?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Mark Blackwell: Filmy a seriály

  • Pohár
    Pohár (1999)
    FilmRole: design

    V padesátých letech obsadila čínská Rudá armáda Tibet, zabila více než 1,2 milionu z celkového počtu 6 milionů obyvatel a zničila přes 10 000 klášterů. V současné době je v Tibetu více Číňanů než Tibeťanů. I přes veškeré útrapy a nebezpečí posílá mnoho tibetských rodin potají své děti do jiných zemí a doufají, že se jim tam dostane tradičního buddhistického vzdělání. Tento příběh vznikl podle skutečných událostí. Líčí osudy dvou tibetských chlapců, Paldena a Nyimy, kteří utekli z Tibetu a dostali se do tibetského exilového kláštera, který se nachází na malebném úpatí Himálají. Zde budou vysvěceni a zasvěceni do mnišského života. Těsně poté, co jsou vysvěceni, se chlapci ocitnou ve víru událostí, které normálně se životem v tradičním tibetském klášteře nespojujeme probíhá finále Světového poháru ve fotbale a na posvátné půdě řádí fotbalové šílenství. Všude jsou vidět hesla týkající se fotbalu a zpěv mladých mnichů se nenese v tradičním duchu, což se nelíbí Gekovi, který má na starost klášterní disciplínu. Prvý film nakrútený v jazyku Tibeťanov je netradičnou komédiou o vášni tibetských budhistických mníchov pre futbal. Futbalová horúčka dorazí až do odľahlých končín indických Himalájí, kde 14-ročný Orygen, zanietený pre populárny šport, rozčerí pokojnú hladinu kláštorného života úsilím umožniť mladým mníchom sledovať finále Svetového pohára v televízii. Jednoducho vystavaný príbeh sleduje snahy mladých chlapcov a zároveň mníchov o dosiahnutie ich cieľa, pri čom vzniká množstvo vtipných situácií. Film sa vyznačuje hlbokým ľudským rozmerom - ukazuje mladých mužov zasvätených Budhovi nielen ako meditujúcich svätcov, ale aj ako ľudí z mäsa a kostí, ktorí z času na čas prepadnú svetským vášňam. Režisér, ktorý je sám tibetským lámom, asistoval Robertovi Rosselinimu pri nakrúcaní Malého Budhu a tak sa podučil filmovému remeslu. Vo svojom debute reflektuje proces globalizácie, vplyv moderného sveta na tradičný životný štýl a hodnoty a zobrazuje život tibetských mníchov v indickom exile. Film získal množstvo ocenení (One Futute Award na MFF Mníchov, Cena FIPRESCI na MFF Pusan, 2. miesto na MFF Toronto a i.)

    67%

    V padesátých letech obsadila čínská Rudá armáda Tibet, zabila více než 1,2 milionu z celkového počtu 6 milionů obyvatel a zničila přes 10 000 klášterů. V současné době je v Tibetu více Číňanů než Tibeťanů. I přes veškeré útrapy a nebezpečí posílá mnoho tibetských rodin potají své děti do jiných zemí a doufají, že se jim tam dostane tradičního buddhistického vzdělání. Tento příběh vznikl podle skutečných událostí. Líčí osudy dvou tibetských chlapců, Paldena a Nyimy, kteří utekli z Tibetu a dostali se do tibetského exilového kláštera, který se nachází na malebném úpatí Himálají. Zde budou vysvěceni a zasvěceni do mnišského života. Těsně poté, co jsou vysvěceni, se chlapci ocitnou ve víru událostí, které normálně se životem v tradičním tibetském klášteře nespojujeme probíhá finále Světového poháru ve fotbale a na posvátné půdě řádí fotbalové šílenství. Všude jsou vidět hesla týkající se fotbalu a zpěv mladých mnichů se nenese v tradičním duchu, což se nelíbí Gekovi, který má na starost klášterní disciplínu. Prvý film nakrútený v jazyku Tibeťanov je netradičnou komédiou o vášni tibetských budhistických mníchov pre futbal. Futbalová horúčka dorazí až do odľahlých končín indických Himalájí, kde 14-ročný Orygen, zanietený pre populárny šport, rozčerí pokojnú hladinu kláštorného života úsilím umožniť mladým mníchom sledovať finále Svetového pohára v televízii. Jednoducho vystavaný príbeh sleduje snahy mladých chlapcov a zároveň mníchov o dosiahnutie ich cieľa, pri čom vzniká množstvo vtipných situácií. Film sa vyznačuje hlbokým ľudským rozmerom - ukazuje mladých mužov zasvätených Budhovi nielen ako meditujúcich svätcov, ale aj ako ľudí z mäsa a kostí, ktorí z času na čas prepadnú svetským vášňam. Režisér, ktorý je sám tibetským lámom, asistoval Robertovi Rosselinimu pri nakrúcaní Malého Budhu a tak sa podučil filmovému remeslu. Vo svojom debute reflektuje proces globalizácie, vplyv moderného sveta na tradičný životný štýl a hodnoty a zobrazuje život tibetských mníchov v indickom exile. Film získal množstvo ocenení (One Futute Award na MFF Mníchov, Cena FIPRESCI na MFF Pusan, 2. miesto na MFF Toronto a i.)

    1
  • Somersault
    Somersault (2004)
    Film

    Šestnáctiletá Heidi žije sama se svou matkou a má věk právě na to, aby jí vadila každá její rada a napomenutí. Když převládne pocit, že si vůbec nerozumějí, Heidi se rozhodne pro absolutní samostatnost a odejde z domova. Záhy zjistí, že život na vlastní pěst není vůbec jednoduchý a pokračování této náročné lekce ji čeká i v malebném horském středisku, kde konečně získá práci i střechu nad hlavou. Také se tu poprvé vážně zamiluje, ale mladičký Joe má se sebou problémy podobně jako ona, a tak ji místo lásky čeká trpké zklamání. Heidi se naučí vnímat krajinu a přírodu a nachází v nich útěchu, ale nejbezpečnějším útočištěm se pro ni stane opravdové přátelství několika místních lidí. Díky nim se zbaví pocitu samoty, nabude postupně sebedůvěry, naučí se rozeznávat pravé city od povrchní touhy po dobrodružstvích a najde cestu zpátky ke své matce. Aniž b to zpozorovala, překročí práh mezi dětstvím a dospělostí, vybavena tím nejcennějším tolerancí a schopností vyjít vstříc lidem kolem sebe.

    67%

    Šestnáctiletá Heidi žije sama se svou matkou a má věk právě na to, aby jí vadila každá její rada a napomenutí. Když převládne pocit, že si vůbec nerozumějí, Heidi se rozhodne pro absolutní samostatnost a odejde z domova. Záhy zjistí, že život na vlastní pěst není vůbec jednoduchý a pokračování této náročné lekce ji čeká i v malebném horském středisku, kde konečně získá práci i střechu nad hlavou. Také se tu poprvé vážně zamiluje, ale mladičký Joe má se sebou problémy podobně jako ona, a tak ji místo lásky čeká trpké zklamání. Heidi se naučí vnímat krajinu a přírodu a nachází v nich útěchu, ale nejbezpečnějším útočištěm se pro ni stane opravdové přátelství několika místních lidí. Díky nim se zbaví pocitu samoty, nabude postupně sebedůvěry, naučí se rozeznávat pravé city od povrchní touhy po dobrodružstvích a najde cestu zpátky ke své matce. Aniž b to zpozorovala, překročí práh mezi dětstvím a dospělostí, vybavena tím nejcennějším tolerancí a schopností vyjít vstříc lidem kolem sebe.

    2