Mira Awad: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Mira Awad: Filmy a seriály

  • 1
  • Buah, Ha-
    Buah, Ha- (2006)
    Film

    Tři mladí spolubydlící z Tel Avivu, dva kluci a jedna holka, se snaží nevnímat politické konflikty a raději se soustředit na svoje životy a lásky, tedy žít v jakési únikové „bublině“. Tvrdohlavá Lulu pracuje v butiku, nápadný Yali vede trendy kavárnu a Noam, který prodává v obchodě s hudbou, tráví víkendy vykonáváním služby na kontrolním stanovišti Národní Gardy. Když se Noam zamiluje do Ashrafa, mladého Palestince, rozhodnou se pomoct Ashrafovi zůstat nelegálně v Tel Avivu. Obléknou ho do moderních izraelských šatů, dají mu hebrejské jméno, nechají ho pracovat v Yaliho kavárně a společně oslaví toto mírumilovné soužití na plážové párty. Jejich utopie se však kvůli politické a sociální skutečnosti na Blízkém východě zhroutí. [MEZIPATRA 2008]

    Režie:Eytan Fox
    72%

    Tři mladí spolubydlící z Tel Avivu, dva kluci a jedna holka, se snaží nevnímat politické konflikty a raději se soustředit na svoje životy a lásky, tedy žít v jakési únikové „bublině“. Tvrdohlavá Lulu pracuje v butiku, nápadný Yali vede trendy kavárnu a Noam, který prodává v obchodě s hudbou, tráví víkendy vykonáváním služby na kontrolním stanovišti Národní Gardy. Když se Noam zamiluje do Ashrafa, mladého Palestince, rozhodnou se pomoct Ashrafovi zůstat nelegálně v Tel Avivu. Obléknou ho do moderních izraelských šatů, dají mu hebrejské jméno, nechají ho pracovat v Yaliho kavárně a společně oslaví toto mírumilovné soužití na plážové párty. Jejich utopie se však kvůli politické a sociální skutečnosti na Blízkém východě zhroutí. [MEZIPATRA 2008]

    Režie:Eytan Fox
    2
  • 3
  • Chronicle of a Disappearance
    Chronicle of a Disappearance (1996)
    Film
    Elia Suleiman se skrze svůj první celovečerní film pokouší dobrat k podstatě palestinské národní identity. Pokládá si otázku, co to znamená být v dnešní době Palestincem? Kombinací různých epizodických výjevů vytváří koláž, v níž dohromady směšuje fakta i fikci. Volně překračuje a navzájem propojuje hranice fikčního příběhu, autobiografie a historie. Hlavní postavou snímku je E.S., sám režisér. On a další postavy bloudí sociálním i politickým labyrintem. Pokoušejí se dostat ze svízelných životních podmínek, chtějí se vymanit ze svého ghettoizovaného života. Zlehčujícím žánrem černé komedie tvůrci zviditelňují opomíjené důsledky násilné separace na psychiku běžných Palestinců.

    Snímek je rozdělen do dvou dílů, na „Nazaretský osobní deník" a „Jeruzalémský politický deník". Intermezzo mezi těmito částmi tvoří osobní Suleimanova vsuvka, která je úzce spjatá s jeho návratem na Blízký východ. Zatímco v první části filmu sledujeme majitele krámku se suvenýry, který se připravuje na nával japonských turistů, v další části filmu, méně optimistické, vidíme marné snažení mladé arabské ženy hledající si byt. Arabové totiž nepronajmou byt osamělé ženě a Židé ho zase nesvěří Arabce.

    Snímek nevypráví jeden ucelený příběh. Místo toho se zaměřuje na životy mnohých postav, které jsou navzájem jen velmi volně propojeny. Sériemi kritických, surrealistických i veselých scén režisér vytváří obraz palestinské národní identity. Filmová postava E.S. je konfrontována s prostředím, kde se narodila. Pátrá po vlastním smyslu pro sounáležitost. Osoba režiséra se pohybuje mezi dvěma polohami - buď je postavou ve filmu, nebo pozorovatelem jednotlivých událostí. Po 12 letech v emigraci se tímto filmem Suleiman pokusil znovu nalézt vlastní identitu. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:Drama
    66%
    Elia Suleiman se skrze svůj první celovečerní film pokouší dobrat k podstatě palestinské národní identity. Pokládá si otázku, co to znamená být v dnešní době Palestincem? Kombinací různých epizodických výjevů vytváří koláž, v níž dohromady směšuje fakta i fikci. Volně překračuje a navzájem propojuje hranice fikčního příběhu, autobiografie a historie. Hlavní postavou snímku je E.S., sám režisér. On a další postavy bloudí sociálním i politickým labyrintem. Pokoušejí se dostat ze svízelných životních podmínek, chtějí se vymanit ze svého ghettoizovaného života. Zlehčujícím žánrem černé komedie tvůrci zviditelňují opomíjené důsledky násilné separace na psychiku běžných Palestinců.

    Snímek je rozdělen do dvou dílů, na „Nazaretský osobní deník" a „Jeruzalémský politický deník". Intermezzo mezi těmito částmi tvoří osobní Suleimanova vsuvka, která je úzce spjatá s jeho návratem na Blízký východ. Zatímco v první části filmu sledujeme majitele krámku se suvenýry, který se připravuje na nával japonských turistů, v další části filmu, méně optimistické, vidíme marné snažení mladé arabské ženy hledající si byt. Arabové totiž nepronajmou byt osamělé ženě a Židé ho zase nesvěří Arabce.

    Snímek nevypráví jeden ucelený příběh. Místo toho se zaměřuje na životy mnohých postav, které jsou navzájem jen velmi volně propojeny. Sériemi kritických, surrealistických i veselých scén režisér vytváří obraz palestinské národní identity. Filmová postava E.S. je konfrontována s prostředím, kde se narodila. Pátrá po vlastním smyslu pro sounáležitost. Osoba režiséra se pohybuje mezi dvěma polohami - buď je postavou ve filmu, nebo pozorovatelem jednotlivých událostí. Po 12 letech v emigraci se tímto filmem Suleiman pokusil znovu nalézt vlastní identitu. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:Drama
    4
  • 5