Sylvia Ashton: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Sylvia Ashton: Filmy a seriály

  • Chamtivost
    Chamtivost (1924)
    FilmRole: Mommer Sieppe

    Psychologické bohatství tohoto původně čtyři a půl nebo možná dokonce devítihodinového filmu, v oné době celkem výjimečné, obdařilo poprvé film románovými výrazovými prostředy. Stroheim navázal na griffithovský realismus, ale proti jeho trochu staromódnímu viktoriánskému ideálu romantických hrdinů postavil v zolovském duchu živé, plnokrevné typy, jejichž vývoj určovaly psychologické a fyziologické dispozice a prostředí. Příběh je příliš determinován ortodoxně chápaným naturalismem - dnes například ruší určité dekadentní schválnosti, ale řeč němého filmu a zvláštní dusivá atmosféra jsou dodnes opravdu strhující. V realistickém výrazu film vykresluje ničivé následky, které zanechává v chování a konání trojice maloměšťáků vášnivá touha po penězích. V závěru dosahuje režisérův divoký romantismus takřka epické šířky - sokové vzájemně spojení pouty, umírají krátce po sobě v pustinách Údolí smrti, žízniví, ale zasypaní zbytečným a zakrváceným zlatem. Velký realista Stroheim, mistr v oživování charakterů, vášní, věcí, které mu hrály přes množství významotvorných detailů, se po výrazném, producenty vynuceném zkrácení snímku odmítl k tomuto dílu hlásit a nikdy ho v konečném sestřihu ani neviděl.

    Žánry:Drama
    78%

    Psychologické bohatství tohoto původně čtyři a půl nebo možná dokonce devítihodinového filmu, v oné době celkem výjimečné, obdařilo poprvé film románovými výrazovými prostředy. Stroheim navázal na griffithovský realismus, ale proti jeho trochu staromódnímu viktoriánskému ideálu romantických hrdinů postavil v zolovském duchu živé, plnokrevné typy, jejichž vývoj určovaly psychologické a fyziologické dispozice a prostředí. Příběh je příliš determinován ortodoxně chápaným naturalismem - dnes například ruší určité dekadentní schválnosti, ale řeč němého filmu a zvláštní dusivá atmosféra jsou dodnes opravdu strhující. V realistickém výrazu film vykresluje ničivé následky, které zanechává v chování a konání trojice maloměšťáků vášnivá touha po penězích. V závěru dosahuje režisérův divoký romantismus takřka epické šířky - sokové vzájemně spojení pouty, umírají krátce po sobě v pustinách Údolí smrti, žízniví, ale zasypaní zbytečným a zakrváceným zlatem. Velký realista Stroheim, mistr v oživování charakterů, vášní, věcí, které mu hrály přes množství významotvorných detailů, se po výrazném, producenty vynuceném zkrácení snímku odmítl k tomuto dílu hlásit a nikdy ho v konečném sestřihu ani neviděl.

    Žánry:Drama
    1
  • Intolerance
    Intolerance (1916)
    FilmRole: Woman at Jenkins Employees Dance (uncredited)

    Výpravný epos kombinující 4 dějové linie z různých období historie, které pojí jednotné téma lásky a intolerance, vedoucí k válkám a vraždění. Jednotlivé linie se odehrávají během pádu Babylonu, pašijí, vyvraždění Hugenotů a v tehdejší současnosti, čili v USA 10. let. Zároveň jsou jednotlivé linie pospojovány záběry s matkou, která v kolébce chová malé dítě, což symbolizuje naději pro budoucí generace. Během liniemi se paralelně přepíná a čím více se děj blíží ke konci, tím intenzivněji a rychleji se mezi liniemi přepíná. V prvním příběhu sledujeme konflikt mezi vládci Persie a Babylonu, kvůli náboženským rozdílům. Během babylonských orgií pak peršané vtrhnou do ovíněného města a Babylon dobudou, přičemž babylonského krále zradil jeho kněz, díky čemuž měli peršané možnost nečekaně zaútočit. Druhý příběh, který je ze všech nejkratší, zobrazuje události, které vedly ke Kristovu ukřižování a jednotlivé úseky z Kristova života. Příběh třetí ukazuje události předcházející Bartolomějské noci, během které byly panovníkem vyvražděni francouzští protestanti Hugenoti. Čtvrtý příběh, kterému je věnováno nejvíce pozornosti, mapuje příběh zamilovaného páru, na pozadí dělnické vzpoury, kterým byl snížen plat o 10 procent. Pár se přestěhuje do jiného města, kde žijí v chudobě, kvůli čemuž se mladík musí dát na dráhu zločinu. Po svatbě se však rozhodne se zločinem seknout, nicméně je vydírán šéfem, falešně obviněn a poslán do vězení, během čehož jeho žena vychovává jejich dítě. Po návratu je neprávem obviněn z vraždy svého šéfa a je soudem poslán pod šibenici. Jeho žena však s pomoci policisty najde pravou vražedkyni a na poslední chvíli manžela mladíka zachrání.

    77%

    Výpravný epos kombinující 4 dějové linie z různých období historie, které pojí jednotné téma lásky a intolerance, vedoucí k válkám a vraždění. Jednotlivé linie se odehrávají během pádu Babylonu, pašijí, vyvraždění Hugenotů a v tehdejší současnosti, čili v USA 10. let. Zároveň jsou jednotlivé linie pospojovány záběry s matkou, která v kolébce chová malé dítě, což symbolizuje naději pro budoucí generace. Během liniemi se paralelně přepíná a čím více se děj blíží ke konci, tím intenzivněji a rychleji se mezi liniemi přepíná. V prvním příběhu sledujeme konflikt mezi vládci Persie a Babylonu, kvůli náboženským rozdílům. Během babylonských orgií pak peršané vtrhnou do ovíněného města a Babylon dobudou, přičemž babylonského krále zradil jeho kněz, díky čemuž měli peršané možnost nečekaně zaútočit. Druhý příběh, který je ze všech nejkratší, zobrazuje události, které vedly ke Kristovu ukřižování a jednotlivé úseky z Kristova života. Příběh třetí ukazuje události předcházející Bartolomějské noci, během které byly panovníkem vyvražděni francouzští protestanti Hugenoti. Čtvrtý příběh, kterému je věnováno nejvíce pozornosti, mapuje příběh zamilovaného páru, na pozadí dělnické vzpoury, kterým byl snížen plat o 10 procent. Pár se přestěhuje do jiného města, kde žijí v chudobě, kvůli čemuž se mladík musí dát na dráhu zločinu. Po svatbě se však rozhodne se zločinem seknout, nicméně je vydírán šéfem, falešně obviněn a poslán do vězení, během čehož jeho žena vychovává jejich dítě. Po návratu je neprávem obviněn z vraždy svého šéfa a je soudem poslán pod šibenici. Jeho žena však s pomoci policisty najde pravou vražedkyni a na poslední chvíli manžela mladíka zachrání.

    2
  • 3
  • The Barker
    The Barker (1928)
    FilmRole: Ma Benson
    70%
    4
  • 5
  • 6
  • 7