7.1

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Björn Andrésen: Filmy a seriály

  • 1
  • Vražedná konstelace
    Vražedná konstelace (2016)
    Seriál
    • Canal+
    73%
    2
  • Slabomyslný vrah
    Slabomyslný vrah (1982)
    FilmRole: Angel
    • Netflix
    73%
    3
  • Slunovrat
    Slunovrat (2019)
    FilmRole: Dan
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Vztah Dani a Christiana už nestojí za nic. Možná to ale spraví výlet do severní Skandinávie s partou kamarádů. V odlehlé vesničce odstřihnuté od okolního světa se tu jednou za 90 let, na letní slunovrat, koná speciální slavnost. Mladí Američané si užívají bezstarostné prázdninové veselí v místě, kde slunce nikdy nezapadá. Vše se ale zvrtne, když je vesničané přizvou k rituálům, při kterých se místní ráj na zemi mění v čím dál děsivější peklo. Horor Ariho Astera (Děsivé dědictví) ukazuje, že za bílého dne se mohou odehrávat ty nejtemnější věci. (Aerofilms)

    Režie:Ari Aster
    72%

    Vztah Dani a Christiana už nestojí za nic. Možná to ale spraví výlet do severní Skandinávie s partou kamarádů. V odlehlé vesničce odstřihnuté od okolního světa se tu jednou za 90 let, na letní slunovrat, koná speciální slavnost. Mladí Američané si užívají bezstarostné prázdninové veselí v místě, kde slunce nikdy nezapadá. Vše se ale zvrtne, když je vesničané přizvou k rituálům, při kterých se místní ráj na zemi mění v čím dál děsivější peklo. Horor Ariho Astera (Děsivé dědictví) ukazuje, že za bílého dne se mohou odehrávat ty nejtemnější věci. (Aerofilms)

    Režie:Ari Aster
    4
  • Smrt v Benátkách
    Smrt v Benátkách (1971)
    FilmRole: Tadzio

    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tazia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta je přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled desinfikovaného města, v jehož sirých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot.
    Roku 1911 prichádza do Benátok vyčerpaný hudobný skladateľ Gustav von Aschenbach. V prostredí honosného talianskeho letoviska sa chce zotaviť, načerpať novú životnú silu i inšpiráciu. Tá prichádza v nečakanej forme a berie na seba podobu efébsky krásneho poľského mladíka Tadzia. Aschenbach postupne prichádza na to, že jeho fascinácia chlapcom sa mení na platonickú lásku k ideálu krásy, ktorý sa celý život snažil hľadať v hudbe. Situácia v Benátkach však prestáva byť bezpečná nielen pre Aschenbachove city, ale aj pre jeho zdravie. Zákerné scirrocco privialo do stojatých vôd benátskych kanálov choleru. Benátčania žijúci z turistov sa snažia informácie o epidémii za každú cenu čo najdlhšie udržať v tajnosti. Smrť v Benátkach, ktorá patrí k vrcholom tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dielom tzv. nemeckej trilógie. Film je dokonalou evokáciou atmosféry neskorej secesie, belle epoque i starého sveta, ktorý po 1. svetovej vojne zanikol. Predobrazom postavy Gustava von Aschenbacha bol hudobný skladateľ Gustav Mahler. Preto vo svojej adaptácii Visconti zmenil Aschenbachovu profesiu zo spisovateľa na hudobného skladateľa. S pomocou dokonalej scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musogorského vytvoril z predlohy, ktorá bývala považovaná za nesfilomavetľnú, reflexiu o podstate umeleckej tvorby, krásy a o dvoch silách riadiacich život človeka: sile lásky a sile smrti.

    70%

    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tazia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta je přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled desinfikovaného města, v jehož sirých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot.
    Roku 1911 prichádza do Benátok vyčerpaný hudobný skladateľ Gustav von Aschenbach. V prostredí honosného talianskeho letoviska sa chce zotaviť, načerpať novú životnú silu i inšpiráciu. Tá prichádza v nečakanej forme a berie na seba podobu efébsky krásneho poľského mladíka Tadzia. Aschenbach postupne prichádza na to, že jeho fascinácia chlapcom sa mení na platonickú lásku k ideálu krásy, ktorý sa celý život snažil hľadať v hudbe. Situácia v Benátkach však prestáva byť bezpečná nielen pre Aschenbachove city, ale aj pre jeho zdravie. Zákerné scirrocco privialo do stojatých vôd benátskych kanálov choleru. Benátčania žijúci z turistov sa snažia informácie o epidémii za každú cenu čo najdlhšie udržať v tajnosti. Smrť v Benátkach, ktorá patrí k vrcholom tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dielom tzv. nemeckej trilógie. Film je dokonalou evokáciou atmosféry neskorej secesie, belle epoque i starého sveta, ktorý po 1. svetovej vojne zanikol. Predobrazom postavy Gustava von Aschenbacha bol hudobný skladateľ Gustav Mahler. Preto vo svojej adaptácii Visconti zmenil Aschenbachovu profesiu zo spisovateľa na hudobného skladateľa. S pomocou dokonalej scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musogorského vytvoril z predlohy, ktorá bývala považovaná za nesfilomavetľnú, reflexiu o podstate umeleckej tvorby, krásy a o dvoch silách riadiacich život človeka: sile lásky a sile smrti.

    5
  • Kärlekshistoria, En
    Kärlekshistoria, En (1970)
    FilmRole: Pär's Buddy

    Režijní debut Roye Anderssona získal svému tvůrci okamžitou pověst zázračného filmařského dítěte a dodnes je domácí kritikou pokládán za jedno z nejzásadnějších děl švédské kinematografie. Příběh milostného vztahu mezi patnáctiletým chlapcem Pärem a třináctiletou dívkou Annikou je zasazen do atmosféry léta lásky. Naivní a průzračný vzájemný cit obou dětí je postaven do kontrastu k pragmatickému cynismu jejich dospělých příbuzných. Na půdorysu generačního střetu Anderssonův snímek předkládá nelichotivý obraz dobové švédské společnosti. Dílo má také dodnes originální dramaturgickou výstavbu, netypický styl založený na dlouhých záběrech a autenticky působící atmosféru podpořenou angažováním neherců.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    70%

    Režijní debut Roye Anderssona získal svému tvůrci okamžitou pověst zázračného filmařského dítěte a dodnes je domácí kritikou pokládán za jedno z nejzásadnějších děl švédské kinematografie. Příběh milostného vztahu mezi patnáctiletým chlapcem Pärem a třináctiletou dívkou Annikou je zasazen do atmosféry léta lásky. Naivní a průzračný vzájemný cit obou dětí je postaven do kontrastu k pragmatickému cynismu jejich dospělých příbuzných. Na půdorysu generačního střetu Anderssonův snímek předkládá nelichotivý obraz dobové švédské společnosti. Dílo má také dodnes originální dramaturgickou výstavbu, netypický styl založený na dlouhých záběrech a autenticky působící atmosféru podpořenou angažováním neherců.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    6
  • 7
  • Agatha Christie´s Hjerson
    Agatha Christie´s Hjerson (2021)
    Seriál

    Uzavřený, záhadný a silně citově založený Sven Hjerson byl kdysi uznávaným kriminálním profilovačem. Během své kariéry se podílel na mnoha významných případech, ale náhle se rozhodl odejít ze záře reflektorů - a nikdo neví proč. Klara Sandbergová - chaotická, odvážná a vřelá - je bývalá televizní producentka bulvárních pořadů. Navrhne kriminální pořad podle skutečných událostí s Hjersonem v hlavní roli, který může Sandbergové změnit kariéru i život, ale má to jeden háček - s Hjersonem se nikdy nesetkala. Příběh začíná ve chvíli, kdy se Hjerson právě dozvěděl o smrti své matky a je nucen se poprvé po více než 30 letech vrátit na Ålandy. Kláře se ho podaří vypátrat a dostat se na stejný trajekt, který na Ålandy směřuje. Když je na lodi zavražděn mladý novinář, začnou neochotný Hjerson a horlivá Klara řešit řadu záhadných vražd. (Viasat)

    Žánry:Krimi
    60%

    Uzavřený, záhadný a silně citově založený Sven Hjerson byl kdysi uznávaným kriminálním profilovačem. Během své kariéry se podílel na mnoha významných případech, ale náhle se rozhodl odejít ze záře reflektorů - a nikdo neví proč. Klara Sandbergová - chaotická, odvážná a vřelá - je bývalá televizní producentka bulvárních pořadů. Navrhne kriminální pořad podle skutečných událostí s Hjersonem v hlavní roli, který může Sandbergové změnit kariéru i život, ale má to jeden háček - s Hjersonem se nikdy nesetkala. Příběh začíná ve chvíli, kdy se Hjerson právě dozvěděl o smrti své matky a je nucen se poprvé po více než 30 letech vrátit na Ålandy. Kláře se ho podaří vypátrat a dostat se na stejný trajekt, který na Ålandy směřuje. Když je na lodi zavražděn mladý novinář, začnou neochotný Hjerson a horlivá Klara řešit řadu záhadných vražd. (Viasat)

    Žánry:Krimi
    8
  • 9
  • 10
  • Pan Pelikán
    Pan Pelikán (2004)
    FilmRole: Pianisti

    Humorná dobrodružství pelikána a malého chlapce ve světě, kde čára oddělující skutečnost od fikce není vždy zcela zřetelná. Pelikán přistane ve Finsku a jeho fascinace lidmi naroste do takových rozměrů, že se rozhodne být jako oni. Najde si práci v opeře, spřátelí se s dvěma dětmi, chlapcem a dívkou, a zamiluje se do roztomilé baleriny. Poté, co je za dramatických okolností odhalena jeho skutečná identita, je odvezen do zoologické zahrady. Děti mu pomohou utéci. Pelikán, zklamán tím, jak s ním lidé zacházeli, se loučí se svými přáteli a vrací se zpět ke svému ptačímu životu.

    Žánry:FantasyRodinný
    53%

    Humorná dobrodružství pelikána a malého chlapce ve světě, kde čára oddělující skutečnost od fikce není vždy zcela zřetelná. Pelikán přistane ve Finsku a jeho fascinace lidmi naroste do takových rozměrů, že se rozhodne být jako oni. Najde si práci v opeře, spřátelí se s dvěma dětmi, chlapcem a dívkou, a zamiluje se do roztomilé baleriny. Poté, co je za dramatických okolností odhalena jeho skutečná identita, je odvezen do zoologické zahrady. Děti mu pomohou utéci. Pelikán, zklamán tím, jak s ním lidé zacházeli, se loučí se svými přáteli a vrací se zpět ke svému ptačímu životu.

    Žánry:FantasyRodinný
    11
  • Shelley
    Shelley (2016)
    FilmRole: Leo
    Mladá žena z Rumunska přichází vypomoci osamělému páru z Dánska toužící po tom, že vydělá dostatek prostředků na nový byt. Louise a Kasper žijí jednoduchým životem bez elektřiny v odlehlém domě u jezera. Navzdory jednoduchému způsobu života jsou šťastní a zabezpečení. Jediné, co jim jako rodině chybí, je dítě. Louise totiž po mnoha pokusech zjistila, že je neplodná. Mladá Elena je zdravá a má malého syna, takže její manželé dají nabídku, která se neodmítá. Zaplatí jí vytoužený byt, když jim porodí jejich vysněné dítě. Tento akt však s sebou přinese mnoho ...
    Žánry:DramaHoror
    Režie:Ali Abbasi
    53%
    Mladá žena z Rumunska přichází vypomoci osamělému páru z Dánska toužící po tom, že vydělá dostatek prostředků na nový byt. Louise a Kasper žijí jednoduchým životem bez elektřiny v odlehlém domě u jezera. Navzdory jednoduchému způsobu života jsou šťastní a zabezpečení. Jediné, co jim jako rodině chybí, je dítě. Louise totiž po mnoha pokusech zjistila, že je neplodná. Mladá Elena je zdravá a má malého syna, takže její manželé dají nabídku, která se neodmítá. Zaplatí jí vytoužený byt, když jim porodí jejich vysněné dítě. Tento akt však s sebou přinese mnoho ...
    Žánry:DramaHoror
    Režie:Ali Abbasi
    12