4.9

Agnes Gubiková: Filmy a seriály

  • Krajina ve stínu
    Krajina ve stínu (2020)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • iVysílání
    • +5
    Historické drama režiséra Bohdana Slámy, držitele několika Českých lvů. Krajina ve stínu je kronikou lidí a jedné malé vesnice v pohraničí vláčené dějinami třicátých, čtyřicátých a padesátých let minulého století. Hrdinové filmu čelí nacismu i komunismu, každý z nich se s jejich přísliby a hrůzami vyrovnává jinak. V popředí příběhu pak stojí osud jedné rodiny, na kterou předválečná doba, válka i události po válce dopadají vždy plnou silou. Život ve vsi probíhal vždy v pospolitosti, v těžkých pohraničních podmínkách bylo pro všechny důležité zasadit, sklidit, přežít zimu a vychovat děti. Pak ale přichází doba, kdy je nutné si vybrat, kdo je Rakušan, Němec a kdo je Čech. Najednou je potřeba zvolit, kdo z celoživotních sousedů je spojenec a kdo je vlastně nepřítel. Do každodenního života lidí zasáhla historie a s ní také bezpráví, lidské slabosti a násilí. Ze sousedů se v takovém okamžiku mohou stát i vrazi. Marie Veberová je Češka, její muž je ale pevně spjatý s místní půdou a vždy byl Rakušan. Mají chalupu, pole, vychovávají syna a snaží se žít podle toho, co je správné. Nejdříve sledují rostoucí vzájemnou nenávist lidí ve vsi, aby pak zloba dopadla i na ně samotné. Svou osudovou epopej Krajina ve stínu natočil Bohdan Sláma v černobílé verzi a na klasický filmový pás.  „Zajímá nás, jak malý člověk obstojí uprostřed dějin, které se přes něj valí. Musíme si klást otázku, jak bychom se v podobných situacích zachovali my sami,“ říká režisér Bohdan Sláma. Autorem scénáře je Ivan Arsenjev, kameramanem je Diviš Marek, s nímž Bohdan Sláma natočil své filmy Štěstí, Venkovský učitel, Čtyři slunce nebo Bábu z ledu. Film Krajina ve stínu má široký časový záběr, přímým podnětem pro jeho vznik a natočení se stal poválečný masakr v obci Tušť v oblasti Vitorazska na jihu Čech. Koncem května 1945 zde bylo brutálně zavražděno 14 lidí. „Je dobře, že ten film vznikl. Myslím, že bychom se měli zabývat i bolestnými a často dodnes nezahojenými ranami naší novodobé historie. Během odsunu Němců bylo vedle spravedlivě potrestaných postiženo také mnoho nevinných,“ říká ke snímku historik Pavel Kosatík. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    69%
    Historické drama režiséra Bohdana Slámy, držitele několika Českých lvů. Krajina ve stínu je kronikou lidí a jedné malé vesnice v pohraničí vláčené dějinami třicátých, čtyřicátých a padesátých let minulého století. Hrdinové filmu čelí nacismu i komunismu, každý z nich se s jejich přísliby a hrůzami vyrovnává jinak. V popředí příběhu pak stojí osud jedné rodiny, na kterou předválečná doba, válka i události po válce dopadají vždy plnou silou. Život ve vsi probíhal vždy v pospolitosti, v těžkých pohraničních podmínkách bylo pro všechny důležité zasadit, sklidit, přežít zimu a vychovat děti. Pak ale přichází doba, kdy je nutné si vybrat, kdo je Rakušan, Němec a kdo je Čech. Najednou je potřeba zvolit, kdo z celoživotních sousedů je spojenec a kdo je vlastně nepřítel. Do každodenního života lidí zasáhla historie a s ní také bezpráví, lidské slabosti a násilí. Ze sousedů se v takovém okamžiku mohou stát i vrazi. Marie Veberová je Češka, její muž je ale pevně spjatý s místní půdou a vždy byl Rakušan. Mají chalupu, pole, vychovávají syna a snaží se žít podle toho, co je správné. Nejdříve sledují rostoucí vzájemnou nenávist lidí ve vsi, aby pak zloba dopadla i na ně samotné. Svou osudovou epopej Krajina ve stínu natočil Bohdan Sláma v černobílé verzi a na klasický filmový pás.  „Zajímá nás, jak malý člověk obstojí uprostřed dějin, které se přes něj valí. Musíme si klást otázku, jak bychom se v podobných situacích zachovali my sami,“ říká režisér Bohdan Sláma. Autorem scénáře je Ivan Arsenjev, kameramanem je Diviš Marek, s nímž Bohdan Sláma natočil své filmy Štěstí, Venkovský učitel, Čtyři slunce nebo Bábu z ledu. Film Krajina ve stínu má široký časový záběr, přímým podnětem pro jeho vznik a natočení se stal poválečný masakr v obci Tušť v oblasti Vitorazska na jihu Čech. Koncem května 1945 zde bylo brutálně zavražděno 14 lidí. „Je dobře, že ten film vznikl. Myslím, že bychom se měli zabývat i bolestnými a často dodnes nezahojenými ranami naší novodobé historie. Během odsunu Němců bylo vedle spravedlivě potrestaných postiženo také mnoho nevinných,“ říká ke snímku historik Pavel Kosatík. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    1
  • Šest statečných
    Šest statečných (1999)
    FilmRole: Rojkovia (Snílci) - Zuzana
    Celovečerní film složený z 6 krátkých filmů - 3 českých a 3 slovenských začínajících autorů. Keď nie, tak nie - režie Vladimír Král. Film o drezůře slonů, o tom, jak se nevyplatí ničit si některými věcmi nervy. Tomík - režie Vojtěch Mašek. Absurdní příběh exhibicionisty a jeho rodičů. Rojkovia - režie Jaroslav Vojtek. Příběh o složitosti vztahů v mladém manželství. Pražské nokturno - režie Tereza Kučerová. Zprostředkovává neurotický pocit z velkoměsta. Zloději - režie Martin Repka. Oleg ze svého bytu pozoruje realitu na našich sídlištích. O kouzelném zvonu - režie Aurel Klimt. Obyvatelé městečka Podkrkavice získají darem z Tibetu zvon, který v nich svou harmonií probouzí dobrosrdečnost.
    54%
    Celovečerní film složený z 6 krátkých filmů - 3 českých a 3 slovenských začínajících autorů. Keď nie, tak nie - režie Vladimír Král. Film o drezůře slonů, o tom, jak se nevyplatí ničit si některými věcmi nervy. Tomík - režie Vojtěch Mašek. Absurdní příběh exhibicionisty a jeho rodičů. Rojkovia - režie Jaroslav Vojtek. Příběh o složitosti vztahů v mladém manželství. Pražské nokturno - režie Tereza Kučerová. Zprostředkovává neurotický pocit z velkoměsta. Zloději - režie Martin Repka. Oleg ze svého bytu pozoruje realitu na našich sídlištích. O kouzelném zvonu - režie Aurel Klimt. Obyvatelé městečka Podkrkavice získají darem z Tibetu zvon, který v nich svou harmonií probouzí dobrosrdečnost.
    2
  • Román pro muže
    Román pro muže (2010)
    FilmRole: recepční
    • VOYO
    Podle vlastního bestselleru Román pro muže napsal Michal Viewegh scénář ke stejnojmenné komedii, která má všechny předpoklady stát se diváckým hitem podzimu. Kromě toho, že autorovy knihy proměněné ve filmy v kinech neselhávají, by měly být zárukou úspěchu i jméno Tomáše Bařiny, režiséra prvního dílu Bobulí, a hvězdná herecká sestava, jíž vévodí Miroslav Donutil. Román pro muže vypráví příběh tří sourozenců - Cyrila (Miroslav Donutil), Bruna (Michal Vladyka) a Anety (Vanda Hybnerová), kteří mají kvůli předčasné smrti rodičů mnohem pevnější pouto, než bývá obvyklé. A to přesto, že se povahově snad už nemůžou víc lišit. Cyril je cynický bonviván s těmi nejlepšími kontakty a jednoduchým vkusem, jenž mu velí vždycky sáhnout po tom nejdražším. Aneta má výrazně vyvinutý smysl pro spravedlnost a citlivou duši, která čím dál víc okorává vlivem neuspokojivých partnerských vztahů. A Bruno je typický „obyčejný člověk", jenž z nalinkovaných kolejí práce - rodina občas odbočuje jen k neškodným erotickým fantaziím na internetu. Bruno také trpí nevyléčitelnou nemocí, která se stane katalyzátorem nápadu uspořádat velkolepou sourozeneckou jízdu do Tater, do nejlepšího hotelu, s báječnou lyžovačkou a nádhernou prostitutkou jménem Tali (Táňa Pauhofová), která má Brunovi splnit všechna jeho poslední přání. Jenže plán na nezapomenutelnou dovolenou výrazně naruší tragikomické střety mezi sourozenci, vyplývající z jejich povahové a názorové rozdílnosti. Do Tater za nimi navíc vyrazí nevyzpytatelný „majitel" krásné Tali (Jan Budař), který už tak napjatou situaci ještě zahustí. Přestože Román pro muže psal Michal Viewegh až po fenomenálním úspěchu adaptace Románu pro ženy na plátnech kin (nejnavštěvovanější filmu roku 2005), rozhodně ho netvořil s vyhlídkou na celovečerní film. „Žádnou knihu jsem dosud nedělal rovnou pro film. I tentokrát jsem se snažil napsat co nejlepší román, na nic jiného jsem nemyslel," říká autor. Svůj scénář později společně s producentem Rudolfem Biermannem nabídli Tomáši Bařinovi, s nímž záhy našli společnou řeč. „Posunul jsem Michalův scénář do jiné perspektivy tragikomedie a trochu posílil vizualitu příběhu. Rád vyprávím obrazem a dialog je pro mě především druh zvuku. Co je důležité, má být ukázáno. V tom je mezi literaturou a filmem zásadní rozdíl. Nakonec jsem byl překvapen, jak byl Michal změnám otevřený," dodává Bařina. Filmy podle Vieweghových předloh patří již řadu let k divácky nejúspěšnějším titulům. Báječná léta pod psa, Výchova dívek v Čechách, Román pro ženy, Účastníci zájezdu i Nestyda dominovaly domácím žebříčkům návštěvnosti.
    Žánry:DramaKomedie
    49%
    Podle vlastního bestselleru Román pro muže napsal Michal Viewegh scénář ke stejnojmenné komedii, která má všechny předpoklady stát se diváckým hitem podzimu. Kromě toho, že autorovy knihy proměněné ve filmy v kinech neselhávají, by měly být zárukou úspěchu i jméno Tomáše Bařiny, režiséra prvního dílu Bobulí, a hvězdná herecká sestava, jíž vévodí Miroslav Donutil. Román pro muže vypráví příběh tří sourozenců - Cyrila (Miroslav Donutil), Bruna (Michal Vladyka) a Anety (Vanda Hybnerová), kteří mají kvůli předčasné smrti rodičů mnohem pevnější pouto, než bývá obvyklé. A to přesto, že se povahově snad už nemůžou víc lišit. Cyril je cynický bonviván s těmi nejlepšími kontakty a jednoduchým vkusem, jenž mu velí vždycky sáhnout po tom nejdražším. Aneta má výrazně vyvinutý smysl pro spravedlnost a citlivou duši, která čím dál víc okorává vlivem neuspokojivých partnerských vztahů. A Bruno je typický „obyčejný člověk", jenž z nalinkovaných kolejí práce - rodina občas odbočuje jen k neškodným erotickým fantaziím na internetu. Bruno také trpí nevyléčitelnou nemocí, která se stane katalyzátorem nápadu uspořádat velkolepou sourozeneckou jízdu do Tater, do nejlepšího hotelu, s báječnou lyžovačkou a nádhernou prostitutkou jménem Tali (Táňa Pauhofová), která má Brunovi splnit všechna jeho poslední přání. Jenže plán na nezapomenutelnou dovolenou výrazně naruší tragikomické střety mezi sourozenci, vyplývající z jejich povahové a názorové rozdílnosti. Do Tater za nimi navíc vyrazí nevyzpytatelný „majitel" krásné Tali (Jan Budař), který už tak napjatou situaci ještě zahustí. Přestože Román pro muže psal Michal Viewegh až po fenomenálním úspěchu adaptace Románu pro ženy na plátnech kin (nejnavštěvovanější filmu roku 2005), rozhodně ho netvořil s vyhlídkou na celovečerní film. „Žádnou knihu jsem dosud nedělal rovnou pro film. I tentokrát jsem se snažil napsat co nejlepší román, na nic jiného jsem nemyslel," říká autor. Svůj scénář později společně s producentem Rudolfem Biermannem nabídli Tomáši Bařinovi, s nímž záhy našli společnou řeč. „Posunul jsem Michalův scénář do jiné perspektivy tragikomedie a trochu posílil vizualitu příběhu. Rád vyprávím obrazem a dialog je pro mě především druh zvuku. Co je důležité, má být ukázáno. V tom je mezi literaturou a filmem zásadní rozdíl. Nakonec jsem byl překvapen, jak byl Michal změnám otevřený," dodává Bařina. Filmy podle Vieweghových předloh patří již řadu let k divácky nejúspěšnějším titulům. Báječná léta pod psa, Výchova dívek v Čechách, Román pro ženy, Účastníci zájezdu i Nestyda dominovaly domácím žebříčkům návštěvnosti.
    Žánry:DramaKomedie
    3
  • Malé oslavy
    Malé oslavy (2008)
    FilmRole: Zora
    Příběh o vztahu mezi matkou a dcerou v rytmu salsy, která je prý stejně dobrá jako sex. Annu Šiškovou a Boleslava Polívku doplňuje talentovaná mladá herečka a začínající režisérka Tereza Nvotová. Filmový vztah matky a dcery je o to opravdovější a intenzivnější, že ho v Malých oslavách ztvárnily skutečná matka s dcerou. Tereza Nvotová je dcerou Anny Šiškové na plátně i v reálném životě. Dospívání a ztracené nevinnosti nás přesvědčí, že za krutostí světa se skrývá radost pronikající všemi směry jako světlo. Osmatřicetiletá Magda (Anna Šišková) má za sebou své životní prohry a tou poslední je vlastní kadeřnický salón, který zkrachoval dřív, než vůbec otevřel. A tak má Magda spoustu dluhů, výpověď z pronajatého bytu a strach o sebe a svoji dospívající dceru Agátu. Agáta (Tereza Nvotová), která právě objevuje první lásku a nesmělé doteky, se snaží s matčinou bezradností a prohlubující se depresí vyrovnat po svém. Magdina kamarádka (Agi Gubíková) jí nabídne, že Agáta může na čas zůstat u ní, ale ve chvíli, kdy se seznámí s bohatým emigrantem (Boleslav Polívka), začne na provokující mladou dívku s krásným tělem žárlit a Agátu posílá okamžitě pryč. Agáta se stěhuje za matkou na ubytovnu, z bolestné reality ale utíká k rebelující partě mladých grázlů a zlodějíčků do světa, kde nic není problém. Záblesky štěstí se však mohou rodit i z nouze. Zdeněk Tyc je jedním z nejosobitějších českých filmových režisérů. Má za sebou snímky jako Vojtěch, řečený sirotek, Smradi nebo Žiletky, celou řadu televizních filmů a dokumentů, videoklipů, a za tehdejší Československo byl vyslán do boje o Oscary s prvním ze jmenovaných filmů. Malé oslavy jsou jeho pátým celovečerním filmem. Námět a scénář pochází z pera Slaveny Liptákové (Květ sakury, Zostane to medzi nami), za kameru Tyc postavil zkušeného Mira Gábora (Příběhy obyčejného šílenství, Rok ďábla, Oběti a vrazi, Knoflíkáři). V hlavních rolích se představí Tereza Nvotová, Anna Šišková a Boleslav Polívka. Film vznikl v koprodukci ALEF Film & Media Group, MIRACLE FILM, TV a Carlo D´Ursi Produzzioni, a dálších společnosti: Filmové ateliéry, Česká televize, Emita Invest a UN Film. Film vznikl za podpory Ministerstva kultury Slovenské republiky, Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, evropských fondů Eurimages a Media. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    42%
    Příběh o vztahu mezi matkou a dcerou v rytmu salsy, která je prý stejně dobrá jako sex. Annu Šiškovou a Boleslava Polívku doplňuje talentovaná mladá herečka a začínající režisérka Tereza Nvotová. Filmový vztah matky a dcery je o to opravdovější a intenzivnější, že ho v Malých oslavách ztvárnily skutečná matka s dcerou. Tereza Nvotová je dcerou Anny Šiškové na plátně i v reálném životě. Dospívání a ztracené nevinnosti nás přesvědčí, že za krutostí světa se skrývá radost pronikající všemi směry jako světlo. Osmatřicetiletá Magda (Anna Šišková) má za sebou své životní prohry a tou poslední je vlastní kadeřnický salón, který zkrachoval dřív, než vůbec otevřel. A tak má Magda spoustu dluhů, výpověď z pronajatého bytu a strach o sebe a svoji dospívající dceru Agátu. Agáta (Tereza Nvotová), která právě objevuje první lásku a nesmělé doteky, se snaží s matčinou bezradností a prohlubující se depresí vyrovnat po svém. Magdina kamarádka (Agi Gubíková) jí nabídne, že Agáta může na čas zůstat u ní, ale ve chvíli, kdy se seznámí s bohatým emigrantem (Boleslav Polívka), začne na provokující mladou dívku s krásným tělem žárlit a Agátu posílá okamžitě pryč. Agáta se stěhuje za matkou na ubytovnu, z bolestné reality ale utíká k rebelující partě mladých grázlů a zlodějíčků do světa, kde nic není problém. Záblesky štěstí se však mohou rodit i z nouze. Zdeněk Tyc je jedním z nejosobitějších českých filmových režisérů. Má za sebou snímky jako Vojtěch, řečený sirotek, Smradi nebo Žiletky, celou řadu televizních filmů a dokumentů, videoklipů, a za tehdejší Československo byl vyslán do boje o Oscary s prvním ze jmenovaných filmů. Malé oslavy jsou jeho pátým celovečerním filmem. Námět a scénář pochází z pera Slaveny Liptákové (Květ sakury, Zostane to medzi nami), za kameru Tyc postavil zkušeného Mira Gábora (Příběhy obyčejného šílenství, Rok ďábla, Oběti a vrazi, Knoflíkáři). V hlavních rolích se představí Tereza Nvotová, Anna Šišková a Boleslav Polívka. Film vznikl v koprodukci ALEF Film & Media Group, MIRACLE FILM, TV a Carlo D´Ursi Produzzioni, a dálších společnosti: Filmové ateliéry, Česká televize, Emita Invest a UN Film. Film vznikl za podpory Ministerstva kultury Slovenské republiky, Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, evropských fondů Eurimages a Media. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    4