, pracovitá, rázna a rozhodná, ale má aj typické ženské vlastnosti, ako je súcit či pochopenie. Po absolvovaní policajnej školy si vyslúžila hodnosť práporčíčky a v mestečku Valadieu nastúpila ako šéfka oddelenia vyšetrovania. Nie všetkým jej podriadeným výhradne mužom sa to, pravdaže páči. A na dôvažok, Isabelle to nemá ľahké ani v súkromí. Je slobodnou matkou malého syna Nicolasa. A keďže je aj príťažlivá, cez prsty sa na ňu najmä spočiatku pozerajú partnerky jej podriadených. Televízny seriál Žena zákona sa nakrúca už od roku 1996, doteraz vzniklo 26 častí a pre tých, kto si prípady, ktoré rieši Isabelle Florentová a jej kolegovia, obľúbia, potešujúca informácia v najbližšom čase sa pripravujú nové epizódy. Keďže v dĺžke jednotlivých epizód ide v podstate o celovečerné televízne filmy, v priemere ročne vzniknú tri až štyri epizódy, keďže nakrúcanie je mimoriadne náročné technicky i personálne.
    Žánry:KrimiThriller
    16
  • Kriminálka Paříž
    Kriminálka Paříž (2006)
    Seriál

    Kriminálka Paříž (2006-2009) je francouzský seriál, zřetelně ovlivněný americkými vzory o práci kriminalistických specialistů, již známe především z populární série C.S.I. (Crime Scene Investigation); u nás podle místa děje Kriminálka Las Vegas, Kriminálka Miami a Kriminálka New York. Kriminálka Paříž je však evropskou modifikací, vycházející z italského formátu R.I.S. - Delitti imperfetti, tedy Nedokonalé zločiny.
    V seriálu sledujeme práci týmu kriminalistické laboratoře (R.I.S.). Každý z nich má svou specializaci, ale také problémy, případně hříchy z minulosti. Šéfem týmu (v prvních dvou řadách, tedy dvaceti epizodách) je Marc Venturi (Jean-Pierre Michael), náročný k sobě i k ostatním, ovšem handicapovaný rodinnou tragédií. Jeho žena údajně zahynula při teroristickém útoku v severní Africe, ale Marc stále pátrá po okolnostech tehdejších událostí, neboť nevěří, že je mrtvá. Nejzkušenějším v týmu je bývalý učitel biologie Hugo Chalonges (Pierre-Loup Rajot), starající se o postiženou dceru. Každý den si vyčítá tu chvíli nepozornosti, kdy malá Cecílie vběhla pod auto a skončila na vozíčku. Nejmladším mužem týmu je Malik Berkaoui (Stéphane Metzger), balistický expert, veselý a nenucený povahou, ale v práci ostřílený profesionál. Často pracuje v tandemu s novou kolegyní Julií Labroovou (Barbara Cabritaová), která se přes své mládí vyzná v elektronice jako málokdo. Také ji trápí dávné trauma, o němž však odmítá hovořit. Poslední členkou týmu vyšetřovatelů je sympatická Nathalie Giesbertová (Aurélie Bargemeová), specialistka na chemii a fyziku. Nezávislá a energická, pracuje velmi metodicky a svému povolání se věnuje tak náruživě, že zdánlivě nemá čas na nic jiného.
    V seriálu vystupují i další postavy, respektovaný policejní kapitán Pierre Morand (Laurent Olmedo) poručík Martine Forestová (Claudia Tagboová), kteří vědí, že se na práci svých kolegů z laboratoře mohou stoprocentně spolehnout. A důležitou součástí vyšetřování vražd je samozřejmě patoložka Alexandra Joffrinová (Coraly Zahoneroová), která ani v pitevně neztrácí šarm a smysl pro humor.
    Jednotlivé epizody dovedně mísí vypjatá lidská dramata zločinců a jejich obětí s mravenčí prací odborníků z laboratoře (většinou sledujeme dva souběžně probíhající případy) a nezapomínají ani na pravidelné sondy do soukromí členů kriminalistického týmu.

    Žánry:Krimi
    34%

    Kriminálka Paříž (2006-2009) je francouzský seriál, zřetelně ovlivněný americkými vzory o práci kriminalistických specialistů, již známe především z populární série C.S.I. (Crime Scene Investigation); u nás podle místa děje Kriminálka Las Vegas, Kriminálka Miami a Kriminálka New York. Kriminálka Paříž je však evropskou modifikací, vycházející z italského formátu R.I.S. - Delitti imperfetti, tedy Nedokonalé zločiny.
    V seriálu sledujeme práci týmu kriminalistické laboratoře (R.I.S.). Každý z nich má svou specializaci, ale také problémy, případně hříchy z minulosti. Šéfem týmu (v prvních dvou řadách, tedy dvaceti epizodách) je Marc Venturi (Jean-Pierre Michael), náročný k sobě i k ostatním, ovšem handicapovaný rodinnou tragédií. Jeho žena údajně zahynula při teroristickém útoku v severní Africe, ale Marc stále pátrá po okolnostech tehdejších událostí, neboť nevěří, že je mrtvá. Nejzkušenějším v týmu je bývalý učitel biologie Hugo Chalonges (Pierre-Loup Rajot), starající se o postiženou dceru. Každý den si vyčítá tu chvíli nepozornosti, kdy malá Cecílie vběhla pod auto a skončila na vozíčku. Nejmladším mužem týmu je Malik Berkaoui (Stéphane Metzger), balistický expert, veselý a nenucený povahou, ale v práci ostřílený profesionál. Často pracuje v tandemu s novou kolegyní Julií Labroovou (Barbara Cabritaová), která se přes své mládí vyzná v elektronice jako málokdo. Také ji trápí dávné trauma, o němž však odmítá hovořit. Poslední členkou týmu vyšetřovatelů je sympatická Nathalie Giesbertová (Aurélie Bargemeová), specialistka na chemii a fyziku. Nezávislá a energická, pracuje velmi metodicky a svému povolání se věnuje tak náruživě, že zdánlivě nemá čas na nic jiného.
    V seriálu vystupují i další postavy, respektovaný policejní kapitán Pierre Morand (Laurent Olmedo) poručík Martine Forestová (Claudia Tagboová), kteří vědí, že se na práci svých kolegů z laboratoře mohou stoprocentně spolehnout. A důležitou součástí vyšetřování vražd je samozřejmě patoložka Alexandra Joffrinová (Coraly Zahoneroová), která ani v pitevně neztrácí šarm a smysl pro humor.
    Jednotlivé epizody dovedně mísí vypjatá lidská dramata zločinců a jejich obětí s mravenčí prací odborníků z laboratoře (většinou sledujeme dva souběžně probíhající případy) a nezapomínají ani na pravidelné sondy do soukromí členů kriminalistického týmu.

    Žánry:Krimi
    17
  • 18