6.5

Christoph Bantzer: Filmy a seriály

  • Kommissar, Der
    Kommissar, Der (1969)
    Seriál
    76%
    1
  • Funny Games
    Funny Games (1997)
    FilmRole: Fred
    • Max
    • Filmbox+
    • KVIFF TV
    75%
    2
  • Bella Block - Abschied im Licht
    Bella Block - Abschied im Licht (1994)
    Seriál
    70%
    3
  • 4 králové
    4 králové (2015)
    FilmRole: Vater Lara
    Alex, Fedja, Timo a Lara jsou čtyři problémoví teenageři, pro které nadcházející Štědrý večer neznamená klid a radost. Kvůli jejich bouřlivé minulosti plné rodinných konfliktů stráví svátky v psychiatrické léčebně, a ne doma. Tito naprosto odlišní mladiství se musí nejen vzájemně sžít, ale také se postavit sami sobě v náročných terapeutických sezeních. Díky neortodoxnímu psychiatrovi Dr. Wolfovi však sezení naberou nečekaný směr a tato čtveřice zažije Vánoce, na které nikdy nezapomene.
    Žánry:Drama
    67%
    Alex, Fedja, Timo a Lara jsou čtyři problémoví teenageři, pro které nadcházející Štědrý večer neznamená klid a radost. Kvůli jejich bouřlivé minulosti plné rodinných konfliktů stráví svátky v psychiatrické léčebně, a ne doma. Tito naprosto odlišní mladiství se musí nejen vzájemně sžít, ale také se postavit sami sobě v náročných terapeutických sezeních. Díky neortodoxnímu psychiatrovi Dr. Wolfovi však sezení naberou nečekaný směr a tato čtveřice zažije Vánoce, na které nikdy nezapomene.
    Žánry:Drama
    4
  • Väter
    Väter (2002)
    FilmRole: Jakob Ellermann
    Marco a Melanie, mladý manželský pár, žijí životem plným vášně, chaosu a drobných každodenních frustrací. Jejich láska k sobě navzájem se zdá být majákem na rozbouřeném moři. Jenže pracovní tlak, spálené toasty a špinavé prádlo narušují veškerou něhu a zdá se, že nikdy nemají dost času na svého šestiletého syna Bennyho. Jejich svět se začne hroutit, když se Melanie odstěhuje a vezme s sebou i Bennyho. Podá žádost o rozvod a Marco učiní rozhodnutí, které změní nejen jeho život. Náhle objeví svůj vlastní, jedinečný způsob, jak být otcem… *Já jsem táta* je moderní portrét generace, která zjevně selhává ve svých vlastních ambicích: Jak koneckonců skloubit práci, děti, lásku a všechny ostatní výzvy každodenního života – aniž by se člověk přitom vzdal sám sebe? A co se stane, když se pozice zakonzervují a rozvod se zdá být nevyhnutelný?
    Žánry:Drama
    Režie:Dani Levy
    66%
    Marco a Melanie, mladý manželský pár, žijí životem plným vášně, chaosu a drobných každodenních frustrací. Jejich láska k sobě navzájem se zdá být majákem na rozbouřeném moři. Jenže pracovní tlak, spálené toasty a špinavé prádlo narušují veškerou něhu a zdá se, že nikdy nemají dost času na svého šestiletého syna Bennyho. Jejich svět se začne hroutit, když se Melanie odstěhuje a vezme s sebou i Bennyho. Podá žádost o rozvod a Marco učiní rozhodnutí, které změní nejen jeho život. Náhle objeví svůj vlastní, jedinečný způsob, jak být otcem… *Já jsem táta* je moderní portrét generace, která zjevně selhává ve svých vlastních ambicích: Jak koneckonců skloubit práci, děti, lásku a všechny ostatní výzvy každodenního života – aniž by se člověk přitom vzdal sám sebe? A co se stane, když se pozice zakonzervují a rozvod se zdá být nevyhnutelný?
    Žánry:Drama
    Režie:Dani Levy
    5
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    6
  • Pfefferkörner, Die
    Pfefferkörner, Die (1999)
    Seriál
    Die Pfefferkörner (Papričky) je německý televizní seriál produkovaný televizí Der Kinderkanal. Papričky je pětice kamarádů z Hamburku: Jana Holstein Coutre, Nataša "Tascha" Jaonzäns, Filip "Fiete" Overbeck, Cem Gülec a Vivien "Vivi" Overbeck, Fieteho osmiletá sestra. Po škole se mladí detektivové setkávají v horním patře skladu koření společnosti Overbeck & Associates, který v první části patří Fieteho a Viviiným rodičům, ale později je svěřen do péče Fietemu a Vivi. Zde, v historické čtvrti skladů, mají kamarádi svůj hlavní stan. Díky chytrosti, kombinované s doručováním a podporou internetu, zde řeší své případy. Detektivové usvědčují znečišťovatele životního prostředí, obchodníky se zvířaty a pašeráky drog. Pomáhají si také navzájem s osobními problémy, se kterými se setkávají. Cem ztratil rodiče při autonehodě a občas se cítí smutný a osamělý. Jana žije se svou rozvedenou matkou, právničkou, která je zřídkakdy doma. Nataša pochází z Lotyšska. Její rodiče mají zpočátku velmi přísná pravidla, co se týče její výchovy, což Natašu trápí. Fiete má problémy s vyjadřováním svých citů a skrývá je za mrzutostí a nepřátelstvím vůči dívkám, dokud se nezamiluje do Nataši. Vivi trpí svou rolí nejmladšího člena skupiny. Věří, že musí neustále bojovat o uznání.
    63%
    Die Pfefferkörner (Papričky) je německý televizní seriál produkovaný televizí Der Kinderkanal. Papričky je pětice kamarádů z Hamburku: Jana Holstein Coutre, Nataša "Tascha" Jaonzäns, Filip "Fiete" Overbeck, Cem Gülec a Vivien "Vivi" Overbeck, Fieteho osmiletá sestra. Po škole se mladí detektivové setkávají v horním patře skladu koření společnosti Overbeck & Associates, který v první části patří Fieteho a Viviiným rodičům, ale později je svěřen do péče Fietemu a Vivi. Zde, v historické čtvrti skladů, mají kamarádi svůj hlavní stan. Díky chytrosti, kombinované s doručováním a podporou internetu, zde řeší své případy. Detektivové usvědčují znečišťovatele životního prostředí, obchodníky se zvířaty a pašeráky drog. Pomáhají si také navzájem s osobními problémy, se kterými se setkávají. Cem ztratil rodiče při autonehodě a občas se cítí smutný a osamělý. Jana žije se svou rozvedenou matkou, právničkou, která je zřídkakdy doma. Nataša pochází z Lotyšska. Její rodiče mají zpočátku velmi přísná pravidla, co se týče její výchovy, což Natašu trápí. Fiete má problémy s vyjadřováním svých citů a skrývá je za mrzutostí a nepřátelstvím vůči dívkám, dokud se nezamiluje do Nataši. Vivi trpí svou rolí nejmladšího člena skupiny. Věří, že musí neustále bojovat o uznání.
    7
  • 8
  • Nezvěstné děti
    Nezvěstné děti (2012)
    FilmRole: Lotharův otec
    Lothar, otec nezvěstné dcery, bere pátrání do vlastních rukou. Postupem času zjišťuje, že pohřešovaných dětí přibývá a případy jsou bez úspěchu uzavírány. Lothar během pátrání, na kterém se postupem času stává závislým, sleduje proměnu světa, kde děti dobrovolně a ve velkém počtu opouštějí své domovy. Drama s apokalyptickým nádechem sleduje na pozadí bezútěšné městské periferie měnící se psychický stav Lothara, jenž si začíná všímat alarmující proměny moderního Německa. Film byl na Evropských filmových cenách nominován v kategorii Objev roku. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    51%
    Lothar, otec nezvěstné dcery, bere pátrání do vlastních rukou. Postupem času zjišťuje, že pohřešovaných dětí přibývá a případy jsou bez úspěchu uzavírány. Lothar během pátrání, na kterém se postupem času stává závislým, sleduje proměnu světa, kde děti dobrovolně a ve velkém počtu opouštějí své domovy. Drama s apokalyptickým nádechem sleduje na pozadí bezútěšné městské periferie měnící se psychický stav Lothara, jenž si začíná všímat alarmující proměny moderního Německa. Film byl na Evropských filmových cenách nominován v kategorii Objev roku. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    9
  • Derrick
    Derrick (1974)
    Seriál
    48%
    10
  • Starej
    Starej (1977)
    Seriál
    28%
    11