6.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Samíra Makhmalbaf: Filmy a seriály

  • V pět odpoledne
    V pět odpoledne (2003)
    Film

    Po pádu Tálibánu bylo dívkám v Afghánistánu povoleno vrátit se znovu do škol. Noqreh má však smůlu: její konzervativní otec si myslí, že dívky vzdělání nepotřebují, a povoluje jí navštěvovat pouze školu koránu. Noqreh tedy každé ráno předstírá, že koná podle jeho příkazu. Jen co je však otec z dohledu, vymění Noqreh své pantofle za boty na vysokých podpatcích a vydá se do normální školy, kde se dívky kromě jiného učí také sebeúctě. Na hodině politiky začne Noqreh formulovat svůj sen stát se prezidentkou své země. Jako inspirace jí slouží bývalá prezidentka Pákistánu Benazir Bhuttová... Poněkud záhadný název filmu vychází z básně Federica Garcíi Lorcy.

    68%

    Po pádu Tálibánu bylo dívkám v Afghánistánu povoleno vrátit se znovu do škol. Noqreh má však smůlu: její konzervativní otec si myslí, že dívky vzdělání nepotřebují, a povoluje jí navštěvovat pouze školu koránu. Noqreh tedy každé ráno předstírá, že koná podle jeho příkazu. Jen co je však otec z dohledu, vymění Noqreh své pantofle za boty na vysokých podpatcích a vydá se do normální školy, kde se dívky kromě jiného učí také sebeúctě. Na hodině politiky začne Noqreh formulovat svůj sen stát se prezidentkou své země. Jako inspirace jí slouží bývalá prezidentka Pákistánu Benazir Bhuttová... Poněkud záhadný název filmu vychází z básně Federica Garcíi Lorcy.

    1
  • Takhté siah
    Takhté siah (2000)
    Film
    Po ničivém bombardování putují íránským Kurdistánem z města do města učitelé hledající žáky. Jeden z nich potká cestou partu dětí, které se snaží ilegálně překročit hranici. Pokouší se je učit číst a psát, ale děti mají úplně jiné starosti. Jiný učitel se setká se skupinou starých lidí, kteří usilují o návrat do své vlasti... Metaforický, symbolický film, kombinující dokumentární prvky s poetickými obrazy.
    Žánry:DramaVálečný
    67%
    Po ničivém bombardování putují íránským Kurdistánem z města do města učitelé hledající žáky. Jeden z nich potká cestou partu dětí, které se snaží ilegálně překročit hranici. Pokouší se je učit číst a psát, ale děti mají úplně jiné starosti. Jiný učitel se setká se skupinou starých lidí, kteří usilují o návrat do své vlasti... Metaforický, symbolický film, kombinující dokumentární prvky s poetickými obrazy.
    Žánry:DramaVálečný
    2
  • 11'09''01
    11'09''01 (2002)
    FilmRole: 1.
    • Netflix

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    66%

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    3
  • Asbe du-pa
    Asbe du-pa (2008)
    Film
    Podobně jako předchozí filmy Samiry Makhmalbafové je i její nový snímek zasazen do civilního realistického prostředí, ale příběh samotný je promyšlená metafora. Děj se odehrává v Afghánistánu, kde je zdravý, ale chudobný chlapec najat, aby každý den nosil na zádech do školy stejně starého kluka, který nemůže chodit. Mezi postiženým a zdravým chlapcem se vyvine vztah dominance a submisivity, přičemž vládu získává „jezdec“, který se svým „nosičem“ nakládá jako s tažným zvířetem. Kontroverzní, takřka kafkovský příběh o dětské umanutosti a zneužívání druhých graduje až do provokující absurdity. Polohy nadřazenosti a poddanosti umocňuje také kamera, která často zabírá děj z nadhledu či podhledu. [FebioFest 2009]
    Žánry:Drama
    64%
    Podobně jako předchozí filmy Samiry Makhmalbafové je i její nový snímek zasazen do civilního realistického prostředí, ale příběh samotný je promyšlená metafora. Děj se odehrává v Afghánistánu, kde je zdravý, ale chudobný chlapec najat, aby každý den nosil na zádech do školy stejně starého kluka, který nemůže chodit. Mezi postiženým a zdravým chlapcem se vyvine vztah dominance a submisivity, přičemž vládu získává „jezdec“, který se svým „nosičem“ nakládá jako s tažným zvířetem. Kontroverzní, takřka kafkovský příběh o dětské umanutosti a zneužívání druhých graduje až do provokující absurdity. Polohy nadřazenosti a poddanosti umocňuje také kamera, která často zabírá děj z nadhledu či podhledu. [FebioFest 2009]
    Žánry:Drama
    4
  • Sib
    Sib (1998)
    Film

    Film vychází ze skutečného příběhu: několik rodin z jižní části Teheránu společně upozornilo sociální úřad, že jejich sousedé drží v domě své děti a nedovolují jim vycházet. Sociální pracovnice se vydá zjistit, co je na tom pravdy. Na místě se přesvědčí, že dvě jedenáctileté dívky, dvojčata, od narození neopustily dům a celý život žijí za mřížemi. Otec děvčat má pro to svérázné vysvětlení: jeho dcery jsou prý jako květiny. A ty se nesmí vystavovat slunci, protože by je spálilo...

    64%

    Film vychází ze skutečného příběhu: několik rodin z jižní části Teheránu společně upozornilo sociální úřad, že jejich sousedé drží v domě své děti a nedovolují jim vycházet. Sociální pracovnice se vydá zjistit, co je na tom pravdy. Na místě se přesvědčí, že dvě jedenáctileté dívky, dvojčata, od narození neopustily dům a celý život žijí za mřížemi. Otec děvčat má pro to svérázné vysvětlení: jeho dcery jsou prý jako květiny. A ty se nesmí vystavovat slunci, protože by je spálilo...

    5