Willie Brown: Nejlepší filmy
a seriály

7.2

Willie Brown: Filmy a seriály

  • Kmotr Coda: Smrt Michaela Corleona
    Kmotr Coda: Smrt Michaela Corleona (2020)
    FilmRole: Party Politician
    87%
    1
  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    FilmRole: Party Politician
    • O2 TV
    • Google Play
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    2
  • Trip, The
    Trip, The (2002)
    Film
    Film začíná iniciačním setkáním dvou mladíků: Alana, člena Mladých republikánů, který pracuje jako novinář, a Tommyho, bojovníka za práva gayů. Hrdinové mají odlišné politické názory a Alan vlastně poznal Tommyho při psaní knihy o zlech homosexuality, jejich postupně se tvořící přátelství však přeroste v lásku. Film začíná na počátku sedmdesátých let a pokračuje až do poloviny let osmdesátých. Na pozadí lásky dvou mužů se snaží obecněji mapovat zárodky gay aktivizmu. Ve filmu se objevují ohlasy na tažení Anity Grayové "Zachraňte naše děti", které v roce 1977 spustilo v USA vlnu antigay hysterie, i počátek epidemie AIDS. Celý film je podkreslen dobovými hity, např. od Bruce Springsteena.
    66%
    Film začíná iniciačním setkáním dvou mladíků: Alana, člena Mladých republikánů, který pracuje jako novinář, a Tommyho, bojovníka za práva gayů. Hrdinové mají odlišné politické názory a Alan vlastně poznal Tommyho při psaní knihy o zlech homosexuality, jejich postupně se tvořící přátelství však přeroste v lásku. Film začíná na počátku sedmdesátých let a pokračuje až do poloviny let osmdesátých. Na pozadí lásky dvou mužů se snaží obecněji mapovat zárodky gay aktivizmu. Ve filmu se objevují ohlasy na tažení Anity Grayové "Zachraňte naše děti", které v roce 1977 spustilo v USA vlnu antigay hysterie, i počátek epidemie AIDS. Celý film je podkreslen dobovými hity, např. od Bruce Springsteena.
    3
  • Král džungle
    Král džungle (1997)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Před mnoha lety se nad centrální Afrikou zřítilo letadlo. Přežil jediný pasažér - nemluvně George. Uplynulo dvacet let a z George se stal skutečný král džungle. Pak k jeho útulnému bungalovu z palmoví zbloudila výprava s krásnou dívkou Uršulou, kterou pronásleduje její slizký snoubenec Lyle. Když se Uršula dostane do smrtelného nebezpečí, odporný Lyle zbaběle prchá, zatímco hrdinný George se spouští z liány přímo na překvapeného lva zabijáka a odnáší Uršulu do svého království. Dívka je šokována - pohledný a sexy opičí muž, mluvící gorila a uměleckým nadáním a slon, který se při své mnohametrákové váze chová přesně jako přítulný pejsek. Nicméně překvapen je i George, když se později se svou láskou Uršulou vydává do San Franciska a na vlastní kůži poznává džungli velkoměsta...
    63%
    Před mnoha lety se nad centrální Afrikou zřítilo letadlo. Přežil jediný pasažér - nemluvně George. Uplynulo dvacet let a z George se stal skutečný král džungle. Pak k jeho útulnému bungalovu z palmoví zbloudila výprava s krásnou dívkou Uršulou, kterou pronásleduje její slizký snoubenec Lyle. Když se Uršula dostane do smrtelného nebezpečí, odporný Lyle zbaběle prchá, zatímco hrdinný George se spouští z liány přímo na překvapeného lva zabijáka a odnáší Uršulu do svého království. Dívka je šokována - pohledný a sexy opičí muž, mluvící gorila a uměleckým nadáním a slon, který se při své mnohametrákové váze chová přesně jako přítulný pejsek. Nicméně překvapen je i George, když se později se svou láskou Uršulou vydává do San Franciska a na vlastní kůži poznává džungli velkoměsta...
    4
  • Deník princezny
    Deník princezny (2001)
    FilmRole: Sám sebe
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1

    Mia je nenápadná, inteligentní a mile ztřeštěná studentka střední školy. Žije v San Francisku se svou matkou, svobodomyslnou umělkyní (Caroline Goodall). V neslušivých brýlích, s nemoderním účesem i oblečením jako z bazaru je tak trochu outsiderem mezi spolužačkami, které myslí jen na zábavu, parádu a na to, jak Miu zesměšnit. Ta marně vrhá zamilované pohledy na fešáckého třídního playboye Joshe (Erik von Detten). Josh si ale ošklivého kačátka Mii ani nevšimne. Pak se najednou objeví na scéně babička odkudsi z Evropy (Julie Andrews), kterou nikdy neviděla, a sdělí dívce šokující novinu. Její otec, kterého vůbec nepoznala, byl panovníkem malé evropské země, a protože nedávno zemřel, stává se Mia dědičkou trůnu. Babička královna slibuje, že z ní udělá princeznu jak má být. Patnáctiletá Mia musí řešit životní dilema zůstat obyčejnou studentkou nebo naplnit přání babičky a otce a převzít odpovědnost za vládu malé vzdálené země.

    55%

    Mia je nenápadná, inteligentní a mile ztřeštěná studentka střední školy. Žije v San Francisku se svou matkou, svobodomyslnou umělkyní (Caroline Goodall). V neslušivých brýlích, s nemoderním účesem i oblečením jako z bazaru je tak trochu outsiderem mezi spolužačkami, které myslí jen na zábavu, parádu a na to, jak Miu zesměšnit. Ta marně vrhá zamilované pohledy na fešáckého třídního playboye Joshe (Erik von Detten). Josh si ale ošklivého kačátka Mii ani nevšimne. Pak se najednou objeví na scéně babička odkudsi z Evropy (Julie Andrews), kterou nikdy neviděla, a sdělí dívce šokující novinu. Její otec, kterého vůbec nepoznala, byl panovníkem malé evropské země, a protože nedávno zemřel, stává se Mia dědičkou trůnu. Babička královna slibuje, že z ní udělá princeznu jak má být. Patnáctiletá Mia musí řešit životní dilema zůstat obyčejnou studentkou nebo naplnit přání babičky a otce a převzít odpovědnost za vládu malé vzdálené země.

    5
  • Příběh jedné noci
    Příběh jedné noci (2000)
    Film
    Isaac Adler (TIMOTHY HUTTON) je vysokoškolský profesor, ktorý pricestoval do San Francisca, kde má prednášať, len deň pred svojou svadbou. Keď sa mu jedna z topánok, ktoré si dal v hoteli pred dvere, aby ich vyčistili, stratí, musí si ísť kúpiť nové. Nevinný výlet sa zmení na obrovské dobrodružstvo, keď sa náhodou zoznámi s krásnou cudzinkou (MARIA GRAZIA CUCINOTTA).
    Žánry:Komedie
    53%
    Isaac Adler (TIMOTHY HUTTON) je vysokoškolský profesor, ktorý pricestoval do San Francisca, kde má prednášať, len deň pred svojou svadbou. Keď sa mu jedna z topánok, ktoré si dal v hoteli pred dvere, aby ich vyčistili, stratí, musí si ísť kúpiť nové. Nevinný výlet sa zmení na obrovské dobrodružstvo, keď sa náhodou zoznámi s krásnou cudzinkou (MARIA GRAZIA CUCINOTTA).
    Žánry:Komedie
    6
  • 7