Roy Andersson: Nejlepší filmy
a seriály

7.3

Roy Andersson: Filmy a seriály

  • 1
  • Ty, který žiješ
    Ty, který žiješ (2006)
    Film

    Tragikomický antipříběh o lidských bytostech, zařazený do sekce Un Certain Regard v Cannes 2007, potěší všechny milovníky jedinečného režisérského rukopisu Švéda Roye Anderssona a umožní zasmát se nad situacemi a pocity, které všichni tak dobře známe z našeho každodenního života. Příznivci Písní z druhého poschodí by si rozhodně neměli nechat ujít čtvrtý snímek jednoho z nejosobitějších režisérů současnosti. (MFF KV)

    Žánry:DramaKomedie
    72%

    Tragikomický antipříběh o lidských bytostech, zařazený do sekce Un Certain Regard v Cannes 2007, potěší všechny milovníky jedinečného režisérského rukopisu Švéda Roye Anderssona a umožní zasmát se nad situacemi a pocity, které všichni tak dobře známe z našeho každodenního života. Příznivci Písní z druhého poschodí by si rozhodně neměli nechat ujít čtvrtý snímek jednoho z nejosobitějších režisérů současnosti. (MFF KV)

    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Písně z druhého patra
    Písně z druhého patra (2000)
    Film

    Filmová poéma inšpirovaná básnikom Caesarom Vallejom rozpráva o ľudskej potrebe lásky, o veľkosti i malosti, o zmätenosti a zraniteľnosti, o veľkých klamstvách, opustenosti a večnej túžbe po priateľstve a súznení. Surrealistický príbeh balansujúci na hrane tragédie a komédie je zasadený do anonymného sivého mesta, kde ľudia prežívajú svoju každodennú rutinu bez záujmu o druhých. Režisér Roy Anderson vytvoril vo filme odcudzený obraz spoločnosti, v ktorej môže byť aj apokalypsa komická.

    70%

    Filmová poéma inšpirovaná básnikom Caesarom Vallejom rozpráva o ľudskej potrebe lásky, o veľkosti i malosti, o zmätenosti a zraniteľnosti, o veľkých klamstvách, opustenosti a večnej túžbe po priateľstve a súznení. Surrealistický príbeh balansujúci na hrane tragédie a komédie je zasadený do anonymného sivého mesta, kde ľudia prežívajú svoju každodennú rutinu bez záujmu o druhých. Režisér Roy Anderson vytvoril vo filme odcudzený obraz spoločnosti, v ktorej môže byť aj apokalypsa komická.

    3
  • Kärlekshistoria, En
    Kärlekshistoria, En (1970)
    Film

    Režijní debut Roye Anderssona získal svému tvůrci okamžitou pověst zázračného filmařského dítěte a dodnes je domácí kritikou pokládán za jedno z nejzásadnějších děl švédské kinematografie. Příběh milostného vztahu mezi patnáctiletým chlapcem Pärem a třináctiletou dívkou Annikou je zasazen do atmosféry léta lásky. Naivní a průzračný vzájemný cit obou dětí je postaven do kontrastu k pragmatickému cynismu jejich dospělých příbuzných. Na půdorysu generačního střetu Anderssonův snímek předkládá nelichotivý obraz dobové švédské společnosti. Dílo má také dodnes originální dramaturgickou výstavbu, netypický styl založený na dlouhých záběrech a autenticky působící atmosféru podpořenou angažováním neherců.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    70%

    Režijní debut Roye Anderssona získal svému tvůrci okamžitou pověst zázračného filmařského dítěte a dodnes je domácí kritikou pokládán za jedno z nejzásadnějších děl švédské kinematografie. Příběh milostného vztahu mezi patnáctiletým chlapcem Pärem a třináctiletou dívkou Annikou je zasazen do atmosféry léta lásky. Naivní a průzračný vzájemný cit obou dětí je postaven do kontrastu k pragmatickému cynismu jejich dospělých příbuzných. Na půdorysu generačního střetu Anderssonův snímek předkládá nelichotivý obraz dobové švédské společnosti. Dílo má také dodnes originální dramaturgickou výstavbu, netypický styl založený na dlouhých záběrech a autenticky působící atmosféru podpořenou angažováním neherců.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    4
  • O nekonečnu
    O nekonečnu (2019)
    Film

    Úvaha o lidském životě v celé jeho kráse a krutosti, nádheře a všednosti. Bezvýznamné okamžiky nabývají na stejné důležitosti jako dějinné události: dvojice se vznáší nad válkou zničeným Kolínem nad Rýnem, cestou na narozeninovou oslavu se otec zastaví, aby v hustém dešti zavázal dceři tkaničku, náctileté dívky tančí před klubem, poražená armáda pochoduje do tábora pro válečné zajatce. Óda a žalozpěv současně. Kaleidoskop všeho, co je věčně lidské, nekonečný příběh zranitelnosti bytí. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    67%

    Úvaha o lidském životě v celé jeho kráse a krutosti, nádheře a všednosti. Bezvýznamné okamžiky nabývají na stejné důležitosti jako dějinné události: dvojice se vznáší nad válkou zničeným Kolínem nad Rýnem, cestou na narozeninovou oslavu se otec zastaví, aby v hustém dešti zavázal dceři tkaničku, náctileté dívky tančí před klubem, poražená armáda pochoduje do tábora pro válečné zajatce. Óda a žalozpěv současně. Kaleidoskop všeho, co je věčně lidské, nekonečný příběh zranitelnosti bytí. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    5
  • Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě
    Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě (2014)
    Film
    • Edison

    Vítězný snímek z 71. ročníku festivalu v Benátkách. Hlavním tématem tohoto filmu je „napětí v životě mezi banálním a vážným; široké spektrum života, existence. Pro mne existují tři témata, která jsou velmi důležitá. Jedním z nich je nedostatek empatie, což je velmi špatná věc – zvláště dnes – tak, jak ukazuje narůstající nedostatek respektu. Zranitelnost je také jedním z mých témat. Jsem velmi smutný, když vidím zranitelné lidi ponižovat. Ponižování je pak dalším tématem, které mi leží v hlavě," - Roy Andersson. (Film Europe)

    64%

    Vítězný snímek z 71. ročníku festivalu v Benátkách. Hlavním tématem tohoto filmu je „napětí v životě mezi banálním a vážným; široké spektrum života, existence. Pro mne existují tři témata, která jsou velmi důležitá. Jedním z nich je nedostatek empatie, což je velmi špatná věc – zvláště dnes – tak, jak ukazuje narůstající nedostatek respektu. Zranitelnost je také jedním z mých témat. Jsem velmi smutný, když vidím zranitelné lidi ponižovat. Ponižování je pak dalším tématem, které mi leží v hlavě," - Roy Andersson. (Film Europe)

    6